"REMERX Grand Rock dupla falú felniket használok és bár kaptak rendesen, még nem, volt számtanórám."
Nekem is ilyen felnim van és sajnos azt kell, hogy mondjam az a felni egy kalap szar. Csak egyszer ütöttem fel, de az oldalfala kihajlott. Az anyaga is rohadtszar, mer a fékpofákba egész termetes darabkák szoktak szakadni, illetve kisebb esés után is belemászik a nyóc(2mm). Ennek ellenére, még él és használom. Ja meg nehéz is, pedig csak 1 kamrás.
A bátyámnak alesa Xplorer-je 100-szor jobb minden tekintetben.
2.Szervízbe nem megyek, mer drága és soha nem olyanra csinálják amilyenre akarom(RideBike).
Még nincs gyakorlatom és nem szeretnék elcseszni pár kereket, ezér kéné egy feszességmérõ. Szal kb.mennyi?
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Centrírozás
Started by
Sekee
, 2001. October 03. 14:05
#201
Posted 2002. December 08. - 18:40

#202
Posted 2002. December 08. - 12:11

Nos.. Tojást nem valószínû, hogy ki tudnád szedni, mert szerintem nagyságrendekkel nehezebb, mint a 8ast. Amúgy nekem most a hátsó kerékben közel 1cmes!!! tojás van, és igazából észre se vehetõ menet közben, mondjuk köszönhetõen a ballonos külsõnek is (2.3as Nokian).
Szóval tojással érdemes szervízbe vonulni, de még õk se mindig tudják kiszedni!
Szóval tojással érdemes szervízbe vonulni, de még õk se mindig tudják kiszedni!
#203
Posted 2002. December 08. - 00:12

Hála az égnek én nemtudom, hogy milyen a 8-as a kerékben. REMERX Grand Rock dupla falú felniket használok és bár kaptak rendesen, még nem, volt számtanórám. Véleményem szerint a felnik minõségének helyes megválasztása alapvetõen kikiüszöbölheti az ilyen jellegû problémákat. Ha viszont országútizol akkor a súly miatt ez már nem biztos hogy járható.
Küllõfeszesség mérõt meg szerintem nem érdemes venni, mert egy kis gyakorlással már kézzel is meg lehet állapítani e küllõk lazaságát.
Küllõfeszesség mérõt meg szerintem nem érdemes venni, mert egy kis gyakorlással már kézzel is meg lehet állapítani e küllõk lazaságát.
#204
Posted 2002. December 07. - 18:27

#205
vendég__*
Posted 2001. October 08. - 16:21

#206
Posted 2001. October 08. - 14:32

#207
vendég__*
Posted 2001. October 08. - 11:11

Más; A centírozást MINDEN normális helyen azonnal megcsinálják,
hejesebben: centRírozás. ;D ;D ;D (bocsesz...!)
#208
vendég__*
Posted 2001. October 08. - 11:09

Sziasztok!
Ti a görbe küllõkkel mit szoktatok csinálni? Kicserélitek v. 1 görbe küllõ nem görbe küllõ? Centír állvány mennyibe kerül, vagy csináltatni kell? Amúgy 250FT-ért vettem küllõkulcsot, a DTkhez pont passzol! Ja, a szervíznek még az a hátránya, hogy 1-2 napig bentartják a kereket (ha nem tovább) és addig nem tud az ember kerekezni! Azt hiszem ez sem egy elhanyagolható indok!
Sekee
250ft: NAGYON ÓCSÓ!!! Akkor lehet hogy engem átcsesztek... ???
1-2 nap??? Nálunk 1-2 óra alatt csinálják meg ha asszondod sürgõs, és felárat se kérnek el érte. Pedig néha igen tele vannak melóval!! De ez ritkán volt sürgõs ennyire, én régen úgy csináltam hogy bevittem dél körül és montam hogy zárásra, 5-re gyöszök érte, addig ráértek piszmogni vele. De mostmár nem viszem be hanem sk. servicelek!!
#209
Posted 2001. October 07. - 23:32

