Egyik sem, kínai :-)
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Örökhajtós bicó építése, de hogyan?
Started by
Bitecus
, 2002. February 02. 20:12
#4561
Posted 2006. May 16. - 09:46
#4562
Posted 2006. May 16. - 00:08
#4563
Posted 2006. May 15. - 14:51
..egy használaton kívülirõl szedtem le átmenetileg egy köpenyt, de majd vmi futófelületen erõsebb slick-et gondoltam..
az álmom inkább a (enyhe kifejezéssel élve) bõséges vacsinak volt köszönhetõ.
bringáról nagy kép??
az álmom inkább a (enyhe kifejezéssel élve) bõséges vacsinak volt köszönhetõ.
bringáról nagy kép??
#4564
Posted 2006. May 15. - 12:28
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
igy néz ki. a michehez a kontraanya. A városmajor utcában lehet 1500 FT ért venni
és ott vágnak bele anyi (én 2öt kértem) vályut amenyit csak szeretnél a leszereléshez.
nem kell alátét ha ezzel használod.
mert két menet van benne és egyik felmegy a fogaskerék menetére.
igy néz ki. a michehez a kontraanya. A városmajor utcában lehet 1500 FT ért venni
és ott vágnak bele anyi (én 2öt kértem) vályut amenyit csak szeretnél a leszereléshez.
nem kell alátét ha ezzel használod.
mert két menet van benne és egyik felmegy a fogaskerék menetére.
#4565
Posted 2006. May 15. - 11:49
Mindegyikre jó. Legföljebb reszelni kell kicsit. A kalapács meg kevés a boldogsághoz. Ide meggyõzõbb érvek kellenek.
#4566
Posted 2006. May 15. - 11:44
Na de milyen kontraanyához jó?
Én három típussal találkoztam eddig, volt az, amit a B+-hoz és a Michéhez adtak, 6 (?) bevágásos, a kerülete megegyezik a középcsapágy záróbigyójával, ehhez a középcsapágyhoz való szerszám megfelelõ. Van a két bevágásos, amihez spéci szerszám kell, valami körmöskulcs, vagy a vésõ (csavarhúzó) és kalapács klasszikus kombó :-) És van a kakukktojás, aki ránézésre középcsapágy-jellegû, de mégsem jó rá a szerszám. Azonban a kalapácsos emberen õ sem fog ki! :-)))
Ja, és amin még meglepõdtem: a fullextrás Dura-Ace kontraanya is két bevágásos (és sajnos nem jó a Miche agyra...).
A lötyögés ellen a középcsapágy-hézagoló gyûrû bevált (ez csak a keskeny lánckerekeknél kell), vagy az yvorl-féle spéci kontraanya, amit majd õ elmond, hogy honnan szerzett, és hogy nézett ki... :-)
Én három típussal találkoztam eddig, volt az, amit a B+-hoz és a Michéhez adtak, 6 (?) bevágásos, a kerülete megegyezik a középcsapágy záróbigyójával, ehhez a középcsapágyhoz való szerszám megfelelõ. Van a két bevágásos, amihez spéci szerszám kell, valami körmöskulcs, vagy a vésõ (csavarhúzó) és kalapács klasszikus kombó :-) És van a kakukktojás, aki ránézésre középcsapágy-jellegû, de mégsem jó rá a szerszám. Azonban a kalapácsos emberen õ sem fog ki! :-)))
Ja, és amin még meglepõdtem: a fullextrás Dura-Ace kontraanya is két bevágásos (és sajnos nem jó a Miche agyra...).
A lötyögés ellen a középcsapágy-hézagoló gyûrû bevált (ez csak a keskeny lánckerekeknél kell), vagy az yvorl-féle spéci kontraanya, amit majd õ elmond, hogy honnan szerzett, és hogy nézett ki... :-)
#4567
Posted 2006. May 15. - 11:06
Essze öccá' a BBB kulcs a Hugóban, ami jó kontraanyához. Fasza hosszú nyelû, király. Én vettem még tavaly, aztán gondosan megszakítottam a menetet:( Mindegy, a tél folyamán olyan gyönyörûen összegyógyult a fogas mag az agy, hogy csak ásó-kapa nagyharang választja el õket szerintem.
