Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj

Teló alapkérdések...

- - - - -

  • Lezárt topik Lezárt topik
41 hozzászólás a témában

#21
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11.799 hozzászólás
Hi Soonic!

A Bikken volt egy remek cikk, hogy mit is célszerû megnézni egy használt telón. Tess: <http://www.bikemagaz...zerviz_01.html>

Bye!

#22
b

b

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 665 hozzászólás
Csak a villát ha kézbeveszed, érezhetõ úgy a kotyogás, ha a villát leteszed, egyik kezeddel a keresztmerevítést fogod másikkal a villavállat és elkezdesz aprókat rántani rajta, szét-össze. Nemtom hogy kéne ezt szaxerûen leírni, de ha egy kotyogós villán kipróbálod érezni fogod.
Már külsõ ránézésre is kiderülhet mire használta a gazdája, és mennyit. Érdemes a csavarfejeket és minden szétszedhetõt megnézni. Nincsenek-e a mûanyag elõfeszítés állító kupakok lesarkazva stb stb. A becsúszószár kopása is mondhat valamit.

#23
vendég__*

vendég__*
  • vendég
jó ötlet!
hogy én erre nem gondoltam!?.......

#24
Major

Major

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.320 hozzászólás
Mindeképpen találkozz az eladóval egy olyan bicajbolt elõtt, ahol haver a szerelõ, és egyszerûen vidd be, hogy megnézhesse!!!  ;D
Én így szoktam!!!! Telónál ez különösen fontos!!!!

#25
vendég__*

vendég__*
  • vendég
én mint hozzá nem értõ:
-abban az esetben, ha mondjuk elmegyek megvenni használtan 1 vellát, azon mit érdemes nézegetni hibaügyileg??
eggyáltalán meg tudom-e állapítani anélkül, hogy
beszerelném a kerómba, hogy van-e vmi hibája, mert ha már beszereltem, ba--zhatom ha pl:kotyog
akkó oda a píz.....
  ja
és azt pl, hogy milyen évjárat?
meg mondjuk egy z3-as esetében, hogy azmost levegõs, vagy olajas,????
merhát nem vásárolgat minden nap vellát az ember,(esetemben még soha nem csináltam ilyet, )marhára nemtom mit nézzek, hogy ne nagyon ba__zanak át....há néha még a bótban is átba--zák az embört....
sok okosságot köszi elõre is..

#26
Major

Major

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.320 hozzászólás
Próbáld meg a Bergusont, ha nincs akkor X-Factor, ha ott sincs KerékVár, ha ott sincs akó nemtom........

#27
vendég__*

vendég__*
  • vendég
üdv!

Örülünk, mert megvan a lovetta a ruckusra, meg a hozzá való villára....
ti biztos tudjátok hol lehet M-es Ruckust 80ér venni
.......
A telót majd utána kitalálom.....

#28
Major

Major

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.320 hozzászólás
Szerintem akkor vadd a Z1 !!! A Rocusba semmiképp ne rakj Z5-öt!!! Még szóbajöhet a Z3 Coil 100!!! Ha olyat találsz az is nagyon jó!!! Én nagyon meg vagyok vala elégedve!!!  ;D

#29
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11.799 hozzászólás
Rob: nekem is levegõs az egyik villám, ezért érdeklõdnék, hogy mi is az az állatkodás?! 40 fölött zúgni lefelé egy kiszáradt vízmosásban állatkodás? Szerintem elég rizikós, de még belefér a CC-be. Sokak úgy tekintenek a CC-re, mintha valakik montival országutiznának... (tisztelet a kivételnek)
Szal mi az állatkodás (ami még nem háztetõkrõl ugrálás fenyõfára, mozgó kamionról korlátra, és egyéb nyalánkságok, stb)?

#30
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
A Marzocchinál 2 bar levegõnyomást használnak most már az új villáknál, amit egyáltalán nem nehéz megindítani. Ez tény. Kifejezetten puhán mozognak a Z4 és Z5 villák, jók is, olcsóak is, szóval megéri megvenni. De egy valamit senkinek nam szabad elfelejteni: ezek NEM állatkodásra való villák, még akkor sem, ha a KONA katalógusban Out of Bounds vázakbaszerelik is õket!!!!

