elég sok (relatív persze, néhány 10db) 11-50et adtunk el, jó párat "menő" csapatoknak, nem volt olyan visszajelzés hogy gond lenne velük shimano váltókkal.
Nagyszerű, bizakodó vagyok
elég sok (relatív persze, néhány 10db) 11-50et adtunk el, jó párat "menő" csapatoknak, nem volt olyan visszajelzés hogy gond lenne velük shimano váltókkal.
Nagyszerű, bizakodó vagyok
11-42-es sor szuper? csak kicsit nehéz, plussz igen meredek mászásnál/nekem kevés a 32-es tányérhoz/ a 11-46/shimano/ kiosztása meg kurva sz.r 37ről ugrik 46 ez nem tutti.
a kiosztasa szuper, 2x11hez. az 11-46 ratyi, en is sunracet hasznalok helyette.
Igen, ezt én is tudtam amikor összeraktuk a rendszert, meglátjuk terhelés alatt hogyan viselkedik a cucc.
elég sok (relatív persze, néhány 10db) 11-50et adtunk el, jó párat "menő" csapatoknak, nem volt olyan visszajelzés hogy gond lenne velük shimano váltókkal.
11-42-es sor szuper? csak kicsit nehéz, plussz igen meredek mászásnál/nekem kevés a 32-es tányérhoz/ a 11-46/shimano/ kiosztása meg kurva sz.r 37ről ugrik 46 ez nem tutti.
nem nem kiforrott, hanem egyszeruen a shimano 2x11re tervezte az egeszet, minden mas kicsit meg van eroszakolva vhol. a 11-42es sor szuper.
ha most vennek uj bringat, eagle lenne.
arn módosította - 2018. január 30. - 17:49
1*11-es rendszer még nem kiforrott? miért is.Nekem a 2*11-es rendszerű bringámat/2017-es modell/ pofon egyszerű volt egy tányérosítani/érdekes mert a 2018-as modell ugyan az, csak már 1*11-es/. Első váltó+ váltókar le,36*26 tányérok le,fel 32 Nw és kész is. Edzőkerekemen hátul a 11*42 20-25%-os mászásoknál már kemény,ezért a versenykerekemre egy nagyon könnyű 11*46-os sor került.Nagyon jól szuperál a rendszer!,azért az 50-es fogaskoszorúnál már elég érdekesen áll a lánc /elöl és hátul is, saját szememmel láttam/
Inkabb a 11-50 a szuk keresztmetszet, a shimano csak 46 fogat tamogat max hivatalosan.
Igen, ezt én is tudtam amikor összeraktuk a rendszert, meglátjuk terhelés alatt hogyan viselkedik a cucc. Nekem kell az 50 mászásokhoz, haladáshoz viszont kell a 11-34. Tudom, hogy ez nem olyan kiforrott rendszer, mint a 12-es sram, de nem bírtam kivárni a shimano 12-es rendszerét + ezt be lehetett építeni a meglévő bringámba. Így is elég sokba fájt ez az átalakítás.
Még decemberben elkészült az 1x11-em: 34-es slx hajtómű, Sunrace CSMX80 11-50 sor, XT lánc, slx váltó és kar. Eddig csak síkon tudtam kipróbálni, szépen dolgozik a rendszer, mondjuk a váltókart még szoknom kell annyira vajpuhán működik. 34-50-en eléggé keresztben van a lánc, hangja is vanrendesen. Tanulság, hogy megpróbáltam megtartani az xt 781-es hajtóművet, de nem jött össze. Lyukkör átmérő stimmelt, de az új slx tányér furatai aszimmetrikusak. A bringa érezhetően könnyebb lett.
Úgy érek rá, hogy edzős napon 5:05-kor kelek, reggel edzés, 9-től már meló és este 8-fél 9-ig gyk. nincs pihenés nekem sem...
1000-1100-es VAM-ot meg ugyanúgy, ahogy bárki tud 3:30-as maratont futni kitartó felkészüléssel, úgy bárki tud. ***
*** - Lőrincz Olivér, forrás: nemaze.blog.hu/2016/02/16/interjum_lorincz_oliverrel_3_befejezo_resz
Köszi ezt a linket, jó volt ez is és a Lubics Szilva interjú is.
