Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Örökhajtós bicó építése, de hogyan?

* * * * * 1 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
5023 hozzászólás a témában

#3801
_bence_

_bence_

    vendég

  • fórumtag
  • 134 hozzászólás
..ha tõlem kérdezik, azt mondom: mint a kontrással, csak kicsivel hatékonyabban.
Buki neked ajánlom a klipszet!

#3802
Buki

Buki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 870 hozzászólás
Korabban mar irtam rola, most mar kepeim is vannak. O lenne az en kicsikem aki mindennap bevisz az egyetemre:

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

#3803
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
nekem van elol egy de tenyleg nem hasznalom oi sokat
csak amikor meg kell allni
lassitashoz nem

kerdezik tolem sokszor, hogy ha hirtelen meg kell allni akkor mi?
erre csak annyit szoktam valaszolni, hogy olyan nincs, az tabu.

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#3804
(has)Pókember

(has)Pókember

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 486 hozzászólás
A féknélküliség kb annyira más tudatállapot a fékes fikszizéshez képest, mint a fikszizés a racsnis bringához képest. Nem azért féktelen az ember, hogy gyorsabb legyen. mint ahogy nem azért fikszizik, hogy gyorsabb legyen. Hanem azért, mert jó móka.
Például a HHH duplán üt, és lefelé izzasztóbb, mint felfelé :-) Hosszabb túráknál viszont - én személy szerint - a féket preferálom, mert a térdem a gyenge pontom.

#3805
_bence_

_bence_

    vendég

  • fórumtag
  • 134 hozzászólás
én is most láttam egyet az oktogonnál zúzott a krt-on a felezõn, gyorsabban, mint az autók...
futárként, ha nem csak pestezik az ember gyerekeke, azért sztem nem árthat egy elsõ fék, hacsak nem 10.esével veszi a köpenyeket...
nem hiszem, hogy fék nélkül alapvetõen lassabb lenne...amúgy az összes fékestõl azt hallom, hogy "á azt szinte sose használom, lehet, hogy le is veszem". ti hogy vagytok? húzgáljátok a kart?

#3806
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
A fék nélküli fixizésnek sztem semmi. Fárasztóbb, lassabb, veszélyesebb. Van aki jobban élvezi, ennyi.
(Egy futi azt mondta, h amíg oútija volt hetente törte össze magát is meg a bicót is, mert túl bevállalósan hajtott. Többet költött gyógyszerre meg alkatrészre, mint amennyit keresett:) Aztán fék nélküli fixire váltott, és mindig ott bujkál benne a gondolat, hogy milyen könnyen lezúzhatja magát... óvatosabb lett és sokkal kevesebbet bukfencezik. Õ tudja...)

#3807
yobo

yobo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 500 hozzászólás
most néztem ki az erkélyen
és egy Hprajtás fixis futár (kék váz,fekete villa, fék nélkül)
a kb. 4-5% os lejtõn kb. 5 km/hval ment....

mi a F..sz értelme van a fixinek mondyátok meg így városi közlekedésben..
ránézésre nem is volt nagy áttétele..a nem zavarya futárt hogy 2 szer annyi idõ ilyen síkos/vizes uton eljutni valahova?
(bár sáros volt a kereke mert a marháya belemnt egy sorompo kikerülése miatt sárba..)

yo kicist off volt bocs.

#3808
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
A csõ 1 darabból van... az az izé a felsõcsövet védi, ha bukfencezel v simán eldõl a bicó. A kormány körbefordul (csomó fixin/pályabicón nincsenek kábelek, és nincs is betekerve a kormány) és a vékonyabb csöveket simán be tudja horpasztani, ha nincs odarakva vmi.

#3809
nyilas megint

nyilas megint

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás
Láttam pár, fõleg régi acélfixiken a felsõcsövön a fejcsõtõl kb. 10cm-re
egy "dudort" a csövön. Olyan mintha két csõ összetoldásának az eltakarása lenne. Mi ez?

#3810
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.179 hozzászólás
Visszatérve a sárvédõ témára: összetörtem a bicajt ma miatta, elolvasható az érdekes történetek esésekrõl topikban.


#3811
_bence_

_bence_

    vendég

  • fórumtag
  • 134 hozzászólás
nekem azért, mert egy outiból átpapucsolt alacsony középrészes vázon vagyok..
sajna nem úgy megy, hogy hipp-hopp veszek egy pályavázat, meg 30-ért egy hajtót...
...utcára kell nem teknõbe.

