Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Örökhajtós bicó építése, de hogyan?

* * * * * 1 votes

  • Please log in to reply
5023 replies to this topic

#701
adamsss

adamsss

    vendég

  • fórumtag
  • 45 posts
Én 17,5-es felnin használtam 23-as gumit (egy mérettel kisebb az ajánlotthoz képest), az még jól mûködött. A 28-as neccesen jó lehet, 32-es már inkább. Vagy esetleg 30-as de az ritka, mint a fehér holló. De majd megmondják a tutit a tapasztaltabbak.

#702
truczat

truczat

    vendég

  • fórumtag
  • 30 posts
Köszönöm a linket a táblázathoz is. Jó kis oldal.
Megmértem, 19mm a belsõ átmérõ, úgyhogy megpróbálom a 28-ast.

#703
truczat

truczat

    vendég

  • fórumtag
  • 30 posts
Köszönöm a válaszokat.Ma is tanultam valamit.
A konklúzióm: becsapós úgy vásárolni, hogy az öreg fószer boltos eljátssza az all around bringaszakit...
De tényleg jól csinálta. Nagy színház volt, csak akkor nem azt adta amit kértem.
Bár az már gyanús volt, amikor a szervizese, egy 20 körüli fiatal srác, a javasolt fûzésnél is vitatkozott az öreggel.
Innentõl a fiatalabbaknak hiszek.

Ne is próbálkozzak akkor a 28-assal se? Túl vastagnak gondolnám a 35öt, megszoktam a 21-eset már.

#704
adamsss

adamsss

    vendég

  • fórumtag
  • 45 posts

21-es felnire nem raknék 28-asnál keskenyebb gumit. Már az is necces.


Jaja, a Georg Boeger féle táblázat is legkisebb 35-öset ajánl: YASEC (a külsõ szélessége rész)

#705
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,140 posts

Van egy Vuelta USA felnim(622x21), amin a Hutchinson TopSpeed 622x23(próbáltam már más külsõt is hasonló mérettel) nemes egyszerûséggel ledobja magát rendszeresen. Nem tudom rendesen felfújni mert ugrik le a perem egybõl.
Van valami ötletetek?


21-es felnire nem raknék 28-asnál keskenyebb gumit. Már az is necces.
Failure is always an option.

#706
truczat

truczat

    vendég

  • fórumtag
  • 30 posts
Van egy Vuelta USA felnim(622x21), amin a Hutchinson TopSpeed 622x23(próbáltam már más külsõt is hasonló mérettel) nemes egyszerûséggel ledobja magát rendszeresen. Nem tudom rendesen felfújni mert ugrik le a perem egybõl.
Van valami ötletetek?

#707
Csipisz_

Csipisz_

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,517 posts
asszem 6k a kettõ. Meddig kéne elsuvasztanom?

http://skidmark.blog.hu/
"Ostobákkal ne bocsátkozz konfliktusba,mert lesüllyedsz az õ szintjükre és legyõznek a rutinjukkal."


#708
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,931 posts

jelenleg 3 pár fehér vuelta van a bóótban: ebbõl egy pár 36, a másik négy db 32 likas.

Légyszi,légyszi,légyszi!
Azt az egy pár 36 lyukast, ha szabadna, lestipi-stopiznám!
Áruk?
Köszike

You can never have "enough" bikes.


#709
Csipisz_

Csipisz_

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,517 posts
jelenleg 3 pár fehér vuelta van a bóótban: ebbõl egy pár 36, a másik négy db 32 likas.

http://skidmark.blog.hu/
"Ostobákkal ne bocsátkozz konfliktusba,mert lesüllyedsz az õ szintjükre és legyõznek a rutinjukkal."


#710
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,931 posts

majd megnézem mi a stájsz, vueltából asszem 3e/db-ért hozzá lehet jutni, ezen még fékfelület is van Feltöltött kép
vagy altrix spider felnibõl 5e egy pár, szinter ára attól függ, mennyi cucc kerül egyszerre oda, és a RAL skála bármely színébõl válogathatsz, DE akkor flexszel a fékfelületet le kell szedni, szóval picit több vele a meló

a vuelta fixibe 2 ismerõsömnek van, nem volt vele gond, mondjuk át kell nézni, sorja ne legyen rajta, Debrecenben a ChiliSportban van, 6 ezer a pár kábé.

ha jó lenne, megbeszéljük, és ha erre jársz, elviszem neked ;)

Ez f@sz@ !
Jó lesz a Vuelta, de csak, ha fehér is van, egy pár. Majd megbeszéljük, kösszépen a segítséget !!!

