Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#16901
Posted 2011. December 22. - 17:51

végülis az a lényeg hogy nem sajnálom a munkahlyem elött hagyni!
#16902
Posted 2011. December 22. - 17:49

nekem még a simplonok a nagy õ-im
Ave: vegyél Scott Foil-t
scott foil - Google-Suche
Esetleg egy új Storck Absolutist 2012?
Storck Absolutist 2012 Carbon 57cm Framset Rahmen 990g Rennrad Roadrace wie NEU | eBay
Vagy a régebbi:
Storck Absolutist 0.9 Rahmen Carbon 980g NEU | eBay
Ha jól rémlik 57es körüli a volt a Look is nem?
#16903
Posted 2011. December 22. - 17:42

#16904
Posted 2011. December 22. - 14:53

#16905
Posted 2011. December 22. - 12:39

#16906
Posted 2011. December 22. - 12:26

#16907
Posted 2011. December 22. - 11:48

#16908
Posted 2011. December 22. - 11:08

Szeretnék vásárolni egy outi bringát ebe kérném segitségeteket!
180 cm magas vagyok szoval méretbe mekkora is.
a másik pedig hogy egyenlõre ne tul drága legyen!
mibõl válogassak ?
#16909
Posted 2011. December 22. - 10:39

Sajna a robbantott rajz nem mutatja a kazettán belüli csapágyat, mintha nem is lenne! Az ottani fórumozók is csak az összeszerelés nehézségeirõl és az általános korrózióról beszélnek. Az tény ,hogy az én csapágyaim a kopáson kívül rozsdásak is voltak, ezért cseréltem teljesen zártra ,amit a gyár is megtehetne. Általában nem indulok el, ha nyilvánvaló, hogy megázok, de néha kapok a pofámra és nem sûrûn, de lemosom a gépet persze nem gõzborotvával. Sztem egy Fulcrum5-öst nem csak görgõzésre terveztek.Talán keresek egy másik tipust a következõ csere helyett!
#16910
Posted 2011. December 22. - 08:59

Kozben mericskelek, keresgelek, mit lehetne venni a torott LOOK helyett, hat elszomorito, de ami arban hozza merheto, az semmi nem tetszik. Finnyas vagyok, vagy rossz az izlesem, de ez van.
Ave: vegyél Scott Foil-t
scott foil - Google-Suche
Esetleg egy új Storck Absolutist 2012?
Storck Absolutist 2012 Carbon 57cm Framset Rahmen 990g Rennrad Roadrace wie NEU | eBay
Vagy a régebbi:
Storck Absolutist 0.9 Rahmen Carbon 980g NEU | eBay
Ha jól rémlik 57es körüli a volt a Look is nem?
#16911
Posted 2011. December 22. - 05:58

ki sajnalja le a konuszos agyat?
pl. itt a fórumon is elég általános, hogy sokan írják, a kónuszos agy elavult, nem jó, csak az iparis a tuti, de tesztbikeon is mindenki elõnynek írja be, ha egy agy iparis
akkor is ha lentebb panaszkodik, hogy rendszeresen összetörnek benne a csapágyak
#16912
Posted 2011. December 22. - 01:13

RAUH-Welt
B E G R I F F
#16913
Posted 2011. December 21. - 22:28

#16914
Posted 2011. December 21. - 20:47

Sziasztok!
Tudja valaki hogyan kell szétszedni egy Fulcrum 5-ös kazettáját. Két szezon alatt szétmentek a gyári csapágyak, ami nem is csoda, mert ezek a béna olaszok csak félig zárt csapágyakat raktak bele.Sajnos a kazettában a belsõt (összesen 4 ipari csapágy van a hátsóban) nem tudom kivenni.Úgy nézem, hogy a kazettát szét kellene szedni hozzá, de nem találtam róla semmi leírást.
Köszi!
hello, bár gondolom te is nézegetted a fórumokat, ezen az oldalon betettek egy robbantott ábrát is
BikeRadar.com • View topic - Fulcrum 5 rear hub problem
nem kevés találat van a fulcrum hátsóagy problémákra :-(
#16915
Posted 2011. December 21. - 16:17

