Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

E-bike/pedelec

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
67 hozzászólás a témában

#1
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.867 hozzászólás
  • LocationBécs

Vhol ez a nyitja, hogy tudd, hogy mekkora volt az edzes resze.



#2
end.re:

end.re:

    vendég

  • fórumtag
  • 84 hozzászólás
  • LocationARAD

...

5-CC258-E0-B768-407-C-A0-A7-A4-FE285-C4-
. . . 
 


light is right

light bicycles


#3
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 915 hozzászólás

Kell ez erre???  :o Sok értelmét nem nagyon látom. 


Ridley Noah Fast / Winora Sirius ix 11 


#4
end.re:

end.re:

    vendég

  • fórumtag
  • 84 hozzászólás
  • LocationARAD

8P Shimano STEPS E8000 VS Stages Power M8000 8D

 

BE622-BB0-451-B-4661-9-A2-F-1-E7-A18-FE6


end.re: módosította - 2020. január 27. - 17:05

light is right

light bicycles


#5
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.211 hozzászólás

1,5 éve vett egy ilyen Fazuás bringát az egyik haver, olyat Focus-t mint a videóban van 1.10-nél. Meglepően jól bírja a 250es aksi, kb annyit hoz ki belőle mint a Bosch meg a többi az 500as aksiból.

Igaz, a nyomatéka is jóval kisebb. (60 vs 75 Nm)  De ez a rendszer inkább a sportosabb, xc-sebb arcoknak való, akik azért hajlandók tekerni is és csak egy kis rásegítésre vágynak.


marton módosította - 2019. november 10. - 22:48

Marci

#6
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.028 hozzászólás

Fazua rendszer működése és bemutatása, nagyon tetszik:

https://www.youtube....eature=youtu.be

 

evation_modules_mobile.jpg

nekem is

egy ilyet simán el tudnék képzelni montinak otthonra

https://www.lapierre...d-ultimate/4222


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#7
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.867 hozzászólás
  • LocationBécs

Egyre jobban jobban zsugorodik a motor. A BOSCH 4. új generációs motorja is jóval kisebb mint az előző. A "powertube"-os akksi is karcsúbb lett, így lassan elérik, h nem lesz különbség vázkialakításban a hagyományos és a villanybringa között. Emellett az sem elhanyagolható, h a hatótávolság nem csökken. Sajnos az áruk sem.  :(

van ilyen is :) ezekkel csalnak.



#8
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.867 hozzászólás
  • LocationBécs

A valtast oldjak meg... vagy igazabol lehet nem is kellene, ha jol belegondolok. Maradhatna a single speed, csak ugyesen meg kellene oldani az automatikusan valtozo rasegitest. 


  • peppe kedveli ezt

#9
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 915 hozzászólás

Egyre jobban jobban zsugorodik a motor. A BOSCH 4. új generációs motorja is jóval kisebb mint az előző. A "powertube"-os akksi is karcsúbb lett, így lassan elérik, h nem lesz különbség vázkialakításban a hagyományos és a villanybringa között. Emellett az sem elhanyagolható, h a hatótávolság nem csökken. Sajnos az áruk sem.  :(


Ridley Noah Fast / Winora Sirius ix 11 


#10
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.269 hozzászólás

Fazua rendszer működése és bemutatása, nagyon tetszik:

https://www.youtube....eature=youtu.be

 

evation_modules_mobile.jpg


karakoram módosította - 2019. november 10. - 08:14

  • simon23 kedveli ezt

#11
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.211 hozzászólás

https://flowcycle.hu...ngaval/#respond


Marci

#12
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 915 hozzászólás

A pulzusbol jobban latszik mennyit dolgoztal a bringan, de az edzesjelleget akkor lehetne komolyan venni, ha lenne mellette egy watt grafikon a szervomotor teljesitmenyerol. Az alacsony atlagpulzus ket dologrol arulkodik, vagy nagyon edzett vagy, vagy sokat hasznalod a rasegitest :) szvsz probalj beloni magadnak edzesenkent egy pulzuscelt, programot mint normal bringan.

Reszemrol epp azert hanyagolom mostanaban a montizast, mert sikon outival jobban tudom ezt koordinalni, es egyszeruen igy erzem egeszsegesebbnek a dolgot. Montin gyakran tulterheltem magam (itt lenne jo egy ebike).