A fehér gumit nem ajánlom, legalábbis a kendáét nem. Buchu a bényei pólóbajnokságon szinte zsír újjal kezdett, és a végére alapszövetig bontotta le a gumit. Már egy skid után eltûnt a minta, és úgy felszálkásodott, mint a radír. Övnek tök jó lesz, de másra nem használnám. Max elõre.

Hajdúszoboszló jó kis zegzugos hely, közel is lenne. Nem akarsz VÉLETLENÜL csinálni egy alleycatet? Szerintem elmennénk páran, Debrecen már térkép nélkül megy...

Akkor a Kenda kilõve. Nem akarok én folyamatosan skiddelni, de hát azért néha-néha :D...
Majd kitalálok valami más színeset esetleg.
Az elikettel az a bajom, hogy - bár többször szerettem volna részt venni veletek egyen - még sosem voltam, így nagyon halvány fogalmam van csak a követelményekrõl... Mindazonáltal nem zárkózom el a dologtól, esetleg társszervezõi segítséggel lehetne róla szó, rendicsek ?
A segítséget köszi, Csõõõ

You can never have "enough" bikes.


#711
Csipisz_

Csipisz_

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,517 posts
A fehér gumit nem ajánlom, legalábbis a kendáét nem. Buchu a bényei pólóbajnokságon szinte zsír újjal kezdett, és a végére alapszövetig bontotta le a gumit. Már egy skid után eltûnt a minta, és úgy felszálkásodott, mint a radír. Övnek tök jó lesz, de másra nem használnám. Max elõre.

Hajdúszoboszló jó kis zegzugos hely, közel is lenne. Nem akarsz VÉLETLENÜL csinálni egy alleycatet? Szerintem elmennénk páran, Debrecen már térkép nélkül megy...

http://skidmark.blog.hu/
"Ostobákkal ne bocsátkozz konfliktusba,mert lesüllyedsz az õ szintjükre és legyõznek a rutinjukkal."


#712
mcsontos

mcsontos

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 354 posts

Szeretnék építeni egy új fixit, az ultra-gazdaságosság elvét szem elõtt tartva. A donor és kábé minden már megvan, egyedül színes aero felnik és a fehér gumik hiányoznak("mcsontos" cimbi ajánlásával;)). Vagy fehér, vagy almazöld felnik kellenének, ezek, vagy ezek.
A kérdéseim:
-Hozzájuthatok ezekhez olcsóbban, esetleg Debrecenben (postaköltség-spórolás ürügyén)?
-Elsõ fék lesz. A szinterezésen hogy fog, és csúnyán koptatja-e a fék?
-Milyen tapasztalataitok vannak ezekkel a felnikkel, és melyiket(vagy mást esetleg) javasolnátok inkább? (elsõ radiálisra fûzve, hátsó 3x-re, 36 küllõvel)
Köszike


majd megnézem mi a stájsz, vueltából asszem 3e/db-ért hozzá lehet jutni, ezen még fékfelület is van Feltöltött kép
vagy altrix spider felnibõl 5e egy pár, szinter ára attól függ, mennyi cucc kerül egyszerre oda, és a RAL skála bármely színébõl válogathatsz, DE akkor flexszel a fékfelületet le kell szedni, szóval picit több vele a meló

a vuelta fixibe 2 ismerõsömnek van, nem volt vele gond, mondjuk át kell nézni, sorja ne legyen rajta, Debrecenben a ChiliSportban van, 6 ezer a pár kábé.

ha jó lenne, megbeszéljük, és ha erre jársz, elviszem neked ;)

#713
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,931 posts
Szeretnék építeni egy új fixit, az ultra-gazdaságosság elvét szem elõtt tartva. A donor és kábé minden már megvan, egyedül színes aero felnik és a fehér gumik hiányoznak("mcsontos" cimbi ajánlásával;)). Vagy fehér, vagy almazöld felnik kellenének, ezek, vagy ezek.
A kérdéseim:
-Hozzájuthatok ezekhez olcsóbban, esetleg Debrecenben (postaköltség-spórolás ürügyén)?
-Elsõ fék lesz. A szinterezésen hogy fog, és csúnyán koptatja-e a fék?
-Milyen tapasztalataitok vannak ezekkel a felnikkel, és melyiket(vagy mást esetleg) javasolnátok inkább? (elsõ radiálisra fûzve, hátsó 3x-re, 36 küllõvel)
Köszike

You can never have "enough" bikes.


