Jelentkezz be Regisztrálj
Örökhajtós bicó építése, de hogyan?
#721
Írta 2010. július 12. - 12:05
említette vki régebben a Balaton körbe SS-fixizést éjszaka. Én benne lennék. Kiváncsi vagyok ha valakinek van tapasztalata. Nagyon rápörögtem hogy 1 nap alatt körberakni, de éjszaka mégnagyobb kihívás, és hõség is elviselhetõbb. Valamelyik szombat este? délután lemenni vonattal, és rakni amíg tart.
#722
Írta 2010. július 12. - 11:49
Ha hajlandó vagy sokat szívni, hogy szépen lemaszkold saját magad a küllõ és a felni találkozását, akkor szerintem leszinterezik küllõvel együtt. Bár nem lesz olyan szép mint ha kifûzted volna. A másik kérdés, hogy a fékfelület maszkolása, vagy akár azt is le lehet szintereztetni, aztán meg lekopik
az agyból patakokban fog folyni a zsír a kemencében és elken mindent amit elõtte szépen felvittek...
#723
Írta 2010. július 12. - 11:44
Városi használatra (plusz alleycat) és bringapólóra keresnék agyat. Városban egyelõre elsõsorban szabadonfutóval, pólóra természetesen fixiként. Flip-flop agyakat nézegetek, de sok variáció van. Hallok kb. mindegyikrõl jót és rosszat is. Milyen flip-flop-os agyat tudnátok ajánlani, esetleg milyen más, alternatív megoldás létezik egy 120 mm-es papucstávolságú gépre? Jöhetnek az ötletek, alternatívák, márkák, típusok, minden. Ha lehet, akkor inkább csak olyat ajánljatok, amikrõl vannak tapasztalaitok Köszönet
Hallottam olyan futárról, aki egy év alatt meggyilkolt egy Novatec agyat.
Napi 100-120km. Én egy héten megyek kb. ennyit, szóval nekem 7 év után fog begyászolni:) Akkor veszek egy szett porvédõs(!!!) SKF csapágyat bele, lesz vagy egy ezres...
A Miche-t sokan dicsérik, de az ugyanúgy nem szigetelt csapágyazású, mint akármelyik pálya agy. Utcai fixi agyakkal nem vagyok képben, talán a Phil-nek meg a White Industries-nak van, azok biztos tartósabbak pályán kívül, de amint meglátod az árukat, rájössz, hogy ááh...nem is kell az neked. (én így jártam)
Maradjunk a realitások mezején, kb. 30e-t tudok költeni a komplett kerékszettre, így ez az agy eleve kihúzva
Nem akarok reklámozni, de van egy srác aki igen jó áron (14e) árul vaterán On-One agyszetteket (uaz mint a Novatec), illetve pálya kerékszetteket a bûvös 30 körül. De hasonló szett matúznál sem sokkal drágább, sõt van bõven 30 alattija is...
#724
Írta 2010. július 12. - 11:36
Skidnél hallok valami reccsenést, ha mégegyszer beleállok, akkor már nem. Utána amikor elõször keményebben tekerek akkor ismét ugyanilyen reccsenés, de utána akérmilyen erõsen tekerem csendben van. Tehát olyan mintha valami a hajtásláncban tudna kicsit kottyanni elõre/hátra. Lánckerék a hátsóagyon kizárva, hajtókar a monoblokk tengelyén kizárva (azt hiszem...). Arra gondolok, hogy a hátsó kerékben a küllõk kicsit "helyezkednek" nagyobb erõknél. 3 keresztre van füzve mindkét oldalon, de szegecselés nélküli a felni, nem tudtam igazán feszesre huzni.
Valaki tapasztalt már hasonlót?
Nekem volt ilyen, mikor összeraktam gépet: mikor erõsen tapostam megreccsent, utána semmi, mikor ellentartottam visszareccsent.
Megoldás: hajtókarok le, négyszögtengelyt (ill. négyszöghornyot) alaposan bezsíroz, hajtókart visszatesz, jól meghúz, felesleges zsírt letöröl. Ha mûködik örül:)
#725
Írta 2010. július 12. - 11:30
Olvasgattam kicsit a fórumban,és láttam szinterezéssel kapcsolatos kommenteket is.
