Hi Soonic!
A Bikken volt egy remek cikk, hogy mit is célszerû megnézni egy használt telón. Tess: <http://www.bikemagaz...zerviz_01.html>
Bye!
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Teló alapkérdések...
Indította
Vendég
, 2001. november 04. 23:33
#21
Írta 2001. november 08. - 14:41
#22
Írta 2001. november 08. - 13:22
Csak a villát ha kézbeveszed, érezhetõ úgy a kotyogás, ha a villát leteszed, egyik kezeddel a keresztmerevítést fogod másikkal a villavállat és elkezdesz aprókat rántani rajta, szét-össze. Nemtom hogy kéne ezt szaxerûen leírni, de ha egy kotyogós villán kipróbálod érezni fogod.
Már külsõ ránézésre is kiderülhet mire használta a gazdája, és mennyit. Érdemes a csavarfejeket és minden szétszedhetõt megnézni. Nincsenek-e a mûanyag elõfeszítés állító kupakok lesarkazva stb stb. A becsúszószár kopása is mondhat valamit.
Már külsõ ránézésre is kiderülhet mire használta a gazdája, és mennyit. Érdemes a csavarfejeket és minden szétszedhetõt megnézni. Nincsenek-e a mûanyag elõfeszítés állító kupakok lesarkazva stb stb. A becsúszószár kopása is mondhat valamit.
#23
vendég__*
Írta 2001. november 08. - 12:10
#24
Írta 2001. november 07. - 23:08
Mindeképpen találkozz az eladóval egy olyan bicajbolt elõtt, ahol haver a szerelõ, és egyszerûen vidd be, hogy megnézhesse!!! ;D
Én így szoktam!!!! Telónál ez különösen fontos!!!!
Én így szoktam!!!! Telónál ez különösen fontos!!!!
#25
vendég__*
Írta 2001. november 07. - 22:42
én mint hozzá nem értõ:
-abban az esetben, ha mondjuk elmegyek megvenni használtan 1 vellát, azon mit érdemes nézegetni hibaügyileg??
eggyáltalán meg tudom-e állapítani anélkül, hogy
beszerelném a kerómba, hogy van-e vmi hibája, mert ha már beszereltem, ba--zhatom ha pl:kotyog
akkó oda a píz.....
ja
és azt pl, hogy milyen évjárat?
meg mondjuk egy z3-as esetében, hogy azmost levegõs, vagy olajas,????
merhát nem vásárolgat minden nap vellát az ember,(esetemben még soha nem csináltam ilyet, )marhára nemtom mit nézzek, hogy ne nagyon ba__zanak át....há néha még a bótban is átba--zák az embört....
sok okosságot köszi elõre is..
-abban az esetben, ha mondjuk elmegyek megvenni használtan 1 vellát, azon mit érdemes nézegetni hibaügyileg??
eggyáltalán meg tudom-e állapítani anélkül, hogy
beszerelném a kerómba, hogy van-e vmi hibája, mert ha már beszereltem, ba--zhatom ha pl:kotyog
akkó oda a píz.....
ja
és azt pl, hogy milyen évjárat?
meg mondjuk egy z3-as esetében, hogy azmost levegõs, vagy olajas,????
merhát nem vásárolgat minden nap vellát az ember,(esetemben még soha nem csináltam ilyet, )marhára nemtom mit nézzek, hogy ne nagyon ba__zanak át....há néha még a bótban is átba--zák az embört....
sok okosságot köszi elõre is..
#26
Írta 2001. november 07. - 18:21
Próbáld meg a Bergusont, ha nincs akkor X-Factor, ha ott sincs KerékVár, ha ott sincs akó nemtom........
#27
vendég__*
Írta 2001. november 07. - 15:49
üdv!
Örülünk, mert megvan a lovetta a ruckusra, meg a hozzá való villára....
ti biztos tudjátok hol lehet M-es Ruckust 80ér venni
.......
A telót majd utána kitalálom.....
Örülünk, mert megvan a lovetta a ruckusra, meg a hozzá való villára....
ti biztos tudjátok hol lehet M-es Ruckust 80ér venni
.......
A telót majd utána kitalálom.....