#714
Csipisz_

Csipisz_

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,517 posts

Több helyen is olvastam, hogy az olyan négyszögtengelyes monoblokkoknál, ahol a hajtómõ nem tud felütközni semmin szárazon kell összerakni, mert ha keni az ember, akkor jobban felcsúszhat, ezzel elrontva a láncvonalat, szélsõséges esetekben meg a hajtómû négyszöge szét is repedhet.
Én eddig mindig zsiroztam és soha semmi gondom nem volt belõle. Most szereltem össze elõször zsir nélkül.


ha nem kened, sokkal nehezebb felhúznia a csavarnak.Az a kar, ami ettõl megreccsen, azt kár is volt megvenni, velem elõfordult már, hogy beletörtem a csavart a tengelybe, isis-driveos 14 milis menetet is pusztítottam már el, de a kar még nem nyikkant egyet sem.Szóval kenni kell!

http://skidmark.blog.hu/
"Ostobákkal ne bocsátkozz konfliktusba,mert lesüllyedsz az õ szintjükre és legyõznek a rutinjukkal."


#715
Whist

Whist

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 362 posts

Van egy ilyen topic is, itt is akadhatsz hasznos infókra: http://forum.bikemag...y-topicja-2381/

Ha hajlandó vagy sokat szívni, hogy szépen lemaszkold saját magad a küllõ és a felni találkozását, akkor szerintem leszinterezik küllõvel együtt. Bár nem lesz olyan szép mint ha kifûzted volna. A másik kérdés, hogy a fékfelület maszkolása, vagy akár azt is le lehet szintereztetni, aztán meg lekopik :)


az agyakból kifolyó zsírtól valóban tiszta ganéé' volna az egész kerék,másrészt a maszkolást is speckó ragasztószalaggal csinálják,különben ráolvadna a munka darabra!

#716
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,140 posts

Ajánlják? Az ebike-on láttam ezt egyszer, de akkor már tudtam, hogy nekem nem vált be:)
A egymásnak feszülõ felületeket mindig érdemes kenni, hogy könnyítse a szétszedést. Pl: stucni, nyeregcsõ


Több helyen is olvastam, hogy az olyan négyszögtengelyes monoblokkoknál, ahol a hajtómõ nem tud felütközni semmin szárazon kell összerakni, mert ha keni az ember, akkor jobban felcsúszhat, ezzel elrontva a láncvonalat, szélsõséges esetekben meg a hajtómû négyszöge szét is repedhet.
Én eddig mindig zsiroztam és soha semmi gondom nem volt belõle. Most szereltem össze elõször zsir nélkül.
Failure is always an option.

#717
P_Denes

P_Denes

    vendég

  • fórumtag
  • 14 posts
Köszönöm a válaszokat mindenkinek!

Akkor asszem marad így a felni,nem ér meg annyi hacacárét a dolog,hogy ezért szétszedjem.. Meg ha újra kell küllõzni akkor már majdnem ott vagyok árban mintha vennék egy komplett új felnit,szóval inkább asszem elfelejtem a dolgot:)

#718
adamsss

adamsss

    vendég

  • fórumtag
  • 45 posts

az agyból patakokban fog folyni a zsír a kemencében


Jogos, bár akár az agyat is szét lehet kapni hozzá...

#719
mVik

mVik

    vendég

  • fórumtag
  • 140 posts
Ajánlják? Az ebike-on láttam ezt egyszer, de akkor már tudtam, hogy nekem nem vált be:)
A egymásnak feszülõ felületeket mindig érdemes kenni, hogy könnyítse a szétszedést. Pl: stucni, nyeregcsõ

#720
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,140 posts

Köszi az ötleteket. Minden vadi új, a hajtómû Miche Primato Pista, bíztam az olaszokban és nem ellenõríztem a csavarokat. Holnap megnézem :)


Megnéztem a csavarokat azok nem engednek az tutti.

Nekem volt ilyen, mikor összeraktam gépet: mikor erõsen tapostam megreccsent, utána semmi, mikor ellentartottam visszareccsent.
Megoldás: hajtókarok le, négyszögtengelyt (ill. négyszöghornyot) alaposan bezsíroz, hajtókart visszatesz, jól meghúz, felesleges zsírt letöröl. Ha mûködik örül:)


Ezt el tudom képzelni, régen mindig zsírral raktam össze, most szárazon (mint ahogy azt ajánlják). Kipróbálom, majd irok jobb lett-e.
Failure is always an option.