Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Örökhajtós bicó építése, de hogyan?

* * * * * 1 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
5023 hozzászólás a témában

#2461
pézsé

pézsé

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.333 hozzászólás

Elkészült az elsõ fixim:

http://www.flickr.co...57610358012185/
A váz hamarosan le lesz festve más színûre, bár ez tökéletesen "lopásgátló" fényezés. :)

További képek itt:


nagyon bejövõs! tetszenek az ilyen festések, messzirõl igen jól néznek ki, közelrõl meg már mindegy :D

az én fiximet juttatja szembe, simán fehérre lefújva és a félrészeg haverok meg fekete filccel kipingálták... örök emlék marad nincs szívem lefesteni :D

#2462
Arpi_

Arpi_

    vendég

  • fórumtag
  • 97 hozzászólás
Helló!

Tudom, hogy egy kicsit OFF, de azt hiszem ilyenkor télen belefér. Gondoltam ismerkedésképpen a Python-nal és a TkInter-rel, készítek egy kis programot lényegében olyat mint a Rabbit-féle gear calculator. (Tudom, hogy az nagyon jó meg minden, nem az a cél, hogy újra feltaláljam a spanyol viaszt!) Elkezdtem vadászni a képletekre, és itt jött a probléma: sehol nem veszik figyelembe az abroncs méretét (kiv. a Rabbit). Ha esetleg tudjátok, hogy hogyan kell bekombinálni a következõkbe: GainRatio, GearInches, Development az abroncs méretét akkor kérlek osszátok meg velem! Ja és a Development-re nincs valami egyszerû magyar kifejezés? Az "egy pedálfordulat alatt megtett távolság" az olyan fura meg hosszú is.

Elõre is köszi!
Üdv.

#2463
Jenessanyi

Jenessanyi

    vendég

  • fórumtag
  • 178 hozzászólás

OK, el tudtam olvasni, de:
- hogy esik le a lánc?
- ha pl elszakad, miért tépi szét az egész meghajtást? mert a hajtómû is elfáradt rendesen...


Én arra tippelnék hogy valami vékony tányér volt, és nem volt jó a láncvonala. A tányér egy nagyobb skidnél nem szedte fel rendesen a láncot, és félig rajta volt, félig nem, az elején rajta, a közepe fele meg már nem, és még pont nem esett le a lánc. A tányér nem bírta az oldalirányú terhelést, és simán letépte oldalra.

#2464
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
OK, el tudtam olvasni, de:
- hogy esik le a lánc?
- ha pl elszakad, miért tépi szét az egész meghajtást? mert a hajtómû is elfáradt rendesen...



#2465
Jenessanyi

Jenessanyi

    vendég

  • fórumtag
  • 178 hozzászólás

http://www.flickr.co...m0r/2380792404/
Hogy lehetezt kivitelezni?


A csávó német, azt írta hogy leesett a lánca, gondolom fixivel mûvelte.

#2466
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
http://www.flickr.co...m0r/2380792404/
Hogy lehetezt kivitelezni?



#2467
langferi

langferi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 348 hozzászólás

Ez festés, hogy csináltad? Egyébként nekem is tetszik! Használd egészséggel!


Így képen tényleg szép :)
Anno egy csunyasági versenyre készült a bringa, az alap egy lomizott Simplon váz volt, valami téli edzõbringa lehetett,mert rozsdásodott jópár helyen, meg ótvarul volt lemázolva fehérre. Arra fújtam metálos kék festéket, ami kicsit megfagyott már 1X, meg pirosat meg a többi látható színt. Kiértékelhetõ kép nemigen maradt a bicajról, de csak második lett az 1. gyõri Bringapolisz csunyasági versenyén, bár szerintem bunda volt.

A vázat meg azért kapta meg a Bence mert mindig sírt a szája, hogy így fixi meg úgy fixi, adtunk neki egy vázat alapnak, meg aztán agyat is kapott szülinapjára. (Ezért érdemes belépni a Fapuma Bt -be :) ) Így lassan összeállt a gép. A vázat úgy adtam át neki, hogy csinálja meg, mert én is ki akarom próbálni a fixi életérzést, aztán nekem elõbb lett fixim, mint neki :)
Volt még odahaza pár alkatrész, csak kerék kellett. Ha szép idõ lesz csinálok róla pár fotót.

Bence a patentszem fordítva van rajta.
langferi alias SzomjasFeri
Lazán, faszán, igazán!
http://piacter.bikem...500&ppuser=2602

#2468
dualos

dualos

    vendég

  • fórumtag
  • 126 hozzászólás
Köszi a dícséreteket, a festést langferi fórumtárs követte el, tõle kaptam ajándékba a vázat, õ majd talán tud pontosabb felvilágosítást adni. Ha jól tudom amilyen festékei voltak otthon, azt fújta rá. :) Az a baj vele, hogy már sok helyen kezd lepattogni a festék és a láncvilla merevítésnél már a rozsda kezdi átvenni az irányítást. :)

#2469
Pro Bike Gear

Pro Bike Gear

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.662 hozzászólás
Ez festés, hogy csináltad? Egyébként nekem is tetszik! Használd egészséggel!

#2470
P.rider

P.rider

    vendég

  • fórumtag
  • 191 hozzászólás
asszem énis elfogadnám...;)
szép bringa



#2471
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás
Szerintem szép a festése is, nekem bejön nagyon!

#2472
FreeRaz

FreeRaz

    vendég

  • fórumtag
  • 218 hozzászólás
Jó lett, elsõ ránézésre még a festése is tetszett ;)

Rakj bele jó sok km-t!!! :)

#2473
dualos

dualos

    vendég

  • fórumtag
  • 126 hozzászólás
Elkészült az elsõ fixim:

http://www.flickr.co...57610358012185/

A vázszettet egy ismerõsömtõl kaptam ajándékba, hogy építsek rá egy fixit, majd kaptam hozzá egy hátsó agyat is egy hete és hét elején már összeállt a gép. Kb 50km-t raktam már bele, tetszik nagyon. A váz hamarosan le lesz festve más színûre, bár ez tökéletesen "lopásgátló" fényezés. :)

További képek itt:

#2474
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás

pár szép fixi .)

#2475
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás

Hahó Exile,
nos nem gondoltam volna, h valakit érdekel :)

Hát ott voltam, amikor belehajtotta a közép tengelyt és többször is neki futott.
A 3. nekifutás után már egész közel volt a jóhoz, de a végén csak megszorult megint.
Nem gondolom, h az összes bringa ilyen volt akkoriban, ez sajnos igen.
Annyira meg nem vágom a mono-kat, h ötletem legyen mint a tied, h esetleg másikkal jó lenne. Ill. kicsit se vágom a dolgot. Na ezt fogom most kifizetni az új vázban :))))

off: Már jártam így 1x csak az trabant motor blokkal volt :)
Csapágyas lett a fõtengely, és a haver cserélte, öszzehúzta a két felét és nehezen futott a tengely, ugyanis megszorultak a csapágyak a vetemedett alu motorblokk miatt.(pedig jártam vele vagy 6 hónapot:)
Megnézte közelebbrõl és kiderült, h hegesztve volt a blokk, szal motor csere lett egy olyanra amit egy üveg pálinkáért kaptam egy másik havertól :)))))
on.

A váz egy neuzer sirocco 850 lesz ez elõre nyíló papucsos eccerûbb outi váz asszem.
Miche kisperemes agyakkal.Altrix felnik lesznek, és sora fék.

Középtengely egy olcsóbb Miche lesz.
Shimano átalakított 42es hajtómû és 16-os lánckerék.
Ezt nem tudom eldönteni, h kevés-e, ahogy néztem a én olyan 2.8 körül még elmászkálok gond nélkül, ez meg 2.6 lesz.
Viszont ez fix lesz ami teljesen idegen és emiatt biztos, h óvatosabb és lassabb leszek valamint itt nem lehet visszaváltani és el is kell indulni, szóval sztem kezdésnek, gyakorláshoz jó lesz. A térdem is volt mûtve, szal nem baj ha nem nyomom erõbõl.

