Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Örökhajtós bicó építése, de hogyan?

* * * * * 1 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
5023 hozzászólás a témában

#4161
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.179 hozzászólás
Tetszik nekem ez a tárcsafékes elsõ agy megoldás, de nem tetszik benne a tengely. Jobb lenne ha gyorszáras lenne. Megoldható lenne ez úgy, hogy a papucsok belsõ oldala kapna egy-egy alu szélesítést összességében úgy, hogy 100mm legyen köztük a távolság és persze a lácvonal egyenes maradjon? Szépen fel lehetne ragasztani belülre és azzal együtt leszinterezni...

Vélemény?

#4162
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.179 hozzászólás
Nem illik ide váltós bicajról képet tenni, ez még csak a donor ebbõl lesz a fixim!

Ha meg szeretnéd nézni még fent van az apróban (a kettõ közül a Bianchi):

http://apro.bikemag....ct=34998&cat=56

#4163
schnellthomas

schnellthomas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.671 hozzászólás
Képet róla!Gyorsan!GYORSAN!;)
"Hogy soha többet ne fordulhasson elõ veled,hogy egy kapcsolatban elfogy a színes ceruzád! ":)

#4164
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.179 hozzászólás
Jjjjjjjjjjjjíííííííííííííííííhhhhhhhhhhááááááááááááá!!!!!!!!!!

Megvettem a donort :)

Ami tetszik benne: ~4cm hely gumiknak és a sárvédõnek, Bianchi Columbus CrMn made in Italy váz, 170mm-es (rövid) hajtókar, 120mm-es villasaru táv hátul, a Biopace tányéroknál nem változik forgás közben a láchossz, szép magasperemes agyak (bár ha bejön a fixizés cserélve lesz).

Ami nem tetszik: az ITM kormány annyira szép, hogy nincs szivem elvágni :D (még az olasz csizma is bele van gravírozva), node sebaj jó lesz a gyerek most készülõ mini oútijába, klipsszel egybeépített pedálok (emiatt ki sem tudtam rendesen próbálni).

#4165
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.179 hozzászólás
Szintén OFF:
Én is privátot írtam, hiába írtad, hogy mailt küldjek. Innen nem tudok.

#4166
zfazek

zfazek

    vendég

  • fórumtag
  • 79 hozzászólás
OFF:
Voti!
Írtam offtopik privátot!

#4167
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.179 hozzászólás
No végigolvastam a 857 hozzászólást és sokat tanultam :)

Ha levágott és megfordított koskormányt szeretnék és egy rejtettbovdenes fékkart tennék rá befordul a bovden a bandázs alatt?

#4168
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
no pajtikaim.

kiprobaltam mama az elso fixit
parszor le akartam esni a bicorol.
eddig meg nincs rajta elsofek.

eleg fura
/mondjuk a jo kis colnago vaz nagyon dobogtatja a szivem a campi hajtokar/
parszor le kell majd nyulnom havertol ugy erzem.
aztan lehet osszeturkalok egy ilyesmit van annyi elfekvo cucc haveroknal remelem. esetleg a kerekkel lesznek gondok, mert az nem olyan gyakori.

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#4169
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.179 hozzászólás
Köszi! Rendesek vagytok :) már csak a jövõ héten kell Pestre mennem akkor majd írok ide hátha tudunk talizni valahol.
Épp most sikerült végre beszélnem a tulajjal. Ami a legfontosabb: megvan még, nem szingó és rendszeresen használva van, üzemképes. Pénteken meg is veszem, ha a próbakörön is szimpatikus lesz!!! :)

Ajjaj most jut eszembe pénteken is kell pestre mennem a bringáért méghozzá valahogy oda is kell jutni meg el is kell hozni, ebbõl autóval Pestre menés lesz. Fú de utálom, nem is tudom mikor tettem ilyet utoljára :(

#4170
_bence_

_bence_

    vendég

  • fórumtag
  • 134 hozzászólás
jó az a váz! magasnak tûnik a középrész, az fontos..nekem az a 'gyengém' kéne egy rövid hajtó..
elõbb a hátsó kereket érdemes összerakni sztem (ahoz mondjuk nem árt a nagytányér + a hajtókar sem)...az a lelke..az legyen fasza..próbakört meg lehet beszélni.. xvi-ból vagyok

