Nincs védelem alatt. A sugino karok is ilyenek.... Felteszem, hogy itt is szabadalmi ok lehet (nincs idõm kibúvárkodni): a Campy ötágúját (az eredeti ötletgazda) nem másolhatták közvetlenül, így ezt izzadták ki.
Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#15681
Posted 2012. April 23. - 16:31

A sebesség mindent megold.
#15682
Posted 2012. April 23. - 16:28

Szerintem aki flashelni akar a legujabb, legdragabb szettel, annak nem lehet problema egy uj kerekszett sem.
Aki komplett bicot vesz, annak meg ugye meg kevesbe problema.
#15683
Posted 2012. April 23. - 14:58

Szeritnem sokan vannak így ezzel. Ha váltasz SH 11-re akkor nem elég a szett kifizetése, vegyenned kell egy edzõ és verseny kereket is... hmmmm... zsebbenyúlós..
Mavicnal 10-es sorhoz egy alatetet kell tenni az szabadonfuto testjere, szoval ott van meg hely szerintem.
A tobbinel passz, szerintem ok se tudjak meg.
#15684
Posted 2012. April 23. - 14:31

A tobbinel passz, szerintem ok se tudjak meg.
#15685
Posted 2012. April 23. - 14:29

Eloszor is egy hajtokar van, es ehhez van 50/34 - 55/42 -ig minden.
Lathatoan a nagytanyerra van rogzitve a kicsi, nem a pokra.
Aztan minek megtamasztani ott a lanckereket, ahol nem lehet rendesen hajtani a pedalt?
Nem jellemzo a japokra, hogy rosszabbat terveznek, mint korabban, marpedig mar a 7900-es hajtokar/lanckerek kombo is ultramerev volt.
#15686
Posted 2012. April 23. - 14:26

Ez a probléma minden gyáró kerekénél aktuális (ahol SH szett upgrade miatt 10rõl 11 re vált) vagy csak az SH gyári keréknél?
+1.
Ezek szerint csak 4 helyen rögzül a DA, egy helyen lyuk van? Még rosszabb, eleve csak 4 lyuk (a kiskeréknél legalábbis). Így a lánckerekek „megfogatlanok” kb. 10 ill. 8 fogíven át (52/39)? Ennek pótlására merevebbé, azaz valamivel súlyosabbá kell tenni a lánckerekeket. Felteszem, hogy itt is szabadalmi ok lehet (nincs idõm kibúvárkodni): a Campy ötágúját (az eredeti ötletgazda) nem másolhatták közvetlenül, így ezt izzadták ki. Az alapötlet amúgy jó, az egyik lánckerékrögzítõ kart egyesíteni a hajtókarral, hisz csökkenti a súlyt. Erre egyébként a Shimano-nak szüksége is volt, ez volt a legnehezebb készlet minden kategóriában (mechanikusban), Sram és Campagnolo könnyûségben észrevehetõen vezettek.
Campagnolo Record: http://www.bikepro.c...ampy_record.jpg
Shimano D-A: http://sankei.jp.msn...23210025-p3.jpg.
Más zökkenõ, hogy amit a Campy a 8 után 9-re váltással szenvedett - inkompatibilitás - a 9-10-11-re már beérett, azaz kedvére cserélgethette a kerekeket, a Shimano pedig a cserélgethetõ 8-9-10 után most kell, hogy váltson, azaz nem jók az eddigi kerekek (ill. a kazettatestek). Persze manapság már amúgyis el kell dobálni az 500 €-s kerekeket, ha elkopnak, amit régen egy 50 €-s felni cseréjével újjá lehetett varázsolni. A profit nyilván fontosabb, mint az „ökológiai lábnyom”.
#15687
Posted 2012. April 23. - 13:48

