Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Örökhajtós bicó építése, de hogyan?

* * * * * 1 votes

  • Please log in to reply
5023 replies to this topic

#901
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,140 posts

A klipszes pedál viszont nem igazán praktikus városba, fõleg utcai cipõvel nem.


Semmi gond a klipszes pedállal, csak be kell úgy állítani, hogy könnyen ki/be lépj de azért fogjon is (ahogy MaTT is írta), és fõleg meg kell szokni.

Azt írod, hogy "a váz 2,21kg, tehát nem túl könnyû". Nos ez is több, mint két kilo, amire a nyálamat csorgattam, de a hazaszállítás problémássága miatt nem mertem megrendelni:
Scattante SSR Frame - Save 10% On Any Bike


Csak 2,19 :) Ez a kép nem került bele az ujságba.
Az új bambuszváz már remélem verni fogja a 2,05 kg-os kedvencedet :)
Failure is always an option.

#902
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8,649 posts
Szerintem hamar rá fogsz érezni, jó kis bicó az a maurice .)

Klipszet én elég jól be tudtam úgy állítani a cipõhöz, hogy fogjon is, de kiszállással se legyen probléma. Gondolom függ a cipõtõl is. Milyennel próbálkoztál? Nekem vans lapostalpu, deszkás stílusú cipõkkel sose volt gondom, de SPD-t nem bírtam megszokni városban, suliban, buliban...

Tegnap megnéztem mi a max pedálfordulat amit ki bírok tekerni. Kb 170rpm volt :) persze lejtõn.

"féknélküli" fixizésre meg pont tegnap olvastam egy találó twittet:
"nem kell fékezni, nem kell skiddelni, az igazi férfi kerül " :)

#903
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 posts

nem szándékoztam megsérteni senkit. tudom, hogy ez a gyári setup, sok képen láttam már így, de nem tudok megbarátkozni a látvánnyal. Nem a magassága nem tetszik, hanem az állása. Kb. párhuzamosnak tûnik a stucnival.
de ez az én bajom, és ezt is írtam ;) én úgy állítanám.
písz


MaTT:

Szó sincs sértõdésrõl.

Közben kicsit teszteltem a jószágot munkába járással, még mindig kényelmes és jól megy, az irányíthatósággal akadt gondom a magasan elhelyezkedõ csomagtartó miatt. Visszafelé már nem volt a táskában laptop, kaja, másfél literes üdítõ, úgyhogy akkor már nem volt probléma...
A klipszes pedál viszont nem igazán praktikus városba, fõleg utcai cipõvel nem. (Be se húztam a szíját, hiszen 500m-enként meg kell állni, akkor meg minek? Jó, tudom, tanuljak meg fixizni, trackstand, ilyesmi, akkor nem lesz ilyen gond...) Lehet, hogy át fogom rakni rá a készülõ montiról az átfordítós SPD-platform pedált, csak akkor mit rakok a montira? Arra nem jó a klipszes... Kár lenne értük pedig, szépek, illenek a bringához. (Vagy adjam el õket jó pénzért mVik-nek? :-))
Gumik pedig lehet, hogy jobbak lennének egy kicsit ballonosabbak városba. Az elsõ kis zökkenõn, amin eszembe sem jutott felkapni, úgy felütött az elsõ kerék, hogy nekem fájt... De lehet, hogy csak a nyomás volt kevés egy kicsit. Este beleerõltettem még 30-30 löketet, most elég fakerék feeling, de legalább nem üt fel. A kormánycsapágy is "bejáródott", majd utána kell állítanom.
Az áttételtõl tartottam, hogy kemény lesz a városba, valóban ki kellett állnom már vele kisebb emelkedõkön is, de azzal együtt jó. (Bár az a kollégám is pörgõsebbet használ városban, aki a Pelso kupán összesítettben 94-ik, korcsoportjában pedig 37-ik lett, szóval neki nem kell magyarázni, milyen a kemény áttétel...) Azon gondolkodtam, hogy lecserélem a fix lánckereket egy kisebbre, vele együtt az elsõ tányért is egy kisebbre, hogy fixi módban maradjon az áttétel kb. akkora, mint most, és a szabadonfutós legyen "sétálósabb". Két fognyi különbséget lazán elvisz a papucs, talán még hármat is, megfelelõ tányérválsztás esetén... (Persze az egyik elsõ dolgom az volt, hogy megmértem a láncvillát, és leszimuláltam FixMeUp-al, még a defektjavításnál is elõbb...) A hátsó féket pedig elég a kerék szabadonfutós helyzetéhez hozzáállitani. Elõbb azonban kipróbálom, hogy egyáltalán bejön-e nekem a fixizés.
Ha tényleg commuter gép lesz belõle, kap még sárvédõket is, nem olyan felpattinthatós mûanyagot, hanem rendes, pálcásat. De egyelõre jobb, ha leállok, nem költhetem az összes megspórolt napidíjat bringára, az Unot is ki kéne karosszériáztatni...


