Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Örökhajtós bicó építése, de hogyan?

* * * * * 1 votes

  • Please log in to reply
5023 replies to this topic

#881
Oxigén_Max

Oxigén_Max

    vendég

  • fórumtag
  • 112 posts

Nem a KMC-n van a hangsúly, hanem azon hogy erõs lánc kell a fixire, mert pl. skidnél elég nagy pofont kap... Aki a legalapabbal nyomja az ne csodálkozzon, hogy megnyúlik.
A KMC vagy 20 féle egysebességes láncot gyárt, az 1000 Ft-ostol a kb. 15000-esig, nyilván az ár tükrözi a minõséget/erõsséget. Azért javasoltam a 710-est mert szerintem ez már elég erõs, de még elérhetõ ára van, én ezt használom és bírja.


OK köszi. Nálam lehet hogy mégis inkább az a gond, hogy elmászik a kerék egy idõ után, ki fogom próbálni azt a dupla alátétes megoldást is.
Lófarok József

#882
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 posts

Nincs itt semmi ellentmondás, az tény hogy a lánc a használat során hoszabb lesz, tehát maga a lánc nyúlik. Ahogy írtam ez nem az anyagának a nyúlásából adódik, hanem az egyes alkatrészeinek a kopásából.
Gondolom ezzel mindenki egyetért (aki nem az tényleg olvasson utána :)), ezért fölösleges tovább ragozni a témát.


Nem értek egyet. Szerintem a lánc nem nyúlik, hanem rövidül.
Vedd csak le a kopott láncot, fektesd az asztalra egy ugyanannyi szempárból álló új mellé, és told össze szemenként.
Na ugye! :-)
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#883
Csipisz_

Csipisz_

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,517 posts
A lánc nyúlás klasszikus, és hibás kifejezés, és emiatt sokan hiszik azt, hogy nyúlásról van szó, nem kopásról. Nem hülye ember a fizika tanárom sem, mégis ki kellett vele számolnunk, hogy rájöjjön, hogy a láncot nem megnyújtotta a bicaján....
járt érte az órai ötös!:D

http://skidmark.blog.hu/
"Ostobákkal ne bocsátkozz konfliktusba,mert lesüllyedsz az õ szintjükre és legyõznek a rutinjukkal."


#884
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,140 posts

Amihez a skidelésnek semmi köze.


OK, feladom.
Mindenki olyan láncot használ amilyent akar.

...csak még egy gondolat:
ezt a képet azért érdemes megnézni, és elgondolkodni, hogy egy ilyen (teljesen általános) kopást mi okozhat.
Failure is always an option.

#885
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts

Nincs itt semmi ellentmondás, az tény hogy a lánc a használat során hoszabb lesz, tehát maga a lánc nyúlik. Ahogy írtam ez nem az anyagának a nyúlásából adódik, hanem az egyes alkatrészeinek a kopásából.
Gondolom ezzel mindenki egyetért (aki nem az tényleg olvasson utána :)), ezért fölösleges tovább ragozni a témát.


Amihez a skidelésnek semmi köze.

#886
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,140 posts

Kár a cinikus hangvételért, amikor saját magadnak mondasz ellent.


Nincs itt semmi ellentmondás, az tény hogy a lánc a használat során hoszabb lesz, tehát maga a lánc nyúlik. Ahogy írtam ez nem az anyagának a nyúlásából adódik, hanem az egyes alkatrészeinek a kopásából.
Gondolom ezzel mindenki egyetért (aki nem az tényleg olvasson utána :)), ezért fölösleges tovább ragozni a témát.
Failure is always an option.

#887
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts

Nem a KMC-n van a hangsúly, hanem azon hogy erõs lánc kell a fixire, mert pl. skidnél elég nagy pofont kap... Aki a legalapabbal nyomja az ne csodálkozzon, hogy megnyúlik.
A KMC vagy 20 féle egysebességes láncot gyárt, az 1000 Ft-ostol a kb. 15000-esig, nyilván az ár tükrözi a minõséget/erõsséget. Azért javasoltam a 710-est mert szerintem ez már elég erõs, de még elérhetõ ára van, én ezt használom és bírja.