#4171
zfazek

zfazek

    vendég

  • fórumtag
  • 79 hozzászólás
Ez a kép alapján szerintem sem szingó. Enyémet is bármikor kipróbálhatod, letét nélkül, Budafokon lakom.
De vegyél egy ilyen 2k-s B+ flip-flop agyat, ahhoz adnak egy 14-es fix fogat. Másik oldalára veszel egy racsnit és azzal mész amivel szimpatikus. Váltóra tényleg semmi szükség, csak a lopás valószínûségét százszorozza meg. SS-el megtanulsz pörgetni is és nagy áttételt is hajtani. All in one :)

#4172
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.179 hozzászólás
Elõször a legolcsóbban szeretném átalakítani és kipróbálni (legjobb az lenne ha lenne valaki aki kölcsönadna egyet egy próbára :P). Aztán ha bejön úgyis veszek rá olyan agyakat meg középcsapit ami bírja a legrosszabb idõjárást is.

Vastag gumit szeretnék, de csak oúti vázak érdekelnek MTB nem kell és még a sárvédõnek is el kell férnie!!!

Szerintem meg nem szingó, nézd meg a képet ami a középrészrõl készült, ott látszik a gumi.

#4173
zfazek

zfazek

    vendég

  • fórumtag
  • 79 hozzászólás
Szerintem is szingós a felni. Én tufo szingót tettem a fiximre, de most a hétvégén az olaszoknál láttam Vittoria Pave 700x27-es szingót amit elég csak 5 barra fújni, nem kell 8-ra mint a tufo-t. Olyat akarok! :)
A másik kerekemen ez a 7k Ft-os B+ van. Idáig hibátlanul mûködik, de jó tudni, hogy 135mm-es tengelytávú. A Városmajorban áthézagolták 120-ra.

#4174
(has)Pókember

(has)Pókember

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 486 hozzászólás
Annyit tennék még hozzá (másfél év tapasztalata alapján), hogy az ilyen régi acélvázas outik nagy élményt tudnak nyújtani, de egyrészt rá kell szánnod párezer forintot az átalakításon felül is (gumicsere, bovdencsere, fékpofacsere, újrabandázsolás...), illetve érdemes néhány dolgot lecserélni (de erre majd te is rájössz, pl. hogy a ahead-es stucni mennyivel merevebb tud lenni, mint a hagyományos, és az mennyit számít fixin) - ezek egyszeri költségek.

Másrészt viszont érdemes az agyakat, középcsapágyat rendszeresen tisztítani, zsírozni, karbantartani (persze ha ipcsapos, akkor nem kell :-)). Fõleg rossz idõjárási körülmények között akár egy esõs menettõl is beázhat az agy, és utána nagyon gyorsan tönkremegy, de koptatja a por is stb. Az én outimon a középcsapágy rendesen tömítve van, de az elsõ agy sajnos nem, így egy év (kb. 3e km) alatt, esõs használatot nagyrészt mellõzve, elkopott a tengely és a golyók. Nem nagy tétel kicserélni, de azért ezt nem nevezném gondozásmentesnek :-)

Ezenkívül ha vastag gumit szeretnél használni, akkor ne outikat nézegess, ezekbe általában 28-asig mennek bele kényelmesen a gumik, a tartalék vázamba a 32-es úgy fért el, hogy kb. 1mm maradt mindkét oldalon a láncvillánál...

#4175
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.179 hozzászólás
A Biopace tányérra én is kiváncsi vagyok egy próbára, aztán cserélhetünk (persze elõbb meg kell vennem a bringát, lehet hogy már meg sincs mindjárt fel is hívom).

#4176
(has)Pókember

(has)Pókember

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 486 hozzászólás
Voti, ha leszeded a Biopace tányért, én szívesen kipróbálnám, ha a furatátmérõ megfelel valamelyik bringámnak (van 144-es régi Campa, meg 130-as Shimano). Még tán cseretányért is tudok adni.

