Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Örökhajtós bicó építése, de hogyan?

* * * * * 1 votes

  • Please log in to reply
5023 replies to this topic

#261
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8,649 posts
nem teljesen egyértelmû. ugye nem ugyanarra a menetre akarod rakni a fogaskereket meg a kontraanyát?
novatec agyon kb 5mm van a fogaskeréknek. a kontraanya az balmenetre megy és kb 4mm

#262
richierash

richierash

    vendég

  • fórumtag
  • 29 posts
minimum hány mm menetes rész kell az agyon, hogy felférjen egy fogaskerék és egy kontra anya?

#263
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8,649 posts
hát ez az, hogy sehogy. de rászorítani rá lehet izomból :D

#264
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts
hogy szedsz le rotafixával racsnit?

#265
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8,649 posts
Mindenesetre ha rotafixával próbáltad leszedni a racsnit (az ellenkezõ irányba), akkor azt jó móka lesz leszedni megfelelõ szerszámmal is...

#266
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts
igen. racsnikulcs kell hozzá, az hogy milyen az a racsni típusától függ, többféle rendszer van.
a lánckereket meg ne hívd tárcsának :D

itt nézz szét Karbantartás | Szerszám (célszerszám) | Racsni leszedõ | Kerékpár Webshop

ha valami speciális/régi darab az szívás lehet.

#267
Sloth

Sloth

    újonc

  • fórumtag
  • 1 posts
CSepel royal **** vázról kérhetek õszinte véleményeket. hogy miylen, jó-e?
érdekelne. :)
üdv.
m.
illetve a ha valakit érdekel egy csepel roylaból kiszedett teljesen szûz villa (cro-mo) akkor az jelezze. ;) :D
köszi.:)

#268
szarajevo

szarajevo

    vendég

  • fórumtag
  • 26 posts

definiáld: nem vészes

mert szettben 4,5 kiló, az minden csak nem könnyû. amúgy szép lesz. tolj képet ha kész van.


hát nekem a viszonyítási alap egy régi atomic váz amit kb 3éve használok, ahoz képest nem nehezebb :D

Esztétikai és "kényelmi" szempontok alapján csak egy jobbos CX fékkar került rá,


hát sajna kezdek rájönni, hogy erre a kormányra tényleg nem fogok tudni rárakni két fékkart, de majd még megokoskodom a dolgot :)

#269
Shaun_Palmer

Shaun_Palmer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,323 posts
Az benne a kényelmi, hogy olyan helyre került a kar, ahol használni is lehet.
Ha "normálisan", mindkét fékkart felrakom,
- összeakad a bowdenezés, beleakad a kéz fogásváltásnál a karokba
- olyan kormányfogásnál tudnám csak rendesen húzni, ami nem a legstabilabb

Persze fel lehetett volna rakni úgy is, hogy más-más szögben állnak, de az még kényelmetlenebb.
Nem mondom, hogy praktikus, de eddig elégnek bizonyult.
Nem sietek jobban mint kell és tisztában vagyok vele, mikor merrõl mire számíthatok...
"Ha nem lehetsz a legjobb, légy a legrosszabb!"

bptitans.hu


#270
vorosdom

vorosdom

    újonc

  • fórumtag
  • 7 posts

Esztétikai és "kényelmi" szempontok alapján csak egy jobbos CX fékkar került rá,


Kérdem én mi abban a kényelem, hogy "szabadonfutón" csak egy elsõ fék van? Merhogy fixi fék nélkül azt elfogadom...
Vagy csak én vagyok maradi?

#271
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts

A vázról annyit, hogy súlyban nem vészes


definiáld: nem vészes :D

mert szettben 4,5 kiló, az minden csak nem könnyû. amúgy szép lesz. tolj képet ha kész van.

#272
Shaun_Palmer

Shaun_Palmer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,323 posts

a kormány charge annyira nem passzol a stucnihoz, de bele szerettem és nem tudtam nem megvenni :) már csak azzal vok bajba, hogy a fékkarokat hova fogom rakni (az enyém ss lesz) mert elég kicsi a hely :S


Nekem is Charge Bowl kormányom van, ss-en. Esztétikai és "kényelmi" szempontok alapján csak egy jobbos CX fékkar került rá, az is úgy, hogy baloldalon van felrakva és így kicsit átlóg jobbra. Így csak elsõ fék van, de tervbe van a fixálás, így megoldódik, hogy hátsó kerék is lassítható legyen.
Elvileg elfér rajta két cx kar, de bárhogy próbáltam nem akart normálisan felmenni....
"Ha nem lehetsz a legjobb, légy a legrosszabb!"