Oxigén Max:

Neked is köszi a tippeket. Nem tûnik túl gagyinak a monoblokk, de majd odafigyelek rá. Emlékszel esetleg, hogy mekkora a tengelyhossza?
A felniszalagos dolgon hamar túl kellett esnem, amint látod.


Kobike:

Elolvastam a cikket a Velo-ban, maximum respect...
Azt írod, hogy "a váz 2,21kg, tehát nem túl könnyû". Nos ez is több, mint két kilo, amire a nyálamat csorgattam, de a hazaszállítás problémássága miatt nem mertem megrendelni:
Scattante SSR Frame - Save 10% On Any Bike
(A Mauricka 300$ ugyanott, de +200-ért hozták volna haza... A vélemények eléggé összevágnak az enyémmel: PerformanceBike - Welcome! )

Ha pedig a komplett bringa tényleg csak 8-9 kg, akkor lehet, hogy könnyebb, mint a Maurice. Nemhiába, a bambusz is karbon, csak egy kicsit korábbi megjelenési formájában, 100% bio-karbon-polimer... :-)
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#904
mVik

mVik

    vendég

  • fórumtag
  • 140 posts
Milyen pedált vegyek a fixire?
Valami platform/taposó szerû kéne, ami illik is hozzá, és passzol rá a pedálszíj. Persze nem drágán.
A jó kis SR pedáljaim tényleg megérettek a cserére, már semmilyen zsírzás nem használ, csörögnek csattognak mint az állat...

#905
mVik

mVik

    vendég

  • fórumtag
  • 140 posts
A fixizésben tényleg az a legbulibb, hogy nem csak te hajtod a bringát, hanem õ is téged! A kis áttétel, és a folyamatos tekerés tényleg kellemes lehet a térdízületnek, nekem is csak télen volt 1-2 fájós napom, pedig rakom neki, ami kifér.
Nekem a fixi elsõsorban városi közlekedés, nagy tempóval. Ilyenkor, táskával a hátadon, elõrehajolva kiállni és skiddel vészfékezni nem praktikus, sõt nekem kényelmetlen és fárasztó (mondjuk nem vagyok egy nagy skidder), az ellentartva lassítás sem kedvelik a térdeim.
Sokkal praktikusabb, egy masszív elsõ fék, és gyorsabb is vagy úgy ha nem arra kell figyelni, hogy ezen a sárgán még átférek-e, vagy skiddel meg tudok-e még állni elõtte. Akarom mondani bátrabban gyorsítasz fel, akkor is, ha rövidesen várható, hogy meg kell állnod, átlagsebességed nõ.
Más az életérzés, az tény.

