elég sok (relatív persze, néhány 10db) 11-50et adtunk el, jó párat "menő" csapatoknak, nem volt olyan visszajelzés hogy gond lenne velük shimano váltókkal.
Nagyszerű, bizakodó vagyok ![]()
elég sok (relatív persze, néhány 10db) 11-50et adtunk el, jó párat "menő" csapatoknak, nem volt olyan visszajelzés hogy gond lenne velük shimano váltókkal.
Nagyszerű, bizakodó vagyok ![]()
11-42-es sor szuper? csak kicsit nehéz, plussz igen meredek mászásnál/nekem kevés a 32-es tányérhoz/ a 11-46/shimano/ kiosztása meg kurva sz.r 37ről ugrik 46 ez nem tutti.
a kiosztasa szuper, 2x11hez. az 11-46 ratyi, en is sunracet hasznalok helyette.
Igen, ezt én is tudtam amikor összeraktuk a rendszert, meglátjuk terhelés alatt hogyan viselkedik a cucc.
elég sok (relatív persze, néhány 10db) 11-50et adtunk el, jó párat "menő" csapatoknak, nem volt olyan visszajelzés hogy gond lenne velük shimano váltókkal.
11-42-es sor szuper? csak kicsit nehéz, plussz igen meredek mászásnál/nekem kevés a 32-es tányérhoz/ a 11-46/shimano/ kiosztása meg kurva sz.r 37ről ugrik 46 ez nem tutti.
nem nem kiforrott, hanem egyszeruen a shimano 2x11re tervezte az egeszet, minden mas kicsit meg van eroszakolva vhol. a 11-42es sor szuper.
ha most vennek uj bringat, eagle lenne.
arn módosította - 2018. január 30. - 17:49
1*11-es rendszer még nem kiforrott? miért is.Nekem a 2*11-es rendszerű bringámat/2017-es modell/ pofon egyszerű volt egy tányérosítani/érdekes mert a 2018-as modell ugyan az, csak már 1*11-es/. Első váltó+ váltókar le,36*26 tányérok le,fel 32 Nw és kész is. Edzőkerekemen hátul a 11*42 20-25%-os mászásoknál már kemény,ezért a versenykerekemre egy nagyon könnyű 11*46-os sor került.Nagyon jól szuperál a rendszer!,azért az 50-es fogaskoszorúnál már elég érdekesen áll a lánc /elöl és hátul is, saját szememmel láttam/
Inkabb a 11-50 a szuk keresztmetszet, a shimano csak 46 fogat tamogat max hivatalosan.
Igen, ezt én is tudtam amikor összeraktuk a rendszert, meglátjuk terhelés alatt hogyan viselkedik a cucc. Nekem kell az 50 mászásokhoz, haladáshoz viszont kell a 11-34. Tudom, hogy ez nem olyan kiforrott rendszer, mint a 12-es sram, de nem bírtam kivárni a shimano 12-es rendszerét + ezt be lehetett építeni a meglévő bringámba. Így is elég sokba fájt ez az átalakítás.
Még decemberben elkészült az 1x11-em: 34-es slx hajtómű, Sunrace CSMX80 11-50 sor, XT lánc, slx váltó és kar. Eddig csak síkon tudtam kipróbálni, szépen dolgozik a rendszer, mondjuk a váltókart még szoknom kell annyira vajpuhán működik. 34-50-en eléggé keresztben van a lánc, hangja is vanrendesen. Tanulság, hogy megpróbáltam megtartani az xt 781-es hajtóművet, de nem jött össze. Lyukkör átmérő stimmelt, de az új slx tányér furatai aszimmetrikusak. A bringa érezhetően könnyebb lett.
Úgy érek rá, hogy edzős napon 5:05-kor kelek, reggel edzés, 9-től már meló és este 8-fél 9-ig gyk. nincs pihenés nekem sem...
1000-1100-es VAM-ot meg ugyanúgy, ahogy bárki tud 3:30-as maratont futni kitartó felkészüléssel, úgy bárki tud. ***
*** - Lőrincz Olivér, forrás: nemaze.blog.hu/2016/02/16/interjum_lorincz_oliverrel_3_befejezo_resz
Köszi ezt a linket, jó volt ez is és a Lubics Szilva interjú is.