#31
vendég__*

vendég__*
  • vendég
major: most egy mali viper vázam van,  de ezt le
akarom cserélni egy ruckusra,:)ha minden jól megy anyagilag,és abba kéne egy jobb teló....
most egyébként a maliban egy zokes van 70mm
úttal....
ugrálgatásra, enyhe állatkodásra kéne.....,

semmiféle képpen nem cc-re, meg túrázgatni.
túrázni 1 évben kb 1xmegyek a barátnõmmel nyaranta, az meg azé annyira softos túra, hogy én nem fogom a grammokat a két kezemen számolgatni emiatt...

#32
Zap

Zap

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.961 hozzászólás
A kevés gondoskodás azt jelenti, hogy bár az olaj-levegõs telóknak a legjobb a szimmeringezése (tehát nehezen jut bele kosz), ezek a legérzékenyebbek a szimmeringsérülésre. Tehát nem árt néha pucolni õket, szimmeringet cserélni bennük, légnyomast ellenõrizni, olajat cserélni, olajszintet ellenõrizni. Ezeket egy gumiharangos rugós telónál annyira nem létfontosságú félévente csinálni...
A rugóssá alakításról meg csak az interneten olvastam, itthon lehet, hogy csak Mekk Elekek tudják megcsinálni, mert nem hiszem, hogy gyári cuccok beszerezhetõk hozzá. Azt meg, hogy érdemes-e te tudod, de lehetni lehet.  ;)

#33
Major

Major

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.320 hozzászólás
soonic:

Mire használnád szived szerint ? Dh, DS, XC, FR ?
milyen vázba kéne ? ? ?

#34
vendég__*

vendég__*
  • vendég
kösz srácok, hogy szóra méltattatok,,,.
Zap: mit takar a kevés gondoskodás?
érdemes rugóssá alakítani?
ja: és 40 repetát megér?

#35
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11.799 hozzászólás
A levegõs nem jelenti feltétlenül azt, hogy nehéz megindítani! A Center X például kétlépcsõs levegõs rendszerrel van megépítve. Az enyémben a fölsõ légkamrában (nem biztos, hogy ez a precíz neve) jóval kisebb a nyomás, ezáltal könnyû megindítani, ergo finom a villa. Ám az alsó fel van fújva rendesen, hogy nehogy felkoppanjon a kicsi, és bírja a kiképzést. 8)

#36
Zap

Zap

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.961 hozzászólás
Én láttam már törött vállas Z5-öt. Egyébként nem rossz teló, csakhát levegõs....
Milyen nehéz vagy egyébként?
Nem patronos, egyszerû olaj-levegõs, csak nagy benne a légkamra, ezért elvileg bírja. Kis gondoskodást igényel, de ezzel nincs probléma az én tapasztalataim szerint. Ja, meg elvileg könnyen átalakítható rugóssá...

#37
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
soonic: Én annyit tudok róla, hogy pl a kona stuffba is azt pakolják, ami pedig egy out of bounds váz =állatkodás, szlalom, dirt, urban...
Rossz nem lehet, csakhát levegõs, és az ugyi mint olyan progresszív, lassan indul meg. De valaki azt szereti.

#38
vendég__*

vendég__*
  • vendég
kössz a reakciót!, és infot..
másik kérdés:
pl.: egy z5 teló bírja az ugrálgatást?
merthogy: a Mali Bikers guide katalógusában olvasható róla, hogy nyílt olajos,,,rugózás:kisnyomású levegõ?????ez patront jelent??  és hát cc-re ajánlják. mit tudtok róla????


#39
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
ÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍgy van!
FR: sok-sok út,( 100+) két db váll, de ha túl nehéz akkor inkább déházzál vele.

#40
vendég_Charon_*

vendég_Charon_*
  • vendég
Palmer:
Nem rossz egy frírájdertõ' !  ;)

Annyit azért hozzátennék, hogy versenyszintre csak 63 mm-est használnak (többnyire?), de ha nem csak arra használnád akkor jól jön az a 80 mm (ami 75, etc. is lehet...)
A súly az elsõdleges szempont XC-nél.

Egyébként szívesen megnéznék egy mûködõ  8) duplavállas  ;D
1.13 kg nehéz  :o CC-telót !  ;D ;D ;D ;D ;)

A freeridenál is fontos szerintem egy cseppet a súly. Én úgy definiálnám õket, hogy felfele azért még jussak fel tekerve, de lefele ne menjen a km-óra 50 alá! (Vagy 60 alá? ;))