Hûha, azért ennek olvass utána...
Akkor mit is mérünk a láncnyúlásmérõvel? :)

...na persze maga az anyag nem nyúlik, de (fõleg) a csapok kopnak, ezért hosszabb lesz a lánc ahogy használódik.


Kár a cinikus hangvételért, amikor saját magadnak mondasz ellent.

#888
Shaun_Palmer

Shaun_Palmer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,323 posts
Bocsi, hogy iderondítottam.
delete pls
"Ha nem lehetsz a legjobb, légy a legrosszabb!"

bptitans.hu


#889
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,140 posts

A lánc nem nyúlik.


Hûha, azért ennek olvass utána...
Akkor mit is mérünk a láncnyúlásmérõvel? :)

...na persze maga az anyag nem nyúlik, de (fõleg) a csapok kopnak, ezért hosszabb lesz a lánc ahogy használódik.
Failure is always an option.

#890
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts
A lánc nem nyúlik.

#891
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,140 posts

Vasboltban kapaható "biciklilánc klasszik" is KMC, ezer forint alatt. Ha a kerék mozdul el, ajánlom az én megoldásomat: két darab alátét az anya alatt, egy kisebb, és alatta egy nagyobb, hogy ne deformálódjon el. A Miche agyhoz járó, integrált alátétes anyát az elsõ meghúzásra tönkrettem, egy darab alátétet pedig egyszerûen belepaszírozza az anya a papucsba.


Nem a KMC-n van a hangsúly, hanem azon hogy erõs lánc kell a fixire, mert pl. skidnél elég nagy pofont kap... Aki a legalapabbal nyomja az ne csodálkozzon, hogy megnyúlik.
A KMC vagy 20 féle egysebességes láncot gyárt, az 1000 Ft-ostol a kb. 15000-esig, nyilván az ár tükrözi a minõséget/erõsséget. Azért javasoltam a 710-est mert szerintem ez már elég erõs, de még elérhetõ ára van, én ezt használom és bírja.
Failure is always an option.

#892
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts
Vasboltban kapaható "biciklilánc klasszik" is KMC, ezer forint alatt. Ha a kerék mozdul el, ajánlom az én megoldásomat: két darab alátét az anya alatt, egy kisebb, és alatta egy nagyobb, hogy ne deformálódjon el. A Miche agyhoz járó, integrált alátétes anyát az elsõ meghúzásra tönkrettem, egy darab alátétet pedig egyszerûen belepaszírozza az anya a papucsba.

#893
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,140 posts

Azt nem tudom, hogy mit lehet csinálni azzal a jelenséggel, hogy folyton utána kell húzni a hátsó keréknek mert fellazul a lánc.


KMC710
Nekem bejött, itt egész jó áron van.
Failure is always an option.

#894
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 posts

Hi, sajnos nem mert elvitték "hátra" és úgy cserélték ki.
Amúgy én a stucnit is rövidebbre cseréltem, mert az a hosszú nekem nem jött be. Ja meg én öntöttem defektjavító folyadékot a hátsóba, csak a vicc kedvéért és elég jól bejön, azóta semmi. Amúgy meg több defektem volt ezzel a géppel mint életembe valaha.
Azt nem tudom, hogy mit lehet csinálni azzal a jelenséggel, hogy folyton utána kell húzni a hátsó keréknek mert fellazul a lánc.


1. Nem gond, ha oda kerülök, megoldom.
2. A stucni nekem szerencsére bejön. Nem a fékkarokhoz jön ki ugyan a fogás, hanem kicsit hátrább, a "kanyarba", de jól tartja a tenyeret.
3. Defektjavítót nem tudok a Presta szelepes belsõkbe tenni, sajnos nem a kiszedhetõ szelepes fajta.
4. Surly Tuggnut? :-) Bár, ha jól értem, nem a tengely vándorol, hanem a lánc "nyúlik" (kopik), ahogy MaTT mondja. Erre csak annyit tudok mondani, hogy ne használj Sunrace CNX 46-ot, mert jól néz ki ugyan, de egy ...
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#895
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 posts

Semmi gond a klipszes pedállal, csak be kell úgy állítani, hogy könnyen ki/be lépj de azért fogjon is (ahogy MaTT is írta), és fõleg meg kell szokni.



