Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Örökhajtós bicó építése, de hogyan?

* * * * * 1 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
5023 hozzászólás a témában

#2501
elbandi2

elbandi2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 442 hozzászólás

Hello mindenki !
Kis segítségre, iletve tanácsadásra lenne szükségem.
A fiximet köbö egy hónapja használom, és nagyon szeretek járni vele.
A költségtakarékosság miatt egyelõre padlásról, cimbiktõl összekapart cuccokból löktem össze, aztán, mivel a "kell ez nekem ?" kérdésre nagy IIIIIIIIIIGEN-nel feleltem magamnak, elkezdtem a cuccokat jobbakra cserélgetni.
Az áttételem kezdetben 38/14 volt, a B+ Toronto agyból adódóan. Ez 2.71 és érzetre jó és haladós.
Aztán sikerült szereznem egy régi országúti hajtómûvet a klasszikus 42-52 tányérral. Mivel a nagyobb-nagyobb jobb, és a szebb kinézet miatt az 52-t raktam fel, kellett hozzá egy 19es lánckerék, a padlásról...
Namármost, itt kezdõdik a problémám; a láncfeszesség sokkal nagyobb eltérést mutat, mint a "montis" 38/14 nél. Ez vajon a 19-es lánckerék pontatlanságából adódik, és egy jobb minõségû vásárlása megoldaná, illetve egyéb oka van a lánc hullámzásának?
A 42/15 = 2.8 érzetre mennyivel keményebb a 2.71-nél ?
Elõre is köszönöm segítségeteket !
CSÕbomba


Esetleg a régi outi tányérba nincs belegravirozva az hogy "biopace"? mert azok oválisak voltak.

#2502
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás
Hello mindenki !
Kis segítségre, iletve tanácsadásra lenne szükségem.
A fiximet köbö egy hónapja használom, és nagyon szeretek járni vele.
A költségtakarékosság miatt egyelõre padlásról, cimbiktõl összekapart cuccokból löktem össze, aztán, mivel a "kell ez nekem ?" kérdésre nagy IIIIIIIIIIGEN-nel feleltem magamnak, elkezdtem a cuccokat jobbakra cserélgetni.
Az áttételem kezdetben 38/14 volt, a B+ Toronto agyból adódóan. Ez 2.71 és érzetre jó és haladós.
Aztán sikerült szereznem egy régi országúti hajtómûvet a klasszikus 42-52 tányérral. Mivel a nagyobb-nagyobb jobb, és a szebb kinézet miatt az 52-t raktam fel, kellett hozzá egy 19es lánckerék, a padlásról...
Namármost, itt kezdõdik a problémám; a láncfeszesség sokkal nagyobb eltérést mutat, mint a "montis" 38/14 nél. Ez vajon a 19-es lánckerék pontatlanságából adódik, és egy jobb minõségû vásárlása megoldaná, illetve egyéb oka van a lánc hullámzásának?
A 42/15 = 2.8 érzetre mennyivel keményebb a 2.71-nél ?
Elõre is köszönöm segítségeteket !
CSÕbomba

You can never have "enough" bikes.


#2503
juby

juby

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 540 hozzászólás
De ha a hagyományos tanya bike 28"-as kerekére gondolsz az is elfér nekem anno nagyon nagyon régen mikor még alig lehetett idehaza montit látni egy csepelben elöl hátul az volt és máris lehetett zúzni a terepen bár a sárnak kevés hely jutott:D
:D ...Nem,nem tündérke a kívánság,az kívánság. Térdelj csak le szépen!:D

#2504
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás

Na elõkapartam a csepel sast :)
Hát nyitva maradt a szám, mert nem erre emlékeztem.
Valahogy olyan karcsúnak, légiesnek tûnik az oversized alu vázak után. Most így nagyon tetszik.
Este 20 perc alatt szét is bontottam mindent, csak a középcsapágy,és a villa maradt bent, megfelelõ szerszámok hiányában.

Valóban 27" a kerék méret, vajon befér a vázba 28·is? mert van hegesztve csomagtartó lemez, de ezt majd lemérem.
1 pontos fék megy rá.
Ami kérdéses:
- hogy milyen középagy megy bele? - most ékes tengely van de azt nem akarnám megtartani.
- vajon a villába belefér-e a 28" kerék? - a hátsó villánál lehet flexelni ha kell a hely, de az is lehet, h megtartom a 27" kereket csak új hátsó agy lesz belefûzve
- új kormány és fék mindenképpen kell, 1 ponton forduló féket kell találnom valami 1xû fékkarral
- biztos, hogy össze kell hajtani a hátsó villát, mert vagy 13 cm széles
Nos szép napot mindenkinek. D.