#3812
(has)Pókember

(has)Pókember

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 486 hozzászólás
A hajtókar hossza többek szerint akkor jó, ha arányos a kerékpáros testi adottságaival (a combcsont hosszával, de mivel ezt nehéz mérni, többen kiegyeznek az átlépési magassággal). Rá lehet keresni a guglin pl. a "crank length"-re, egészen alapos elemzések születtek a témában. Abban szinte mindenki egyetért, hogy az extrém testméretekhez bizony extrém hajtókar dukál (150-tõl akár 200mm-ig!), a kereskedelem által lefedett 170-175-ös tartomány nudli. Tehát aki 190cm felett van az ne szórakozzon a 165-ös karral, mert rosszabb esetben a térdét is tönkreteheti vele.
A hosszabb hajtókarhoz pedig magasabb középcsapágy kell, és akkor nem ér le a Millin. A másik megoldás, hogy be kell dõlni a kanyarban, ehhez persze megfelelõ sebesség szükséges... :-)

#3813
PAttila

PAttila

    vendég

  • fórumtag
  • 65 hozzászólás
Yobo, jó hogy írtál, eszembe jutott, hogy megköszönjem a tanácsodat, lecseréltem az 52-es tányért elöl egy 48-ra, ez a mostani 48-18 nagyon jónak tûnik, elég könnyen gyorsul de még nem annyira pörög, hatékonynak tûnik. Köszi mégegyszer. Ofmegáról tudsz képet berakni?

#3814
yobo

yobo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 500 hozzászólás
_bence_
s többiek

a Millire ha csak szombaton jársz elég a 175 170 is...hidd el.
kicsi odafigyelés a és kész

az utcára meg :) ? minek? erölteted? (nem tudhatom mire kell neked)


ha van/leszs igazi pályavázad magasabb középrésszel akkor meg a 170es is elég

van egy Ofmega(pálya) haytómûvem, ha legküözelebb a Millin yárok megnézem hogy hátha nem 170 alatti és akkor azt odatudom adni.

#3815
_bence_

_bence_

    vendég

  • fórumtag
  • 134 hozzászólás
használt/olcsó érdekelt volna... azért köszi!

#3816
(has)Pókember

(has)Pókember

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 486 hozzászólás
Az áttétel a megálmodott 42-15, ami egyelõre tökéletesnek tûnik...

#3817
(has)Pókember

(has)Pókember

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 486 hozzászólás
Itt lehet rendelni Dura-Ace-t és Ultegrát is 165-öset, a régebbi verziót (nekem azért ez kell, mert akkor elvileg nem kell monoblokkot cserélnem):
http://www.sjscycles...s-Double-61.htm
Egyszer rendeltem már tõlük, gyorsak és pontosak voltak. Ha megnézem pl. hogy az Ultegra hajtókar - amit én 29eFt-ért kaptam, itt 90 font, ami átszámolva kb. 30 pénz plusz a posta, akkor nem is rossz biznisz.

#3818
PAttila

PAttila

    vendég

  • fórumtag
  • 65 hozzászólás
Jó lesz ez a bicaj, ez már most látszik rajta. Milyen áttételt választottál?

#3819
_bence_

_bence_

    vendég

  • fórumtag
  • 134 hozzászólás
ha tudsz több 165-ös hajtót valahol, az érdekelne (1 pár is, de több még jobb lenne...nekem az van, de több ismerõsöm cserélné a 170-est, 175-öst) elõre is köszi!

#3820
(has)Pókember

(has)Pókember

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 486 hozzászólás
Közben rájöttem, hogy igazából a kormány zavar, merthogy nincs betekerve, meg olyan furán állnak rajta a fékkarok..... egyébként a villa (karbon) egyszerûen fantasztikus, a karbon nyeregcsõvel majdnem olyan érzés, mintha fullyval mennék.
Viszont a kis disznók a ZP-ben nem szóltak, hogy a hajtókar 175-ös (igaz, én meg nem kérdeztem), nekem tulajdonképpen 165-ös kéne, de 170-essel már kiegyeznék. Nem kell valakinek egy vadiúj Ultegra hajtókar plusz monoblokk véletlenül? Megfelelõ méretû Ultegra hajtókart beszámítok:-)