Mocosan néz ki :love1:
Jelentkezz be Regisztrálj
Örökhajtós bicó építése, de hogyan?
#3481
Írta 2007. november 07. - 20:06
#3482
Írta 2007. november 07. - 18:34
#3483
Írta 2007. november 02. - 16:07
MOD: árban megegyezünk! elérhetõség: kiskubai@gmail.com van még egy csomó országúti cuccom.
#3484
Írta 2007. október 31. - 22:10
Ja és ez a fixin van szal remélem nem off
#3485
Írta 2007. október 29. - 16:53
Ez akkor ésszerûbbnek tûnt. Látszik, hogy ez az elsõ fixi építésem.
Remélem összejön, nagyon bízom a 118mm-es tengelyben, de venni nem fogok, majd a boltban kilegózzuk, hogy melyik is kell bele.
Mindenesetre teljesen újjá fog születni a bringa, már nagyon várom...
#3486
Írta 2007. október 29. - 16:46
Igen, ez 135mm vázba való hátsóagy.
(Amikor vettem, akkor agyaltam, hogy a 130mm-es hátulját nyissam szét 5mm-rel, vagy nyomjam össze 10-zel...)
Annyit tudtam meg, hogy a hatókaromhoz eredeti felhasználási feltételek (2-9s.) 109,5mm tengely kell, ami 43.5mm-es középértéket eredményez elõl, ami 5mm-es lánckeréktávolsággal a két lánckerék esetében 41 és 46mm (köszi Sheldon ).
Vagyis nekem, kb 5-6mm-rel kellene a lánckerekemet kifelé eltolni, ha beleszámítunk egy kis hibát, akkor legyen 4-5mm.
Ezt elméletileg min. 118, vagy esetleg 121mm-es tengelyhossz adja ki, de asszem majd egy boltban lesz a végállomás, mert én olyanokat nem tudok beleszámolni, hogy pl egy alátét a meghatás oldalán mit befolyásol.
Azért köszi mindenkinek a segítséget!
kalandjaid olvasva ugy gondolom, hogy nekem kurva nagy makom volt/van. a miche palyaagy - mer' aszontak az okosok, hogy az faja cucc lesz fikszihez - es a hajtomu lancvonalan szinte semmit sem kellett modositanom. egy RSX hajtokar, regi DURA-ACE 50es tanyer a belso oldalon, valami regi shimano monoblokk, talan 110es tengellyel. ezzel a megoldassal talan 1mm a kulonbseg elol/hatul (hatul a villa 126rol lett osszehuzva 120ra). teszem hozza meg nem hajtottam, szoval majd kabe 100km utan tobbet tudok mondani, hogy mennyire is lett jo a rendszer. addig is sok sikert a lancvonal osszelovesehez.
#3487
Írta 2007. október 28. - 18:29
(Amikor vettem, akkor agyaltam, hogy a 130mm-es hátulját nyissam szét 5mm-rel, vagy nyomjam össze 10-zel...)
Annyit tudtam meg, hogy a hatókaromhoz eredeti felhasználási feltételek (2-9s.) 109,5mm tengely kell, ami 43.5mm-es középértéket eredményez elõl, ami 5mm-es lánckeréktávolsággal a két lánckerék esetében 41 és 46mm (köszi Sheldon ).
Vagyis nekem, kb 5-6mm-rel kellene a lánckerekemet kifelé eltolni, ha beleszámítunk egy kis hibát, akkor legyen 4-5mm.
Ezt elméletileg min. 118, vagy esetleg 121mm-es tengelyhossz adja ki, de asszem majd egy boltban lesz a végállomás, mert én olyanokat nem tudok beleszámolni, hogy pl egy alátét a meghatás oldalán mit befolyásol.
Azért köszi mindenkinek a segítséget!
#3488
Írta 2007. október 28. - 15:10
Van egy döglött 6500 BSA monoblokkom 109,5mm-es ha az segítség odaadom. Használhatatlan, de méricskélni jó._kz_,
nincs tengelyre húzva, mert nincs tengely. Eleve azért számolgatom, hegy az majd milyen hosszú legyen.
LóFarkas,
agy B+ Denver, DA lánckerékkel.
Kar Ultegra FC-6500, és majd asszem BBES-51 monoblokkot szeretnék hozzá.
#3489
Írta 2007. október 28. - 14:34
Az megvan, h az oúti karoknál a megadott láncvonal a 2 tányér "átlag láncvonala"? Tehát ha 45 van a Shimano anyagokban akkor a külsõ tányér kb 48.
Már nem emléxem konkrét adatokra a sajátomról se szal a megoldást nem tudom de gyanítom h lesz elég hosszú monoblokk. 52 sztem nem botrányosan sok egy oúti külsõ tányérnak, de ez csak sejtés. Tripla hajtómû külsõje bizti h elég széles lenne de azt nyilván nem akarsz.
Ha nem klappol a dolog, akkor meg kell kukkolni az agy felépítését, hátha lehet machinálni.
Jahh, és a dolog igazi szépsége az, hogy a gyári infók nem feltétlen dekára pontosak, ill. pl a monoblokk tengelyek nem feltétlen szimmetrikusak (=> 9mm-el hosszambb tengely nem bizti h 4,5-lel tolja ki a jobb kart.)
El kell kezdeni legózni.
#3490
Írta 2007. október 28. - 11:27
#3491
Írta 2007. október 28. - 11:19
nincs tengelyre húzva, mert nincs tengely. Eleve azért számolgatom, hegy az majd milyen hosszú legyen.
LóFarkas,
agy B+ Denver, DA lánckerékkel.
Kar Ultegra FC-6500, és majd asszem BBES-51 monoblokkot szeretnék hozzá.
#3492
Írta 2007. október 28. - 11:10
(tengelyhossz -x ) / 2 lesz elöl a láncvonal. Feltehetõleg x ugyanakkora lesz egy rövidebb (hosszabb) tengely esetében is, így a tengelyhosszal kell úgy játszani, hogy az 52.5-öt a legjobban közelítse.
Ja, ha 2 mm környékén vagy, akkor szerintem örvendezhetsz nyugodtan.
#3493
Írta 2007. október 28. - 11:07
#3494
Írta 2007. október 28. - 10:47
Átolvastam és bonyolódnak a dolgok rendesen.
Az ottani leírás alapján az agynál mért láncvonal 52,5mm.
Ezt ha összevetem a hajtókar 46,0mm-jével 109,5mm-es tengely mellett, akkor a difi 6,5mm, ami ugye "kicsit" sok.
Ha 118mm-es tengelyt veszek, akkor a láncvonal elõl még mindig csak 50,25mm ha jól számoltam, és még így is van több mint 2mm eltérés...
No most akkor milyen legyen a tengelyhossz? Vagy hol próbáljak meg változtatni?
#3495
Írta 2007. október 28. - 08:03
#3496
Írta 2007. október 27. - 22:50
#3497
Írta 2007. október 27. - 17:49
#3498
Írta 2007. október 26. - 22:39
kovetkezo kerdes: lancfeszesseget milyenre kell beloni orokhajtos bringa eseteben?
Patentre. Nem jó ha van holtjátéka.
Nem jó érzés és mechanikusan sem egészséges.
#3499
Írta 2007. október 26. - 22:14
#3500
Írta 2007. október 26. - 15:58
Íme: http://sheldonbrown....me-spacing.html
Az enyém így nézett ki: