Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

YETI ARC 2020

- - - - -

  • Please log in to reply
198 replies to this topic

#61
end.re:

end.re:

    vendég

  • fórumtag
  • 203 posts
  • LocationBP
Röviden, a vázak eléggé strapabírónak ígérkeznek, mármint eddigi használat alapján,de sajnos,nem hibátlan,mivel nem sikerült elsőre jól a váz és sram udh kapcsolat kialakítása, első látásra is kissé véleményesnek tűnt, de gondoltam megint túl gondolom, mint általában szoktam, de sajnos igazam volt ismételten, és a hiba, mint már sokaknál, sajnos nálunk is jelentkezett, és leszámítva, néhány kétségbe ejtő sufnituning próbálkozást, ami persze, valószínű csak ideiglenes és megtévesztő, végleges megoldást csak az újra tervezet idei vázra való csere jelenthet…

A hiba, mely külföldi fórumokon is szép szám fellelhető, valószínű abból eredhet, és ez csak találgatás, hogy a vázat először a régebbi, saját váltótartófülhöz tervezheték, erre enged következtetni, a váz papucs kialakítása, de valami oknál fogva, végül az új egyen sram udh mellet döntöttek, ami persze, több szempontból is előnyös, de úgy tűnik első körben, nem igazították hozzá a váz kialakítását, hanem sikerült, úgy megoldani, hogy egy nem szabványos alulméretezett mnégyes alumínium csavar tartja pozícióban a váltókonzolt, és elméletben, ha nem is szép, de használható lehet…

A probléma, hogy természeten a valóságban, ideális esetben sem működik, egyszerűen eltörik a csavar, ezáltal a sram udh elmozdulhat, és jó esetben csak pontatlan lesz az erre igen érzékeny tizenkettes váltás, rossz esetben, a váltó görgők fel szaladnak a lánckereksorba, és a következmények elég költségesek,ha nem baleset veszélyesek lehetnek, persze a csavar, nem is lehet túl erős,mert egy esetleges ütés esetén engednie kell, megvédve váltót és vázat, a sram udh kialakítása is olyan hogy elforduljon bizonyos erő behatásra, vagy eltörjön, de ez esetben együttesen teszik megbízhatatlanná a megoldást, mivel nyomatékra húzva, a nem kevés 25Nm, és csúszás gátló karbon pasztát használva sem marad helyén a sram udh, pedig normál használatban így nem lenne szabad elmozdulnia, mégis valószínű keletkezik annyi erő behatás, hogy nekifeszüljön, és el törje az ominózus csavart, és mi külön érdekes, hogy megtörtént másokkal, hogy rendeltetésszerű használat azaz bringázás nélkül, csak szerelés közben, például váltó állításnál, vagy kerék cserénél eltörött, de megtörtént hogy a csavar törötten érkezzen csak a szállitás után, úgy csak váz, mint komplett bringán is, és akkor lehet kiszórakozni a csavar maradványt, anélkül, hogy az alu menet sérülne a karbon vázban, majd cserélni a csavart ami nem szabvány és nem kapható külön, és minden kezdődhet elölről…

Szóval, mindent egybevéve, inkább a vázak cseréjét kértem, az idei újra tervezetre, ahol végre sikerült a vázat az sram udh alakítani, csak a jelenlegi helyzetben, kissé nehézkesen alakul, de valószínű jövő héten, végre meg is érkezik, csak amit sajnálok az a felesleges pazarlás…
  • zscs likes this

#62
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Szoval, komolyan, errol irhatnal, mi tortent. Eltort?

Remelem a gyarto cserelte a vazat/kuldott ujat gariban.

 

AZert is kerdezem, mert tavaly ev vegen hatareset volt, hogy nem rendeltem egy L-es vazat magam is. Sot, ha lenne a piacon, lehet berendelnek 1 ilyet. ...mar ha birja a strapat, mert nalam kapna hideget-meleget. :)



#63
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

 

K.O.

 

F55-F688-B-3-F53-4891-9-EC9-2-A418-DB17-

 

huha... akarsz rola beszelni? :-)



#64
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,026 posts

azt hiszem, félreértetted a a középcsapágy-csere fogalmát. :D


  • trek8k likes this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#65
end.re:

end.re:

    vendég

  • fórumtag
  • 203 posts
  • LocationBP

K.O.

 

F55-F688-B-3-F53-4891-9-EC9-2-A418-DB17-

 


  • Kisherceg likes this

#66
end.re:

end.re:

    vendég

  • fórumtag
  • 203 posts
  • LocationBP

KEREKEK II

 

64801-D1-A-33-A2-4743-8320-256-D8-D668-F

 

 

KEREKEK

 

97169-A71-55-D6-48-A6-B381-696-A444-CAC3

 

 



#67
end.re:

end.re:

    vendég

  • fórumtag
  • 203 posts
  • LocationBP

FEKEK II

 

AD13-C555-27-F6-4-E19-8658-68-E4-CEA6-DE

 

 

 

FEKEK

 

F46-ADFE3-39-E2-4475-B576-E6598-F582-AB7

 

 



