ENVE
Király cucc! ;-)
Ennél az Enve villánál a 44mm vagy 51mm rake váltogatásánál a tárcsafék felfogatást mivel lehet finom-hangolni? Van ahhoz külön alátét?
Gondolom az 51mm rake a normál PostMount 160 és a 44 mm-t kell alátétekkel korrigálni a postmount felfogatás és a féknyereg között. (?)
Közben megvan a válasz: https://bikerumor.co...cessory-mounts/
Király cucc! ;-)
Ennél az Enve villánál a 44mm vagy 51mm rake váltogatásánál a tárcsafék felfogatást mivel lehet finom-hangolni? Van ahhoz külön alátét?
Gondolom az 51mm rake a normál PostMount 160 és a 44 mm-t kell alátétekkel korrigálni a postmount felfogatás és a féknyereg között. (?)
Nagyon szuper!
Nem tudtam, hogy létezik belőle 120 mm-nek megfelelő beépítéssel, így már rendben van!!
A csavarok csomagtartó, kulacs, hasonló dolgokra valók rögzítés miatt. A Nineren is van, de sokkal csúnyább a megoldás, simán kiállnak a csavarok. Meg ezen van gyári sárfogó is. Ránézésre átgondoltabb, igényesebb.
Nemrég nézegettünk a neten egy bringát haverral, hogy végre egy rendesen összerakott gyári bringa, a váltás Sram, a fék Shimano. A mostani gyári bringákon nagyon elterjedtek a Sram fékek.
(bár én még sajnos nem próbáltam montin Sram váltást eddig, csak egy Red-del szerelt teszt országútin ültem egy kicsit)
Az 520as fékről nem sokat tudok, biztosan jó de az nekem kicsit kilóg (lefelé) az alkatrészek színvonalából. De én is imádom a Shimano fékeket, szóval jó lesz.
Jó fék az, tömegben majdnem XT 4 dugattyús, erőben ugyanaz. És nem hal meg nyáron a melegben, mint a Sram Guide RSc
Vegyesek az érzéseim. Nyilván csodás a bringa, csodás alkatrészek. De nem jövök rá, milyen terepre épül?
Ez egy merev trail bringa (elvileg) de akkor miért merev villa? Ez eddig nekem egy penge XC bringának látszik.
De persze mindenki úgy csinálja ahogy neki teszik, az én bringám alkatrészeibe se szólhat bele senki mert úgysem érti, miért azt választottam.
Az 520as fékről nem sokat tudok, biztosan jó de az nekem kicsit kilóg (lefelé) az alkatrészek színvonalából. De én is imádom a Shimano fékeket, szóval jó lesz.
Ezen már én is tűnődtem. De azt mondja Endre, hogy a fék és a kerékszett nem a végleges. Nekem a gumi mintája volt gyanúsan apró, elsőre.
@ Endre: féktárcsából elég lesz a 160-as? Hány kiló vagy?
Vegyesek az érzéseim. Nyilván csodás a bringa, csodás alkatrészek. De nem jövök rá, milyen terepre épül?
Ez egy merev trail bringa (elvileg) de akkor miért merev villa? Ez eddig nekem egy penge XC bringának látszik.
De persze mindenki úgy csinálja ahogy neki teszik, az én bringám alkatrészeibe se szólhat bele senki mert úgysem érti, miért azt választottam.
Az 520as fékről nem sokat tudok, biztosan jó de az nekem kicsit kilóg (lefelé) az alkatrészek színvonalából. De én is imádom a Shimano fékeket, szóval jó lesz.
Szép holmik!
Azt a váltást imádni fogod, nekem nagyon tetszik! És látom ez már az új karral van, amint elérhető külön csak a pad, cserélni akarom a sajátomon. A villát magát értem, azt nem tudom mit fog eredményezni egy 130 mm-et mozgó villához tervezett váznál ha 100-asnak megfelelő merev kerül bele.
Nem semmi ez az alkatrészlista, már most sem látok rajta kivetnivalót.
A fékek és a kerekek milyenek lesznek?
Ha mindez összeáll (a villa kérdésére még nagyon kíváncsi leszek) akkor mire és hol fogod majd használni? (mondjuk, én nem tudok elképzelni olyan terepet, ahol ezzel ne lenne élmény a bringázás... )
Az igen!
Lesz itt minden, mi szem-szájnak ingere
Én mondjuk a kereket pont nem cserélném le másikra, az egy baromi jó kerék!
(Vagy ha megérkezik az utód, eladó lesz ez? )
Az 520as féket is próbáltam, nyilván nem a legkönnyebb, de hibátlanul teszi a dolgát, nekem télen talán az egyik legkevésbé nyomáspont vándorlós fékem volt.
A hope kormánycsapágy gyakorlatilag egy alsó kónuszból, két darab ipari csapágyból, és egy felső fedőkupakból áll? Mármint a karbonból kialakított csapágyhelyre esik be pőrén a csapágy a vázba, nincs oda semmi alu felfekvőfelület előzőleg bepréselve?
Pár helyen láttam már ilyet, és gondolom, hogy már ez egy kiforrott dolog, ha így van, na, és persze könnyű is. Akinek van ezzel konkrét tapasztalata (nekem nincs, mert a scale-be volt bepréselve alu csapágyfelfekvő), tartós, és megbízható dolog ez?
2017es Cube váz, csak simán a csapágy belepottyan a csupasz karbon vázba, semmi alu csésze. Én is csak néztem először mint a hal, hiányoltam a fém betétet, nem akartam elhinni. De több 10ezer km után semmi baja, szóval csak ki lett ez találva, mérve, tesztelve. És igen, a press-fit középcsapi is a karbon anyagba van belenyomva, semmi fém betét. Ezek már ilyenek.
igen, a vaz minden csapagyhaza, alu belescso es alu felfekvofelulet mentes, mind a kormanycsapagy es a kozepcsapagy is,
remeljuk a legjobbakat, ami meg erdekes, hogy a SRAM UDH valto tarto is valami muanyag, bocsanat,marmint kompozit...
Mars, ezt hívják integrált kormány csapágynak, igen. Engem a hideg kiráz tőle, de mint Zsolti példája mutatja, működik.
A 2016-os GrandCanyon CF-em alsó csapágyháza ilyen IS-szabvány, csak belenyomod kézzel a csapágyat és kész (felső csapágy nálam egyébként ZS). Jó sok merev villázás mellett sem volt vele gondom. 31812 km van benne szerviznapló szerint, ez nem kevés.
Köszi szépen, akkor megvilágosodtam. Annó, még 2002-ben volt egy alu merida vázam ami ilyen volt, és a mostani canyon is ilyen, de abban nem voltam biztos, hogy a karbon is simán jó így. Az említett alu verziókkal amúgy nincs/nem volt gond, pedig a meridába nálam is belekerült 30 ezer feletti kilométer.
Jobban belegondolva, még az is lehet, hogy egy jól/pontosan megcsinált karbon még ellenállóbb/kopásállóbb is mint az alu, szóval nem egy elveszett ötlet, mert jó könnyű kormánycsapágyak jönnek így létre. Ja, és baromi jó, alacsony beépítési magasság érhető így el.
(Saját magam részéről egyébként egyetértek Kisherceggel, ha választhatok, akkor legyen csapágycsésze, mert egyszerűen jobban tetszik az a megoldás, több a bizodalmam benne. )