#28
Írta 2001. november 06. - 20:45
Szerintem akkor vadd a Z1 !!! A Rocusba semmiképp ne rakj Z5-öt!!! Még szóbajöhet a Z3 Coil 100!!! Ha olyat találsz az is nagyon jó!!! Én nagyon meg vagyok vala elégedve!!! ;D
#29
Írta 2001. november 06. - 20:30
Rob: nekem is levegõs az egyik villám, ezért érdeklõdnék, hogy mi is az az állatkodás?! 40 fölött zúgni lefelé egy kiszáradt vízmosásban állatkodás? Szerintem elég rizikós, de még belefér a CC-be. Sokak úgy tekintenek a CC-re, mintha valakik montival országutiznának... (tisztelet a kivételnek)
Szal mi az állatkodás (ami még nem háztetõkrõl ugrálás fenyõfára, mozgó kamionról korlátra, és egyéb nyalánkságok, stb)?
Szal mi az állatkodás (ami még nem háztetõkrõl ugrálás fenyõfára, mozgó kamionról korlátra, és egyéb nyalánkságok, stb)?
#30
Írta 2001. november 06. - 15:40
A Marzocchinál 2 bar levegõnyomást használnak most már az új villáknál, amit egyáltalán nem nehéz megindítani. Ez tény. Kifejezetten puhán mozognak a Z4 és Z5 villák, jók is, olcsóak is, szóval megéri megvenni. De egy valamit senkinek nam szabad elfelejteni: ezek NEM állatkodásra való villák, még akkor sem, ha a KONA katalógusban Out of Bounds vázakbaszerelik is õket!!!!
#31
vendég__*
Írta 2001. november 06. - 15:18
major: most egy mali viper vázam van, de ezt le
akarom cserélni egy ruckusra,:)ha minden jól megy anyagilag,és abba kéne egy jobb teló....
most egyébként a maliban egy zokes van 70mm
úttal....
ugrálgatásra, enyhe állatkodásra kéne.....,
semmiféle képpen nem cc-re, meg túrázgatni.
túrázni 1 évben kb 1xmegyek a barátnõmmel nyaranta, az meg azé annyira softos túra, hogy én nem fogom a grammokat a két kezemen számolgatni emiatt...
akarom cserélni egy ruckusra,:)ha minden jól megy anyagilag,és abba kéne egy jobb teló....
most egyébként a maliban egy zokes van 70mm
úttal....
ugrálgatásra, enyhe állatkodásra kéne.....,
semmiféle képpen nem cc-re, meg túrázgatni.
túrázni 1 évben kb 1xmegyek a barátnõmmel nyaranta, az meg azé annyira softos túra, hogy én nem fogom a grammokat a két kezemen számolgatni emiatt...
#32
Írta 2001. november 06. - 14:19
A kevés gondoskodás azt jelenti, hogy bár az olaj-levegõs telóknak a legjobb a szimmeringezése (tehát nehezen jut bele kosz), ezek a legérzékenyebbek a szimmeringsérülésre. Tehát nem árt néha pucolni õket, szimmeringet cserélni bennük, légnyomast ellenõrizni, olajat cserélni, olajszintet ellenõrizni. Ezeket egy gumiharangos rugós telónál annyira nem létfontosságú félévente csinálni...
A rugóssá alakításról meg csak az interneten olvastam, itthon lehet, hogy csak Mekk Elekek tudják megcsinálni, mert nem hiszem, hogy gyári cuccok beszerezhetõk hozzá. Azt meg, hogy érdemes-e te tudod, de lehetni lehet.
A rugóssá alakításról meg csak az interneten olvastam, itthon lehet, hogy csak Mekk Elekek tudják megcsinálni, mert nem hiszem, hogy gyári cuccok beszerezhetõk hozzá. Azt meg, hogy érdemes-e te tudod, de lehetni lehet.
#33
Írta 2001. november 05. - 19:36
soonic:
Mire használnád szived szerint ? Dh, DS, XC, FR ?
milyen vázba kéne ? ? ?
Mire használnád szived szerint ? Dh, DS, XC, FR ?
milyen vázba kéne ? ? ?
#34
vendég__*
Írta 2001. november 05. - 19:00
kösz srácok, hogy szóra méltattatok,,,.
Zap: mit takar a kevés gondoskodás?
érdemes rugóssá alakítani?
ja: és 40 repetát megér?
Zap: mit takar a kevés gondoskodás?
