Jelentkezz be Regisztrálj
Örökhajtós bicó építése, de hogyan?
#921
Posted 2010. June 08. - 00:30
tényleg kiváncsi lennék, hogy mennyire árt a térdnek a skidelés, lassítás. valószínûleg jobban mintha féket használna az ember, mer ugye az semennyit. de mondjuk jobban, mint a betonon futás?
#922
Posted 2010. June 08. - 00:26
stucnit negatívba raknám, a kormányt meg vízszintesre állítanám. ez így nagyon botrányos :S
egyébként szép bicó
"Szerintem is jobb, ha a térded kopik, mint a fékbetét.... "
legutóbb wackor blogján találkoztam a témával. ott az jött elõ, hogy fixin folyamat tekersz ezért folyamat termeli az üzületi folyadékot a tested, ergo jobban van kenve, mintha SS-sel menne az ember. fékezés passz...
télen fájogatott a térdem fixin, de tavaszra elmúlt. nemrég kész lett a fullym, voltam egykét túrán és fájogat a jobb térdem. pedig mostanában alig jártam fixivel.
Én amennyit ültem fixin, nagyon hiányzott a fék. Nekem nem volt kényelmes ellentartással fékezni, nem láttam sok értelmét, és nagyon megeröltetõ is volt a lábamnak.
Tudom, hogy divat meg minden, de a féknélküli szó is félrevezetõ, kivéve ha szabadonfutósról szereled le a féktesteket De ha meg már így is, úgy is fékezel, akkor már jobb ha nem a térdedet nyúzod. Szerintem.
#923
Posted 2010. June 08. - 00:20
szerintem így esztétikusabb:
http://urbanvelo.org...line925_800.jpg
http://bikesaretheso...8-003-large.jpg
#924
Posted 2010. June 08. - 00:02
mikor? hol?
az nem monti rizer kormány téma volt?
De. Miért ez másmilyen?
#925
Posted 2010. June 07. - 23:57
#926
Posted 2010. June 07. - 23:45
stucnit negatívba raknám, a kormányt meg vízszintesre állítanám. ez így nagyon botrányos :S
egyébként szép bicó
"Szerintem is jobb, ha a térded kopik, mint a fékbetét.... "
legutóbb wackor blogján találkoztam a témával. ott az jött elõ, hogy fixin folyamat tekersz ezért folyamat termeli az üzületi folyadékot a tested, ergo jobban van kenve, mintha SS-sel menne az ember. fékezés passz...
télen fájogatott a térdem fixin, de tavaszra elmúlt. nemrég kész lett a fullym, voltam egykét túrán és fájogat a jobb térdem. pedig mostanában alig jártam fixivel.
Engem meg múltkor leszóltál, amikor szóvá tettem, hogy miért van mindenkinek felfele álló kormánya.
#927
Posted 2010. June 07. - 23:31
egyébként szép bicó
"Szerintem is jobb, ha a térded kopik, mint a fékbetét.... "
legutóbb wackor blogján találkoztam a témával. ott az jött elõ, hogy fixin folyamat tekersz ezért folyamat termeli az üzületi folyadékot a tested, ergo jobban van kenve, mintha SS-sel menne az ember. fékezés passz...
télen fájogatott a térdem fixin, de tavaszra elmúlt. nemrég kész lett a fullym, voltam egykét túrán és fájogat a jobb térdem. pedig mostanában alig jártam fixivel.
#928
Posted 2010. June 07. - 22:33
#929
Posted 2010. June 07. - 22:22
Nomeg egy kicsit nehéznek is tûnik. Az eladó ugyan ecsetelte, hogy ez Cr-Mo, mint régen voltak a Reynolds csöves országútik... Nem tudom, de nekem a huszonéves Reynolds 531 országútim könnyebbnek tûnik, váltóstól, mindenestõl... De jól gurul, és kényelmes is (rövid távon legalábbis), ide falura jó lesz... :-)
#930
Posted 2010. June 07. - 22:08
Hajrá! Az szép gép.
Sajnálom hogy így jártál a gumikkal. Mongoose magyarországi forgalmazója a Mali ha jól tudom, és nekik partnerük a Bringa Bt. a Sütõ utcában. Hátha ott érvényesíthetõ a garancia, egy telefont megér.
Biztos sorjás a felni belülröl, meg kell csiszolgatni és jól beigazítani a felniszalagot.
Jelentem, két piros Hutchinson felniszalaggal meg egy pár Maxxis ultralight belsõvel dzsavel a Mauricka...