Úgy érek rá, hogy edzős napon 5:05-kor kelek, reggel edzés, 9-től már meló és este 8-fél 9-ig gyk. nincs pihenés nekem sem...
1000-1100-es VAM-ot meg ugyanúgy, ahogy bárki tud 3:30-as maratont futni kitartó felkészüléssel, úgy bárki tud. ***
*** - Lőrincz Olivér, forrás: http://nemaze.blog.h...3_befejezo_resz
gyerek mellett? komolyan nem tudom hogy csinaljatok, en is 6:30kor kelek, kb 21:30 utan tudok a sajat dolgaimmal foglalkozni egy atlagos hetkoznap. ha aludni is szeretnek ez fel, max egy ora. bringazara meg kell min 2 rakeszulessel - a nyari idoszakokban egy neha ket bringazast bele tudok paszirozni a csalad rovasara a hetkoznapba, tobb akkor se menne, ha megszakadnek. ezert (is) jarok bringaval munkaba. hetvegen csinalok egy nagyobb tekerest, aztan ennyi. majd ha nagyobb lesz a gyerek, akkor remelhetoleg tobb idom lesz a hobbymra.
persze mindenki arra fordit idot, amire akar... es ugy rendezi az eletet ehhez. en ha milliomos nyugdijas lennek, akkor sem tekernek ennyit, csak mongy a ketszereset.
arn módosította - 2017. október 13. - 14:24
Úgy érek rá, hogy edzős napon 5:05-kor kelek, reggel edzés, 9-től már meló és este 8-fél 9-ig gyk. nincs pihenés nekem sem...
1000-1100-es VAM-ot meg ugyanúgy, ahogy bárki tud 3:30-as maratont futni kitartó felkészüléssel, úgy bárki tud. ***
*** - Lőrincz Olivér, forrás: http://nemaze.blog.h...3_befejezo_resz
Arn, olyan helyen kell menni, ahol minden mászás átlag 20+%. Az ösztönöz!
Nem tréfából írom, szinte csak ilyeneken megyek, ha "szabad" MTB a program és épp nem terv szerint edzek. Meg sziklás, köves felfeléken, amit a többség elkerül, na én azokra járok, mert van még bőven hová fejlődnöm. Másokra is ráfér(ne). Példa: https://www.strava.c...ties/1223385693 , https://www.strava.c...ties/1217322237 , https://www.strava.c...ties/1220871416 , stb.
ahogy elnezem, kb 5x annyi idod van tekerni, mint nekem es ebben benne van a kozlekedesem is a munkahelyre. abban a heti egyket alkalommal, amikor eljutok hobbiszinten tekerni, azert az elvezeti faktor es a fitnesz a lenyeg. ilyen edzettseggel max kinlodnek jelenleg ilyen meredeksegnel, de azert mindig beleveszek egy par 3-4es szintu kaptatot.
eronletunkben is van egy "aprocska" differencia, te 1000-1100 koruli vamot tudsz, ahol en 600-700at. max rovidtavon birok ilyen emelkedest.
arn módosította - 2017. október 13. - 11:42
Arn, olyan helyen kell menni, ahol minden mászás átlag 20+%. Az ösztönöz!
Nem tréfából írom, szinte csak ilyeneken megyek, ha "szabad" MTB a program és épp nem terv szerint edzek. Meg sziklás, köves felfeléken, amit a többség elkerül, na én azokra járok, mert van még bőven hová fejlődnöm. Másokra is ráfér(ne). Példa: https://www.strava.c...ties/1223385693 , https://www.strava.c...ties/1217322237 , https://www.strava.c...ties/1220871416 , stb.
zscs módosította - 2017. október 13. - 11:02
osztonzoleg is hathat a testre a kicsit megeroltetobb attetelezes... legalabbis magamon azt vettem eszre, hogy a tul porgetos atetelek ellustitanak (mert lehet lejjebb is valtani), mig ha kicsit (nem nagyon!) alatta van a komfortzonamnak, akkor megprobalom olyan fordulattartomanyban tartani, ami jobban megfelel, akkor is ha aktualisan megterhelobb. persze ez a dolog nem nagyon mukodik egy feloras kaptatonal, de nalam speciel folyamatosan javulnak az egyeni rekordok, es egyre kevesbe erzem megterhelonek az adott attetelezest.