- Elõször azt mondtam volna, hogy ne vegyél Denver-t, mert annak 135mm a papucstávolsága, nem fog belemenni a Sas vázba, legalábbis deformáció nélkül... De ha valóban 130mm a papucstávolság, akkor nem is kéne nagyon erõltetni... Mondjuk az nem teljesen mindegy, hogy az a "vagy 13 cm" 125, vagy 135 mm-e...
Kivételesen most azt mondanám, hogy vegyél Torontót (az meg rövid lesz bele, de inkább kihézagolni, mint összehajtani), addig az is kibírja, amíg eldöntöd, hogy bejön-e neked a fixizés... (Ha nem jön be, megfordítod, teszel rá egy racsnit, és lesz egy SS boltbajárósod. Ha meg bejön, úgyis tovább akarsz lépni valami jobb váz, hajtómû, agy felé...)

- A láncvonalat illetõleg ne találgass, hanem tedd vissza a hajtómûvet, és mérd le a vázcsövek középvonalától a fogak távolságát.
Ha amúgy nincs baja a hajtómûnek, egyelõre nem feltétlenül kéne lecserélni csak amiatt, mert ékes. Még mindig jobb, mintha váltáskönnyítõ vicikvacakok lennének rajta... Ha jól emlékszem, a Sasnak csakegy tányérja van, 46 fogú. (Mondjuk 46/16 lehet, hogy egy kicsit szigorú lesz fixinek egy ilyen nehéz bringán...)

- Ha mégis cseréled, a 68mm-es középcsapágyház szokványos dolog, és a magyar vázakban a menet is a gyakori, "angol" típus. Szóval jóformán bármilyen középcsapágy jó bele.

- Ha 44 fogat akarsz, a legtöbb monti hajtómû nagytányérja ekkora. Közülük a jobbakat szét is lehet bontani. (Csak az a baj, hogy egy olyan már többe kerül, mint amennyi a komplett Sas volt újonnan.) És nem is olyan egyszerû lebutítani egy triplát szimplára, rövidebb csavarok, vagy a levett lánckereket pótló alátétek kellenek hozzá. További figyelmet kíván, hogy a monti hajtómûvek láncvonala a szokásos, 113mm-es tengelyhosszal 48,5 -50mm között szokott lenni. De ez ott a középtányérra vonatkozik, vagyis a nagytényérnál olyan 55-57mm, ami lehet, hogy nálad már "vázon kívül" esne... És nem mindig lehet a nagytányért átrakni középre, Truvativ Stylonál pl. nem engedi a váll. És akkor még mindig ott vannak a láncledobáskönnyítõ izék.
(Talán inkább a PowerSpline lehet a te barátod, az van 108mm-es tengellyel, némileg állítható láncvonallal, változatos fogszámokkal, egytányéros, és nem is veszélyesen drága...)

- Ha 28"-as kerék alatt a külföldi bringákban szokásos, 622mm-es felniperem-átmérõjû kerekekre gondolsz, az biztos, hogy belemegy, mert az igazából kicsit kisebb, mint a magyar 27"-es... (Ha a magyar ParasztCsepszon 28"-asra gondoltál, az necces.) Ha cserélsz kereket, akkor az egy forgáspontos fék is jobban fog fogni, mint elõtte, mert vélhetõen ez már alufelni lesz, azon jobban tapad a betét, mint az eredeti vasfelnin. (Ilyen bontott Weinmann fékeket guberálhatsz nálam, de a két forgáspontosat nem adom oda...)

Amúgy szerintem SS/fixit csak másodsorban építünk azért, mert szép. Elsõsorban azért, mert jó...
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#2505
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás
középcsapágy szabványok: http://www.sheldonbr....html#threading

#2506
Pro Bike Gear

Pro Bike Gear

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.662 hozzászólás
okés... kössz! majd megnézem

#2507
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás

ja... igen még két bajom van. egyik: ferdén áll a vázban a hátsó kerék, ez baj?
ha meghajtom a hátsó kereket, csak simán... szóval nem ülök rajta... állok, a bringa a kezemben, hajtok egyet a pedálon... elkezd forogni(leveszem a pedálról a lábam), aztán mintha a fék fogná belassul, azán hamarosan megáll... nem figyeltem, de szerintem ez eddig nem így volt. (fék nincs rajta;))

