Jelentkezz be Regisztrálj
Örökhajtós bicó építése, de hogyan?
#2281
Írta 2009. március 31. - 22:26
#2282
vendég_Master_*
Írta 2009. március 31. - 22:25
na most várjál.
kazettás agyból hogy akarsz te fixit csinálni? :wtf:
a menetes alatt meg ugye nem a régebbi típusú menetes, de fogaskoszorúhoz való agyra gondolsz remélem. egyikbõl se lehet (javasolt) hosszútávon mûködõképest fixit csinálni.
mindenképp vagy a tárcsás elsõagy vagy pályaagy.
utóbbiból olcsón van bikepositive vagy kicsit drágábbért, de minõségben jobb Miche illetve Novatech agyak ajánlottak. nincs velük semmi baj.
de bizony en a sima fogaskoszoruhoz valo agyra gondoltam
ezert nem ertettem, hogyan helyezkedik olyan tavol az agytesttol a fogassor az alatetekkel...
#2283
Írta 2009. március 31. - 22:17
kazettás agyból hogy akarsz te fixit csinálni? :wtf:
a menetes alatt meg ugye nem a régebbi típusú menetes, de fogaskoszorúhoz való agyra gondolsz remélem. egyikbõl se lehet (javasolt) hosszútávon mûködõképest fixit csinálni.
mindenképp vagy a tárcsás elsõagy vagy pályaagy.
utóbbiból olcsón van bikepositive vagy kicsit drágábbért, de minõségben jobb Miche illetve Novatech agyak ajánlottak. nincs velük semmi baj.
#2284
vendég_Master_*
Írta 2009. március 31. - 17:47
Papucs OK.
A furas OK. (de ki tud nekem ilyet csinalni, en nem az biztos...) Elso tarcsas agyra gondoltam hatra
Az alatetezes OK... mar ha kazettasrol beszelunk, es mi van a menetessel? (ezek beszerezhetoek alap bringasboltban? Reklamozna nekem valaki privibe boltott? (mielott meg moderalná a moderelnivalót a moderátor :D:D)
Vagy vegyek palyaagyat es akkor minden sufnizas megoldva? Bar azok meg serulekenyebbek...
Lánc? Ltányér?
#2285
Írta 2009. március 31. - 13:17
amúgy
-papucsot nem kell átalakítani
hasznos olvasmány (angol): http://www.sheldonbr...inglespeed.html
-lánckerékfúrás megoldható oszlopos fúróval és minõségi fúrófejjel
fúró: http://forum.bikemag...searchid=421291
fúrás: http://forum.bikemag...searchid=421293
-láncvonalat az agy alátétezésével és a középcsapágy cseréjével lehet variálni
bõvebben: http://www.sheldonbr.../chainline.html
dejófejvagyok :cool:
#2286
vendég_Master_*
Írta 2009. március 31. - 11:04
#2287
vendég_Master_*
Írta 2009. március 31. - 09:17
Csúszópapucsos vázam van, fixit építenék. Kell a csere pályapapucsra, vagy nem?
Tárcsás agyra fúrt fogas, központozása sufniban? Ötletek?
De lehet maradok a menetesnél, és megfordítom az tengelyt, hogy közelebb kerüljön a papucshoz. Hogy hozzátok síkba a lánctányért és a hátsó fogas sort ebben az esetben? Gondolom szemmérték...
Kezdõ vagyok én ebben, de gondolom kiderült.
Jaaa, láncméret?? Vagy alkalmazkodjak amim van? (váltós lánc)
Lánctányér óccsóérrr? Hol?
ok megyek már.....
#2288
Írta 2009. március 10. - 22:41
ha rosszul fekszik fel a láncszem arra a mélyedésre, ami ki van neki alakítva, akkor azt el lehet törni, de ez sokkal inkább minõsíti a láncbontót, mint a láncot...mert abban nem sok a vas...
mai láncok közt is van nagyon jó és tartós...
csak a mátra láncznál tört derékba két bontó, 800ft-s kategória,
viszont más láncot bírt.
#2289
Írta 2009. március 10. - 20:46
mai láncok közt is van nagyon jó és tartós...
#2290
Írta 2009. március 10. - 20:32
hogy lehet eltörni? mi törik el rajt? mutass már képet légyszi
oké, hogy mondjuk több anyag van abban a mátraláncban de ott is csak ki kell nyomni a csapot a lyukon...
#2291
Írta 2009. március 10. - 19:39
hol van vaspor a láncban?
mai láncokban több az egyéb anyag mint a vas. ezért is nyúlnak hamar. ennyi.
#2292
Írta 2009. március 10. - 19:16
#2293
Írta 2009. március 10. - 18:58
csõkulcsot azt minek?
mátra láncot nem ismered.
abban nem vaspor van mint a mai láncokban hanem tömör vas meg jóval szélesebb is. eddig 2 bontómat törte el.
sram lánchoz nyílván csak bontó kell:) vagy még az sem mert kézzel szét lehet szedni.
