beballagsz a probike-ba és ott figyel a vitrinben..../legalábbis múltkor volt/srácok, eggbeater smarty pedál hazai forgalmazásáról hallottatok már valamit?
Jelentkezz be Regisztrálj
Sima pedál vs. SPD
#2161
Posted 2006. November 15. - 09:20
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2162
Posted 2006. November 15. - 00:12
srácok, eggbeater smarty pedál hazai forgalmazásáról hallottatok már valamit?
Hát ha eggbeater akkor elvileg Veloco-nak kellene lennie, de nemtom hogy pont ezt hozzák-e, rég voltam náluk...
#2163
Posted 2006. November 15. - 00:10
#2164
Posted 2006. October 30. - 22:03
de ami késik, nem múlik.
:cool2:
#2165
Posted 2006. October 30. - 17:51
Igen, a csapágyazást kihagytam. De az 520-as csapágyára egy szava sem lehet senkinek, mert az jó.
De most komolyan. Megéri az a ~4000 HUF különbség (ha jól emlékszem)?
Szerintem eggggyáltalán nem ér meg 4000Ft pluszt de ez szubjektív...
Figye, tavaly február óta használom az 520ast. Aktív versenyzõ vagyok, igaz nem élvonalban, de évi 6000km belemegy (ez csak a monti, amin ez a pedál van), és az összes crosscountry és maraton magyar kupán ott voltam tavaly is és idén is (egy kivétellel)... Na most az idõjárást nem kell ecsetelnem...
Nem recsegett soha, nem kattogott, és még nem kellett utánaállítani sem... Én nekem nincs igényem jobb pedálra. Egyrészt mert jó, másrészt mert amellett hogy jó, ennyibe kerül... no more comment...
#2166
Posted 2006. October 30. - 17:46
Az 520 meg az 540 nem ugyanaz mechanikára? Csak azért drágább az 540, mert könnyebb, jóval.
(Ha ez mond valamit, a csúcs Kelly's-eket szerelik 540-el (már amelyiket))
az oldása ugyanaz. de valóban más csapágyazás, ilyenek, ahogy Bála nondja. az pedig, hogy jóval könnyebb...hát nemtom, 520: 415 g, 540: 350 g....65 g az nem olyan sok, ez gyakorlatilag az elvékonyított tengelyt és még egy kis anyagmarást jelenti. és szerintem elég hülyén lehet szerelni egy imbusszal a pedálokat.15ös kulcs, mint az 520-nál, aztán jólvan..) amúgy meg belelépsz a pedálba egy enyhén sáros cipõvel, és egálban van a két pedál :D
ptamás: ezt egyénileg kell eldöntenie mindenkinek. valakinek megéri az, hogy egy 540-es csillogjon a bicóján (ami távolról majdnem olyan, mint az xtr (959-es)!), míg más megelégszik az 520-al és azon a 4000 fton meg vesz mást a bicójára, mondjuk egy pár latex belsõt, ha már könnyíteni akar.
#2167
Posted 2006. October 30. - 17:45
De most komolyan. Megéri az a ~4000 HUF különbség (ha jól emlékszem)?
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
#2168
Posted 2006. October 30. - 17:35
Az 520 meg az 540 nem ugyanaz mechanikára? Csak azért drágább az 540, mert könnyebb, jóval.
(Ha ez mond valamit, a csúcs Kelly's-eket szerelik 540-el (már amelyiket))
nem, nemugyanaz... Az oldás mechanikája ugyanaz, de a csapágyazása más, meg igen, könnyebb...
#2169
Posted 2006. October 30. - 17:30
(Ha ez mond valamit, a csúcs Kelly's-eket szerelik 540-el (már amelyiket))
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
#2170
Posted 2006. October 30. - 17:25
Nekem eddig mindenki ódákat zengett az M520-as sártûrõképességérõl.
Nézz el a http://www.freeweb.hu/testbike/list.php?307 címre, sok véleményt találsz pedálokról (meg még sok másról).
Nem akarok véleményt mondani, de nekem nem szimpatikus ez az oldal... Sok olyat olvastam már amitõl kettéállt a... Szóval értitek...