Edzett egy csöppet sem vagyok, sajnos "lazsáltam" tegnap, mint írtad több volt a rásegítés. Igyekszem 120 körüli pulzus és 80 körüli csapás átlagot tartani, most a sebesség nem játszik, mondjuk ezzel a vassal nehéz is száguldozni. Most tartok egy pár nap (pontosan kettő napot) pihenőt, mert tegnap ha megnyomtam a pulzusom szinte alig-alig indult felfele, viszont mindkét combom le akart szakadni. Valszeg pedált is kell cserélnem rajta, ha nem is look-t az outiról, de egy SPD-t mindenképpen fel kell tennem rá. Az elején nagyon sűrűn akartam húzni is, olyankor majdnem állba térdeltem magam :D , még mindig megvannak ezek a Pavlovi reflexek, elég sz@..r érzés. 

 

"Hát még ha a kajálásodhoz is hozzányúlnál egy minimálisat, akkor aztán szaladnának le a kilók. "

Na, ez az ami nem nagyon megy és pont azért ilyen lassú a fogyás. Miután az este hazaértem a tekerésből császárszalonna volt házi kenyérrel, majd még egy zacsi győri édes keksz.  :(  


Ridley Noah Fast / Winora Sirius ix 11 


#13
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.867 hozzászólás
  • LocationBécs
+1 az pinion szeru valtasnak... igazan erre talaltak ki, itt a suly masodlagos. Siman osszeintegralhatnak a motorral, a tekereshez fejlesztett dolgok teljesen masra lettek kitalalva - akkor lehetne normalis lancot hasznalni. Ebbol is latszik, hogy mennyire gyerekcipo ez meg - a hajtasvaltas tuti szetvalik a tekeros bringakhoz kepest, es mindent a vazba fognak integralni.

#14
koga

koga

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 554 hozzászólás

https://photos.app.g...5K2nyFJprJcHwF6

 

remélem látszik


koga módosította - 2019. augusztus 09. - 14:20

  • Rabbit kedveli ezt

#15
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 525 hozzászólás

Ezzel már teljesen egyenesen futó, pl. 1 sebességes bitang láncot lehetne rá tenni. A váz, ha már úgyis teljesen egyedi a motor + akku elhelyezés miatt, akkor már lehetne rá tervezni egy zárt láncteret és olajfürdvel kellene megoldani a kenését. Ezzel nagyban lecsökken a karbantartásigénye. 

 

Olajfürdő? Ha teljesen le van fedve a lánc, akkor nem kell annyira olajozni, nem?
Mióta Squirtelek, meg mernék esküdni, hogy az utolsó pár (pár 10) km-t akár kenés nélkül teszi meg a lánc (fene tudja, lehet nem igaz), viszont kevésbé használódik, mint olajjal, mert nincs a görgők között a sok szemét. Portól elzárt dobozban frankón megolajozva lehet, hogy örök élet meg még egy nap lenne, nem? Esetleg visszacsöpögtetni rá olajat, pár cseppet elégnek gondolnék keringetni.

Őszintén szólva megnézném, hogy ha egy sima váltós bringa hajtásláncát hermetikusan lezárnák, mennyivel bírná tovább ugyanolyan használattal, mint a fedetlen.



#16
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.028 hozzászólás

koga: kérünk képet, jól hangzik!

 

 

Ha már egysebességesre épül belső válórendszerrel valami akkor oda szerintem szíjhatás kell. 

 

 

Haverom a bringáján (ebike, lentebb) 7.5 év alatt egyszer cserélt láncot (1000 km után, kb 1 év), sort még nem cserélt. Én ezeket akkor cserélem ha elkopnak és azt érzem is. Ő akkor a paraszt féle user (meg én is?)? :)

 

 

s-pedelecről volt szó

a paraszt mód meg a combot pótolom a turbo móddal és a váltót se nagyon használom, jó az a kis lánckerék meg a 40-es pedálfordulat (ugy mellesleg se a bosch se a shimano rendszer nem kedveli az alacsony pedálfordulatot). ilyen használat mellett van az 6-800 km egy 10-es xt láncnak. és ezt nem én találtam ki -nem szerelek - hanem a témában nem kis tapasztalattal biró emberek . eleve nem vagy reprezentativ példa, tudsz ésszel biciklizni. fentiek meg nem. 

egyébként a legjobb nekik valóban szijas di2 agyváltó lenne.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#17
Sandman

Sandman

    vendég

  • fórumtag
  • 373 hozzászólás

Mars szavait megfogadva rá is térnék a technikai oldalra.

 

Szerintem a 1,5-2 milliós csúcsgépek is igencsak hitványak abból a szempontból, hogy ugyanolyan vékonyka lánc van rajtuk, mint a csak emberi erővel hajtottakon. Ezen kívül ugyanúgy ferdén fut a szélső áttételeken. Milyen élettartama lesz így a láncnak, lánckereknek?

 

 

Saját tapasztalat R&M speed pedeleccel idén 4600 km-nél járok, második lánc van fenn (nem speciális e-bikera való, sima 10 sebességes rendszerhez való olcsó SRAM) az elsőt 3000 km-nél cseréltem. Nem nyírom a láncot, váltogatok amikor kell, de sokat használom a kónuszhoz közel. A sornak még nincs baja.