Enyhén felfele hajlított egyenes kormányom lesz, sajnos nem kaptam idõfutam kormányt, pedig nagyon ráizgultam. Olyan PRO time trialt néztem korábban, olcsó is és szép is. A levágott kos és a bikaszarv valamiért nem tetszik, van még BBB de az 12e ami nekem sok. így marad az egyenes. Ha esetleg megint kapni, pl jövõre akkor tovább lépek majd.

Esetleg tudnátok segíteni abban h a matricát a vázról mivel tudnám a legkíméletesebben eltávolítani? Állítólag lejön csak macerás, majd meglátom...

Igyekeztem optimálisan választani a darabokat, mindenbõl az olcsót de nem a gagyit.
A Miche agyakat kicsit túlzásnak tartottam, de meggyõztek, h ez az ami megéri, nos én meg hagytam magam meggyõzni.:)

dec közepe fele lesz meg, már nagyon várom, nekem korábban jön a Jézuska :)
Minden jót és szép estét, D


Ha váltós országútisokkal akarsz bolyban menni, és tartósan megnyomják 30 felett, akkor az az áttétel rövid lesz. De ha magányos farkas vagy, akkor jó lesz: pörgetni mindig lehet, viszont elõfordulhat, hogy elfáradsz, dimbes-dombos terep jön... Fixin ráadásul van, amikor vissza kell fognod, ez talán még jobban igénybe veszi a térdeket, mint a tekerés.

Azon a vázon vélhetõleg van hátsófék-rögzítési lehetõség is, tehát ha netalán mégsem tudod megszokni a fixizést, még mindig átalakíthatod single speedre... (Valljuk be, azért eléggé "úrias" dolog volt megrendelni egy fixit, mielõtt kipróbáltad volna, hogy milyen érzés.) De jó lesz az, bár tényleg idõfutam-kormánnyal lenne az igazi.

Szegény Sas meg akkor kuka, mert annyit már nem ér, hogy egy vázépítõ vagy vasfaragó komolyabban foglalkozzon vele... Kár pedig, mert egy munkába, boltba járó, "otthagyós" bringát még érdemes lett volna belõle építeni.
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#2476
dömdödöm

dömdödöm

    vendég

  • fórumtag
  • 19 hozzászólás
Hahó Exile,
nos nem gondoltam volna, h valakit érdekel :)

Hát ott voltam, amikor belehajtotta a közép tengelyt és többször is neki futott.
A 3. nekifutás után már egész közel volt a jóhoz, de a végén csak megszorult megint.
Nem gondolom, h az összes bringa ilyen volt akkoriban, ez sajnos igen.
Annyira meg nem vágom a mono-kat, h ötletem legyen mint a tied, h esetleg másikkal jó lenne. Ill. kicsit se vágom a dolgot. Na ezt fogom most kifizetni az új vázban :))))

off: Már jártam így 1x csak az trabant motor blokkal volt :)
Csapágyas lett a fõtengely, és a haver cserélte, öszzehúzta a két felét és nehezen futott a tengely, ugyanis megszorultak a csapágyak a vetemedett alu motorblokk miatt.(pedig jártam vele vagy 6 hónapot:)
Megnézte közelebbrõl és kiderült, h hegesztve volt a blokk, szal motor csere lett egy olyanra amit egy üveg pálinkáért kaptam egy másik havertól :)))))
on.

A váz egy neuzer sirocco 850 lesz ez elõre nyíló papucsos eccerûbb outi váz asszem.
Miche kisperemes agyakkal.Altrix felnik lesznek, és sora fék.

Középtengely egy olcsóbb Miche lesz.
Shimano átalakított 42es hajtómû és 16-os lánckerék.
Ezt nem tudom eldönteni, h kevés-e, ahogy néztem a én olyan 2.8 körül még elmászkálok gond nélkül, ez meg 2.6 lesz.
Viszont ez fix lesz ami teljesen idegen és emiatt biztos, h óvatosabb és lassabb leszek valamint itt nem lehet visszaváltani és el is kell indulni, szóval sztem kezdésnek, gyakorláshoz jó lesz. A térdem is volt mûtve, szal nem baj ha nem nyomom erõbõl.

