Jelentkezz be Regisztrálj
Örökhajtós bicó építése, de hogyan?
#2481
Posted 2008. November 19. - 13:26
#2482
Posted 2008. November 19. - 00:03
#2483
Posted 2008. November 19. - 00:00
#2484
Posted 2008. November 18. - 21:00
#2485
Posted 2008. November 18. - 18:32
Örökhajtós bicó építése, de hogyan?
Én tudom a választ ))))))
Na elkezdtem volna gyûjtögetni az alkatrészeket. (szerencsére sokat nem is tudtak meghozni).
Amikoris vittem a vázat egy bringaboltba ahol értenek is hozzá, hogy adjanak bele középcsapágyat valamint láttam náluk nekem jó hajtókart is és összepróbálni az egészet ugye, pl láncvonal kiderítés, elfér-e a tányér, stb.
Hát beletekerték a csapágyat és pofára esés, ugyanis a csészék meghúzásakor kiderült, hogy csepelék úgy metszették bele a menetet, hogy a két oldal nem párhuzamos.
így meghúzáskor elnyomta a csapágyakat és a tengely komolyan szorult sucks, no.
Én meg tizenX évesen lenyomtam vele több száz km-ert vagy 4 nyáron át, hogy kicsit szorult, kicsit kotyogott a tengely, mert ugye ha nem kotyog akkor nagyon szorul...
Szóval ott álltam, egy vággyal és néhány alkatrésszel a fejem vakargatva, amikor is megjött a válasz a topic kérdésére: bízd ezt szagemberre.
Száz szónak is 1 a vége, szégyen nem szégyen, de divat fixis leszek pár hát múlva, ugyanis összeválogatott alkatrészekbõl hozzáértõ member rakja össze a gépem, ha már úgyis meg kellett vennem a vázat is...
Nem számolnak szerelési díjat, kedvezményt adnak az alkatrész árból és nem veszek speckó szerszámokat. Igaz az alkatrészek többe kerülnek, de minõségibbek is.
Sajnos nem is lesz annyira a sajátom a gép mintha én küzdöttem volna meg vele.
Végülis vettem egy újabb bringát.
Ha gondoljátok teszek képet is amikor hozzájutok.
Szép estét. D.
#2486
Posted 2008. November 17. - 13:49
Salától az sem lenne meglepõHol a pincében?
Téged viszont még mindig nem sikerült meghívnom szerkesztõnek :/
Pedig meghívás ment többször is, a freemail-esre.
#2487
Posted 2008. November 17. - 13:45
#2488
Posted 2008. November 17. - 13:05
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#2489
Posted 2008. November 17. - 09:27
Oké, rendben. Én is így fogok eljárni.2 perc és megmérem, mekkora távtartó van benne ...
lemérve, 14mm-es van benne bal oldalt
Köszi
You can never have "enough" bikes.
#2490
Posted 2008. November 17. - 09:26
Köszi
You can never have "enough" bikes.
#2491
Posted 2008. November 17. - 09:01
#2492
Posted 2008. November 17. - 09:00
lemérve, 14mm-es van benne bal oldalt
#2493
Posted 2008. November 17. - 08:57
Tehát a bal oldalon 15-16 mm távtartó van, vagy 8 mm, és a többit a villa viszi el ?Nekem most nagyjából így van összerakva, és eddig jól birja (kb 1 hónapja).
You can never have "enough" bikes.
#2494
Posted 2008. November 17. - 08:49
Halihó !
azt a 8 mm-t rakjam át a bal oldalra, ha igen, a tengely vajon bírni fogja-e ?
Köszi
Nekem most nagyjából így van összerakva, és eddig jól birja (kb 1 hónapja).
#2495
Posted 2008. November 17. - 08:41
Van itt valaki ?
Az elõzõhöz
jött egy másik kérdésem:Az áttételem kezdetben 38/14 volt, a B+ Toronto agyból adódóan. Ez 2.71 és érzetre jó és haladós.
Aztán sikerült szereznem egy régi országúti hajtómûvet a klasszikus 42-52 tányérral. Mivel a nagyobb-nagyobb jobb, és a szebb kinézet miatt az 52-t raktam fel, kellett hozzá egy 19es lánckerék, a padlásról...