Úgy érek rá, hogy edzős napon 5:05-kor kelek, reggel edzés, 9-től már meló és este 8-fél 9-ig gyk. nincs pihenés nekem sem...
1000-1100-es VAM-ot meg ugyanúgy, ahogy bárki tud 3:30-as maratont futni kitartó felkészüléssel, úgy bárki tud. ***
*** - Lőrincz Olivér, forrás: http://nemaze.blog.h...3_befejezo_resz
gyerek mellett? komolyan nem tudom hogy csinaljatok, en is 6:30kor kelek, kb 21:30 utan tudok a sajat dolgaimmal foglalkozni egy atlagos hetkoznap. ha aludni is szeretnek ez fel, max egy ora. bringazara meg kell min 2 rakeszulessel - a nyari idoszakokban egy neha ket bringazast bele tudok paszirozni a csalad rovasara a hetkoznapba, tobb akkor se menne, ha megszakadnek. ezert (is) jarok bringaval munkaba. hetvegen csinalok egy nagyobb tekerest, aztan ennyi. majd ha nagyobb lesz a gyerek, akkor remelhetoleg tobb idom lesz a hobbymra.
persze mindenki arra fordit idot, amire akar... es ugy rendezi az eletet ehhez. en ha milliomos nyugdijas lennek, akkor sem tekernek ennyit, csak mongy a ketszereset.
arn módosította - 2017. október 13. - 14:24
Úgy érek rá, hogy edzős napon 5:05-kor kelek, reggel edzés, 9-től már meló és este 8-fél 9-ig gyk. nincs pihenés nekem sem...
1000-1100-es VAM-ot meg ugyanúgy, ahogy bárki tud 3:30-as maratont futni kitartó felkészüléssel, úgy bárki tud. ***
*** - Lőrincz Olivér, forrás: http://nemaze.blog.h...3_befejezo_resz
Arn, olyan helyen kell menni, ahol minden mászás átlag 20+%. Az ösztönöz!
Nem tréfából írom, szinte csak ilyeneken megyek, ha "szabad" MTB a program és épp nem terv szerint edzek. Meg sziklás, köves felfeléken, amit a többség elkerül, na én azokra járok, mert van még bőven hová fejlődnöm. Másokra is ráfér(ne).
Példa: https://www.strava.c...ties/1223385693 , https://www.strava.c...ties/1217322237 , https://www.strava.c...ties/1220871416 , stb.
ahogy elnezem, kb 5x annyi idod van tekerni, mint nekem
es ebben benne van a kozlekedesem is a munkahelyre. abban a heti egyket alkalommal, amikor eljutok hobbiszinten tekerni, azert az elvezeti faktor es a fitnesz a lenyeg. ilyen edzettseggel max kinlodnek jelenleg ilyen meredeksegnel, de azert mindig beleveszek egy par 3-4es szintu kaptatot.
eronletunkben is van egy "aprocska" differencia, te 1000-1100 koruli vamot tudsz, ahol en 600-700at. max rovidtavon birok ilyen emelkedest.
arn módosította - 2017. október 13. - 11:42
Arn, olyan helyen kell menni, ahol minden mászás átlag 20+%. Az ösztönöz!
Nem tréfából írom, szinte csak ilyeneken megyek, ha "szabad" MTB a program és épp nem terv szerint edzek. Meg sziklás, köves felfeléken, amit a többség elkerül, na én azokra járok, mert van még bőven hová fejlődnöm. Másokra is ráfér(ne).
Példa: https://www.strava.c...ties/1223385693 , https://www.strava.c...ties/1217322237 , https://www.strava.c...ties/1220871416 , stb.
zscs módosította - 2017. október 13. - 11:02
osztonzoleg is hathat a testre a kicsit megeroltetobb attetelezes... legalabbis magamon azt vettem eszre, hogy a tul porgetos atetelek ellustitanak (mert lehet lejjebb is valtani), mig ha kicsit (nem nagyon!) alatta van a komfortzonamnak, akkor megprobalom olyan fordulattartomanyban tartani, ami jobban megfelel, akkor is ha aktualisan megterhelobb. persze ez a dolog nem nagyon mukodik egy feloras kaptatonal, de nalam speciel folyamatosan javulnak az egyeni rekordok, es egyre kevesbe erzem megterhelonek az adott attetelezest.