#906
kõcsirke

kõcsirke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 585 posts

És mi van azokkal, akiknek pont fixin enyhült, vagy múlt el a korábbi térdproblémájuk?
Miért ártana jobban az egyenletes körkörös tekerés a térdnek, mint az egyenetlen szabadonfutós biciklizés?
Féket meg továbbra is lehet fixire szerelni, ha úgy érezné valaki, hogy lábbal nyomni a pedált különösen térdkoptató dolog egy bringás számára, úgyhogy ez nem érv a racsni térdbarátsága mellett.


félreértettél. a fixizést ortodox értelemben említettem, fék nélkül, skiddelve, stb.

a többi felvetésedre már válaszoltak helyettem olyanok, akik tudják, mirõl beszélnek.

#907
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

Ha racsnissal is folyamatosan pörgetsz, akkor az miért is jobb a térdednek, mint a fixi?


Van, akinek elmúlt, nem feltétlenül a fixitõl, de fixizés mellett.


Én is csak a fékek elhagyását tartom butaságnak, szétecseszni a fékezéssek a térdeket, csak, hogy "féknélküliséggel" hitegessük saját magunk és embertársainakat. A fix hajtást, mint olyat, pedig kellemesnek tartom, mivel átlendíti a hajtást a holtponton.

Amúgy, amikor én amikor trekkingrõl átültem 2 tányéros országutira, egybõl elmúlt a térdfájásom, gondolom a jobb q faktor miatt, ami fixire, ss-re még inkább igaz lehet.

#908
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts

Ha racsnissal is folyamatosan pörgetsz, akkor az miért is jobb a térdednek, mint a fixi?


itt a skidrõl valamint az ellentartás térdre gyakorolt negatív hatásáról volt szó... nem önmagában a hajtásról.

#909
KisKovi

KisKovi

    vendég

  • fórumtag
  • 15 posts

Én montival folyamatosan forgatom, és csak akkor fáj rajta a térdem, amikor sikerül megerõltetnem.

Ha racsnissal is folyamatosan pörgetsz, akkor az miért is jobb a térdednek, mint a fixi?

Olyat soha nem hallottam, hogy a fixitõl elmúlna a térdfájás, már ne is haragudj...

Van, akinek elmúlt, nem feltétlenül a fixitõl, de fixizés mellett.

#910
Pro Bike Gear

Pro Bike Gear

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,662 posts

Van fent elsõ fék és használom is(biztonság),nekem ez az örök hajtás jön be és jó kis edzés!Nem fogok ugra bugrálni trükközni stb csak tekerni akarok még sokat!
ÖRÖK HAJTÁS-ÖRÖK ÉLET!


Én meg éppen trükközni raktam össze a fixit, meg városba jó... nem muszáj lezárni... fixis edzésem még nem volt, de nem lehet rossz. Meg állítólag nem kicsit javítja a hajtástechnikát. Mondjuk én SPD-vel már megtanultam, hogy amikor függõleges a hajtókar, akkor is tovább kell lendíteni.

Nem tudja valaki, hogy mennyi a trackstand világrekord?

#911
myk74

myk74

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,426 posts

És mi van azokkal, akiknek pont fixin enyhült, vagy múlt el a korábbi térdproblémájuk?
Miért ártana jobban az egyenletes körkörös tekerés a térdnek, mint az egyenetlen szabadonfutós biciklizés?
Féket meg továbbra is lehet fixire szerelni, ha úgy érezné valaki, hogy lábbal nyomni a pedált különösen térdkoptató dolog egy bringás számára, úgyhogy ez nem érv a racsni térdbarátsága mellett.


Nekem pl a cruiseren néha sajgott a térdem,fixin még soha(kop-kop),a combom van bedurranva sokszor :) ,bár kevesebbet tekertem fixin mint cruiseren,de pótolom szorgalmasan.
Van fent elsõ fék és használom is(biztonság),nekem ez az örök hajtás jön be és jó kis edzés!Nem fogok ugra bugrálni trükközni stb csak tekerni akarok még sokat!
ÖRÖK HAJTÁS-ÖRÖK ÉLET!

