A Gebhardt gyárt 48as lánckereket, és lehet kapni nálunk is (38 és 57 között van náluk 130as lyukkörrel), ráadásul még a nagyker is rugalmas, nekem egy hét alatt hoztak 36ost a montimra, az se egy kommersz fajta.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Örökhajtós bicó építése, de hogyan?
Indította
Bitecus
, 2002. február 02. 20:12
#4881
Írta 2006. február 14. - 21:00
#4882
Írta 2006. február 14. - 20:30
Úgy láccik, az SS topik helyett most ez pörög... két megjegyzés:
1. a Langsteren 48-as Sugino hajtókarok vannak, gondolom lehet kapni bringa nélkül is :-)
2. most a PC1 van fent, és hát azért nem mondanám éppen zajtalannak. Halkabb, mint a gyárilag rajta lévõ KMC (asszem Z410) volt, de én nem épp ilyennek képzelném a csendes láncot. Fõleg akkor hangos, amikor lábbal fékezek.
Eddig nálam a piskótaszemes KMC Z710 a nyerõ... (bár eddig csak a montin próbáltam.)
1. a Langsteren 48-as Sugino hajtókarok vannak, gondolom lehet kapni bringa nélkül is :-)
2. most a PC1 van fent, és hát azért nem mondanám éppen zajtalannak. Halkabb, mint a gyárilag rajta lévõ KMC (asszem Z410) volt, de én nem épp ilyennek képzelném a csendes láncot. Fõleg akkor hangos, amikor lábbal fékezek.
Eddig nálam a piskótaszemes KMC Z710 a nyerõ... (bár eddig csak a montin próbáltam.)
#4883
Írta 2006. február 14. - 19:35
Hát így lejtõn elég kegyetlen, az azért nem hiszem hogy ez jót tesz a térdemnek. De én egy húzósabb emelkedõre ugyanúgy felmegyek 52-14-gyel mint 42-14gyel inkább a huzamos ideig tartó egyeneseknél fárasztó az 52-14.
16-os fog érdekel, ha vékony.
Azt hogy mikor mennyivel megyek nem tudom, mert azért van fixim me szeretem az egyszerûséget, és kilóméteróra nem tetszik.
48 a király áttétel, csak hát 48-es tányérral nem árulnak országuti hajtókart aza bökkenõ.
Tóbiás gyönyörû, de hát.......
16-os fog érdekel, ha vékony.
Azt hogy mikor mennyivel megyek nem tudom, mert azért van fixim me szeretem az egyszerûséget, és kilóméteróra nem tetszik.
48 a király áttétel, csak hát 48-es tányérral nem árulnak országuti hajtókart aza bökkenõ.
Tóbiás gyönyörû, de hát.......
#4884
Írta 2006. február 14. - 18:01
nekem 42-15 van elõtte 42-14el mentem, de azt nem találtam elég dimanikusnak. (Szegeden a lejtõk miatt nem kell félnem...)
42-15tel a fékutam is rövidebb lett, + 50ig még simán bírható
és jól pörög a lábam a 100as pedálfordulat (amit nagyon szeretek) 34.5 körülre esik ez 42-14 nél 37km/h ra esett. Mivel az utazósebességemet 30-és 35 között szeretem tartani, ezért cseréltem tizenötre. csak ki kellett hézagolnom a fogaskereket, mert men ért fel odáig az ellenagya...
Láncot pedig a Tescoban is kapható 380Ft os KMC-t használok, ami kicsit darabos, de ennyiért nem birtam ellenállni, hogy ne probáljam ki.
Következõ áldozatom szerintem pc1 vagy az egyszerûbb Connex lesz...
Üdv
42-15tel a fékutam is rövidebb lett, + 50ig még simán bírható
és jól pörög a lábam a 100as pedálfordulat (amit nagyon szeretek) 34.5 körülre esik ez 42-14 nél 37km/h ra esett. Mivel az utazósebességemet 30-és 35 között szeretem tartani, ezért cseréltem tizenötre. csak ki kellett hézagolnom a fogaskereket, mert men ért fel odáig az ellenagya...
Láncot pedig a Tescoban is kapható 380Ft os KMC-t használok, ami kicsit darabos, de ennyiért nem birtam ellenállni, hogy ne probáljam ki.
Következõ áldozatom szerintem pc1 vagy az egyszerûbb Connex lesz...
Üdv
#4885
Írta 2006. február 14. - 13:04
#4886
Írta 2006. február 13. - 21:27
Rastafari!
Szigorú moderátor úr kiszedte a 48-as tányérra adott válaszom, úgyhogy elment priviben.
Szigorú moderátor úr kiszedte a 48-as tányérra adott válaszom, úgyhogy elment priviben.