#4568
Posted 2006. May 15. - 10:55
mégjó hogy az álom sokszor az is marad.kivéve amikor teljesül--bár az inkább vágy...na szóval milyen gumit vettél?
nem sikerült a projekt.de... najó elmesélem mert másoknak is lehet érdekes lesz.
elinduntam újpestrõl,tökjó 42-16 dinamikus könnyû lassítani,nem egy speed machine de ha varr a lábad akkor 40 et kihúzom belöle(tipp csak meg kb.)
szóval az új cangámból zajok jönnek.egy fixnek no noise-nak kénne lennie.
katt-katt basszus a küllö,a lánc vagy mi a bús.megállok a szegedi út bickliúti kanyarnál.csekkolom.A KONTRA ANYA A ROHADT ÉLETBE KÉZZEL LE TUDOM CSAVARNI,ÁÁÁÁÁÁÁ.és mivel idealista f@sz vagyok aki Miche-t akart és azon belül adapterest,löttyög meg még egyszer a rohadás,anyázás.na jó gyerünk elõ
15 villás kulcs maratásba bele kitámasztom a papucsnál kerék hátra gurit.jó meghuztam,de elmentem 50 métert és ismét zenész.újra service.fantasztikus
aszem margitsziget nem 2 keréken veszem be.bencét hívon-sikertelen.jó hurcások-zárva(érthetõ vasárnap du. 5)oké.haver a rózsa-andrássyn lakik.
spd cipó elkopog odáig.leraktam kaptam másik cípõt.kinai 47 van ráirva nekem 44es jó lesz.aha nagy f@szt 3 másodpercen belül már elviselhetlen szoritás.levantoljva.reggel kellek az izabellán aludtam és mentem hurcába.
kedves,rendes arc aki idõs nem ismertem most már igen.tegezzem mondja.oké
nem voltneki se Miche-hez kulcsa szóval megodotta neke ingyé.õ is készít õveket gumi külsõbõl-leste a citromsárga Vittoriámat.mondja skidelj csak egy nagyot had lássam jó e a munka-cseles!na de én nem tudok igy hát egy gyors oda-visszát nyomtam többet mint 50 méter.JÓ lesz köszönöm.a héten beugrok elviszem a régi kék Zaffirot,had legyen belõle öv valakinek.
tanulság:megyek Matuzhoz egy menetes fogaskerékért gyorsan.adapterse kell
a halálnak nem gyözöttt meg.asszem yvorl le is akart beszélni.tudta.
meg lehet kénne egy hosszab stucni vagy idõfutam kormány.
hû ennyit rég irtam.
szép napot(asszem az van ha kinézek)
nem sikerült a projekt.de... najó elmesélem mert másoknak is lehet érdekes lesz.
elinduntam újpestrõl,tökjó 42-16 dinamikus könnyû lassítani,nem egy speed machine de ha varr a lábad akkor 40 et kihúzom belöle(tipp csak meg kb.)
szóval az új cangámból zajok jönnek.egy fixnek no noise-nak kénne lennie.
katt-katt basszus a küllö,a lánc vagy mi a bús.megállok a szegedi út bickliúti kanyarnál.csekkolom.A KONTRA ANYA A ROHADT ÉLETBE KÉZZEL LE TUDOM CSAVARNI,ÁÁÁÁÁÁÁ.és mivel idealista f@sz vagyok aki Miche-t akart és azon belül adapterest,löttyög meg még egyszer a rohadás,anyázás.na jó gyerünk elõ
15 villás kulcs maratásba bele kitámasztom a papucsnál kerék hátra gurit.jó meghuztam,de elmentem 50 métert és ismét zenész.újra service.fantasztikus
aszem margitsziget nem 2 keréken veszem be.bencét hívon-sikertelen.jó hurcások-zárva(érthetõ vasárnap du. 5)oké.haver a rózsa-andrássyn lakik.