Az elsõ belsõ az összeillesztésénél szakadt ki, azt megragasztani sem lehet (illetve meg lehet, csak 200m után szétválna a kerület egy más részén), és abban is eléggé csálén állt a felniszalag, úgyhogy megvontam a bizalmam ezektõl a Kenda (hajadra) médincsájna cuccoktól, és célbavettem a legközelebbi bringaboltot (ami nekem nem a Bringa Bt, bár, ha valami komolyabb dolog kell, oda szoktam menni). A bal hátsó fékpofát is beállítottam, mert kissé sza... nem jól állt. Remélem, több meglepi nem lesz.
Na, csak mutatok róla egy képet így, kistafírozva:
http://imgfrm.index...._0007696661.jpg
Igen, az ott egy Surly Tuggnut... Ha már frankó fixit, vagy vázat nem sikerült hoznom az USA-ból azért egy ilyet hoztam... Szükség ugyan nincs rá, ezek mellett a beépített alátétes tengelyanyák mellett, de azért cool... (Tulajdonképpen a Tugguthoz vettem a bringát. :-) )
A minipumpát viszont levettem, és átraktam a (készülõ) montimra. Ott nagyobb szükség van rá, ennek meg megáll a vázában az országútimhoz való vázpumpa. (56-os ugye, noha ennek a csövei vastagabbak.) Úgyis csak szingószelepes belsõt kaptam 25-ösben, de másik bringákról le tudtam venni olyan szelepanyát, aminek van egy kis pereme, és azok illeszkednek az autószelep számára kialakított lyukakba.
Késõbb csak sikerült ráberhelnem a csomagtartó-lakatot is. (Egy levitézlett markolatból csináltam hozzá a nyeregcsõ karcolódását, illetve a cucc elfordulását megakadályozó betétet.) Most már csak a háccsólámpát kell valahogy megoldani, de zárni nappal is kell... Holnap már el tudok vele menni melóba, ami a fõ profilja lesz a jármûnek.
#931
Posted 2010. June 07. - 20:55
#932
Posted 2010. June 07. - 20:51
montis sarutávolság méretben van valami értelmes megoldás fix agyra?
Bike+?
#933
Posted 2010. June 07. - 20:14
#934
Posted 2010. June 07. - 18:59
Miért használná a féket? A fixed könyvben van olyan kép, ahol a fékkar a villaszárra van rögzítve. Egyes helyeken betartatják a közlekedési szabályokat, de ettõl még nem fog senki féket húzkodni.
Szerintem is jobb, ha a térded kopik, mint a fékbetét....
#935
Posted 2010. June 07. - 16:38
Sz'asztok!
Én még nem vagyok fixis, de már könnyen az lehetek, csak attól függ, hogy melyik helyzetben teszem vissza a kereket a Maurice-ba, amit tegnap vettem a bringavásáron a Vasúttörténeti Parkban... Tavalyi modell, 96e helyett 80-ért. Képet nem mutatok róla, itt úgyis mindenk látott már ilyet, kék, és L-es. (Sokat válogatni nem lehetett, utolsó darab volt.) Kicsit aggódtam a méret miatt, hogy nagy lesz nekem, de kipróbálhattam, és jó. (Végül is csõközépéig 56 cm-es, ami az én méretem országútiban, csak a csõvégig 60 cm. Ennek annyi hátránya van, hogy így a nyeregcsõbõl már nem lóg ki annyi, amennyire fel tudnám tenni a kedvenc, csomagtartónként is használható U-lakatomat, de egy hátsó lámpa pont elfér...)
Igazából építeni szerettem volna, de elvette a kedvemet, ami itt a Piactéren van Fixi/single speed kategóriában. (Illetve ami nincs.) Tulajdonképpen életemben (mármint önálló életemben) ez az elsõ újonnan, egészben vett bringa, a többit kéz alatt vettem, vagy úgy építettem. De azokkal nem is jártam úgy, mint ezzel... Ez ugyanis elõl-hátul defektes lett, mire hozzám került. Hátul már a kiállításon is defektes volt, úgy javították meg nekem, hogy ki tudjam próbálni. Azt viszont nem vették észre, hogy a felniszalag is sérült, és így a vadiúj belsõ is betüremkedett egy küllõfuratba, ahol kibökte valami. Az elsõ pedig nem sokkal azután adta meg magát egy nagy csattanás és sóhaj kíséretében, hogy levettem a tetõcsomagtartóról, és indultam volna a kiegészítõket felszerelni. Azt még nem szedtem szét, de lehet, hogy abban is lesz némi meglepi... A hátsó mindenképpen garanciális probléma lenne, de nekem még mindig olcsóbb két új belsõ meg egy (vagy két) felniszalag, mint visszavinni a cuccot Pestre.