Namármost, itt kezdõdik a problémám; a láncfeszesség sokkal nagyobb eltérést mutat, mint a "montis" 38/14 nél. Ez vajon a 19-es lánckerék pontatlanságából adódik, és egy jobb minõségû vásárlása megoldaná, illetve egyéb oka van a lánc hullámzásának?
A 42/15 = 2.8 érzetre mennyivel keményebb a 2.71-nél ?
A B+ Toronto110 mm-ét két db,szimmetrikusan elhelyezett 8 mm-es távtartóval lõttem be a villa terpesztéséhez. Namármost, a hajtómûvön a tányért belülre kellett raknom, így jött ki a áncvonal, és mivel kívül jobban nézne ki, mértem, és a különbség, külsõ és belsõ pozíció közötti 8 mm-t a jobb távtartóval a hátsó agynál elméletileg ki tudnám hozni. Kérdés: A váz elbír-e ennyit (sima acél országúti), illetve azt a 8 mm-t rakjam át a bal oldalra, ha igen, a tengely vajon bírni fogja-e ?
Köszi
You can never have "enough" bikes.
#2496
Posted 2008. November 12. - 14:08
Dehogyis ! Anno volt nekem is ilyen, azt felismerem ...Esetleg a régi outi tányérba nincs belegravirozva az hogy "biopace"? mert azok oválisak voltak.
FelsõvázCSÕ
You can never have "enough" bikes.
#2497
Posted 2008. November 12. - 13:33
De ha a hagyományos tanya bike 28"-as kerekére gondolsz az is elfér nekem anno nagyon nagyon régen mikor még alig lehetett idehaza montit látni egy csepelben elöl hátul az volt és máris lehetett zúzni a terepen bár a sárnak kevés hely jutott:D
OFF
Igen, elfér, én is raktam már átmenetileg tanyabájk kerekeket Csepel Lady vázba. (Ami tk. a Sas nõi változata.) De erõsen deformálni kellett hozzá a villákat, és a hátsó gumit le kellett ereszteni ahhoz, hogy a tengelyt bele lehessen ugrasztani a papucsba. Szóval: necces.
(De végül is mindegy, közben kiderült, hogy igen, trekking méretû kerekekre gondolt az eredeti kérdezõ... Az meg belemegy.)
#2498
Posted 2008. November 12. - 13:27
Acél vázat szét lehet nyitni picit, nekem 130-as vázban van 135-ös agy, gond nélkül...
A 120as váz azért jó, mert ha bebizonyosodik számára, mekkora királyság a fixi, ebben a méretben van a legnagyobb választék (ti. a pályavázak is 120asak)
Nem 110-esek a pályavázak? Akkor biztos én tudtam rosszul.
Persze, belemegy a 135-ös agy egy 130-as acélvázba, de egy Sast 130-nál is keskenyebbnek tippeltem volna... (És igazam is lett.)
#2499
Posted 2008. November 12. - 13:09
- Elõször azt mondtam volna, hogy ne vegyél Denver-t, mert annak 135mm a papucstávolsága, nem fog belemenni a Sas vázba, legalábbis deformáció nélkül...
Acél vázat szét lehet nyitni picit, nekem 130-as vázban van 135-ös agy, gond nélkül...
A 120as váz azért jó, mert ha bebizonyosodik számára, mekkora királyság a fixi, ebben a méretben van a legnagyobb választék (ti. a pályavázak is 120asak)
#2500
Posted 2008. November 12. - 11:54
Azóta kiderült, h a hátsó villaköz az 120mm ami majdnem optimális.
ezen az origi hajtómûvön elgondolkodtam, valóban jó lehet újra zsírozva a próbához...
Még alszom rá.
Igen 46 fogas és igen eredetileg 5 sebességes azaz 1 tányéros
PowerSpline-ra rákeresek!!!
Lemértem és trekkingem kereke beleférne ahogy írtad, szóval ez a rész ok.
Amint alakul a dolog írok.
Üdv D.