spd cipó elkopog odáig.leraktam kaptam másik cípõt.kinai 47 van ráirva nekem 44es jó lesz.aha nagy f@szt 3 másodpercen belül már elviselhetlen szoritás.levantoljva.reggel kellek az izabellán aludtam és mentem hurcába.
kedves,rendes arc aki idõs nem ismertem most már igen.tegezzem mondja.oké
nem voltneki se Miche-hez kulcsa szóval megodotta neke ingyé.õ is készít õveket gumi külsõbõl-leste a citromsárga Vittoriámat.mondja skidelj csak egy nagyot had lássam jó e a munka-cseles!na de én nem tudok igy hát egy gyors oda-visszát nyomtam többet mint 50 méter.JÓ lesz köszönöm.a héten beugrok elviszem a régi kék Zaffirot,had legyen belõle öv valakinek.
tanulság:megyek Matuzhoz egy menetes fogaskerékért gyorsan.adapterse kell
a halálnak nem gyözöttt meg.asszem yvorl le is akart beszélni.tudta.
meg lehet kénne egy hosszab stucni vagy idõfutam kormány.
hû ennyit rég irtam.
szép napot(asszem az van ha kinézek)
#4569
Posted 2006. May 15. - 09:51
Hûûû Singlspdzinga!
a tegnapi bejelentkezésed után azt álmodtam, hogy full tropára ment a fixim, (ebbõl csak annyi igaz, hogy a köpenyt kellett cserélnem, mert elkopott...)
rémes volt...
remélem sikerült kontraanyahúzót kerítened.
sajnálom, hogy nem tudtam segíteni, nekem sincsen ilyen szerszámom. (pótolni fogom)
a tegnapi bejelentkezésed után azt álmodtam, hogy full tropára ment a fixim, (ebbõl csak annyi igaz, hogy a köpenyt kellett cserélnem, mert elkopott...)
rémes volt...
remélem sikerült kontraanyahúzót kerítened.
sajnálom, hogy nem tudtam segíteni, nekem sincsen ilyen szerszámom. (pótolni fogom)
#4570
Posted 2006. May 13. - 13:44
köszi bloke, bár még nem volt idõm itthon körbeszaladgálni, de mindenképpen jó, hogy ha nem jön össze, van egy biztos pont... :-)
#4571
Posted 2006. May 12. - 22:07
gkulcsar
ha még érdekel: http://www.sjscycles...tore/cat501.htm
de lehet kapni gebhardtot itthon
ja, és a lopakodó az F-117
ha még érdekel: http://www.sjscycles...tore/cat501.htm
de lehet kapni gebhardtot itthon
ja, és a lopakodó az F-117
The Official Rules of the Euro Cyclist-----------------The Rules > Velominati
#4572
Posted 2006. May 12. - 15:10
#4573
Posted 2006. May 12. - 12:04
#4574
Posted 2006. May 12. - 10:35
#4575
Posted 2006. May 12. - 10:07
Sziasztok!
Végigolvastam a topikot és azt kell mondjam nagyon inspiráló volt:). Igazából nincs is kérdésem mert mindenre választ kaptam az elõzményekbõl:).
A Millenáris megmozdulás után nyilvánvalóvá vált elõttem, hogy a közeljövõben a városi közlekedésemet egy örökhajtós bringára kell átkonvertálnom. Jelenleg egy montivázra épített, öszvért hajtok, de a betonteknõt kipróbálva egybõl elkezdetem a pályabringák körül kutakodni.
Pályagép egyenlõre nem lesz váz- és pénzhiány miatt, de egy outi vázra épített fixi alkatrészei már otthon várják az összeszerelést. Még hiányzik a váz+villa+felnik, de valszeg ezt sikerül majd leboltolnom egy barátommal barter üzlet keretében.
No, remélem hamarosan csatlakozhatom a fixik nyergében ülõk bõvül táborához.
Végigolvastam a topikot és azt kell mondjam nagyon inspiráló volt:). Igazából nincs is kérdésem mert mindenre választ kaptam az elõzményekbõl:).