Van egy ilyen topic is, itt is akadhatsz hasznos infókra: http://forum.bikemag...y-topicja-2381/
Ha hajlandó vagy sokat szívni, hogy szépen lemaszkold saját magad a küllõ és a felni találkozását, akkor szerintem leszinterezik küllõvel együtt. Bár nem lesz olyan szép mint ha kifûzted volna. A másik kérdés, hogy a fékfelület maszkolása, vagy akár azt is le lehet szintereztetni, aztán meg lekopik
#726
Írta 2010. július 12. - 07:56
Nekem most bike+ toronto van 2200ft-ért szerezte a cimbora,igaz 110mm-es.Jól és szépen mûködik!Ha másra váltok(novatec) az csak az én hülyeségem lesz és nem azért mert nem jól mûködik ,hanem azért mert a novatec(ebike -on 7500ft kb azt hiszem) tetszik,és jókat is hallottam róla.Maradjunk a realitások mezején, kb. 30e-t tudok költeni a komplett kerékszettre, így ez az agy eleve kihúzva
Szerintem ez a kettõ ami jó árban van (toronto már nincsen azt hiszem)
http://ebike.hu/term... agy old 120mm/
MICHE p
Novatec flip-flop p
#727
Írta 2010. július 12. - 06:28
Tapasztalat az nincsen, de nemhiszem hogy befürödnél vele... Csak pengesd ki az árát...
Maradjunk a realitások mezején, kb. 30e-t tudok költeni a komplett kerékszettre, így ez az agy eleve kihúzva
"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"
#728
Írta 2010. július 12. - 03:02
#729
Írta 2010. július 12. - 02:24
Olvasgattam kicsit a fórumban,és láttam szinterezéssel kapcsolatos kommenteket is.
Bár nem fixim van így kissé off a dolog,de talán nem orroltok meg rám:)
Van nekem egy Bianchi Rekord 845-ös susogóm,és arra gondoltam csere helyett ideiglenesen fehérre szintereztethetném a felniket,sokat dobna a megjelenésén:)
A kérdéseim a dologgal kapcsolatban:
- Körülbelül mennyibe kerülne a két felni szintereztetése?
- Megoldható-e úgy,hogy egyben szinterezik õket? Tehát maradnak a küllõk a helyükön
- Ha valamelyikõtök tud Baranyában Pécs környékén céget,vagy szakembert aki foglalkozik szinterezéssel, azt megköszönném!
Csatolok egy képet is,róla lenne szó:
(egyébként Ambrosio Élite felnik vannak rajta)
Elõre is köszönöm a segítségeteket!
Üdv: Dénes
#730
Írta 2010. július 12. - 00:41
http://skidmark.blog.hu/
"Ostobákkal ne bocsátkozz konfliktusba,mert lesüllyedsz az õ szintjükre és legyõznek a rutinjukkal."
#731
Írta 2010. július 12. - 00:30
Van is a vitrinünkben kettõ, az egyik ilyen, a másik kétoldali fix.Asszem 30 körül kijön.
Amibõl egy komplett kerékszett is kijön...
Annyiból egy komplett bringa kijön Ha ügyes vagy, kettõ.
#732
Írta 2010. július 12. - 00:11
Amibõl egy komplett kerékszett is kijön...
http://skidmark.blog.hu/
"Ostobákkal ne bocsátkozz konfliktusba,mert lesüllyedsz az õ szintjükre és legyõznek a rutinjukkal."
#733
Írta 2010. július 12. - 00:07
...
Tapasztalat az nincsen, de nemhiszem hogy befürödnél vele... Csak pengesd ki az árát...
#734
Írta 2010. július 11. - 23:45
A laza lánckerékcsavarok is produkálnak ilyesmit, én rendszeresen elhagyogattam õket, amíg szert nem tettem egy garnitúra truvativra, ami mindkét oldalán imbuszos. Lehet ezeknek a csavaroknak a furata a karon vagy lánckeréken kibõvülve, Lehet még agyonkopott vagy laza lánc, (a legtöbb lánckerék akár elöl, akár hátul nem teljesen centrikus, van bennük kissebb excentricitás, ami fordulatonként feszülõ-lazuló láncot eredményez.)
illetve ha nem egybe kovácsolt a kar a lánckerékcsillaggal, ez utóbbi is lötyöghet a hajtókar bordázatán. Több ötletem nincs.