#4887
Írta 2006. február 13. - 19:46
Nem tud valaki 42 és 52 között lánctányért (130 mm) A 42-14 hamar elfogy az 52-14 meg hamar lefáraszt. Kéne mondjuk egy 48, de ilyet még a laklóthnál sem találtam, pedíg van ott egypár tányér.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx ez nem az apróhirdetõ. köszönöm
Nekem 42-18 van a fiximen, de még nem volt kevés síkon, a Farkasréti temetõhöz fölfele meg inkább sok.
#4888
Írta 2006. február 13. - 18:19
42/14 az nalam 40-41 kmhig jo (ezt birom tartani mondjuk a Szabadkikoto uton vegig), utana mar nagyon porgetos. Lejton kb. 45-ig merem, az oramban az MX spd 47.8 kmh, ha jol emlekszem. Persze Dobogokorol lefele a labat a kengyelbol kihuzva nyilvan nem ennyi ;-P
Viszont gondolkodom, hogy atszerelem 42/15-re, mert az sokkal dinamikusabb lenne az alacsonyabb varosi tartomanyokban, meg hegymaszasra is alkalmasabb. Most meg hogy van maaasik, az mehet 48/16-tol egeszen 48/14-ig. Persze no hegy! ;-]
Viszont gondolkodom, hogy atszerelem 42/15-re, mert az sokkal dinamikusabb lenne az alacsonyabb varosi tartomanyokban, meg hegymaszasra is alkalmasabb. Most meg hogy van maaasik, az mehet 48/16-tol egeszen 48/14-ig. Persze no hegy! ;-]
#4889
Írta 2006. február 13. - 13:25
42/14 hol fogy el? Mekkora tempónál? Tsakk mert az már elég nagy áttétel. Olyan 45-50 km/h-ig jónak kéne lennie, annál gyorsabban meg ritkán megy az ember normál közlekedés során. Én is felpörgettem már a 44/16ot 50km/h-ig. Persze mindenki más áttételt szeret, de ahogy mész fölfelé, egyre jobban zúzod szét a térded és egyre öregesebben tudsz csak gyorsulni. (Ha pályára kell, akkor nem szóltam)
#4890
Írta 2006. február 13. - 12:38
nya. nem megyek mert ide yön Ausztria...)
képletesen.
Van Bécs mellett ismerõs és beszerzi a dolgokat ami kell..csak pénzem legyen... (yelenleg megrendelte a Miche agyaimat..még 2-3 nap és meghozzák, és utánna mayd már csak hozzám kell elyutnia)
de lehet megyek mégis mayd de max. 3 hét.
nekem van 16osom hátra.
kell??
én singlespeednek 53-17et használok...sikon minimál emelkedõn naon yo.
képletesen.
Van Bécs mellett ismerõs és beszerzi a dolgokat ami kell..csak pénzem legyen... (yelenleg megrendelte a Miche agyaimat..még 2-3 nap és meghozzák, és utánna mayd már csak hozzám kell elyutnia)
de lehet megyek mégis mayd de max. 3 hét.
nekem van 16osom hátra.
kell??
én singlespeednek 53-17et használok...sikon minimál emelkedõn naon yo.
#4891
Írta 2006. február 13. - 12:03
Gyönyörû gép! Ezt nem vágom? engedték az o'grady-t hogy fixivel induljon a giro idõfutamon? AZ nem semmi, gondosan meg kell választani az áttételt, meg homokzsákokat kell rá akasztani, hogy el ne repüljön, váltó nélkül nan vagy öt kiló a gép.
Nem tud valaki 42 és 52 között lánctányért (130 mm) A 42-14 hamar elfogy az 52-14 meg hamar lefáraszt. Kéne mondjuk egy 48, de ilyet még a laklóthnál sem találtam, pedíg van ott egypár tányér. 50-es is érdekelne. Vagy hátra esetleg 15 vagy 16 jó lenne
Kedves yvorl, február van. Nem mész ausztriába? mee mennék és is.
Nem tud valaki 42 és 52 között lánctányért (130 mm) A 42-14 hamar elfogy az 52-14 meg hamar lefáraszt. Kéne mondjuk egy 48, de ilyet még a laklóthnál sem találtam, pedíg van ott egypár tányér. 50-es is érdekelne. Vagy hátra esetleg 15 vagy 16 jó lenne
Kedves yvorl, február van. Nem mész ausztriába? mee mennék és is.
#4892
Írta 2006. február 11. - 18:42
#4893
Írta 2006. február 06. - 19:16
Kerreg ez mindenhogy: lazán feszesen, oda, vissza, vékony fogaskerékkel, mindenhogy. Sheldon oldala nem rossz.