A Millenáris megmozdulás után nyilvánvalóvá vált elõttem, hogy a közeljövõben a városi közlekedésemet egy örökhajtós bringára kell átkonvertálnom. Jelenleg egy montivázra épített, öszvért hajtok, de a betonteknõt kipróbálva egybõl elkezdetem a pályabringák körül kutakodni.
Pályagép egyenlõre nem lesz váz- és pénzhiány miatt, de egy outi vázra épített fixi alkatrészei már otthon várják az összeszerelést. Még hiányzik a váz+villa+felnik, de valszeg ezt sikerül majd leboltolnom egy barátommal barter üzlet keretében.
No, remélem hamarosan csatlakozhatom a fixik nyergében ülõk bõvül táborához.
#4576
Posted 2006. May 12. - 10:03
kíváncsian várom a képeket!
szerintetek a 47/18, az milyen?
(47-es campa tányér, igaziból szerintem nem is létezik ilyen, de mégis)
nekem sokszor túl pörgõs, viszont ezzel még a dombokat is meg tudom utazni..
a nagyobbal ugyanaz a bajom, hogy beleérne a vázba...én is inkább hátulra gondolkodom a 16-on...
ja!!! itt 'cipelem' a láncfeszítõt megoldottad?
szerintetek a 47/18, az milyen?
(47-es campa tányér, igaziból szerintem nem is létezik ilyen, de mégis)
nekem sokszor túl pörgõs, viszont ezzel még a dombokat is meg tudom utazni..
a nagyobbal ugyanaz a bajom, hogy beleérne a vázba...én is inkább hátulra gondolkodom a 16-on...
ja!!! itt 'cipelem' a láncfeszítõt megoldottad?
#4577
Posted 2006. May 12. - 08:48
kész a bicóm.húúú....1,5 hónap,pénz,fáradozás.
de amikor ráültem és a 42-16ot meghajtottam
és aza geometria....hát remek mondhatom :-)
csinálok képet majd.kis korrekciók még kellenek.
de amikor ráültem és a 42-16ot meghajtottam
és aza geometria....hát remek mondhatom :-)
csinálok képet majd.kis korrekciók még kellenek.
#4578
Posted 2006. May 11. - 15:36
Meg annyiban is számít, hogy merre szeretnél mozdulni, és ahhoz milyen dolgokat tudsz beszerezni. Na ez így elég homályos: szóval ha a 48-16-ot választod, és késõbb könnyíteni szeretnél az áttételen, akkor vagy a 48-as tányért csökkented, ha tudsz szerezni kisebbet (itthon ez nem feltétlenül triviális és nem olcsó feladat), vagy 16-osnál nagyobb lánckereket raksz hátra, de pl. Dura-Ace-bõl 16-os a legnagyobb, tehát vagy rendelsz méregdrága EAI-t pl., vagy rákényszerülsz a 300Ft-os kínaira.
De behatárolhatja a dolgot a láncvonal is, például az outimra 42-esnél nagyobbat nem lehet elõre felrakni úgy, hogy belülre kerüljön, mert beleakadna a vázba, kívülre téve meg nem jó a láncvonal. Most lehetne szórakozni a középcsapággyal, de akkor már hajtókart is kéne cserélni stb. az egész nem ér ennyit, tudomásul veszem, hogy elöl 42-es vagyok, és ezzel beérem.
De behatárolhatja a dolgot a láncvonal is, például az outimra 42-esnél nagyobbat nem lehet elõre felrakni úgy, hogy belülre kerüljön, mert beleakadna a vázba, kívülre téve meg nem jó a láncvonal. Most lehetne szórakozni a középcsapággyal, de akkor már hajtókart is kéne cserélni stb. az egész nem ér ennyit, tudomásul veszem, hogy elöl 42-es vagyok, és ezzel beérem.
#4579
Posted 2006. May 11. - 12:56
Annyit számít, hogy ha több a lánckerekeken a fog, akkor jobban eloszlik a terhelés, kisebb a kopás.
#4580
Posted 2006. May 11. - 11:44
Mennyire fontos, hogy ugyanazt az attetelt mekkora kerekekbol rakom ki? Tehat 42-14-et hasznaljak, vagy inkabb 48-16?
Merida CX500