Lehet, hogy késõbb az áttételezéssel is variálok majd egy kicsit, de egyelõre jó így, illetve remélhetõleg jó lesz, ha a defektjeit megjavítottam...
Így viszont mégsem ezzel mentem körbe a tó körül, fogtam egy másik bringát, aztán elmentem egy kicsit terepezni.
Hajrá! Az szép gép.
Sajnálom hogy így jártál a gumikkal. Mongoose magyarországi forgalmazója a Mali ha jól tudom, és nekik partnerük a Bringa Bt. a Sütõ utcában. Hátha ott érvényesíthetõ a garancia, egy telefont megér.
Biztos sorjás a felni belülröl, meg kell csiszolgatni és jól beigazítani a felniszalagot.
#936
Posted 2010. June 07. - 16:37
Javítsd meg és indulj el vele, fülig fog érni a szád! Néha hülye pillanataimban gondolkodok, hogy vissza kéne rakni a SS racsnit, aztán elmegyek egy körre és minden ilyen gondolat tovaszáll. Nagy móka a fixi, pedig én elég maradi módon állok ehhez a témához...
#937
Posted 2010. June 07. - 16:05
Én még nem vagyok fixis, de már könnyen az lehetek, csak attól függ, hogy melyik helyzetben teszem vissza a kereket a Maurice-ba, amit tegnap vettem a bringavásáron a Vasúttörténeti Parkban... Tavalyi modell, 96e helyett 80-ért. Képet nem mutatok róla, itt úgyis mindenk látott már ilyet, kék, és L-es. (Sokat válogatni nem lehetett, utolsó darab volt.) Kicsit aggódtam a méret miatt, hogy nagy lesz nekem, de kipróbálhattam, és jó. (Végül is csõközépéig 56 cm-es, ami az én méretem országútiban, csak a csõvégig 60 cm. Ennek annyi hátránya van, hogy így a nyeregcsõbõl már nem lóg ki annyi, amennyire fel tudnám tenni a kedvenc, csomagtartónként is használható U-lakatomat, de egy hátsó lámpa pont elfér...)
Igazából építeni szerettem volna, de elvette a kedvemet, ami itt a Piactéren van Fixi/single speed kategóriában. (Illetve ami nincs.) Tulajdonképpen életemben (mármint önálló életemben) ez az elsõ újonnan, egészben vett bringa, a többit kéz alatt vettem, vagy úgy építettem. De azokkal nem is jártam úgy, mint ezzel... Ez ugyanis elõl-hátul defektes lett, mire hozzám került. Hátul már a kiállításon is defektes volt, úgy javították meg nekem, hogy ki tudjam próbálni. Azt viszont nem vették észre, hogy a felniszalag is sérült, és így a vadiúj belsõ is betüremkedett egy küllõfuratba, ahol kibökte valami. Az elsõ pedig nem sokkal azután adta meg magát egy nagy csattanás és sóhaj kíséretében, hogy levettem a tetõcsomagtartóról, és indultam volna a kiegészítõket felszerelni. Azt még nem szedtem szét, de lehet, hogy abban is lesz némi meglepi... A hátsó mindenképpen garanciális probléma lenne, de nekem még mindig olcsóbb két új belsõ meg egy (vagy két) felniszalag, mint visszavinni a cuccot Pestre.
Lehet, hogy késõbb az áttételezéssel is variálok majd egy kicsit, de egyelõre jó így, illetve remélhetõleg jó lesz, ha a defektjeit megjavítottam...
Így viszont mégsem ezzel mentem körbe a tó körül, fogtam egy másik bringát, aztán elmentem egy kicsit terepezni.
#938
Posted 2010. June 07. - 11:14
a gép nem a racionalitás mezsgyéjén lett összeszerelve, nyilván nem egy mindennap használt bringa. Így szerintem belefér, hogy ilyen puccos kerékszettet rakott bele. A kormány tényleg ratyi így, viszont most jut eszembe hogy számos fullyn látni elõre hajtott kormányt annak sem látom az értelmét :confused:
A fékek normális felszerelése meg csak ilyen magunkfajta kiöregedett vadászkutyáknak fontos, mint mi vagyunk
#939
Posted 2010. June 06. - 13:08
#940
Posted 2010. June 06. - 08:36
Nekem tetszik ez a gép. Viszont az a fékkar. Azt hogy használja?
Annál tudja megfogni, amikor visszateszi a vitrinbe.