Ha nem mentél még fixivel, a biztos választás a 120-as flip/flop B+ agy, ha meg tudod fizetni, akkor az ipcsapos verzió (kb. 7 pénz). Egyik felére mehet a racsni, a másik felére fixes lánckerék, és így bármikor megfordíthatod, ha nem tetszik. Erre ugyanis van esély, bár nyilván itt mindenki fanatikus :-), de a realitás az, hogy vannak, akiknek nem jött be.
A 60-80km nem probléma, én rendszeresen járok ilyen köröket a dimbes-dombos budai oldalon. Az áttételt kell jól megválasztani, elsõre kb. 42/15-öt javaslok, ez még elég alacsony ahhoz, hogy dombra felmenj vele kényelmesen, és már elég nagy ahhoz, hogy kb. 40-ig kipörgesd a lejtõn. Hosszútávon síkon a 30-at lehet vele nagyon kényelmesen tartani.

Dunakeszin egyébként helyzeti elõnyben vagy, lakik ott valaki, akinél igen nagy választékban lehet fixis cuccokat (is) kapni, bár nem méri olcsón... :-)

#4177
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
Az én ócskábbik hátsó agyam nem bírná, ha hajtókarral blokkolnám a kereket (az egy menetes B+, az új tárcsás cuccot nem adom ki a kezembõl.)

Vészfékezéshez a leghatékonyabb az elsõ fék agresszív használata, hátsó fékezéssel ízlés szerint kiegészítve (ha az elsõt jól használod, a hátsót fölösleges is meghúzni/lábbal fékezni). Ja ugyanaz az erõ mint ha tárcsával blokkolnád... de ugye a tárcsa is rendesen megrángatja a kereket/küllõket, képzeld el mit csinál egy kis átmérõjû menetes rögzítéssel.
Csíkhúzás a móka-kacagás kedvéért van, megállni nem valami hatékony. Akinek nincs fönt semmilyen fék, annak még mindig ez a legjobb módszer, de jónak nem nevezném. Kábé mint egy nagyon szar hátsó fék.


edit: Ha igényes akarnék lenni, én is... De egy tolómérõ és egy fúróállvány is elég. Sõt, a fúróállvány is elhagyható:)

#4178
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.179 hozzászólás
Köszi LóFarkas a felajánlást, de egy hátsókerékkel pillanatnyilag semmire sem mennék. Nem lenne hová berakni kipróbálásra. Remélem nem szingós, mert mindenképpen valami ballonosabb gumit szeretnék, ami esõben, kisebb hóban is használható.

Ezt hogy az agy nem bírja ki a csíthúzást hogy érted? Elvileg ugyanaz az erõ hat rá mintha tárcsafékkel blokkolnék vele nem? Bocs ha hülye a kérdés, persze azt sem tudom hogyan lehet vele így fékezni, de érdekel a dolog, mert pesten használnám és elõfordult már velem párszor, hogy vészfékeznem kellett bármennyire is óvatos vagyok.

szerk: asszem én is elvinném esztergályoshoz inkább...

#4179
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
en a lanckereket vhogy ugy furnam ki ha igenyes akarok lenni, hogy
vagy befognam eszterga /3 ill 4 pofas tokmanyba/
vagy csinaltatnek egy csapot amire felul a lanckerek a bordakkal majd vmivel pl menet odaszoritanam a tokmanyhoz vagy peremhez
majd bejelolnem a furatkort.
kifurva utana lehetne a bordakat is egy mozdulattal kiszedni.

hosszanti papucsos igy valszeg siman jo

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#4180
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
Klasszikusokat idézve:

Az új kerék megépítésével az eddigi hátsó kerekem visszaminõsült tartalékká. Ha olvassa olyan emberke a fórumot, akit érdekel a fixizés, szívesen odaadom pár napra kipróbálni. Eljössz érte Újpestre, leraksz 5 rugót biztosíték gyanánt, 3 nap múlva visszahozod, és ha állagromlás nem következett be, visszadom az öt mátyást. Külsõvel-belsõvel, fogaskerékkel, akár lánccal együtt is oda tudom adni. Ha vkit érdekel, privi. (Skid, azaz csíkhúzgálás gyakorlása szigorúan tilos. A gumiért is kár, és az agy sem bírná ki.)


A bicó persze hogy jó lesz fixinek. A papucs bõven elég hosszú a lánc megfeszítéséhez. A biopace tányért én cserélném, de akár azzal is össze lehet rakni fixinek. Gondolom 126mm széles a segge, ahhoz kell majd gyártani valami kereket, ha kitaláltad milyen aggyal akarod.

Lehet, h azok ott szingós kerekek? Elég véznák...