#912
Csipisz_

Csipisz_

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,517 posts
Aki rendesen megtanult tekerni, az racsnison sem áll meg a tekeréssel félpercenként, mint a 70 éves mamik.(Bocs anyu...)
Én montival folyamatosan forgatom, és csak akkor fáj rajta a térdem, amikor sikerül megerõltetnem. Télen a fixin volt pár fájós napom, akkor pörgõsebb áttételre váltottam, azóta csak akkor gáz, ha sokat skidelek. Amióta a fixin is platform van, sokkal kíméletesebb, és ez tény.
Igazából a térdfájás is 1000 dologtól függ, úgymint tekerési stílus, volt e jó kis téli izületi kifázás, áttétel, kilométer...meg a divatos genetika.
Olyat soha nem hallottam, hogy a fixitõl elmúlna a térdfájás, már ne is haragudj...

http://skidmark.blog.hu/
"Ostobákkal ne bocsátkozz konfliktusba,mert lesüllyedsz az õ szintjükre és legyõznek a rutinjukkal."


#913
KisKovi

KisKovi

    vendég

  • fórumtag
  • 15 posts
És mi van azokkal, akiknek pont fixin enyhült, vagy múlt el a korábbi térdproblémájuk?
Miért ártana jobban az egyenletes körkörös tekerés a térdnek, mint az egyenetlen szabadonfutós biciklizés?
Féket meg továbbra is lehet fixire szerelni, ha úgy érezné valaki, hogy lábbal nyomni a pedált különösen térdkoptató dolog egy bringás számára, úgyhogy ez nem érv a racsni térdbarátsága mellett.

#914
kõcsirke

kõcsirke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 585 posts

fixin folyamat tekersz ezért folyamat termeli az üzületi folyadékot a tested, ergo jobban van kenve, mintha SS-sel menne az ember.


azt gondolom mindenki sejti, hogy ez így, khm... szóval nem ilyen egyszerû. az, hogy mennyi ízületi folyadékot termel a tested, ezer különbözõ dolog függvénye. ezek közöl a használat intenzitása és folyamatossága még csak nem is tartozik a fontosabb tényezõk közé. arról nem is beszélve, hogy a pedállal való fékezés akkor is cseszi a térded, ha literszámra áll a szinoviális folyadék a tokjaidban. ne legyek kétségeink: a mindennapos, pályán kívüli fixizés károsabb a térdnek, mint a szabadonfutós biciklizés.

#915
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8,649 posts
tessék:
GUSSET TRACK COG fixed wheel sprocket 17T 3/32 on eBay (end time 13-Jun-10 18:19:28 BST)

#916
Oxigén_Max

Oxigén_Max

    vendég

  • fórumtag
  • 112 posts

Sz'asztok!

Én még nem vagyok fixis, de már könnyen az lehetek, csak attól függ, hogy melyik helyzetben teszem vissza a kereket a Maurice-ba, amit tegnap vettem a bringavásáron a Vasúttörténeti Parkban... Tavalyi modell, 96e helyett 80-ért. Képet nem mutatok róla, itt úgyis mindenk látott már ilyet, kék, és L-es. (Sokat válogatni nem lehetett, utolsó darab volt.) Kicsit aggódtam a méret miatt, hogy nagy lesz nekem, de kipróbálhattam, és jó. (Végül is csõközépéig 56 cm-es, ami az én méretem országútiban, csak a csõvégig 60 cm. Ennek annyi hátránya van, hogy így a nyeregcsõbõl már nem lóg ki annyi, amennyire fel tudnám tenni a kedvenc, csomagtartónként is használható U-lakatomat, de egy hátsó lámpa pont elfér...)