érdemes rugóssá alakítani?
ja: és 40 repetát megér?
#35
Írta 2001. november 05. - 18:59
A levegõs nem jelenti feltétlenül azt, hogy nehéz megindítani! A Center X például kétlépcsõs levegõs rendszerrel van megépítve. Az enyémben a fölsõ légkamrában (nem biztos, hogy ez a precíz neve) jóval kisebb a nyomás, ezáltal könnyû megindítani, ergo finom a villa. Ám az alsó fel van fújva rendesen, hogy nehogy felkoppanjon a kicsi, és bírja a kiképzést. 8)
#36
Írta 2001. november 05. - 18:44
Én láttam már törött vállas Z5-öt. Egyébként nem rossz teló, csakhát levegõs....
Milyen nehéz vagy egyébként?
Nem patronos, egyszerû olaj-levegõs, csak nagy benne a légkamra, ezért elvileg bírja. Kis gondoskodást igényel, de ezzel nincs probléma az én tapasztalataim szerint. Ja, meg elvileg könnyen átalakítható rugóssá...
Milyen nehéz vagy egyébként?
Nem patronos, egyszerû olaj-levegõs, csak nagy benne a légkamra, ezért elvileg bírja. Kis gondoskodást igényel, de ezzel nincs probléma az én tapasztalataim szerint. Ja, meg elvileg könnyen átalakítható rugóssá...
#37
Írta 2001. november 05. - 16:04
soonic: Én annyit tudok róla, hogy pl a kona stuffba is azt pakolják, ami pedig egy out of bounds váz =állatkodás, szlalom, dirt, urban...
Rossz nem lehet, csakhát levegõs, és az ugyi mint olyan progresszív, lassan indul meg. De valaki azt szereti.
Rossz nem lehet, csakhát levegõs, és az ugyi mint olyan progresszív, lassan indul meg. De valaki azt szereti.
#38
vendég__*
Írta 2001. november 05. - 15:29
kössz a reakciót!, és infot..
másik kérdés:
pl.: egy z5 teló bírja az ugrálgatást?
merthogy: a Mali Bikers guide katalógusában olvasható róla, hogy nyílt olajos,,,rugózás:kisnyomású levegõ?????ez patront jelent?? és hát cc-re ajánlják. mit tudtok róla????
másik kérdés:
pl.: egy z5 teló bírja az ugrálgatást?
merthogy: a Mali Bikers guide katalógusában olvasható róla, hogy nyílt olajos,,,rugózás:kisnyomású levegõ?????ez patront jelent?? és hát cc-re ajánlják. mit tudtok róla????
#39
Írta 2001. november 05. - 12:53
ÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍgy van!
FR: sok-sok út,( 100+) két db váll, de ha túl nehéz akkor inkább déházzál vele.
FR: sok-sok út,( 100+) két db váll, de ha túl nehéz akkor inkább déházzál vele.
#40
vendég_Charon_*
Írta 2001. november 05. - 09:50
Palmer:
Nem rossz egy frírájdertõ' !
Annyit azért hozzátennék, hogy versenyszintre csak 63 mm-est használnak (többnyire?), de ha nem csak arra használnád akkor jól jön az a 80 mm (ami 75, etc. is lehet...)
A súly az elsõdleges szempont XC-nél.
Egyébként szívesen megnéznék egy mûködõ 8) duplavállas ;D
1.13 kg nehéz CC-telót ! ;D ;D ;D ;D
A freeridenál is fontos szerintem egy cseppet a súly. Én úgy definiálnám õket, hogy felfele azért még jussak fel tekerve, de lefele ne menjen a km-óra 50 alá! (Vagy 60 alá? )
Nem rossz egy frírájdertõ' !
Annyit azért hozzátennék, hogy versenyszintre csak 63 mm-est használnak (többnyire?), de ha nem csak arra használnád akkor jól jön az a 80 mm (ami 75, etc. is lehet...)
A súly az elsõdleges szempont XC-nél.
Egyébként szívesen megnéznék egy mûködõ 8) duplavállas ;D
1.13 kg nehéz CC-telót ! ;D ;D ;D ;D
A freeridenál is fontos szerintem egy cseppet a súly. Én úgy definiálnám õket, hogy felfele azért még jussak fel tekerve, de lefele ne menjen a km-óra 50 alá! (Vagy 60 alá? )