Üdv Sekee!
Figyelj csak...a küllõ a kerékpár egyik legolcsóbb alkatrésze, ezért ha roncsolódott (pl. láncleeséstõl) vagy elgörbült, érdemes azonnal kicseréln, már csak esztétikai okokból is. Meg ugye ott a - stabilitás, merevség, s a görbeség miatt belekerült plusz feszültség...
Más; A centírozást MINDEN normális helyen azonnal megcsinálják, bár a kicsit talán érdemesebb magadtól kihúzni. Ha törzsvásárló vagy egy-két helyen, ott ezért pénzt se szoktak kérni. Egyébként egy jól megépített jó minõségû kerékben 8-as azért elég ritka dolog.
Figyelj csak...a küllõ a kerékpár egyik legolcsóbb alkatrésze, ezért ha roncsolódott (pl. láncleeséstõl) vagy elgörbült, érdemes azonnal kicseréln, már csak esztétikai okokból is. Meg ugye ott a - stabilitás, merevség, s a görbeség miatt belekerült plusz feszültség...
Más; A centírozást MINDEN normális helyen azonnal megcsinálják, bár a kicsit talán érdemesebb magadtól kihúzni. Ha törzsvásárló vagy egy-két helyen, ott ezért pénzt se szoktak kérni. Egyébként egy jól megépített jó minõségû kerékben 8-as azért elég ritka dolog.
#210
Posted 2001. October 06. - 12:29

Nem reklám, de pl.: A Cserny kerékpárbolt Hûvösvölgyben, ha kell azonnal megcsinálja a kereked. Meg persze õk nagyon rendesen dolgoznak, vannak mûszereik hozzá stb. Én általában náluk fûzetem be a kerekeimet, aztán a centírt már otthon házilag csinálom.
#211
Posted 2001. October 06. - 03:56

Sziasztok!
Ti a görbe küllõkkel mit szoktatok csinálni? Kicserélitek v. 1 görbe küllõ nem görbe küllõ? Centír állvány mennyibe kerül, vagy csináltatni kell? Amúgy 250FT-ért vettem küllõkulcsot, a DTkhez pont passzol! Ja, a szervíznek még az a hátránya, hogy 1-2 napig bentartják a kereket (ha nem tovább) és addig nem tud az ember kerekezni! Azt hiszem ez sem egy elhanyagolható indok!
Sekee
Ti a görbe küllõkkel mit szoktatok csinálni? Kicserélitek v. 1 görbe küllõ nem görbe küllõ? Centír állvány mennyibe kerül, vagy csináltatni kell? Amúgy 250FT-ért vettem küllõkulcsot, a DTkhez pont passzol! Ja, a szervíznek még az a hátránya, hogy 1-2 napig bentartják a kereket (ha nem tovább) és addig nem tud az ember kerekezni! Azt hiszem ez sem egy elhanyagolható indok!
Sekee
#212
Posted 2001. October 05. - 01:32

Sziasztok!
Én csak annyit szeretnék még hozzáfûzni, hogy a küllõket nem ajánlott lazítani, átlagos használattól ugyanis folyamatosan lazulnak az acélküllõ nyúlása miatt - érdemes inkább ellenõrizni az összes küllõ feszességét. Az anyák is kitekeredhetnek, különösen az alu-ból és a fiber-bõl készültek, ezeknél melegen ajánlott Loctite-t használni. Aki nem ismerné, ez egy csavarrögzítõ spray, de jó minden alkatrész megcsúszás ellen.
A feszességet a pendítésével ellenõrízhetjük, egy kis idõ után már rutinból felismerjük a laza küllõ hangját.
Én csak annyit szeretnék még hozzáfûzni, hogy a küllõket nem ajánlott lazítani, átlagos használattól ugyanis folyamatosan lazulnak az acélküllõ nyúlása miatt - érdemes inkább ellenõrizni az összes küllõ feszességét. Az anyák is kitekeredhetnek, különösen az alu-ból és a fiber-bõl készültek, ezeknél melegen ajánlott Loctite-t használni. Aki nem ismerné, ez egy csavarrögzítõ spray, de jó minden alkatrész megcsúszás ellen.
A feszességet a pendítésével ellenõrízhetjük, egy kis idõ után már rutinból felismerjük a laza küllõ hangját.
#213
vendég__*
Posted 2001. October 04. - 18:30

