Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Sram 9.0

- - - - -

  • Lezárt topik Lezárt topik
262 hozzászólás a témában

#101
vendég__*

vendég__*
  • vendég
Aha, mosmá értem. De úgy montad mintha csak a mûanyagokhoz értenének. Ill. csak én értettem így.
;D A váltó+váltókar nem kompatibilis a shimanoval, a fogsor még jó hogy komp.!!
Mijen telód van neked hogy "nem fér el" a fékhídtól? Ezt nem bírom elképzelni se.
Szerintem a shimanonál se fér el minden mindennel, mégse szokják rámondani hogy tervezési hiba. Egyszerûen lehetetlenség mindenre gondolni egy tervnél.  

#102
kiscsango

kiscsango

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 715 hozzászólás
Nem azt modtam, hogy nem használnk fémet, csak nem szoktak. Egyébként a 9.0 elvileg kompatibilis, nézd meg hányan használják a hátsó fogsorukat shimano rendszerhez! Én pl. a fékre értettem, mivel az elsõt eccerûen lehetetlen feltenni, mivel nem fér el nálam a teló fékhídjától. Arról nem is beszélve, hogy a kar bilincsébe folyton beleakad a váltókarom. Ezek egyértelmûen tervezési hibák.

#103
vendég__*

vendég__*
  • vendég
Nyugottan cseréld le, a 9.0 jobb mint a Deore. És olcsóbb is egy cseppet.  :P

#104
Scottos_Misi

Scottos_Misi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 271 hozzászólás
Sziasztok! Építeni akarok versenykereket CC-re. Én kb. 65 kg. vagyok, és nem durvulok a géppel. Most Deore van a gépemben, de le akarom cserélni 9.0-ra. Szerintetek megéri (ár/érték), és fogja bíri (sokat megyek)? Légyszi válaszoljatok! Köszi.  :)

#105
vendég__*

vendég__*
  • vendég

És emiatt 10 rongy a különbség? Ez elég durva!


Már eccer leírtam a téma elején mia különbség a 9.0 és a 9.0SL között. A SLben szinte minden kovácsolt alu, és golyóscsapágyak vannak a csuklópontokban, de azt nem tom melyekben is. Még jó hogy egy 10-essel drágább. Ez tiszta verseny darab.

#106
vendég__*

vendég__*
  • vendég

Andix!

... Nézd meg a Sram-ot. A legtöbb cuccuk kompozit. Eccerûen ezt ismerik, ezzel tudnak tervezni.
....
Tennap rájöttem, hogy a Sram 9.0 semmivel nem kompatibilis, talán csak magával.


Vitába szálnék veled az: "Eccerûen ezt ismerik, ezzel tudnak tervezni" kijelentéssel. A régi ESP kovácsolt váltók aluból voltak, a 9.0SL majdnem teljes egészében kov.aluból, az új X.0-ban titán és karbon van. Tudják õk a többit is kezelni, de minek ha a compozit a legmegfelelõbb egy adott szinthez? Ráadásul mér csinájják teszem azt aluból a markolatváltó házakat, ha úgyse fontos??
A SRAM .0 széria meg köztudottan ESP 1:1 rendszerû, még jó hogy csak önmagával kompatibilis.

#107
kiscsango

kiscsango

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 715 hozzászólás
Andix!

Szerintem nem a gyártással van itt a baj. Beraknak még 10 gépet, és kész. Nézd meg a Sram-ot. A legtöbb cuccuk kompozit. Eccerûen ezt ismerik, ezzel tudnak tervezni. A shimano pont ellentéte, õk szvsz. még a markolatot is fémbõl csinálnák, ha lehetne. A gyártás már csak tõke kérdése, az meg van arrafelé.
Tényleg nem gyárt a Sram elsõ váltót? Vazze, akkor csak hallucináltam. Egyébként az a kb. 3 bilincsméret nem probléma, az XTR hátsó váltó is asszem 3 kanálhosszal megy.

Tennap rájöttem, hogy a Sram 9.0 semmivel nem kompatibilis, talán csak magával.

#108
Morty_Mike

Morty_Mike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 529 hozzászólás
Hali All!