bptitans.hu


#273
szarajevo

szarajevo

    vendég

  • fórumtag
  • 26 posts
Na hát nekem is alakulgat a gépem, megjöttek a kerekek :) végül inkább a nehezebb UH melett döntöttem, váz csepel royal undorító rózsaszínben de ez már a héten át lesz fényezve narancssárgára, a kormány charge annyira nem passzol a stucnihoz, de bele szerettem és nem tudtam nem megvenni :) már csak azzal vok bajba, hogy a fékkarokat hova fogom rakni (az enyém ss lesz) mert elég kicsi a hely :S
A vázról annyit, hogy súlyban nem vészes viszont nagyon ronda a papucs rajta, a csepelboltban mondták is, hogy majd márciusban jönnek az új vázszettek új papucsokkal és kb ugyanilyen geometriával.

Feltöltött kép

#274
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8,649 posts
próbáld így, csak az ellenkezõ irányba:
chaingang rotafixa: securing a track sprocket without lock ring

#275
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts
hát nem tudom. amennyibe kerülhet én inkább egy csúszópapucsos pályavázat vennék.
meg aztán gondolom sima ss-re lett tervezve, így alacsony a középrésze.

#276
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,140 posts

Merida Spresso váz ekcentrikus középcsapággyal:
http://www.roadcycli...presso_4_hi.jpg
jó alternatíva lehet?


Nézegettem már, nekem tetszik.
Failure is always an option.

#277
SINTESI´93

SINTESI´93

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 posts
Merida Spresso váz ekcentrikus középcsapággyal:
http://www.roadcycli...presso_4_hi.jpg
jó alternatíva lehet?
www.sintesibikes.com

#278
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,140 posts

köszi szépen! akkor már csak annyi lenne a kérdésem, hogy: a hátsó kerék tengelyén lehet állítani?... mármint hogy elõtte fogaskerék sor volt rajta és az agytól jobbra esõ rész sokkal hosszabb, és nekem nemkell ekkora hely mert ugye csak egy fogaskerék lesz. vagy milyen egyéb módon lehet ezt orvosolni?


Középre lehet hézagolni az agyat, ha szétszeded meglátod hol van a távtartó amit kisebbre kell cserélni, és a másik oldalra meg berakni egy megfelelõ méretüt. A legbiztosabb ha meghagyod az eredeti szélességét (sarutávolság), de acél váznak nem okoz gondot, ha kicsit összenyomod.
Viszont ha az agyat odébb tolod, akkor a felnid is elmegy, így azt is újra kell fûzni (vagy ha szerencséd van csak középre centírozni). Az ilyen kerekekben a jobb oldali küllõk általában 2mm-el rövidebbek, középre húzva lehet hogy rövidek lesznek, vagy a balos küllõk lesznek hosszúak.
Failure is always an option.

#279
richierash

richierash

    vendég

  • fórumtag
  • 29 posts

Létezik bmx agyakon egy kissebb fajta menet, (16 alatti fogszámú menetes racsnikhoz) de elképesztõen egyedi eset. Egyébként a menetes agyak egy szabványra készülnek már nagyon rég óta. Eltérés csak a pályaagyak zárógyûrû-meneténél szokott lenni.
Már futottam össze amúgy nagyobb menetû lánckerékkel, sõt olyannal is, amihez az agyon (ban) anyamenet van, de ilyenekhez még nem láttam agyat soha. Ezek is hollandiából kerültek elõ, vagy 30 éves cuccok lehettek....


köszi szépen! akkor már csak annyi lenne a kérdésem, hogy: a hátsó kerék tengelyén lehet állítani?... mármint hogy elõtte fogaskerék sor volt rajta és az agytól jobbra esõ rész sokkal hosszabb, és nekem nemkell ekkora hely mert ugye csak egy fogaskerék lesz. vagy milyen egyéb módon lehet ezt orvosolni?

#280
Csipisz_

Csipisz_

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,517 posts
Létezik bmx agyakon egy kissebb fajta menet, (16 alatti fogszámú menetes racsnikhoz) de elképesztõen egyedi eset. Egyébként a menetes agyak egy szabványra készülnek már nagyon rég óta. Eltérés csak a pályaagyak zárógyûrû-meneténél szokott lenni.
Már futottam össze amúgy nagyobb menetû lánckerékkel, sõt olyannal is, amihez az agyon (ban) anyamenet van, de ilyenekhez még nem láttam agyat soha. Ezek is hollandiából kerültek elõ, vagy 30 éves cuccok lehettek....

http://skidmark.blog.hu/
"Ostobákkal ne bocsátkozz konfliktusba,mert lesüllyedsz az õ szintjükre és legyõznek a rutinjukkal."