Csak 2,19 :) Ez a kép nem került bele az ujságba.
Az új bambuszváz már remélem verni fogja a 2,05 kg-os kedvencedet :)


Bocsi, nem volt nálam az újság, amikor írtam, csak arra emlékeztem, hogy valami 2,2 körüli érték...

(Az elõzõ hsz-t persze offline szerkesztettem, igazából máshová már megírt töredékekbõl. Más fórumon már megkaptam a "Tolsztoj" becenevet, ígérem, itt megpróbálom visszafogni magam.)

A klipszes pedál nem újdonság számomra, az országútimon is az van. Csak azzal ugye egybõl ki szoktam menni a városból, és amikor az utolsó lámpát is elhagyom, akkor szoktam behúzni a szíjat (meg indítani a km-órát). De dolgozni amellett is inkább egy ParasztCsepszonnal jártam...
Nomeg, ha bringázni megyek, akkor valamiféle sportcipõt húzok, de dolgozni teljesen közönséges utcai cipõben járok. (Egyszer bementem egy Vans outletbe Allenben, de nagyon hamar kijöttem onnan...)
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#896
peeeter

peeeter

    vendég

  • fórumtag
  • 38 posts
nekem, amikor még a montimat hajtottam, rendszeresen megfájdult a térdem, de mióta fixire váltottam (1 éve), azóta csak egyszer, akkor is csak azért mert nagyon megerõltettem, hegynek föl-le. talán az is lehet, hogy a fixizés megerõsíti a lábat, és a térdre kevesebb terhelés jut? nem tudom, eddig bevált, remélem késõbb nem lesz baj a térdemmel!

#897
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8,649 posts

Azt nem tudom, hogy mit lehet csinálni azzal a jelenséggel, hogy folyton utána kell húzni a hátsó keréknek mert fellazul a lánc.


szerintem minden fixi ilyen. És nem feltétlen lazulásról van szó,hanem kopásról. Volt h már nem tudtam hova hátrahúzni a kereket annyit kopott a lánc (outi papucs).

#898
Oxigén_Max

Oxigén_Max

    vendég

  • fórumtag
  • 112 posts

MaTT:

Nem tûnik túl gagyinak a monoblokk, de majd odafigyelek rá. Emlékszel esetleg, hogy mekkora a tengelyhossza?
A felniszalagos dolgon hamar túl kellett esnem, amint látod.


Hi, sajnos nem mert elvitték "hátra" és úgy cserélték ki.
Amúgy én a stucnit is rövidebbre cseréltem, mert az a hosszú nekem nem jött be. Ja meg én öntöttem defektjavító folyadékot a hátsóba, csak a vicc kedvéért és elég jól bejön, azóta semmi. Amúgy meg több defektem volt ezzel a géppel mint életembe valaha.
Azt nem tudom, hogy mit lehet csinálni azzal a jelenséggel, hogy folyton utána kell húzni a hátsó keréknek mert fellazul a lánc.
Lófarok József

#899
kõcsirke

kõcsirke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 585 posts
kedvenc fixis bloggerem eladja az ûber Nagasawáját:

NAGASAWA NJS KEIRIN TRACK PISTA FIXED GEAR FRAME MINTY! - eBay (item 290443267260 end time Jun-18-10 10:14:19 PDT)

#900
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts
Nekem nagyon jól bevált a MaTT által ajánlott Chrolab pedálszíj. Én úgy tettem fel, hogy kb. 45 fokban áll és így olyan, mint a Powergrips, menet közben tökéletesen tart, és nagyon könnyû a ki/belépés.

Exile, te nem nagyon aprózod el a hozzászólásaidat. :)