#18
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.269 hozzászólás

koga: kérünk képet, jól hangzik!

 

Mars szavait megfogadva rá is térnék a technikai oldalra.

 

Szerintem a 1,5-2 milliós csúcsgépek is igencsak hitványak abból a szempontból, hogy ugyanolyan vékonyka lánc van rajtuk, mint a csak emberi erővel hajtottakon. Ezen kívül ugyanúgy ferdén fut a szélső áttételeken. Milyen élettartama lesz így a láncnak, lánckereknek?

 

Szerintem a többmilliós csúcsgépeknél középmotorba bele kellene építeni a váltót is (valahogy úgy, mint a Pinion váltó). Ezzel már teljesen egyenesen futó, pl. 1 sebességes bitang láncot lehetne rá tenni. A váz, ha már úgyis teljesen egyedi a motor + akku elhelyezés miatt, akkor már lehetne rá tervezni egy zárt láncteret és olajfürdvel kellene megoldani a kenését. Ezzel nagyban lecsökken a karbantartásigénye. Az ebből származó súlytöbblet már nem igazán jelentős a motor és az akku tömege mellett.

 

Ha már egysebességesre épül belső válórendszerrel valami akkor oda szerintem szíjhatás kell. 

 

tapasztalat szerint 5-600 km egy paraszt mód használt s-pedelecnél

 

Haverom a bringáján (ebike, lentebb) 7.5 év alatt egyszer cserélt láncot (1000 km után, kb 1 év), sort még nem cserélt. Én ezeket akkor cserélem ha elkopnak és azt érzem is. Ő akkor a paraszt féle user (meg én is?)? :)

 

Amúgy az a bringa elég különleges volt 7.5 évvel ezelőtt, újonnan vette. Még egy kicsit magasabban lakik nálunk mint ahogy azt lentebb taglaltam, szóval volt használva, illetve Óbudáról Üröm felé járt vele sokat a hegyeken-földeken át (no meg számtalan sörözés a városba:) ). Elég jól bírja rajta a rendszer, a kijelző meg a "központ" most lett újabbra cserélve (nem annyira volt rá szükség), szoftveresen sikerült összepasszintani, nagyon jó lett. 

https://www.greenfin...8518c02192a8d39


karakoram módosította - 2019. augusztus 09. - 12:41


#19
koga

koga

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 554 hozzászólás

Akkor előre leszögezem,leszarom a fikázást olyanoktól akik sosem próbálták!

Szóval jelenlegi melóban 15 éve tolom.15 éve ugyanazon az országúton tekerek haza,szinte végig emelkedő.Nagyon sokszor szembeszéllel.Sőt,néha dupla szembeszél,befelé is szopat,12 óra alatt meg megfordul...

20+ éve tekerek,alapvetően montis vagyok,de van országútim is,a szembeszelet viszont soha nem tudtam elviselni,mentálisan kizárni.

Emiatt gyűlölöm már azt az utat,de a pedelec sokat segített.

Vettem kínai átépítő készletet,hátsómotorost,vettem apróból egy régi montivázat,összeépítettem,és most teljes leszarommal tekerek szembeszélben az emelkedőn.

Paraméterei:350 W,36V,13Ah,max olyan 42km/h aminél még értékelhető rásegítés van.

1-es fokozatban 65-68 Wattal segít,ez kompenzálja  a bringa súlyát és a motor ellenállását.

Nem bírtam ki,hogy ne menjek el vele egy hegyi aszfaltos tekerést.Süttő-Gorba tető,kell tekerni rendesen,csak nem akar a térdem megfájdulni cserébe.

Síkon 20-22 km/h-val tekerve nem érezni kikapcsolva sem a motort.(egy sárvédős,acélvázas montival amúgy sem tekerek gyorsabban)

Nem mentem még vele 45km-nél többet egyhuzamban,de bőven bírná 100km felett.

Legmeredekebb részen sem tolom 2-es fölé,így 118W-ot tol,nekem több nem kell.


  • Rabbit kedveli ezt

#20
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.028 hozzászólás

Mars szavait megfogadva rá is térnék a technikai oldalra.

 

Szerintem a 1,5-2 milliós csúcsgépek is igencsak hitványak abból a szempontból, hogy ugyanolyan vékonyka lánc van rajtuk, mint a csak emberi erővel hajtottakon. Ezen kívül ugyanúgy ferdén fut a szélső áttételeken. Milyen élettartama lesz így a láncnak, lánckereknek?

 

tapasztalat szerint 5-600 km egy paraszt mód használt s-pedelecnél


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való