a legjobban az egesz egysebin jon ki, bamulatosan lehet fejlodni. munkaba jarok ilyennel, ket-harom eve, amikor idekoltoztunk, kb 16kmhal kinlodtam fel vhova, most ugyanott 21-22kmh sebesseggel megyek fel. ugyanitt "kenyelmesen" tekerve 18-19kmh valtos bringaval, ez egysebivel "kenyelmetlen", jobban porgetem.
arn módosította - 2017. október 13. - 10:11
Elképzelni sem tudom, hogy "visszalépjek" olyan hajtásra amiben szerepe van átdobónak. 32/10-42-vel itthon! szerintem jól el lehet tekerni mindenhol hobby szinten is. Hozzáteszem egy kis szenvedéstől nem riadok vissza de nem teperek a másodpercekért (a lényeg, hogy felérjek típusú kerékpáros vagyok ).
nah igen, ezt akartam is irni mar korabban - hogy mindenki oda valassza meg a hajtast, ahol teker vele. a gyartonak nyilvan azaz erdeke, hogy mindenkit lefedjen vele, de keves embernek kell altalanosan "mindenhol elmegy" atfogast tartania, ha tipikusan toredeket hasznalja ki. ekkor siman kielegito a jol megvalasztott 1x11 tartomany is.
Nekem bőven elég. Ma ott is felmentem a HHH-en, ahol korábban lemenni is alig mertem :-).
Canyon Spectral 29 AL 5
rasti rusti
nah igen, ezt akartam is irni mar korabban - hogy mindenki oda valassza meg a hajtast, ahol teker vele. a gyartonak nyilvan azaz erdeke, hogy mindenkit lefedjen vele, de keves embernek kell altalanosan "mindenhol elmegy" atfogast tartania, ha tipikusan toredeket hasznalja ki. ekkor siman kielegito a jol megvalasztott 1x11 tartomany is.
Ebben nincs is vita köztünk, persze, hogy nem optimális az 1x9, de a 32x18-as ss-hez képest (ami még előtte volt) megváltás (próbálkoztam, na).
Tavaly nyáron tekertem Murau környékén (még 3*9-el), ott aztán nem mentem volna fel ezzel az áttétellel egyik "dombra" sem.
Ide nekem ez most elég, de jövőre megint megcélzom Ausztriát, úgyhogy valszeg megy vissza az átdobó
itt baromira nem arrol van szo, hogy ellehet e vele lenni, persze, hogy el... en is ss 2.7es attetellel tekerek varosban, hegyen volgyon. de hogy optimalis lenne? a fenet... bealdoztam az egyszeruseg es konnyu karbantarthatosag oltaran a hatekonysagot. az 1x12nel mar relativ keveset adsz fel, ezalatt minden fokozattal tobbet es tobbet (kicsi atfogas es/vagy keves fokozat).
Aki másokat ismer, okos, aki magát ismeri, bölcs
Aki másokat legyõz, erõs, aki magát legyõzi, hõs
Lao-Ce
Én idén a 3x9-ből elhagytam a két szélsőt, így maradt 1x9; 32/11-34-es kiosztással.
Hát féltem tőle.....de bejött.
Igaz, nagyrészt a gödöllői dombokon tekerek vele, vannak ott is meredek emelkedők, de legalább elég rövidek ahhoz, hogy izomból megoldjam. Persze 3 óra tekerés után már kellenének a kisebb áttételek, de idejét sem tudom annak mikor tekertem terepen 3 óránál többet.
Aszfaltra meg nem az 1x-es bicajt használom, oda valóban kevés lenne a 32x11.
itt baromira nem arrol van szo, hogy ellehet e vele lenni, persze, hogy el... en is ss 2.7es attetellel tekerek varosban, hegyen volgyon. de hogy optimalis lenne? a fenet... bealdoztam az egyszeruseg es konnyu karbantarthatosag oltaran a hatekonysagot. az 1x12nel mar relativ keveset adsz fel, ezalatt minden fokozattal tobbet es tobbet (kicsi atfogas es/vagy keves fokozat).