Köszi az ötleteket. Minden vadi új, a hajtómû Miche Primato Pista, bíztam az olaszokban és nem ellenõríztem a csavarokat. Holnap megnézem
#735
Írta 2010. július 11. - 23:33
A laza lánckerékcsavarok is produkálnak ilyesmit, én rendszeresen elhagyogattam õket, amíg szert nem tettem egy garnitúra truvativra, ami mindkét oldalán imbuszos. Lehet ezeknek a csavaroknak a furata a karon vagy lánckeréken kibõvülve, Lehet még agyonkopott vagy laza lánc, (a legtöbb lánckerék akár elöl, akár hátul nem teljesen centrikus, van bennük kissebb excentricitás, ami fordulatonként feszülõ-lazuló láncot eredményez.)Skidnél hallok valami reccsenést, ha mégegyszer beleállok, akkor már nem. Utána amikor elõször keményebben tekerek akkor ismét ugyanilyen reccsenés, de utána akérmilyen erõsen tekerem csendben van. Tehát olyan mintha valami a hajtásláncban tudna kicsit kottyanni elõre/hátra. Lánckerék a hátsóagyon kizárva, hajtókar a monoblokk tengelyén kizárva (azt hiszem...). Arra gondolok, hogy a hátsó kerékben a küllõk kicsit "helyezkednek" nagyobb erõknél. 3 keresztre van füzve mindkét oldalon, de szegecselés nélküli a felni, nem tudtam igazán feszesre huzni.
Valaki tapasztalt már hasonlót?
illetve ha nem egybe kovácsolt a kar a lánckerékcsillaggal, ez utóbbi is lötyöghet a hajtókar bordázatán. Több ötletem nincs.
http://skidmark.blog.hu/
"Ostobákkal ne bocsátkozz konfliktusba,mert lesüllyedsz az õ szintjükre és legyõznek a rutinjukkal."
#736
Írta 2010. július 11. - 20:12
"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"
#737
Írta 2010. július 11. - 12:08
Lehet hogy hülyeséget írok, akkor elõre bocs, de nekem olyan volt, hogy skidnél elmozdult kicsit a fogaskerék és a zárógyûrû fogta meg mert nem volt jól meghúzva aztán elõre hajtásnál visszaszorult. Nem lehet, hogy mégis csak fellazul a fogaskerék egy picit?
Nekem is ez volt az elsõ ötletem, meghuztam "rotafixa" módszerrel elég brutálisan, a zárógyürüt is rátéptem rendesen. Semmi nem változott.
#738
Írta 2010. július 11. - 11:42
Skidnél hallok valami reccsenést, ha mégegyszer beleállok, akkor már nem. Utána amikor elõször keményebben tekerek akkor ismét ugyanilyen reccsenés, de utána akérmilyen erõsen tekerem csendben van. Tehát olyan mintha valami a hajtásláncban tudna kicsit kottyanni elõre/hátra. Lánckerék a hátsóagyon kizárva, hajtókar a monoblokk tengelyén kizárva (azt hiszem...). Arra gondolok, hogy a hátsó kerékben a küllõk kicsit "helyezkednek" nagyobb erõknél. 3 keresztre van füzve mindkét oldalon, de szegecselés nélküli a felni, nem tudtam igazán feszesre huzni.
Valaki tapasztalt már hasonlót?
Lehet hogy hülyeséget írok, akkor elõre bocs, de nekem olyan volt, hogy skidnél elmozdult kicsit a fogaskerék és a zárógyûrû fogta meg mert nem volt jól meghúzva aztán elõre hajtásnál visszaszorult. Nem lehet, hogy mégis csak fellazul a fogaskerék egy picit?
#739
Írta 2010. július 11. - 02:15
Valaki tapasztalt már hasonlót?