A Gumi ér bele, valszeg lent a láncvillánál, mert általában a támvillánál szokták figyelni, ott észrevennéd egybõl h beleér:D

#2508
Pro Bike Gear

Pro Bike Gear

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.662 hozzászólás
ja... igen még két bajom van. egyik: ferdén áll a vázban a hátsó kerék, ez baj?
ha meghajtom a hátsó kereket, csak simán... szóval nem ülök rajta... állok, a bringa a kezemben, hajtok egyet a pedálon... elkezd forogni(leveszem a pedálról a lábam), aztán mintha a fék fogná belassul, azán hamarosan megáll... nem figyeltem, de szerintem ez eddig nem így volt. (fék nincs rajta;))

#2509
dömdödöm

dömdödöm

    vendég

  • fórumtag
  • 19 hozzászólás
Köszi, akkor kell a spacer és így hajtogatni sem kell a vázat, mert kell a tágabb hely hogy kitoljam a hátsó lánckereket.
Valamint a középcsapágyam lehet 108mm-es és az kb 54, de az meg már tapasztalat, hogy pontosan hova kerül a ráhelyzett lánckerék vonala, szóval még kell játszani amikor ott vagyok az összerakásnál.
Kezdõ kérdés: megmértem hogy a középagy hüvely szélesség 68mm és az átmérõje kb 38mm de az a 38 mm minden középagynál annyi? az szabvány?
Próbálok találni 165ös hajtómûvet de a 170-est se volt egyszerû, ami sunrace 44T.
Mégegyszer köszi

#2510
Pro Bike Gear

Pro Bike Gear

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.662 hozzászólás
mindegy... ez csak másodrendû dolog, de azért majd valamivel kifényesítem szépre!:D

#2511
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás

óóó jeee... meglesz a sárga festés a fixin... szerintetek a kerekeket úgy ahogy van... szétszedés nélkül le lehet festetni feketére, úgy hogy utána ne kezdjen el pattogni, meg repedezni a festés? KÖSZI!


ecsettel, jó vastagon :D



#2512
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás

Sziasztok,
engem az érdekelne, hogy mi a láncvonal egy XT elsõ agyra fabrikált lánckeréknek?
Azért lenne érdekes, hogy melyik tengelyhosszúságú középagyat vegyem meg, melyik áll a legközelebb hozzá.
Megfelelõ a 170 es hajtókar, vagy jobb a 165-ös?
Köszi D.


"Chainline will be as follows:

* M756 disc hub converted to fit on rear of road bike with 10mm spacer each side (slightly dished wheel) = approx 41mm
* As above but with 5mm spacer drive side, 15mm spacer non-drive side (non-dished wheel) = approx 46mm
* Bolt on cog to rear disc hub on a 26"/29er mountain bike = approx 53mm
"
/londonfixiebike.co.uk/

165ös jobb, jobban lehet dönteni kanyarban, könyebb pörgetni, de megfelelõ a 170es is.


óóó jeee... meglesz a sárga festés a fixin... szerintetek a kerekeket úgy ahogy van... szétszedés nélkül le lehet festetni feketére, úgy hogy utána ne kezdjen el pattogni, meg repedezni a festés? KÖSZI!


igényesen biztosan nem.
amsterdam bike stylenál simán :)

#2513
Pro Bike Gear

Pro Bike Gear

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.662 hozzászólás
óóó jeee... meglesz a sárga festés a fixin... szerintetek a kerekeket úgy ahogy van... szétszedés nélkül le lehet festetni feketére, úgy hogy utána ne kezdjen el pattogni, meg repedezni a festés? KÖSZI!

#2514
dömdödöm

dömdödöm

    vendég

  • fórumtag
  • 19 hozzászólás
Sziasztok,
engem az érdekelne, hogy mi a láncvonal egy XT elsõ agyra fabrikált lánckeréknek?
Azért lenne érdekes, hogy melyik tengelyhosszúságú középagyat vegyem meg, melyik áll a legközelebb hozzá.
Megfelelõ a 170 es hajtókar, vagy jobb a 165-ös?
Köszi D.

#2515
dömdödöm

dömdödöm

    vendég

  • fórumtag
  • 19 hozzászólás
Na elõkapartam a csepel sast :)
Hát nyitva maradt a szám, mert nem erre emlékeztem.
Valahogy olyan karcsúnak, légiesnek tûnik az oversized alu vázak után. Most így nagyon tetszik.
Este 20 perc alatt szét is bontottam mindent, csak a középcsapágy,és a villa maradt bent, megfelelõ szerszámok hiányában.