Érdekes mert a másk racing 5ös kerekemben amit szétszedtem vot egy gyûrû a kazettest kilincsmû felöli oldalán itt meg megoldották hogy profilt esztergáltak a csapágy külsõ acél gyûrûlyét megtámasztandó.
nincs is jobb ki kell ütni belülrõl a kilincsmû felõl kifelé a csapágyakat vagy kipréselni mégjobb.
ki fog esni két csapágy és egy kb 20-25mmes közölõ. Nem érdeke sha kicist barmolsz(de csk a csapágyakat) hiszen elvileg ugyis cserések a csapágyak .
Az uj belsõ csapágyat meg kivûlrõl befelé be kell préselni aztán a közdarab ( figyelve hogy kb középen legyen ) és az utóolsó csapõágy bepráselése.
ha miden jó és passzentos a csapágyak belsõ gyûrûje és a közdarab szpen forognak együtt.
#16916
Posted 2011. December 21. - 15:49

nekem is van és volt több fulcrum racing 5 kerekem.
Mivel kerékagy gyártással foglalkozom iyg egybõl az volt az elsõ hogy szétszedtem és belenéztem. ( Hozzáteszem azóta pont akotyogás miatt már volt csapágycserém)
Töbek közt tettem ezt azért is mert könnyíteni akartam az agyakon és pl. a tengely és a csapágy távtartó aluminiumból való legyártását fontolgattam. Véfül maradtam ( hamár szétszedtem) az acél távtartók aluminiumra cserélésénél ( sok g nem jött le

Itt szögezném le csapágy prés, vagy préselésre alkalmas szerkezet a pontos preciz munkához elnegedhetetlen.
Campa-fulcrum csapágyak.
Azért van belül nyitott mert a mérnökök gondolták ( részben helyesen) hogy belülre minek porvédõ.
Nem azért megy tönkre 1 év alatt mert belsõ oldalon nincs tömítés hanem mert rosszabb minõségûek a csapágyak plusz az agy felépítése rém egyszerû így de ezek szerint nem elég strapabíró hosszútávon. ( szerintem 0.1mm-el kevesebbnek kellene lennie a távtartónak ami a két agytestben lévõ csapágyat támassza)
Ja igen a rotor,
szét lehet szedni
hm. .a lyukas agyammal elfelejettem , nemsoká nekiállok szétszedem megint aztán ideszólok.
de nem menetes nyugi .az egy acélcsõ tengely .
és ugyan van benne egy zéger gyûrûre emlékeztetõ gyûrû de nem zéger és ezért nem is tudod ugy kiszedni.
Na enm cséplem továb a szót ( mert kurvára elfeljettetm pontosan hogyisvolt a kazettatest ), ha visszanéztek holnap irok még hogy mit kéne tenni.
UI: ha olcsó-jó- csapágyak kellenek bele szóljatok.
#16917
Posted 2011. December 21. - 15:10

Seeger gyûrût én is kerestem, de nem találtam! Ellenben a kazetta belsejében is látszódik a külsõ porvédõ szoknya, szóval sztem a kilincsmû és a kazetta ház 2 darabból van és össze van csavarva. Próbáltam szétcsavarni, de nem ment, pedig van néhány spec szerszámom. Most már feladtam, hideg a garázs. A csapágyat kimostam és bezsíroztam ,majd a másik 3 új tartja a tengelyt rendesen.Ha nem lesz jó, akkor veszek egy új kazettát, vagy kereket, vagy bringát...
#16918
Posted 2011. December 21. - 14:22


Ahhoz, hogy ezt ki tudd szedni, egy ilyen szerszámra van szükséged:

DE valami speckó kivitelben, mert a száraknak olyan hosszúnak kell lenniük mint a kazettatestnek hogy beérjen odáig és ki tudd szedni. Ezután simán ki kell ütni, berakni az újat és seeger-gyûrû vissza a helyére.
Sok szerencsét a szerszám-kereséshez.
#16919
Posted 2011. December 21. - 14:07

Köszi a tanácsot!
Sajnos az nem kérdés, hogy tönkre ment-e a csapágy! A két szélsõ úgy kotyogott ,mint a Szputnyik bringámon 1848-ban. Profi japcsi csapágyakat (teljesen zárt ipari) vettem készletben 3800Ft-ért, de a kazetta belsejében lévõt nem tudom kivenni.Szerintem valahogy külön kéne venni a testet a három rugós racsnit magába foglaló hátsó résztõl. Na ezt nem találom egyik videóban sem!
Azért köszi!
Gábor
sztem nem is fogod megtalálni azt a videót. én próbáltam már kiszedni azokat a csapágyakat,de nekem nem sikerült. nem akartam miatta szétverni 1 hátsó tengelyt. a kilincsmû felõli része nem bont6ó. a másik irányba talán több az esélyed.
#16920
Posted 2011. December 21. - 13:28
