Jelentkezz be Regisztrálj
Hogy ne lopjanak bájkot! Zárak, lakatok, láncok, ellopott bringák ...
#841
Posted 2007. January 18. - 18:43
"Amint az utolsó fát kivágtuk, az utolsó halat kifogtuk és az utolsó folyót is megmérgeztük, rájövünk majd, hogy a pénz nem ehetõ" - GREENPEACE
#842
Posted 2007. January 18. - 17:40
A hercahurcaban lehet kapni eppen bika Kryptonite-t nagyon jó áron!!!
Nem az volt superman gyengéje is? Találó név.
#843
Posted 2007. January 18. - 16:16
#844
Posted 2007. January 15. - 13:50
..az fõleg a becsúszószáron múlik. :pump:Hû, ha jól látom az egy igazi BOMBER!!! Mennyi is a becsúszószár útja? :-D
Na meg a kerékhez..Ülés rögzítésére az sem rosz ötlet (és ezrekbe semkerül ) hogyha egy bicajláncot szétbontotok rövidre, átfûzitek a nyeregsínek közt és újra összerakjátok láncbontóval, a nyerget a vázhoz rögzítve.
#845
Posted 2007. January 14. - 01:09
Ülés rögzítésére az sem rosz ötlet (és ezrekbe semkerül ) hogyha egy bicajláncot szétbontotok rövidre, átfûzitek a nyeregsínek közt és újra összerakjátok láncbontóval, a nyerget a vázhoz rögzítve. Persze ez inkább tanyabájkhoz illõ ötlet. Nálam ez lesz a védelem nagypapi bõrüléséhez. Ha komolyabb vágócuccal érkezik valaki, akkor úgysem az ülésnek áll neki vacakolni, hanem az egész cangát akarja vinni. A csöves meg nem tudja elrongálni egy harapófogóval az eddzett acél láncot, inkább keres egy másik bicajt.
Különben nem nehéz összerakni egy "szerethetõ" utcai bicajt. Én pl. nagyon szeretem az enyimét. Igaz hogy nem gyorsul olyan jól (mint a monti), de teljesen más érzés.
A boldogság egy könnyû bicaj.
Bízzál Istenben és kösd meg a tevédet!
#847
Posted 2007. January 13. - 15:30
Az elsõnél a zártest erõsebb, a másodiknál a lánc vastagabb és edzettebbnek írják..
A nyereg helyére tegyél egy (nem mondom, hogy tüskét mert a karóba húzást ma már büntetik), hagyd benne a nyeregcsövet és egy nyereg formáju törékeny hab utánzatot tegyél rá.A nyerget en magammal viszem inkabb. Neha neznek ram butan az emberek,
...
S talan igy a lopasi kedv is csokken.
Aztán ha ráül valaki, nézd meg milyen képet vág.:eek:
..csak el ne felejtsd végül feltenni a valódi nyerget.:lol1:
..akkor ezt kidobták valaki, lássuk mi az amit még le lehet szedni..?..raadasul a nyerget is mar "lelopta" valaki...
#848
Posted 2007. January 13. - 13:59
Az direkt van, hogy nem csak a márka, hanem a hossz is különbözik?
Nem direkt, de végülis mindegy a hossz, mert nekem a rövidebb is elég, ugyhogy a hosszabb csak még jobb.
#849
Posted 2007. January 13. - 13:31
#850
Posted 2007. January 13. - 13:18
#851
Posted 2007. January 13. - 13:06
Egy ideig fontolgattam egy ilyen plusz kabelt: http://www.evanscycl...tc7?style=11060
de mikor felvazoltam a boltban, hogy mire kene, csak mosolygott angol baratunk, hogy kb. semmi ertelem...
#852
Posted 2007. January 12. - 13:01
#853
Posted 2007. January 12. - 02:11
végigrágtam magam a topikon, mert nekem is volt egy két rossz tapasztalatom. Ezeket szeretném leírni mások okulására. Én egy 28-as 3seb agyváltós libakergetõvel járok itt Szegeden (ld kiskép) és eddig háromszor érte atrocitás ezt a bringát. Elõtte azt hittem hogy nem kell ez a kutyának sem, de mostmár két zár van rajta, és lassan kerül rá egy harmadik is.
Mo.-n mindent lopnak, ami 1. nincs lebetonozva 2. nincs a vörös izzás állapotában 3. könnyebb egy vasúti szerelvénynél.
Egyszer lezártam a lovam egy vastag póznához (+ váz, + hátsó kerék hozzázár) és elmentem kávézni egy barátnõmmel. Nem volt késõ, 9-10 körül este. Mire visszaérek, elsõkerék sehol. Tolom haza hátsókeréken, ott egy nagy szemeteskonténer, hopp, egy hómlesz nyakig benne, odatámasztva egy 28-as elsõkerék. Tán csak nem az enyém volt? Sajnos nem volt erõm megruházni a fószert, de a kukába minimum bele kellett volna borítani.
Máskor a ház elõtt zártam le a bicajt a buszmegállóban, de az elsõkereket nem zártam le (! pedig volt már 2 záram akkor... ÁÁÁÁ!!!!!), úgyis mindjárt megyek vissza elintézni valamit. Nem mentem. A bicó ott éjszakázott, reggel -1 elsõkerék. Igaz hogy egy 1000éves trágya volt ami benne volt, de akkor is 4000 HUF volt bele az új kerék (ami sz@rabb persze, mert modern).
