Aha, mosmá értem. De úgy montad mintha csak a mûanyagokhoz értenének. Ill. csak én értettem így.
;D A váltó+váltókar nem kompatibilis a shimanoval, a fogsor még jó hogy komp.!!
Mijen telód van neked hogy "nem fér el" a fékhídtól? Ezt nem bírom elképzelni se.
Szerintem a shimanonál se fér el minden mindennel, mégse szokják rámondani hogy tervezési hiba. Egyszerûen lehetetlenség mindenre gondolni egy tervnél.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Sram 9.0
Indította
YOci
, 2002. január 21. 19:24
#101
vendég__*
Írta 2002. február 11. - 15:50

#102
Írta 2002. február 11. - 15:45

Nem azt modtam, hogy nem használnk fémet, csak nem szoktak. Egyébként a 9.0 elvileg kompatibilis, nézd meg hányan használják a hátsó fogsorukat shimano rendszerhez! Én pl. a fékre értettem, mivel az elsõt eccerûen lehetetlen feltenni, mivel nem fér el nálam a teló fékhídjától. Arról nem is beszélve, hogy a kar bilincsébe folyton beleakad a váltókarom. Ezek egyértelmûen tervezési hibák.
#103
vendég__*
Írta 2002. február 11. - 15:13

#104
Írta 2002. február 11. - 14:33

Sziasztok! Építeni akarok versenykereket CC-re. Én kb. 65 kg. vagyok, és nem durvulok a géppel. Most Deore van a gépemben, de le akarom cserélni 9.0-ra. Szerintetek megéri (ár/érték), és fogja bíri (sokat megyek)? Légyszi válaszoljatok! Köszi.

#105
vendég__*
Írta 2002. február 11. - 13:36

És emiatt 10 rongy a különbség? Ez elég durva!
Már eccer leírtam a téma elején mia különbség a 9.0 és a 9.0SL között. A SLben szinte minden kovácsolt alu, és golyóscsapágyak vannak a csuklópontokban, de azt nem tom melyekben is. Még jó hogy egy 10-essel drágább. Ez tiszta verseny darab.
#106
vendég__*
Írta 2002. február 11. - 13:33

Andix!
... Nézd meg a Sram-ot. A legtöbb cuccuk kompozit. Eccerûen ezt ismerik, ezzel tudnak tervezni.
....
Tennap rájöttem, hogy a Sram 9.0 semmivel nem kompatibilis, talán csak magával.
Vitába szálnék veled az: "Eccerûen ezt ismerik, ezzel tudnak tervezni" kijelentéssel. A régi ESP kovácsolt váltók aluból voltak, a 9.0SL majdnem teljes egészében kov.aluból, az új X.0-ban titán és karbon van. Tudják õk a többit is kezelni, de minek ha a compozit a legmegfelelõbb egy adott szinthez? Ráadásul mér csinájják teszem azt aluból a markolatváltó házakat, ha úgyse fontos??
A SRAM .0 széria meg köztudottan ESP 1:1 rendszerû, még jó hogy csak önmagával kompatibilis.
#107
Írta 2002. február 11. - 02:02

Andix!
Szerintem nem a gyártással van itt a baj. Beraknak még 10 gépet, és kész. Nézd meg a Sram-ot. A legtöbb cuccuk kompozit. Eccerûen ezt ismerik, ezzel tudnak tervezni. A shimano pont ellentéte, õk szvsz. még a markolatot is fémbõl csinálnák, ha lehetne. A gyártás már csak tõke kérdése, az meg van arrafelé.
Tényleg nem gyárt a Sram elsõ váltót? Vazze, akkor csak hallucináltam. Egyébként az a kb. 3 bilincsméret nem probléma, az XTR hátsó váltó is asszem 3 kanálhosszal megy.
Tennap rájöttem, hogy a Sram 9.0 semmivel nem kompatibilis, talán csak magával.
Szerintem nem a gyártással van itt a baj. Beraknak még 10 gépet, és kész. Nézd meg a Sram-ot. A legtöbb cuccuk kompozit. Eccerûen ezt ismerik, ezzel tudnak tervezni. A shimano pont ellentéte, õk szvsz. még a markolatot is fémbõl csinálnák, ha lehetne. A gyártás már csak tõke kérdése, az meg van arrafelé.
Tényleg nem gyárt a Sram elsõ váltót? Vazze, akkor csak hallucináltam. Egyébként az a kb. 3 bilincsméret nem probléma, az XTR hátsó váltó is asszem 3 kanálhosszal megy.
Tennap rájöttem, hogy a Sram 9.0 semmivel nem kompatibilis, talán csak magával.
#108
Írta 2002. február 10. - 23:24

Hali All!
Szerintetek a 9.0 fogsor passzol az LX hátsó-váltóhoz. Mivel elvileg 34-gyel megbirkózik hátul , más probléma nem lehet? (Mert akkor 9.0-t veszek, ha lesz kesh!)
Mike
Szerintetek a 9.0 fogsor passzol az LX hátsó-váltóhoz. Mivel elvileg 34-gyel megbirkózik hátul , más probléma nem lehet? (Mert akkor 9.0-t veszek, ha lesz kesh!)
Mike
#109
Írta 2002. február 10. - 22:32