#4894
Írta 2006. február 04. - 10:07
A Barnett's Manual 1/2 inchet ad meg megfelelõ láncfeszességnek (félúton a két fogaskerék között). És azt is írják, hogy mivel nem tökéletesen körben forognak, ezért a legfeszesebb pontban kell ezt az értéket mérni. Viszont Sheldon "mindenttudok" Brown leírja, hogy lehet megcsinálni, hogy ne legyen hullámzás a forgásban.
yahoo: fixed gear conversion
elsõre általában sheldon brown jön be
yahoo: fixed gear conversion
elsõre általában sheldon brown jön be
The Official Rules of the Euro Cyclist-----------------The Rules > Velominati
#4895
Írta 2006. február 02. - 19:37
Há figyu, úgy van meghúzva, hogy kb 2 centit lehet mozgatni fel-le, az feszesnek számít, mondjuk volt már laza is, meg mondjuk általában akármennyire húzom meg mindíg beáll egy szintre. De mindíg volt hangja.
Mindegy most hétvégén szét kisérletezem a zagyamat, mindent kipróbálok. Nem egy bonyolult szerkezet, csak rájövök.
Azért köszi. mindenesetre érdekes, hogy senkinek sem hangos, lehet, hogy nem mentek olyan gyorsan mint én. Mert én nagyon gyorsan közlekedek ám
(-
Mindegy most hétvégén szét kisérletezem a zagyamat, mindent kipróbálok. Nem egy bonyolult szerkezet, csak rájövök.
Azért köszi. mindenesetre érdekes, hogy senkinek sem hangos, lehet, hogy nem mentek olyan gyorsan mint én. Mert én nagyon gyorsan közlekedek ám
(-
#4896
Írta 2006. február 02. - 14:47
Ne nagyon feszítgesd a láncot mert rövid idõn belül kidobálhatod a nagy nehezen kiválasztott láncodat és a lánckerekedet is.nem lehet hogy túlfeszíted a láncot és attól hangos bringa? nem a hajtómûrõl esik le a lánc hanem a fogaskerékrõl. persze nem azért mert vékony vagy vastag. a többsebességes és az egysebességes bmx lánc is tökéletesen funkcionál. nem értem a problémát. ha hangos a meghajtás és jó a láncvonal akkor cserélj ki mindent újra.
#4897
Írta 2006. február 02. - 13:08
Ne rakj rá 1/8 ost sztem.
Flipflop: kétoldalas ss/fixi vagy BMX agy. Mint ez
Flipflop: kétoldalas ss/fixi vagy BMX agy. Mint ez
#4898
Írta 2006. február 02. - 12:51
MI aza flipflop?
És miaz hogy leuggrált, ha egyenes a láncvonal és úgy meg van feszítve mint egy gitárhúr akkor hogy esik le? De ettõl féltem én is, hogy a vastag lánc leesik a vékony tányérról.
A 3/32 az jó a nyolcsebességes rendszerekig, habár az én kmc-m tuti vastag váltós bicóhoz. Eza méret nem a lánc vastagsága, hanem a lyuké ami benne van. Lehet egy vékonlukú lánc is vastag, azért mert van benne anyag.
Csak hogy bonyolítsam a dolgot a 9 sebességes lánc 11/128-colos.
Az a lényeg, hogy a vékony tányérra mind a 1/8os mind a 3/32es rámegy, csak kérdés, hogy melyik funkcionál jobban?
És miaz hogy leuggrált, ha egyenes a láncvonal és úgy meg van feszítve mint egy gitárhúr akkor hogy esik le? De ettõl féltem én is, hogy a vastag lánc leesik a vékony tányérról.
A 3/32 az jó a nyolcsebességes rendszerekig, habár az én kmc-m tuti vastag váltós bicóhoz. Eza méret nem a lánc vastagsága, hanem a lyuké ami benne van. Lehet egy vékonlukú lánc is vastag, azért mert van benne anyag.
Csak hogy bonyolítsam a dolgot a 9 sebességes lánc 11/128-colos.
Az a lényeg, hogy a vékony tányérra mind a 1/8os mind a 3/32es rámegy, csak kérdés, hogy melyik funkcionál jobban?
#4899
Írta 2006. február 01. - 23:36
Eltévedtél, Yvorl a PC-1 1/8os, az a hagyományos BMX/pálya szabvány.
#4900
Írta 2006. február 01. - 23:27
az 1/8 as kibaszottt vastag..ha láttatok már oyat..
oyan mintha valami motorlánc lenne.
aszem ez a hagyopmányos páyalánc/bmx lánc...
sokkal vastagabb mint a PC1
a PC1 meretezeset nem tudom
de mostanában használnak relativ vekonyabb láncot is páyára
oyan mintha valami motorlánc lenne.
aszem ez a hagyopmányos páyalánc/bmx lánc...
sokkal vastagabb mint a PC1
a PC1 meretezeset nem tudom
de mostanában használnak relativ vekonyabb láncot is páyára