Harmadik sztori: Lekötöm Szeged egyik legforgalmasabb sugárútján (elsõ, hátsó kerék vázhoz + vasrácshoz), és bemegyek egy órára a szerkesztõségbe. Nyereg eltûnt. Még fényes nappal volt!!!
A rokadék kukások külön kulcsokat tartanak erre a célra, aztán eladják öccázé a bolhapiacon, és vesznek belõle három nagyfröccsöt. (Mondanom sem kell, minden csavaros a cangán, nem gyorszáras.)
Mostmár az ülés is külön zárral van rázárva a cangára. Fõleg hogy a 15 éve halott nagypapám istencsászár bõrülése :-DDD. Azon is gondolkodtam hogy szerzek withwortos csavarokat meg szerelékeket, de egy állítható kulcsal azt is simán kinyitják.
Viszont van egy spéci cucc, ami külön ilyen bicajkannibalizmus ellen van kifejlesztve. Persze itthon (ha jól tudom) nem lehet kapni... Olyan mint egy kulcsal zárható fúrásbiztos gyorszár. Persze az ára is ennek megfelelõ, de C Recordos fixihez ilyet vennék...
http://www.pitlock.de/en/
A montimmal pedig csak edzeni megyek ki a lakásból... bár ez eddig is így volt.
Jó szelet!
A boldogság egy könnyû bicaj.
Bízzál Istenben és kösd meg a tevédet!
#854
Posted 2007. January 04. - 09:56
1 kerékre bõven jó egy ócskább sodrony is 2-3000 HUF értékben. Annyi lezáratlan kerék van a városban hogy senki nem fog zárakkal szarozni miatta.
Nem nagyon ismerem Pestet, de én csavarosítani fogom a városi bringám gyorszáras agyait és az elsõ kerékre nem szándékozok lakatot tenni arra az 5 percre, amíg õrizetlenül hagyom... semmilyen felirat nem árulkodik a "minõségrõl" sztem ennek elégnek kell lennie... ennyi erõvel a nyeregcsövet is beleheggeszthetnénk a vázba! vagy tévednék?
#855
Posted 2007. January 04. - 03:22
elég riasztó hatásu lehet, hogy talán ne vigyék el.
A bringa is olyan mint a nõ.
"...szép lányt vegyél el, mert ha csúnyát veszel akkor hajt.....hatod egyedül".
Ha mutatóssal mész akkor hamar besegítenek, elviszik tõled.. már mint a bringát (is).
#856
Posted 2007. January 04. - 02:31
Ezaz, a csukló pontok lehetnek bármilyen erõsek és jó kialakításuak hasztem a csukló részeknél a gyenge pont, és ebben az esetben olyanból van épp elég..
a hozzá tartozó erõkar még vastagabb feszítõvasként használható a szétnyírására.
Elsõ ránézére ha oldalirányban jobban meghúzod az egyik csukló pont két szárát,
miközben a közepe meg van támasztva akkor meg is adja magát a csukló rész.
Ja, és legjobb ha (bármit teszel rá) a lezárt bringától nem mész nagyon távol.
Mondjuk ha a boltba szaladsz menet közben valamiért akkor sûrün ki kell nézni rá.
A bevásárló központot meg el lehet felejteni, illetve valami roncsot érdemes oda használni
amit te is legszivesebben kidobnál, az másnak sem fog tetszeni.
Lásd a Dózsa-Verseny sarkán a szellembringát. Az is ott áll mióta és senki nem akarta elvinni.
Na jó, persze egy üzemképes gép az más értéket képvisel de minél kopottabb és itt-ott rozsdás
annál kevésbé kívánják meg az erre hajlamosak.
Egy haver úgy tele rakta a gépét mindenféle öntapadós fényvisszaverõ meg
nyereg helyett szivacs cucokkal, hogy megrémültem tõle, pedig valamikor az egy csepel maraton volt. ...de még nem vitték el, pedig van amikor kint hagyja.
#857
Posted 2007. January 03. - 22:17
#858
Posted 2007. January 03. - 22:00
egyenlõre csak az egyiket tudom megvenni, igy még akár az is lehet hogy 1 kicsit olcsóbb sodronyost(1025ös számút) veszek+az elöbb emlitett u lakatot..
#859
Posted 2007. January 03. - 21:48
De Abus csúcsmodellekrõl beszélünk, szal körömollóval a másikat se nagyon fogják elcsippenteni:)
Ha a sodrony alternatívája az, hogy az egyik kereked védtelen marad, akkor inkább sodrony (Biztos átéri mindkettõt, a vázat és egy lebetonozott acéltárgyat is?) De az ideális megoldás egy U ami befogja a vázat+1 kereket, és egy rövid de vaskos sodrony a maradék kerékre.
#860
Posted 2007. January 03. - 21:28
elolvastam mind2 bringa lezárós topicot, és azt vettem ki a beírásaitokból, hogy a görgõkkel védett sodronyos zár elvileg rosszabb,mint az u-lakat.
namost én 2 féle lezáró közt vacilálok:
az egyik az Abus Steel-O-Flex Granit X-Plus 1050 ( http://www.abus.de/u...l=4003318286285 )
a másik Abus Granit X-Plus 54 ( http://www.abus.de/u...l=4003318229756 )
elvileg ha az abus mind2-re 15-ös biztonsági szintet ír, akkor sem ugyanolyan erõs mind2? vagy a görgõs/sodronyos gyengébb, hiába a 15ös szint...és az u-lakat lenne a tartósabb/erõsebb/ellenállóbb?
ami az elsõ mellett szól még, hogy azzal egyszerre letudom zárni mind2 kerekem is (ami nem árt, mivel gyorszáras).