De ugy látom az 520-assal elég korrektek az emberkék, bár hogy ez honnan jön hogy kattog??? Ezt nemtom... Pedig nekem is van, meg jópár ismerõsömnek, meg nem keveset adtam el boltban sem idén, de ezt konkrétan pl senki nem mondta...
#2171
Posted 2006. October 30. - 17:18
másik kérdés: a shimanó PD520-as mennyire bírja a sarat? oké, az EB jobb, de azért ez is használható valamennyire sárban, ugye?
és ilyen szempontból van különbség az 520 és 540 között?
Nekem eddig mindenki ódákat zengett az M520-as sártûrõképességérõl.
Nézz el a http://www.freeweb.hu/testbike/list.php?307 címre, sok véleményt találsz pedálokról (meg még sok másról).
#2172
Posted 2006. October 30. - 14:58
akkor egy kõ hazavághatja a stoplit.
meg attól, hogy a puhának és kényelmesnek, meg jól tapadónak mondott talpak mit sem érnek egy valódi túrabakancs talpához képest.
másik kérdés: a shimanó PD520-as mennyire bírja a sarat? oké, az EB jobb, de azért ez is használható valamennyire sárban, ugye?
és ilyen szempontból van különbség az 520 és 540 között?
ilyen szempontból nincs különbség, ha megnézed, a dokkolófelülete mindegyiknek (még az XTRnek is) ugyanolyan, tehát a sarat ugyanolyan mértékben tûri. nem egy eb, az biztos, de nekem idén szilváson (folyós, híg sár), crosskovin (agyag, az a tapadós fajta) és dunán (vegyes, bár inkább agyagos tapadós sár) nem akadt gondom azzal, hogy nem tudtam belépni, pedig nincs egy csúcsszuper, magáról sarat ledobó cipõm (shimano sh-m021). annyi a trükk, hogy nem azzal a rugóerõsséggel kell használni, mint rendesen, hanem ki kell tekerni 1-2 fordulatnyit az állítócsavaron (lazítani kell magyarul a rugón), és az esemény elõtt be kell olajozni a rugókat, valami sûrûbbel (én pl pár csepp motorolajat szoktam rányomni).
a shimano stoplikat pedig egy elég rendes kõhöz kell eléggé odaütni, hogy tönkrevágd õket. tehát emiatt ne aggódj, hogy a stopli tönkremegy egy kõ miatt.
az ilyen túrabakancs-spdkel az a gondom, hogy elég melegnek tûnnek és nemtom konkrétan te most melyikre gondolsz, de magasszárúak. télre biztos jók, -5 fokba, de nyáron és tavasszal 20-40 fokban rendesen beleizzad a lábad.
és jól mondják, kapaszkodni lehet a sima montis cipõkkel is, de a stopli az csúszik..
#2173
Posted 2006. October 30. - 14:47
láttam 1-2 (jó drága) túrabakancsot SPD talppal, olyannal, amibõl nem lóg ki elvileg a stopli.. namost az lenne az én kérdésem, hogy az reális lehet,hogy egy ilyennel tényleg túrázzon az ember, vagy ez mindössze marketing, és vitrinbe való a stopli, meg a béna talp miatt?
(még mindig nem vagyok SPD-s, de már egyre közelebb állok hozzá! és az ilyen tapasztalatok jól jöhetnek a cipõvásárlásnál)
attól félek, hogy ha SPD-s cipõvel kimegyek terepre, vagy megmászok egy várromot, akkor egy kõ hazavághatja a stoplit.
meg attól, hogy a puhának és kényelmesnek, meg jól tapadónak mondott talpak mit sem érnek egy valódi túrabakancs talpához képest.
Az biztos, hogy elsõ cipõnek olyat akarok, amiben lehet rendesen járni, ha mondjuk hegyet mászni vagy futni nem is.
másik kérdés: a shimanó PD520-as mennyire bírja a sarat? oké, az EB jobb, de azért ez is használható valamennyire sárban, ugye?
és ilyen szempontból van különbség az 520 és 540 között?
