Jelentkezz be Regisztrálj
YETI ARC 2020
#61
Posted 2022. March 04. - 19:17
A hiba, mely külföldi fórumokon is szép szám fellelhető, valószínű abból eredhet, és ez csak találgatás, hogy a vázat először a régebbi, saját váltótartófülhöz tervezheték, erre enged következtetni, a váz papucs kialakítása, de valami oknál fogva, végül az új egyen sram udh mellet döntöttek, ami persze, több szempontból is előnyös, de úgy tűnik első körben, nem igazították hozzá a váz kialakítását, hanem sikerült, úgy megoldani, hogy egy nem szabványos alulméretezett mnégyes alumínium csavar tartja pozícióban a váltókonzolt, és elméletben, ha nem is szép, de használható lehet…
A probléma, hogy természeten a valóságban, ideális esetben sem működik, egyszerűen eltörik a csavar, ezáltal a sram udh elmozdulhat, és jó esetben csak pontatlan lesz az erre igen érzékeny tizenkettes váltás, rossz esetben, a váltó görgők fel szaladnak a lánckereksorba, és a következmények elég költségesek,ha nem baleset veszélyesek lehetnek, persze a csavar, nem is lehet túl erős,mert egy esetleges ütés esetén engednie kell, megvédve váltót és vázat, a sram udh kialakítása is olyan hogy elforduljon bizonyos erő behatásra, vagy eltörjön, de ez esetben együttesen teszik megbízhatatlanná a megoldást, mivel nyomatékra húzva, a nem kevés 25Nm, és csúszás gátló karbon pasztát használva sem marad helyén a sram udh, pedig normál használatban így nem lenne szabad elmozdulnia, mégis valószínű keletkezik annyi erő behatás, hogy nekifeszüljön, és el törje az ominózus csavart, és mi külön érdekes, hogy megtörtént másokkal, hogy rendeltetésszerű használat azaz bringázás nélkül, csak szerelés közben, például váltó állításnál, vagy kerék cserénél eltörött, de megtörtént hogy a csavar törötten érkezzen csak a szállitás után, úgy csak váz, mint komplett bringán is, és akkor lehet kiszórakozni a csavar maradványt, anélkül, hogy az alu menet sérülne a karbon vázban, majd cserélni a csavart ami nem szabvány és nem kapható külön, és minden kezdődhet elölről…
Szóval, mindent egybevéve, inkább a vázak cseréjét kértem, az idei újra tervezetre, ahol végre sikerült a vázat az sram udh alakítani, csak a jelenlegi helyzetben, kissé nehézkesen alakul, de valószínű jövő héten, végre meg is érkezik, csak amit sajnálok az a felesleges pazarlás…
- zscs likes this
#62
Posted 2022. March 04. - 15:40
Szoval, komolyan, errol irhatnal, mi tortent. Eltort?
Remelem a gyarto cserelte a vazat/kuldott ujat gariban.
AZert is kerdezem, mert tavaly ev vegen hatareset volt, hogy nem rendeltem egy L-es vazat magam is. Sot, ha lenne a piacon, lehet berendelnek 1 ilyet. ...mar ha birja a strapat, mert nalam kapna hideget-meleget.
#63
Posted 2022. March 03. - 19:15
#65
Posted 2022. March 03. - 17:48
#66
Posted 2022. February 11. - 18:14
#67
Posted 2022. February 11. - 18:11
#68
Posted 2021. August 13. - 14:26
#69
Posted 2021. August 13. - 13:13
#70
Posted 2021. August 13. - 13:07
#71
Posted 2021. August 09. - 15:11
#72
Posted 2021. August 08. - 01:29
#73
Posted 2021. August 07. - 12:12
#74
Posted 2021. August 03. - 10:43
#75
Posted 2021. August 03. - 10:41
2.40 , de 2.60 , van meretezve gyarilag, de szerintem 2.80 , elferhet ha szukseges, persze amint sikerul,csak nincs keznel kisebb mint 2.40
#76
Posted 2021. July 30. - 13:59
2,25-ös gumik? Majd rakj fel egy fotót lécci, mikor már bent van a kerék a vázban! Megnézném mennyi hely van váz/gumi közt. Köszi!
#77
Posted 2021. July 30. - 10:24
#78
Posted 2021. July 23. - 10:36
"Szerencsére" közben lecsúsztam róla.
Komolyan foglalkoztatott a gondolat, hogy ez egy olyan tömegű váz, hogy simán elindulnék XC maratonokon egy erre épített géppel. A geója meg majdnem ugyanaz, mint a Fathom 29er gépemé (imádom!), szóval otthon érezném magam rajta, ez szinte garantált.
#79
Posted 2021. July 22. - 13:24
HAJRA 8D
ismét kapható feketében és Yeti kékben a váz egy ideje - már akit érdekel. Ezahaccá' ajró. (-:
https://www.bike24.com/p2394755.html
Ebben a kékes színben bármikor jöhetne. Ha jobban meggondolom, a régi, hat éves Canyon XC merev vázamat lecserélhetném egy ilyenre jövőre, csak a kereket kell XC-re cserélni mindig meg vissza, attól függően, traileken menne-e az ember vagy versenyezne.
Kérdés, mennyibe kerül majd jövőre és lehet-e majd egyáltalán kapni.
Manapság, ugye...
"szerencsére" L-esben elfogyott mind az 5 pár nap alatt
Van ott meg ha szeretnél, direkt benne a dátummal:
#80
Posted 2021. July 22. - 13:12
A kerékszett nem semmi összeállítás, jól gondolom, hogy valahol 1300 gramm környékén maximalizálódik a szett súlya?
Szuper lista, jó kis bringa lesz! Milyen, mekkora rugóutas villa van tervben? Avagy ebbe is merev villa kerül majd?
A villa kerdese meg teljesen nyitott,egyreszt a telok elerhetosege okan,masreszt lehet meg,valtoznak a felhasznalas korulmenyei,ha helyszint valtunk...
A kerekek teren is meg nyitott a dolog,de biztos hogy egy konnyu mindenes szettre van szukseg,ami kiszolgal minden elkepzelheto helyzetet amire a
bringa bevetheto,es jo alapot nyujt korulbelul 2.2 es 2.6 gumik hasznalatara is,igy biztos hogy legalabb 30mm belso szelessegu felnikre van szukseg,
agyak teren megint a szivarvany dontott 8P persze nem igaz,mivel egy biztos problema mentes agyparra volt szukseg amely jo alapot biztosit,igy eset
a valasztas a DT Swiss 240 agyakra, es nem valami egzotikumra, mert a DT Swiss Ratchet Drive mar bizonyitott,remelhetoleg az uj agyszerkezet is jo.
A kullok teren is a hagyomanyosra is hasonlo elgondolasbol eset a valasztas, a konnyebb egyenes es esetleges alternativ megoldasokal szemben,es
ha nem is feltetlen szukseges,lehet hogy kevesebb kullos kivitel is problema mentes lenne,de maradt a 32 kullos elrendezes,viszont a lapitott kullok
lehet jo ertelemben teszik kevesbe mereve es ezaltal akar biztosabba a kerekeket,es vegulis a konnyebb karbon felnik is gond nelkul hasznalhatok,
remelhetoleg,mivel a tobbi alkatresz eros alapot biztosit,persze meg igy is lehet nem lenne idealis mindenes szettnek 1300gr korul,mindenkinek...