Jelentkezz be Regisztrálj
Örökhajtós bicó építése, de hogyan?
#2161
Posted 2009. June 03. - 14:16
De szerintem ha nem csúszkálsz hajtókaron, lánckeréken, akkor se egy z410et se k810et nem fogsz elszabni. Úgyis hamarabb nyúlik meg minthogy bármi baja legyen.
#2162
Posted 2009. June 03. - 14:03
Kérdés, hogy itthon mit lehet megkapni, pl hercehurcánál van vékony a honlap szerint.
Azért gondoltam erre, mert legalább a hajtásra legyünk igényesek (fixin másra nem is nagyon lehet;)), és az összepasszoló elemekbõl épüljön fel, biztos nem árthat!
A vastag lánc semmivel sem erõsebb, elvileg, csak a láncszemek csapjai hosszabbak minden más ugyanaz bennük. Leginkább a lánc anyaga a meghatározó, ezért is jutott eszembe a KMC K810. Picivel drágább mint a PC-1, de a Z410-nél masszívabb.
#2163
Posted 2009. June 03. - 13:22
mondjuk most megnéztem és hátul is csúszkál
szélesebb lánc biztos erõsebb is.
edit: ja és kmcbõl van ezer szín
#2164
Posted 2009. June 03. - 12:21
Mert ahogy néztem mindenki Sram PC1-rõl, meg KMC Z410-rõl beszél, de ezek 1/8"-osak.
Az országúti hajtómûvek lánctányérjai vékonyak, ahhoz logikusabb lenne vékony lánckereket és vékony láncot használni, nem mellesleg Mr. Brown is erre esküszik.
#2165
Posted 2009. June 03. - 11:02
#2166
Posted 2009. June 01. - 14:43
#2167
Posted 2009. June 01. - 11:18
Elõször kicsit logikátlannak tûnt, hogy ha hosszabb úton tud dolgozni a fékkar, akkor miért lesz kisebb a fékerõ, de aztán megvilágosította ez:
http://www.sheldonbr...html#brakelever
Szóval a V-fékkarnak kétszer olyan hosszú az útja, de fele olyan erõsen húz, mert a V-fék amúgy is sokkal erõsebben szorítja a felnit, így nem blokkolod folyton a kereket.
Mivel a patkófék mechanizmusa más, így V-fékkarral csak fele olyan hatásos lesz.
Sheldon az írja, hogy a cantihoz, meg a patkóhoz passzol ugyanaz a kar, tehát jólesz nekem ez is:
http://ebike.hu/term...i-fekhez/12905/ - a calipper fék patkófék akar lenni (helyesen egy p-vel;)
és ez majdnem feleannyi, mint ez:
http://www.mali.hu/i...ek/625-alt-2507
Annyira jó, minden nap tanulok valamit!
Köszi a segítséget!
#2168
Posted 2009. June 01. - 11:16
#2169
Posted 2009. June 01. - 10:19
Kb. azt. Cyclocross kart behúzod nulláról tökig, akkor húz monjduk 1,5 cm-t a bovdenen, ugyanez MTB karnál 3 cm (a számokat én találtam ki). Ergo, ha oúti patkófékhez MTB kart raksz fel, akkor a fékkaron nagyon keveset tudsz majd húzni, és komolyabb fékhatáshoz nagyon durva vasmarok kell... nem szerencsés megoldás.értem, köszi!
hogy a bovdenhúzás más, az azt jelenti, hogy eltérõ hosszon húz, vagy mást is?
nem nagyon vagyok képben az ilyen fékrendszerekkel, mûködési elvekkel, hol lehetne ennek utánaolvasni?
Bovdenhúzás azt hiszem úgy néz ki hogy oúti<kanti<MTB
#2170
Posted 2009. June 01. - 00:31
itt nagyon részletesen tárgyalja Sheldon Brown a fékeket.
#2171
Posted 2009. June 01. - 00:21
hogy a bovdenhúzás más, az azt jelenti, hogy eltérõ hosszon húz, vagy mást is?
nem nagyon vagyok képben az ilyen fékrendszerekkel, mûködési elvekkel, hol lehetne ennek utánaolvasni?
#2172
Posted 2009. May 31. - 22:24
mtb kar amúgy azért nem szerencsés mert más a bóvdenhúzás outi fékeknél mint v-fékeknél. kanti mtb fék jó lehet viszont.
#2173
Posted 2009. May 31. - 22:19
Az elõzõ oldalon volt szó a cyclocross fékkarokról, hogy azok jók a koskormányra.
Miért pont azok? Csak azért mert rögzítési átmérõben passzolnak hozzá, vagy más oka is van?
Ara gondolok, hogy pl. MTB kar miért nem jó?
#2174
Posted 2009. May 31. - 11:36
Ez a szépség csak 100 font volt.
A részletek: http://www.on-one-sh...=2212#more-2212
#2175
Posted 2009. May 28. - 09:22
Köszi, hétvégén elvégzem a mûveleteket.Csak ne felülrõl szemezz vele, mert úgy nem nagyon tudsz mihez viszonyítani, hanem h-turul nézd meg, hogy egy síkban van-e a két lánckerék.
#2176
Posted 2009. May 27. - 16:57
Na igen, a nikkelezett szemmérték jól jön néha, de szeretem, ha számítások is igazolnak.
Csak ne felülrõl szemezz vele, mert úgy nem nagyon tudsz mihez viszonyítani, hanem h-turul nézd meg, hogy egy síkban van-e a két lánckerék.
#2177
Posted 2009. May 27. - 09:35
Na igen, a nikkelezett szemmérték jól jön néha, de szeretem, ha számítások is igazolnak.Szerintem rakjad össze és nézd be szemre . Sokszor bejött már, aztán lehet Totózni a távtartókkal.
#2178
Posted 2009. May 27. - 07:58
Szerintem rakjad össze és nézd be szemre . Sokszor bejött már, aztán lehet Totózni a távtartókkal.Királyság, akkor elkezdek tökölni a távtartókkal...
You can never have "enough" bikes.
#2179
Posted 2009. May 27. - 07:50
Királyság, akkor elkezdek tökölni a távtartókkal...ha jól mértél és ebben benne van a küllõperem vastagsága is nomeg az agy is ugyanolyan széles, mint a papucs akkor igen.