#68
madgab

madgab

    vendég

  • fórumtag
  • 146 posts
Akkor kezdődjék a játék! 😁

#69
end.re:

end.re:

    vendég

  • fórumtag
  • 203 posts
  • LocationBP

YETI-ARC-TURQ.jpg


  • karakoram likes this

#70
end.re:

end.re:

    vendég

  • fórumtag
  • 203 posts
  • LocationBP

:) vegre minden is meg van es mar csak meg kell epiteni (:



#71
end.re:

end.re:

    vendég

  • fórumtag
  • 203 posts
  • LocationBP

D4-C50-E51-478-D-4442-8992-84510131-BD55



#72
madgab

madgab

    vendég

  • fórumtag
  • 146 posts
Gyönyörű lesz, a merev Enve mellé még lehet egy új Factory Fox 34-et és mindenre is tökéletes lesz!.🙂

#73
end.re:

end.re:

    vendég

  • fórumtag
  • 203 posts
  • LocationBP

MEREV VILLA

 

D7-A1-B690-150-C-473-C-BED1-E8-FC78086-B


  • karakoram likes this

#74
end.re:

end.re:

    vendég

  • fórumtag
  • 203 posts
  • LocationBP

ENVE

 

2-D17-BF66-354-D-4260-859-A-67-A29-F8789


  • karakoram and Kisherceg like this

#75
end.re:

end.re:

    vendég

  • fórumtag
  • 203 posts
  • LocationBP

2.40 , de 2.60 , van meretezve gyarilag, de szerintem 2.80 , elferhet ha szukseges, persze amint sikerul,csak nincs keznel kisebb mint 2.40 



#76
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts

2,25-ös gumik? Majd rakj fel egy fotót lécci, mikor már bent van a kerék a vázban! Megnézném mennyi hely van váz/gumi közt. Köszi!


Marci

#77
end.re:

end.re:

    vendég

  • fórumtag
  • 203 posts
  • LocationBP

KEREKEK

 

0-D19-D438-BFD6-46-BE-908-E-997-CB557-AB



#78
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

"Szerencsére" közben lecsúsztam róla. :D

Komolyan foglalkoztatott a gondolat, hogy ez egy olyan tömegű váz, hogy simán elindulnék XC maratonokon egy erre épített géppel. A geója meg majdnem ugyanaz, mint a Fathom 29er gépemé (imádom!), szóval otthon érezném magam rajta, ez szinte garantált.



#79
end.re:

end.re:

    vendég

  • fórumtag
  • 203 posts
  • LocationBP

HAJRA 8D

 

ismét kapható feketében és Yeti kékben a váz egy ideje - már akit érdekel. Ezahaccá' ajró. (-:

https://www.bike24.com/p2394755.html

arc-frame-turquise-880256.jpg

 

 

Ebben a kékes színben bármikor jöhetne. Ha jobban meggondolom, a régi, hat éves Canyon XC merev vázamat lecserélhetném egy ilyenre jövőre, csak a kereket kell XC-re cserélni mindig meg vissza, attól függően, traileken menne-e az ember vagy versenyezne.

Kérdés, mennyibe kerül majd jövőre és lehet-e majd egyáltalán kapni.

Manapság, ugye... smile.png

 

 

"szerencsére" L-esben elfogyott mind az 5 pár nap alatt biggrin.png

https://www.bike24.com/p2394755.html

 

 

Van ott meg ha szeretnél, direkt benne a dátummal:

 

Clipboard01.jpg



#80
end.re:

end.re:

    vendég

  • fórumtag
  • 203 posts
  • LocationBP

 

A kerékszett nem semmi összeállítás, jól gondolom, hogy valahol 1300 gramm környékén maximalizálódik a szett súlya? 

Szuper lista, jó kis bringa lesz! Milyen, mekkora rugóutas villa van tervben? Avagy ebbe is merev villa kerül majd? 

 

 

A villa kerdese meg teljesen nyitott,egyreszt a telok elerhetosege okan,masreszt lehet meg,valtoznak a felhasznalas korulmenyei,ha helyszint valtunk...

 

A kerekek teren is meg nyitott a dolog,de biztos hogy egy konnyu mindenes szettre van szukseg,ami kiszolgal minden elkepzelheto helyzetet amire a

bringa bevetheto,es jo alapot nyujt korulbelul 2.2 es 2.6 gumik hasznalatara is,igy biztos hogy legalabb 30mm belso szelessegu felnikre van szukseg,

agyak teren megint a szivarvany dontott 8P persze nem igaz,mivel egy biztos problema mentes agyparra volt szukseg amely jo alapot biztosit,igy eset

a valasztas a DT Swiss 240 agyakra, es nem valami egzotikumra, mert a DT Swiss Ratchet Drive mar bizonyitott,remelhetoleg az uj agyszerkezet is jo.

A kullok teren is a hagyomanyosra is hasonlo elgondolasbol eset a valasztas, a konnyebb egyenes es esetleges alternativ megoldasokal szemben,es

ha nem is feltetlen szukseges,lehet hogy kevesebb kullos kivitel is problema mentes lenne,de maradt a 32 kullos elrendezes,viszont a lapitott kullok 

lehet jo ertelemben teszik kevesbe mereve es ezaltal akar biztosabba a kerekeket,es vegulis a konnyebb karbon felnik is gond nelkul hasznalhatok,

remelhetoleg,mivel a tobbi alkatresz eros alapot biztosit,persze meg igy is lehet nem lenne idealis mindenes szettnek 1300gr korul,mindenkinek...