Valóban 27" a kerék méret, vajon befér a vázba 28·is? mert van hegesztve csomagtartó lemez, de ezt majd lemérem.
1 pontos fék megy rá.
Ami kérdéses:
- hogy milyen középagy megy bele? - most ékes tengely van de azt nem akarnám megtartani.
- vajon a villába belefér-e a 28" kerék? - a hátsó villánál lehet flexelni ha kell a hely, de az is lehet, h megtartom a 27" kereket csak új hátsó agy lesz belefûzve
- új kormány és fék mindenképpen kell, 1 ponton forduló féket kell találnom valami 1xû fékkarral
- biztos, hogy össze kell hajtani a hátsó villát, mert vagy 13 cm széles
Nos szép napot mindenkinek. D.

#2516
Kabirpeti

Kabirpeti

    újonc

  • fórumtag
  • 7 hozzászólás
Meg ugye 5 perc nem elég ehhez, hanem 2-3 nap kellene.
Van a 15 éve nem használt bringám, hát adódott, hogy pár 10e forinttból megfixálom.
Nem szeretnék nagyon sokat se költeni így hirtelen.

Persze a mostani bringával kipróbálom milyen áttételt bírok el.

Igen, tényleg nehezen kezelhetõ lehet a pedál a kanyarban, a padkázás, a fékezés, lassítás. Fékem mindenképpen lesz...



Én is ezért építettem meg a fiximet. Csak erre a fórumra tudtam támaszkodni mert a kerékpárboltokban ahol vadásztam az alkatrészeket fogalmuk sem volt hogy milyen szerkezethez kell országuti hajtókar, single speed lánc, monti elsõ agy, és bmx lánckerék. Egy hónapos a kecske azóta a trekkingem hanyagolva van.
Feltöltött kép

#2517
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
jo penzert olyan lanckereket csinaltatok neked amilyet akarsz.
/vagy amilyet en akarok :-) /



nem van sehol kapcsibol nekem valo BCD144/42 fog igy csinalok

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#2518
Pro Bike Gear

Pro Bike Gear

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.662 hozzászólás

vagy sz*pni fogsz a fúrással.


esztergályos nekem valami 500,-Ft-ért csinálta meg... annyi, hogy kérsz a helyi bringaboltban(ahol már jól ismernek) egy féktárcsát kölcsönbe, és azt is elviszed az esztergályoshoz.

#2519
dömdödöm

dömdödöm

    vendég

  • fórumtag
  • 19 hozzászólás
Én 6 hónapja kezdtem újra. a BP. közlekedés miatt...
Munkába járni vettem egy trekkinget és meg volt a napi 30km.
Aztán valahogy kevés lett a csak aszfaltozás, szóval vettem egy montit is így szezon végén kedvezményes áron...

És bele akadtam ebbe a fixi dologba, úgy érzem tetszeni fog.
Sajnos nincs a környezetem még egy ilyen gyagyás, akiét kipróbálhatnám :).
Meg ugye 5 perc nem elég ehhez, hanem 2-3 nap kellene.
Van a 15 éve nem használt bringám, hát adódott, hogy pár 10e forinttból megfixálom.
Nem szeretnék nagyon sokat se költeni így hirtelen.

Persze a mostani bringával kipróbálom milyen áttételt bírok el.

Igen, tényleg nehezen kezelhetõ lehet a pedál a kanyarban, a padkázás, a fékezés, lassítás. Fékem mindenképpen lesz...

Lehet, h marad az eredeti csepel lánckerék???? :)

Köszi D.

#2520
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
Hát igen.

Én kipróbáltam a nyáron egy 6,5 kg-os moser fixit (még elsõ fék is volt rajta, igaz valami hiper könnyû, úgyhogy a fékhatás nem volt az igazi), de nekem inkább tûnt ilyesztõnek, mint élvezetesnek, bár haladni azt kétségtelenül lehet vele :)

Igazából mint tárgy, nagyon tetszenek a fixik és az ilyesmi országutik, de közlekedni már nem annyira kéne. Pár ezer km-t letekretem egy csodaszép campa recordos országuti szingós géppel városban, de rájöttem, hogy nem fekszik a kerékpározási stílusomhoz. Bár néha azért hiányzik :)

Ezt csak azért mondom, hogy fixi építése elõt azért vedd számba, hogy mire és mennyit fogod használni és hogy mennyire fog tetszeni a fixi megkívánta közlekedési stílus.

Minezek ellenére én is azon gondolkodom, hogy egy ss gépet építek, csak azért mert ezeknél nincsenek szebb bicajok :)