Szívesen mester! ;D
Hát igen, 600 pézért veszöl egy húzót magadnak, amivel 1-2 évig el tucc jáccani, amúgy meg lehet hogy 3-4 havonta el köll tolni a gépet a mûhelybe és alkalmanként lecsengetni a kemény pézeket. Persze egy kicsit érteni érdemes a dologhoz mert könnyû túlfeszíteni a küllöt aztán törik mint a ropi!!
Hát télleg nem tudod ugyanolyan feszesre csinálni mindet, de ha 1 is mozog ott már bibi van, akkor tovább kell jáccani. 1ébként a hátsó keréknél a kazetta oldali küllök ab ovo feszesebbek lesznek mint a másik oldaliak normál agynál, ugyanis 1-2 gyártó (pl. a Ricsi) már ezt kiküszöbölte az agy átbuherálásával.
Hát igen, 600 pézért veszöl egy húzót magadnak, amivel 1-2 évig el tucc jáccani, amúgy meg lehet hogy 3-4 havonta el köll tolni a gépet a mûhelybe és alkalmanként lecsengetni a kemény pézeket. Persze egy kicsit érteni érdemes a dologhoz mert könnyû túlfeszíteni a küllöt aztán törik mint a ropi!!
Hát télleg nem tudod ugyanolyan feszesre csinálni mindet, de ha 1 is mozog ott már bibi van, akkor tovább kell jáccani. 1ébként a hátsó keréknél a kazetta oldali küllök ab ovo feszesebbek lesznek mint a másik oldaliak normál agynál, ugyanis 1-2 gyártó (pl. a Ricsi) már ezt kiküszöbölte az agy átbuherálásával.
#214
Posted 2001. October 04. - 16:41

Sziasztok!
Köszi Gyaci a dícséretet! ;D ;D ;D Nekem is az elsõ indok a pénzel voltak! Hülye leszek 800ft fizetni érte! Majd megtanulom! Különbe cent®irozás? után az összes küllõ nem tudud ua. feszes lenni? Ugye?
Sekee
Köszi Gyaci a dícséretet! ;D ;D ;D Nekem is az elsõ indok a pénzel voltak! Hülye leszek 800ft fizetni érte! Majd megtanulom! Különbe cent®irozás? után az összes küllõ nem tudud ua. feszes lenni? Ugye?
Sekee
#215
vendég__*
Posted 2001. October 04. - 10:57

Melegen gratulálok!!
Sokan az elsõ púpnál rohannak a servicebe, oszt csengetik le a kemény százasokat 2-3 perces mûveletért, de látom téged keményebb fából vájtak!! ;D
Sokan az elsõ púpnál rohannak a servicebe, oszt csengetik le a kemény százasokat 2-3 perces mûveletért, de látom téged keményebb fából vájtak!! ;D
#216
Posted 2001. October 03. - 20:05

Sziasztok!
Köszi a tanácsokat! Úgy érzem sikerült a mûvelet! Remélem nem lett tojás a kerekem! ;D
Sekee
Köszi a tanácsokat! Úgy érzem sikerült a mûvelet! Remélem nem lett tojás a kerekem! ;D
Sekee
#217
vendég__*
Posted 2001. October 03. - 14:58

Elsõ észrevételem Grétsy tanár út stílusú, ugyanis olyan értelmû szó hogy centírozás nincs, esetleg a szabóknál. Amiröl itten szó lenne az a centrírozás, ami a görög centrum (központ) szóból lett képezve. A centírozás olyasmit jelenthet hogy lecentizünk (lemérünk) valamit, a centrírozás viszont központosítást jelent.
Másodsorban fontos hogy megfelelõ szerszámmal végezzük a mûveletet, mert egy franciakulcs vagy egy kombinált fogó maradandóan el tudja tünetetni a küllöanyáról a lelapolásokat. Ezek után már csak az anya végén lévõ horonyban bízhatunk, ehhez viszont le kell cincálni a gumit és a belsõvédõ szalagot. Leukoplasztot használóknál külön élmény a dolog. ;D
Tudom, hogy általában ha 8-ast húzunk akkor úgy is le kéne venni a külsõt, de ki a fene fog pöcsölni egy picuri ütés miatt?
Megfelelõ célszerszám (nevezzük nevén: küllõanya húzó) könnyen beszerezhetõ, én a minap vettem egyet a Probike-ban 600 egységért, és azonnal kihuzigáltam vele a háccsó kerékbe illesztett 8-as számot.
Minden ellenkezõ híreszteléssel szemben a húzónak több méret van (talán 3), ha szerencséd van akkor megveszed a legnagyobbat és szomorúan könnyezve konstatálod a magától értetõdõ tényt mikor rája illeszted az anyára.
Célszerû vagy lemérni a laptávolságot, vagy ha dõre módon megfeledkeztünk errõl, akkor elõ kell kotorni a memóriából hogy milyen anya is lehet (pl. DT). Ez néha támpontot nyújt a boltosnak a rádsózás terén.
Nekem sikerült olyant venni ami csak hátra jó (emlékeztem hogy DT-k) de elõlre már kicsi mert azok Sapim (vagy fordítva ??? ). Viszont kész szerencse hogy elõlre nem igazán szokásom számisztikai tényeket felvonultatni, ezért no problemo.
Másodsorban fontos hogy megfelelõ szerszámmal végezzük a mûveletet, mert egy franciakulcs vagy egy kombinált fogó maradandóan el tudja tünetetni a küllöanyáról a lelapolásokat. Ezek után már csak az anya végén lévõ horonyban bízhatunk, ehhez viszont le kell cincálni a gumit és a belsõvédõ szalagot. Leukoplasztot használóknál külön élmény a dolog. ;D
Tudom, hogy általában ha 8-ast húzunk akkor úgy is le kéne venni a külsõt, de ki a fene fog pöcsölni egy picuri ütés miatt?
Megfelelõ célszerszám (nevezzük nevén: küllõanya húzó) könnyen beszerezhetõ, én a minap vettem egyet a Probike-ban 600 egységért, és azonnal kihuzigáltam vele a háccsó kerékbe illesztett 8-as számot.
Minden ellenkezõ híreszteléssel szemben a húzónak több méret van (talán 3), ha szerencséd van akkor megveszed a legnagyobbat és szomorúan könnyezve konstatálod a magától értetõdõ tényt mikor rája illeszted az anyára.
Célszerû vagy lemérni a laptávolságot, vagy ha dõre módon megfeledkeztünk errõl, akkor elõ kell kotorni a memóriából hogy milyen anya is lehet (pl. DT). Ez néha támpontot nyújt a boltosnak a rádsózás terén.
Nekem sikerült olyant venni ami csak hátra jó (emlékeztem hogy DT-k) de elõlre már kicsi mert azok Sapim (vagy fordítva ??? ). Viszont kész szerencse hogy elõlre nem igazán szokásom számisztikai tényeket felvonultatni, ezért no problemo.
#218
Posted 2001. October 03. - 14:31

Na ez egy összetett probléma! Elõször is érdemes már a legkisseb nyolcast is megpróbálni eltávolítani a kerékbõl, mert az csak nõni fog. A nyocas kiszedésénél, ha nincs profi állvány a közelben, akkor a fékhez kell centírozni a kereket. Ha megpörgeted a kereket, nézd meg, hogy hol üt. Ezt a fékpofával könnyû kiszûrni. A pukli legmagasabb pontjával ellentétes oldali küllõt húzd meg 1/2, v. 1/4 fordulatonként és eközben a mellette lévõ jobb és bal küllõt engedd ki 1/2, 1/4 fordulattal. Addíg kell próbálkozni amíg el nem tûnik a 8as. Ez egy idõigényes és türelmet igénylõ meló.
A küllõk meghúzásánál a lényeg az egyforma küllõfeszesség. Ezért figyelni kell, hogy hány kört húztunk ill. engedtünk a küllõn.
A küllõk meghúzásánál a lényeg az egyforma küllõfeszesség. Ezért figyelni kell, hogy hány kört húztunk ill. engedtünk a küllõn.
#219
Posted 2001. October 03. - 14:05

Sziasztok!
Remélem nincs ilyen topic még egy a forumon! :-) Na, kérdésem: Ki hogyan szokott centírozni, milyen eszközökkel, mekkora 8-ast érdemes már centírozni, ja és a legfontosabb, hogy hogyan kell? Az is érdekelne, ha csak a küllõk vannak lelazulva akkor mennyire szabad meghúzni, ugyanis nem akarom tojássá deformálni a felnimet. Válaszaitokat elõre is köszönöm!!!
Sekee
Remélem nincs ilyen topic még egy a forumon! :-) Na, kérdésem: Ki hogyan szokott centírozni, milyen eszközökkel, mekkora 8-ast érdemes már centírozni, ja és a legfontosabb, hogy hogyan kell? Az is érdekelne, ha csak a küllõk vannak lelazulva akkor mennyire szabad meghúzni, ugyanis nem akarom tojássá deformálni a felnimet. Válaszaitokat elõre is köszönöm!!!
Sekee