Na elõkapartam a csepel sast
Hát nyitva maradt a szám, mert nem erre emlékeztem.
Valahogy olyan karcsúnak, légiesnek tûnik az oversized alu vázak után. Most így nagyon tetszik.
Este 20 perc alatt szét is bontottam mindent, csak a középcsapágy,és a villa maradt bent, megfelelõ szerszámok hiányában.
Valóban 27" a kerék méret, vajon befér a vázba 28·is? mert van hegesztve csomagtartó lemez, de ezt majd lemérem.
1 pontos fék megy rá.
Ami kérdéses:
- hogy milyen középagy megy bele? - most ékes tengely van de azt nem akarnám megtartani.
- vajon a villába belefér-e a 28" kerék? - a hátsó villánál lehet flexelni ha kell a hely, de az is lehet, h megtartom a 27" kereket csak új hátsó agy lesz belefûzve
- új kormány és fék mindenképpen kell, 1 ponton forduló féket kell találnom valami 1xû fékkarral
- biztos, hogy össze kell hajtani a hátsó villát, mert vagy 13 cm széles
Nos szép napot mindenkinek. D.
- Elõször azt mondtam volna, hogy ne vegyél Denver-t, mert annak 135mm a papucstávolsága, nem fog belemenni a Sas vázba, legalábbis deformáció nélkül... De ha valóban 130mm a papucstávolság, akkor nem is kéne nagyon erõltetni... Mondjuk az nem teljesen mindegy, hogy az a "vagy 13 cm" 125, vagy 135 mm-e...
Kivételesen most azt mondanám, hogy vegyél Torontót (az meg rövid lesz bele, de inkább kihézagolni, mint összehajtani), addig az is kibírja, amíg eldöntöd, hogy bejön-e neked a fixizés... (Ha nem jön be, megfordítod, teszel rá egy racsnit, és lesz egy SS boltbajárósod. Ha meg bejön, úgyis tovább akarsz lépni valami jobb váz, hajtómû, agy felé...)
- A láncvonalat illetõleg ne találgass, hanem tedd vissza a hajtómûvet, és mérd le a vázcsövek középvonalától a fogak távolságát.
Ha amúgy nincs baja a hajtómûnek, egyelõre nem feltétlenül kéne lecserélni csak amiatt, mert ékes. Még mindig jobb, mintha váltáskönnyítõ vicikvacakok lennének rajta... Ha jól emlékszem, a Sasnak csakegy tányérja van, 46 fogú. (Mondjuk 46/16 lehet, hogy egy kicsit szigorú lesz fixinek egy ilyen nehéz bringán...)
- Ha mégis cseréled, a 68mm-es középcsapágyház szokványos dolog, és a magyar vázakban a menet is a gyakori, "angol" típus. Szóval jóformán bármilyen középcsapágy jó bele.
- Ha 44 fogat akarsz, a legtöbb monti hajtómû nagytányérja ekkora. Közülük a jobbakat szét is lehet bontani. (Csak az a baj, hogy egy olyan már többe kerül, mint amennyi a komplett Sas volt újonnan.) És nem is olyan egyszerû lebutítani egy triplát szimplára, rövidebb csavarok, vagy a levett lánckereket pótló alátétek kellenek hozzá. További figyelmet kíván, hogy a monti hajtómûvek láncvonala a szokásos, 113mm-es tengelyhosszal 48,5 -50mm között szokott lenni. De ez ott a középtányérra vonatkozik, vagyis a nagytényérnál olyan 55-57mm, ami lehet, hogy nálad már "vázon kívül" esne... És nem mindig lehet a nagytányért átrakni középre, Truvativ Stylonál pl. nem engedi a váll. És akkor még mindig ott vannak a láncledobáskönnyítõ izék.
(Talán inkább a PowerSpline lehet a te barátod, az van 108mm-es tengellyel, némileg állítható láncvonallal, változatos fogszámokkal, egytányéros, és nem is veszélyesen drága...)
- Ha 28"-as kerék alatt a külföldi bringákban szokásos, 622mm-es felniperem-átmérõjû kerekekre gondolsz, az biztos, hogy belemegy, mert az igazából kicsit kisebb, mint a magyar 27"-es... (Ha a magyar ParasztCsepszon 28"-asra gondoltál, az necces.) Ha cserélsz kereket, akkor az egy forgáspontos fék is jobban fog fogni, mint elõtte, mert vélhetõen ez már alufelni lesz, azon jobban tapad a betét, mint az eredeti vasfelnin. (Ilyen bontott Weinmann fékeket guberálhatsz nálam, de a két forgáspontosat nem adom oda...)
Amúgy szerintem SS/fixit csak másodsorban építünk azért, mert szép. Elsõsorban azért, mert jó...
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!