Enyhén felfele hajlított egyenes kormányom lesz, sajnos nem kaptam idõfutam kormányt, pedig nagyon ráizgultam. Olyan PRO time trialt néztem korábban, olcsó is és szép is. A levágott kos és a bikaszarv valamiért nem tetszik, van még BBB de az 12e ami nekem sok. így marad az egyenes. Ha esetleg megint kapni, pl jövõre akkor tovább lépek majd.

Esetleg tudnátok segíteni abban h a matricát a vázról mivel tudnám a legkíméletesebben eltávolítani? Állítólag lejön csak macerás, majd meglátom...

Igyekeztem optimálisan választani a darabokat, mindenbõl az olcsót de nem a gagyit.
A Miche agyakat kicsit túlzásnak tartottam, de meggyõztek, h ez az ami megéri, nos én meg hagytam magam meggyõzni.:)

dec közepe fele lesz meg, már nagyon várom, nekem korábban jön a Jézuska :)
Minden jót és szép estét, D

#2477
Pro Bike Gear

Pro Bike Gear

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.662 hozzászólás

Hmm, ez a srác eléggé ott van...
http://www.ollierkkila.com/
Csõ


ez a csávó nagyon õrült... nézzétek meg az idézett linket... menjetek a Bycicles-re! nagyon állat!

#2478
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás

Helló Fijjuggg,

Örökhajtós bicó építése, de hogyan?
Én tudom a választ :)))))))

Na elkezdtem volna gyûjtögetni az alkatrészeket. (szerencsére sokat nem is tudtak meghozni).
Amikoris vittem a vázat egy bringaboltba ahol értenek is hozzá, hogy adjanak bele középcsapágyat valamint láttam náluk nekem jó hajtókart is és összepróbálni az egészet ugye, pl láncvonal kiderítés, elfér-e a tányér, stb.
Hát beletekerték a csapágyat és pofára esés, ugyanis a csészék meghúzásakor kiderült, hogy csepelék úgy metszették bele a menetet, hogy a két oldal nem párhuzamos.
így meghúzáskor elnyomta a csapágyakat és a tengely komolyan szorult :) sucks, no.

Én meg tizenX évesen lenyomtam vele több száz km-ert vagy 4 nyáron át, hogy kicsit szorult, kicsit kotyogott a tengely, mert ugye ha nem kotyog akkor nagyon szorul...

Szóval ott álltam, egy vággyal és néhány alkatrésszel a fejem vakargatva, amikor is megjött a válasz a topic kérdésére: bízd ezt szagemberre.

Száz szónak is 1 a vége, szégyen nem szégyen, de divat fixis leszek pár hát múlva, ugyanis összeválogatott alkatrészekbõl hozzáértõ member rakja össze a gépem, ha már úgyis meg kellett vennem a vázat is...
Nem számolnak szerelési díjat, kedvezményt adnak az alkatrész árból és nem veszek speckó szerszámokat. Igaz az alkatrészek többe kerülnek, de minõségibbek is.
Sajnos nem is lesz annyira a sajátom a gép mintha én küzdöttem volna meg vele.
Végülis vettem egy újabb bringát.

Ha gondoljátok teszek képet is amikor hozzájutok.
Szép estét. D.


Azé' egy kis infót csepegtethetnél, hogy milyen lesz, milyen váz, stb...

Ha rendszeresen használod, kevésbé leszel divatfixis, mintha magad építenéd, de utána csak nézegeted.

Tényleg ennyire el vannak tolódva egymástól a Sas menetei, hogy még egy masszívabb monot is félrenyom? (Olyat is, aminek mûanyagból van a bal oldali csészéje?) Mondjuk én is meglepõdtem, amikor Csepszonok, Szputnyikok után elõször ültem egy rendesebb országútira, hogy "jé, ez megy", de azért ennyire hulladékok nem voltak...
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#2479
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

:scared:
http://www.fixedgear...OlliErkkila.htm

Hmm, ez a srác eléggé ott van...
http://www.ollierkkila.com/
Csõ

You can never have "enough" bikes.


#2480
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás
minek van ott a pedál alatt a tégla? szerintem megállna anélkül is :D