#2294
Írta 2009. március 10. - 18:12
#2295
Írta 2009. március 10. - 15:36
fixi=nincs pihenõ. engem önkontrollra tanít meg és arra, hogy nem rontunk ajtósól a házba. én nem a trükköket kedvelem (valszeg nincs hozzá tehetségem sem, de valahogy nem hoz lázba ez a skid meg trackstand meg ilyesmi...) én tekerni szeretek, relatíve sokat és élvezni, hogy 1 áttételem van. ha megérkezem, azt mondom: nem volt pihenõ; olyankor büszke vagyok magamra
Nekem ez a fixi, nem a 1fék, 2fék, féknélküli "vita".
Persze mindenkinek mást jelent és ezért vagyunk jól meg itt a fórumon is. Valahol irigylem a trükközõket, de az igazából nem az én világom.
Bp-en a dombok néha elég tréfásak. A budakeszi út nálam a Fekete Péter nekem õ a Fõellenség Amúgy el lehet lenni simán sztem, erre a singlespeed 42/16-os idõszakban jöttem rá, hogy van élet váltó nélkül.
Fixen meg a vár körüli meredek rövid utcák a kedvenceim
Bocs hogy itt-ott off voltam...
asszem tavaly nyáron a hasonló áttételû singlespeedemmel próbáltam feltekerni a Gellért hegyre:D mondanom sem kell meddig jutottam.
igen igaz a fixi tényleg önkontrollra kényszerít, a lejtõknél nemtud eluralkodni az emberen az hogy "jajj most felbírok vajon tekerni, áhh nem inkább váltok.." ezt országútin sokat éreztem...
de pl. ma megint letekertem egyhuzamban 32km-t (fixivel) és most sokkal jobban bírtam... fixihez hozzá kell edzõdni.
amúgy rájöttem mér baszkódott a láncz:D
tegnap belebújtam, hát rájöttem hogy részben én voltam a hibás szerelésnél, ugyanis lánczbontó mellé csõkulcsot is gyakran használok, amikor összepattintottam a szemet, valahogy úgysikerült bepréselni, hogy a patentszem tört maga elõtt még egy fél ívet így nem volt benne fixen, és amikor erõsebben tekertem akkor szétpattant...
#2296
Írta 2009. március 10. - 00:24
Nekem ez a fixi, nem a 1fék, 2fék, féknélküli "vita".
Persze mindenkinek mást jelent és ezért vagyunk jól meg itt a fórumon is. Valahol irigylem a trükközõket, de az igazából nem az én világom.
Bp-en a dombok néha elég tréfásak. A budakeszi út nálam a Fekete Péter nekem õ a Fõellenség Amúgy el lehet lenni simán sztem, erre a singlespeed 42/16-os idõszakban jöttem rá, hogy van élet váltó nélkül.
Fixen meg a vár körüli meredek rövid utcák a kedvenceim
Bocs hogy itt-ott off voltam...
#2297
Írta 2009. március 10. - 00:06
fullfekete. kormány is furán áll
ezerszer szebbek a gyári specik.
#2298
Írta 2009. március 09. - 23:34
#2299
Írta 2009. március 09. - 19:50
énmár meg azt legalább feltudtam kapni a padkáknál, kátyuknál az utakon...
ezt is fel lehet bunny sem lehetetlen, sõt...
#2300
Írta 2009. március 09. - 19:46
OFF
na én pont az ilyen kattogások, ropogások, mindenféle izületi nyûgök és alsó légúti baszok miatt nem fogok tekerni, vessenek rám ki mit szeretne. Nekem nem errõl szól...Télen görgõzök, ha már nem bírom, azt viszont nem szeretek, mert unalmas. Szóval nem szeretem a telet.
De ettõl még a fixi jó dolog
ON
énmár nemtudom... de hamár rábasztam 6ezret denver agyra, mosmár vetek magamra. fixibe csak egyet tartok elõnynek, hogy nincs pihenõ. tekerni kell ha már nagyon fáj is.
igaz csak akkor válik kúrva kényelmetlenné a tekerés ha országútizásra vetemedek vele, de persze erre a célra használhatnám az országútimat is...
na mindeggy énse fogok már változni...
amúgy szerintem a fixinek az a lényege hogy majmuljon véle az embör, trükkök, egykerék, hátramenet stb... ami mind jó és szép dolog, csak nekem teheccségem nincs az ilyenre.
meg ahoz sokkal kissebb áttét kõne, no énmeg ha már keró, akkor rakjam neki tisztességesen, ezér volt jobb nekem a sinyaszpíd (senglespeed), meg azt legalább feltudtam kapni a padkáknál, kátyuknál az utakon...
Pesten amúgy milyen "érzés" fixivel feltekerni a hegyekre??
vagy ott nem jársz véle?