a legjobban az egesz egysebin jon ki, bamulatosan lehet fejlodni. munkaba jarok ilyennel, ket-harom eve, amikor idekoltoztunk, kb 16kmhal kinlodtam fel vhova, most ugyanott 21-22kmh sebesseggel megyek fel. ugyanitt "kenyelmesen" tekerve 18-19kmh valtos bringaval, ez egysebivel "kenyelmetlen", jobban porgetem.
arn módosította - 2017. október 13. - 10:11
Elképzelni sem tudom, hogy "visszalépjek" olyan hajtásra amiben szerepe van átdobónak. 32/10-42-vel itthon! szerintem jól el lehet tekerni mindenhol hobby szinten is. Hozzáteszem egy kis szenvedéstől nem riadok vissza de nem teperek a másodpercekért (a lényeg, hogy felérjek típusú kerékpáros vagyok
).
nah igen, ezt akartam is irni mar korabban - hogy mindenki oda valassza meg a hajtast, ahol teker vele. a gyartonak nyilvan azaz erdeke, hogy mindenkit lefedjen vele, de keves embernek kell altalanosan "mindenhol elmegy" atfogast tartania, ha tipikusan toredeket hasznalja ki. ekkor siman kielegito a jol megvalasztott 1x11 tartomany is.
Nekem bőven elég. Ma ott is felmentem a HHH-en, ahol korábban lemenni is alig mertem :-).
Canyon Spectral 29 AL 5
rasti rusti
nah igen, ezt akartam is irni mar korabban - hogy mindenki oda valassza meg a hajtast, ahol teker vele. a gyartonak nyilvan azaz erdeke, hogy mindenkit lefedjen vele, de keves embernek kell altalanosan "mindenhol elmegy" atfogast tartania, ha tipikusan toredeket hasznalja ki. ekkor siman kielegito a jol megvalasztott 1x11 tartomany is.
Ebben nincs is vita köztünk, persze, hogy nem optimális az 1x9, de a 32x18-as ss-hez képest (ami még előtte volt) megváltás
(próbálkoztam, na).
Tavaly nyáron tekertem Murau környékén (még 3*9-el), ott aztán nem mentem volna fel ezzel az áttétellel egyik "dombra" sem.
Ide nekem ez most elég, de jövőre megint megcélzom Ausztriát, úgyhogy valszeg megy vissza az átdobó ![]()
itt baromira nem arrol van szo, hogy ellehet e vele lenni, persze, hogy el... en is ss 2.7es attetellel tekerek varosban, hegyen volgyon. de hogy optimalis lenne? a fenet... bealdoztam az egyszeruseg es konnyu karbantarthatosag oltaran a hatekonysagot. az 1x12nel mar relativ keveset adsz fel, ezalatt minden fokozattal tobbet es tobbet (kicsi atfogas es/vagy keves fokozat).
Aki másokat ismer, okos, aki magát ismeri, bölcs
Aki másokat legyõz, erõs, aki magát legyõzi, hõs
Lao-Ce
Én idén a 3x9-ből elhagytam a két szélsőt, így maradt 1x9; 32/11-34-es kiosztással.
Hát féltem tőle.....de bejött.
Igaz, nagyrészt a gödöllői dombokon tekerek vele, vannak ott is meredek emelkedők, de legalább elég rövidek ahhoz, hogy izomból megoldjam. Persze 3 óra tekerés után már kellenének a kisebb áttételek, de idejét sem tudom annak mikor tekertem terepen 3 óránál többet.
Aszfaltra meg nem az 1x-es bicajt használom, oda valóban kevés lenne a 32x11.
itt baromira nem arrol van szo, hogy ellehet e vele lenni, persze, hogy el... en is ss 2.7es attetellel tekerek varosban, hegyen volgyon. de hogy optimalis lenne? a fenet... bealdoztam az egyszeruseg es konnyu karbantarthatosag oltaran a hatekonysagot. az 1x12nel mar relativ keveset adsz fel, ezalatt minden fokozattal tobbet es tobbet (kicsi atfogas es/vagy keves fokozat).