#110
Írta 2002. február 09. - 00:33

#111
Írta 2002. február 08. - 22:52

#112
Írta 2002. február 08. - 22:43

#113
Írta 2002. február 08. - 20:54

#114
Írta 2002. február 07. - 23:52

#115
Írta 2002. február 07. - 23:42

JAJ bocsánat!!! :-[
Majd jobban odafigyelek késõbb!!! Bocsi!!!
( Ez a frány Diszlexia és Diszgráfia.......)
Majd jobban odafigyelek késõbb!!! Bocsi!!!
( Ez a frány Diszlexia és Diszgráfia.......)
#116
Írta 2002. február 07. - 22:53

Nem nagyon vagyok Sram területén otthon, úgyhogy valaki megmondaná nekem, hogy mi a különbség a 9.0 és a 9.0 SL hátsó váltó között?
#117
Írta 2002. február 07. - 20:22

#118
Írta 2002. február 07. - 18:20

A PolarX persze nem is olyan jó, mint a Napalm. ;D Ekkora külnöbség simán adódhat pusztán abból, hogy a PolarXek nem utaznak sokat az eladásig.
#119
Írta 2002. február 07. - 18:15

Alapban egyet értek veled Andix!!!
Csak azt meséld el nekem hol árulják olcsóbban a Napalmot és a Ghostot mint a PolarXet!!! Csak mert akkor ott a helyem!!!
Amúgy a PolarX: 30körül volt, a Napalm: 55körül, a Ghost meg 70körül!!!
De a Shimano/Sramban nagyon igazad van!!!
Csak azt meséld el nekem hol árulják olcsóbban a Napalmot és a Ghostot mint a PolarXet!!! Csak mert akkor ott a helyem!!!

Amúgy a PolarX: 30körül volt, a Napalm: 55körül, a Ghost meg 70körül!!!
De a Shimano/Sramban nagyon igazad van!!!
#120
Írta 2002. február 07. - 18:04

A Sram és a Shimano kérdés már eleve nem egyenrangú. Nézzük végig a Shimano termékpalettáját, és a Sramét. Látható, hogy a Sram csak olyan cuccost gyárt, amelyek nagyszériában készülhetnek. Ilyen egy hátsó váltó. De mondjuk az elsõ váltó már nem, mert x fajta bilincshez kell gyártani.. Sram kapásból nem gyárt hajtókart.. Talán, mert ez is egy költség és gépigényes munka.
Nos, tudni kell, hogy minél nagyobb a darabszám, amit valamibõl gyártanak, annál olcsóbb. Így könnyû belátni, hogy az egyfajta, kb 2 színben gyártott Napalm vázak (vagy a szintén ugyanolyan más festésû Ghost, etc...) mért olcsóbbak, mint a PlanetX. A PlanetXben min 4-5 méret, 5-15 szín közül választhatunk. Szóval, majdnemhogy, NEKÜNK, "rendelésre" készül. Ellenben a Napalm, abból lett x db, oszt ez van, ezt vegyed.
Na visszatérve, így mûködik ez a Sram, és a Shimano esetében. A Sram azért is olcsóbb sokkal, mint a Shimano, mert viszonylag kevés (50db?) cuccra van specializálva, és azokat nagytételben gyártja. A Shimano pedig gyárt minden anyámkínájt, szerintem legalább 150 fajta holmit.
Érdemes lenne még a burokba bevenni a Campagnolot is. Bár igaz, õ az országúti terén alkot. Ha valami igazán nehéz helyzetbe hozhatná a Shimanot, az egy Sram, Campagnolo házasság lenne. - Bár nem tudom, hogy a mostani tulajdonosok hogy vannak... -
Nos, tudni kell, hogy minél nagyobb a darabszám, amit valamibõl gyártanak, annál olcsóbb. Így könnyû belátni, hogy az egyfajta, kb 2 színben gyártott Napalm vázak (vagy a szintén ugyanolyan más festésû Ghost, etc...) mért olcsóbbak, mint a PlanetX. A PlanetXben min 4-5 méret, 5-15 szín közül választhatunk. Szóval, majdnemhogy, NEKÜNK, "rendelésre" készül. Ellenben a Napalm, abból lett x db, oszt ez van, ezt vegyed.
Na visszatérve, így mûködik ez a Sram, és a Shimano esetében. A Sram azért is olcsóbb sokkal, mint a Shimano, mert viszonylag kevés (50db?) cuccra van specializálva, és azokat nagytételben gyártja. A Shimano pedig gyárt minden anyámkínájt, szerintem legalább 150 fajta holmit.
Érdemes lenne még a burokba bevenni a Campagnolot is. Bár igaz, õ az országúti terén alkot. Ha valami igazán nehéz helyzetbe hozhatná a Shimanot, az egy Sram, Campagnolo házasság lenne. - Bár nem tudom, hogy a mostani tulajdonosok hogy vannak... -