Szerintetek a 9.0 fogsor passzol az LX hátsó-váltóhoz. Mivel elvileg 34-gyel megbirkózik hátul , más probléma nem lehet? (Mert akkor 9.0-t veszek, ha lesz kesh!)

Mike

#109
olaf

olaf

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 718 hozzászólás
Vettem egy 9.0 sort és nagyon 8)  Úgy váltok vele mint egy álom ;D

#110
MrGyulagy

MrGyulagy

    vendég

  • fórumtag
  • 147 hozzászólás
A rugó titánbol van benne.

#111
Vole

Vole

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.561 hozzászólás
Sajnos ez van, de azteny, hogy meg igy is joval olcsobb mint az XTR.


#112
Luki

Luki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 515 hozzászólás
És emiatt 10 rongy a különbség? Ez elég durva!

#113
Vole

Vole

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.561 hozzászólás
Valahol mas anyagbol van, es ebbol adodik az, hogy konyebb.


#114
IMRE

IMRE

    vendég

  • fórumtag
  • 201 hozzászólás
Luki : az SL könnyebb (SuperLight).Asszem csak ennyi,de lehet hogy tévedek.

#115
Major

Major

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.320 hozzászólás
JAJ  bocsánat!!!  :-[

Majd jobban odafigyelek késõbb!!! Bocsi!!!

( Ez a frány Diszlexia és Diszgráfia.......)

#116
Luki

Luki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 515 hozzászólás
Nem nagyon vagyok Sram területén otthon, úgyhogy valaki megmondaná nekem, hogy mi a különbség a 9.0 és a 9.0 SL hátsó váltó között?    

#117
Begbie

Begbie

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.228 hozzászólás
Major legalább olvass figyelmesen!  >:(

Andix: PLANET X et írt!!!!

Beg

#118
Andix

Andix

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.380 hozzászólás
A PolarX persze nem is olyan jó, mint a Napalm.  ;D Ekkora külnöbség simán adódhat pusztán abból, hogy a PolarXek nem utaznak sokat az eladásig.

#119
Major

Major

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.320 hozzászólás
Alapban egyet értek veled Andix!!!

Csak azt meséld el nekem hol árulják olcsóbban a Napalmot és a Ghostot mint a PolarXet!!! Csak mert akkor ott a helyem!!!  :D
Amúgy a PolarX: 30körül volt, a Napalm: 55körül, a Ghost meg 70körül!!!

De a Shimano/Sramban nagyon igazad van!!!

#120
Andix

Andix

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.380 hozzászólás
A Sram és a Shimano kérdés már eleve nem egyenrangú. Nézzük végig a Shimano termékpalettáját, és a Sramét. Látható, hogy a Sram csak olyan cuccost gyárt, amelyek nagyszériában készülhetnek. Ilyen egy hátsó váltó. De mondjuk az elsõ váltó már nem, mert x fajta bilincshez kell gyártani.. Sram kapásból nem gyárt hajtókart.. Talán, mert ez is egy költség és gépigényes munka.
Nos, tudni kell, hogy minél nagyobb a darabszám, amit valamibõl gyártanak, annál olcsóbb. Így könnyû belátni, hogy az egyfajta, kb 2 színben gyártott Napalm vázak (vagy a szintén ugyanolyan más festésû Ghost, etc...) mért olcsóbbak, mint a PlanetX. A PlanetXben min 4-5 méret, 5-15 szín közül választhatunk. Szóval, majdnemhogy, NEKÜNK, "rendelésre" készül. Ellenben a Napalm, abból lett x db, oszt ez van, ezt vegyed.
Na visszatérve, így mûködik ez a Sram, és a Shimano esetében. A Sram azért is olcsóbb sokkal, mint a Shimano, mert viszonylag kevés (50db?) cuccra van specializálva, és azokat nagytételben gyártja. A Shimano pedig gyárt minden anyámkínájt, szerintem legalább 150 fajta holmit.
Érdemes lenne még a burokba bevenni a Campagnolot is. Bár igaz, õ az országúti terén alkot. Ha valami igazán nehéz helyzetbe hozhatná a Shimanot, az egy Sram, Campagnolo házasság lenne. - Bár nem tudom, hogy a mostani tulajdonosok hogy vannak... -