+1.A hajtómûvet nem értem.
Ezek szerint csak 4 helyen rögzül a DA, egy helyen lyuk van? Még rosszabb, eleve csak 4 lyuk (a kiskeréknél legalábbis). Így a lánckerekek „megfogatlanok” kb. 10 ill. 8 fogíven át (52/39)? Ennek pótlására merevebbé, azaz valamivel súlyosabbá kell tenni a lánckerekeket. Felteszem, hogy itt is szabadalmi ok lehet (nincs idõm kibúvárkodni): a Campy ötágúját (az eredeti ötletgazda) nem másolhatták közvetlenül, így ezt izzadták ki. Az alapötlet amúgy jó, az egyik lánckerékrögzítõ kart egyesíteni a hajtókarral, hisz csökkenti a súlyt. Erre egyébként a Shimano-nak szüksége is volt, ez volt a legnehezebb készlet minden kategóriában (mechanikusban), Sram és Campagnolo könnyûségben észrevehetõen vezettek.
Campagnolo Record: http://www.bikepro.c...ampy_record.jpg
Shimano D-A: http://sankei.jp.msn...23210025-p3.jpg.
Más zökkenõ, hogy amit a Campy a 8 után 9-re váltással szenvedett - inkompatibilitás - a 9-10-11-re már beérett, azaz kedvére cserélgethette a kerekeket, a Shimano pedig a cserélgethetõ 8-9-10 után most kell, hogy váltson, azaz nem jók az eddigi kerekek (ill. a kazettatestek). Persze manapság már amúgyis el kell dobálni az 500 €-s kerekeket, ha elkopnak, amit régen egy 50 €-s felni cseréjével újjá lehetett varázsolni. A profit nyilván fontosabb, mint az „ökológiai lábnyom”.
#15688
Posted 2012. April 23. - 12:18

A balesetben eltort. A bandazs egyben tartja ugyan, de erezni, hogy mozog.
ja igen, ha jól emlékszem, suzukissal találkoztál. milyen vázad lett végül? biztos írtad, de hadd ne keresgessem.....
#15689
Posted 2012. April 23. - 12:09

Pont ma jott meg egy csomagom, 1 par Dynamicot is vettem, raadasul 25-ost, mert ugye az gyorsabb. (es meg kenyelmesebb is, kiraly)
Holnap lesz az elso utja, majd kiderul. A versenybringa pro3-at kap majd.
#15690
Posted 2012. April 23. - 12:06

#15691
Posted 2012. April 23. - 11:32

#15692
Posted 2012. April 23. - 11:26

#15693
Posted 2012. April 23. - 11:09

Esztetikailag a hajtokar is borzaszto, de van benne logika, hogy a holtponton nincs "laba a poknak".
Ez a fek meg ranezesre minden tarcsafekes megoldast szuksegtelenne tesz. De lehet csak ranezesre.

#15694
Posted 2012. April 23. - 11:03

#15695
Posted 2012. April 23. - 11:01

#15696
Posted 2012. April 23. - 07:27

A regi 200g volt, az uj meg 213g.
Nem egy nagy kulonbseg, persze, csak a grammania projectet szurja el kicsit.
Vehetnek ugyan konnyebb kormanyt, de ez a forma nagyon bejott nekem.
amúgy miért vettél egy újabbat? mi történt a régivel?
kérdés megint: esés után szokás/kell kormányt cserélni? karbonkormány, 2-3 centis helyen lett karcos, a bandázs is szépen lenyúzódott.
#15697
Posted 2012. April 23. - 01:09

Nem egy nagy kulonbseg, persze, csak a grammania projectet szurja el kicsit.
Vehetnek ugyan konnyebb kormanyt, de ez a forma nagyon bejott nekem.
#15698
Posted 2012. April 22. - 21:18

#15699
Posted 2012. April 22. - 19:58

#15700
Posted 2012. April 22. - 19:45

a külsõ inkább meghatározza a nyomást, van amit max 8-ra lehet, van amit 10-ig is
az hogy addig lehet fújni az egy dolog, de nem jelenti azt, hogy addig fel is kell fújni. sõt kevés peremes felni van, amit nem zavar 10-11+ bar.
rengeteg dologtól függ épp mi az optimális: testsúly, aszfalt érdessége, kátyúk mennyisége, esõ/száraz, kanyarokban szeretnél gyors lenni, vagy egyenesben, külsõ ballonossága, stb...
23-as külsõvel 78kg-hoz én általában 8bar körül használom.
érdes aszfalt: -
sok kátyú: +
esõ:-
kanyarokra: -
egyenesre: +
ballonosabb külsõ: -
az eltérés
szingóra ez megint máshogy alakul kicsit
de nemrég voltak roubaix adatok 4-5bar körül, az is egy más téma..