Nekem egy Specialized Comp MTB cipõm van. A stopli nem lóg ki az alján, a cipõn jók a recék ... rendesen lehet benne járni, de mivel ugye egy acél stopli van az alján ezért ne várj tõle olyat hogy minden körülmények között meg tudsz kapaszkodni. hiszen ha egy jobban kiálló sziklára lépsz lehet hogy pont a stoplira lépsz ... és már meg is csúsztál.
Szóval lehet ezekben a cipõkben normálisan járni, de nem túracipõk.
#2174
Posted 2006. October 30. - 14:41
Az 520-assal nekem még nem nagyon volt bajom, "hagyományos" spd-pedál létére szerintem jó ilyen szempontból, az 505-ösnél pl biztosan jobb...
#2175
Posted 2006. October 30. - 14:23
(még mindig nem vagyok SPD-s, de már egyre közelebb állok hozzá! és az ilyen tapasztalatok jól jöhetnek a cipõvásárlásnál)
attól félek, hogy ha SPD-s cipõvel kimegyek terepre, vagy megmászok egy várromot, akkor egy kõ hazavághatja a stoplit.
meg attól, hogy a puhának és kényelmesnek, meg jól tapadónak mondott talpak mit sem érnek egy valódi túrabakancs talpához képest.
Az biztos, hogy elsõ cipõnek olyat akarok, amiben lehet rendesen járni, ha mondjuk hegyet mászni vagy futni nem is.
másik kérdés: a shimanó PD520-as mennyire bírja a sarat? oké, az EB jobb, de azért ez is használható valamennyire sárban, ugye?
és ilyen szempontból van különbség az 520 és 540 között?
#2176
Posted 2006. October 30. - 00:17
a Budaörsi Decathlonban van, akkor csak ezüstszínû volt, de azt mondta a srác nem is szokott hozzájuk fekete jönni. 8000 forint, vagy 8800, nem emlékszem pontosan.
7800 Ft. és nem az a zacskós csomagolás, amit az ebike küld kicsivel több pénzért, hanem rendes doboza van. nekem is nagyon bevált, a következõ pedálom is biztosan ilyen lesz. a feketérõl a festék meg elõbb-utóbb úgyis lekopik, viszont az ezüst szerintem gyönyörû. (már amennyire egy pedál az lehet)
#2177
Posted 2006. October 29. - 21:17
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
#2178
Posted 2006. October 29. - 21:14
Szerintetek mit érdemes venni egy országúti bringába? Elég egy olcsóbb Bike+/Wellgo vagy szánjam rá azt a plusz pénzt és arra is M520 kerüljön?
Szerintem mindenképpen megéri az M520. Nemrég vettem, nagyon bevállt, és eddig minden fórumon csak dícsérték, sehol sem hallottam róla rosszat, nekem is nagyon bevállt, mindig lecsatol/felcsatol ha kell (igaz még csak rövid ideje van nálam, de télleg stabilnak tûnik a dolog).
Rögtön egy másik postra is válaszolva: a Budaörsi Decathlonban van, akkor csak ezüstszínû volt, de azt mondta a srác nem is szokott hozzájuk fekete jönni. 8000 forint, van 8800, nem emlékszem pontosan.
#2179
Posted 2006. October 29. - 21:07
Pont azt szeretném megtudni, hogy mennyivel "gyengébb" egy olcsóbb pedál, mint a jó öreg Sh M520. A sártûrés itt nem szempont, a tartósság viszont igen.
oké, én tényleg csak általánosságban szóltam, egyiket sem ismerem.
csak nemrég megjártam egy olyan esettel (váltó), mikor úgy gondoltam spórolok, pedig ha belegondoltam volna, hogy kb. háromezerrel többért egy kipróbált és bevált típust vehetek, ahelyett hogy most szívnék egy vacakkal...
#2180
Posted 2006. October 29. - 21:00
általánosságban azt mondhatom, hogy ne csak a drágább cucc árát nézd, hanem a különbözetet is.. biztos, hogy megéri megspórolni azt a cirka háromezret, és utána esetleg bosszankodni, vagy inkább mégis megvenni egybõl a bevált cuccost?
Pont azt szeretném megtudni, hogy mennyivel "gyengébb" egy olcsóbb pedál, mint a jó öreg Sh M520. A sártûrés itt nem szempont, a tartósság viszont igen.