Igazából építeni szerettem volna, de elvette a kedvemet, ami itt a Piactéren van Fixi/single speed kategóriában. (Illetve ami nincs.) Tulajdonképpen életemben (mármint önálló életemben) ez az elsõ újonnan, egészben vett bringa, a többit kéz alatt vettem, vagy úgy építettem. De azokkal nem is jártam úgy, mint ezzel... Ez ugyanis elõl-hátul defektes lett, mire hozzám került. Hátul már a kiállításon is defektes volt, úgy javították meg nekem, hogy ki tudjam próbálni. Azt viszont nem vették észre, hogy a felniszalag is sérült, és így a vadiúj belsõ is betüremkedett egy küllõfuratba, ahol kibökte valami. Az elsõ pedig nem sokkal azután adta meg magát egy nagy csattanás és sóhaj kíséretében, hogy levettem a tetõcsomagtartóról, és indultam volna a kiegészítõket felszerelni. Azt még nem szedtem szét, de lehet, hogy abban is lesz némi meglepi... A hátsó mindenképpen garanciális probléma lenne, de nekem még mindig olcsóbb két új belsõ meg egy (vagy két) felniszalag, mint visszavinni a cuccot Pestre.

Lehet, hogy késõbb az áttételezéssel is variálok majd egy kicsit, de egyelõre jó így, illetve remélhetõleg jó lesz, ha a defektjeit megjavítottam...
Így viszont mégsem ezzel mentem körbe a tó körül, fogtam egy másik bringát, aztán elmentem egy kicsit terepezni.


Hello!

Nekem is ilyenek van, jó kis bicaj, de a következõket javaslom:

1. kb 200km után szétraktam a gyári monoblokkot, szal azt érdemes kapásból cserélni
2. és ez a fontosabb: a benne lévõ szalag vagy mi a franc egy kalap szar, amiatt minden sarkon defektet kaptam én is vele, mióta kicserélték nekem a papkerékpárban tök fasza.
3. Ja és ADJATOK MÁR EGY 17-es FOGASKEREKET HÁTRA!!!
Lófarok József

#917
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8,649 posts
nem szándékoztam megsérteni senkit. tudom, hogy ez a gyári setup, sok képen láttam már így, de nem tudok megbarátkozni a látvánnyal. Nem a magassága nem tetszik, hanem az állása. Kb. párhuzamosnak tûnik a stucnival.
de ez az én bajom, és ezt is írtam ;) én úgy állítanám.
písz

#918
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,140 posts

... és nem érdekel, ki mit mond. 45 éves vagyok, megvan a jogom a derékfájáshoz...


Úgy látszik mi így 40 felett már máshogy látjuk :)
Nevezzük a meredeken felfelé álló stucnit 40 plusszosnak :D
Failure is always an option.

#919
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 posts

stucnit negatívba raknám, a kormányt meg vízszintesre állítanám. ez így nagyon botrányos :S
egyébként szép bicó :)

..l.


Ez a gyári setup, nem változtattam rajta. Nekem határozottan vízszintesnek érzõdik a kormány a nyeregben ülve... (Annyira talán nem áll meredeken, mint ahogy a képen látszik, guggolva fényképeztem. De amiket te linkeltél, azokon is kb. a nyereg magasságában van a kormány, ezen sincs magasabban. )
Mindig is éreztem, hogy ilyen kormány kell nekem, kényelmesebb ez a "hosszanti" fogás, mint a "keresztbe" (mint pl. egy montin). De ha hosszabb távon úgy érzem, hogy szívesen feljebb egyenesednék,és már csak az ujjaimmal támaszkodom a kormányra (ami más bringákon gyakran elõfordul), akkor habozás nélkül ki fogom cserélni a stucnit egy még meredekebbre, és nem érdekel, ki mit mond. 45 éves vagyok, megvan a jogom a derékfájáshoz...
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#920
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,140 posts

stucnit negatívba raknám, a kormányt meg vízszintesre állítanám. ez így nagyon botrányos :S


Szerintem ne fikázzunk senkit azért mert nem úgy állítja be a kormányát vagy bármilyét ahogy azt "szokás" és ahogy az emberek nagy részének tetszik, hanem úgy ahogy neki kényelmes és ahogy neki tetszik.
Az enyémnél sok verzió után ez lett a végsõ, én így szeretem, nekem így kényelmes és ez a lényeg :)

Amúgy vegyétek meg az új Velo magazint benne van a gépem :)
Failure is always an option.