Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34366 replies to this topic

#15681
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Nagyon ronda ez a hajtómû, ráadásul compakt lyukköre négyes csillaggal, szörnyû.

... Felteszem, hogy itt is szabadalmi ok lehet (nincs idõm kibúvárkodni): a Campy ötágúját (az eredeti ötletgazda) nem másolhatták közvetlenül, így ezt izzadták ki.

Nincs védelem alatt. A sugino karok is ilyenek.


A sebesség mindent megold.

 


#15682
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
Zsebbenyulos hat, no es, nem?
Szerintem aki flashelni akar a legujabb, legdragabb szettel, annak nem lehet problema egy uj kerekszett sem.
Aki komplett bicot vesz, annak meg ugye meg kevesbe problema.

#15683
gandros

gandros

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 305 posts
Engem nagyon kiábrándítana ez a helyzet, ha SH user lennék
Szeritnem sokan vannak így ezzel. Ha váltasz SH 11-re akkor nem elég a szett kifizetése, vegyenned kell egy edzõ és verseny kereket is... hmmmm... zsebbenyúlós..

Mavicnal 10-es sorhoz egy alatetet kell tenni az szabadonfuto testjere, szoval ott van meg hely szerintem.
A tobbinel passz, szerintem ok se tudjak meg.



#15684
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
Mavicnal 10-es sorhoz egy alatetet kell tenni az szabadonfuto testjere, szoval ott van meg hely szerintem.
A tobbinel passz, szerintem ok se tudjak meg.

#15685
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
Sok jo otlet van ezen a hajtokaron.
Eloszor is egy hajtokar van, es ehhez van 50/34 - 55/42 -ig minden.
Lathatoan a nagytanyerra van rogzitve a kicsi, nem a pokra.
Aztan minek megtamasztani ott a lanckereket, ahol nem lehet rendesen hajtani a pedalt?
Nem jellemzo a japokra, hogy rosszabbat terveznek, mint korabban, marpedig mar a 7900-es hajtokar/lanckerek kombo is ultramerev volt.

#15686
gandros

gandros

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 305 posts
Azaz aki SH-nál 10-rõl 11-re vált, az eldobhatja a méregdárga karbon kerekeket? Vagy legalábbis a hátsót?
Ez a probléma minden gyáró kerekénél aktuális (ahol SH szett upgrade miatt 10rõl 11 re vált) vagy csak az SH gyári keréknél?

+1.
Ezek szerint csak 4 helyen rögzül a DA, egy helyen lyuk van? Még rosszabb, eleve csak 4 lyuk (a kiskeréknél legalábbis). Így a lánckerekek „megfogatlanok” kb. 10 ill. 8 fogíven át (52/39)? Ennek pótlására merevebbé, azaz valamivel súlyosabbá kell tenni a lánckerekeket. Felteszem, hogy itt is szabadalmi ok lehet (nincs idõm kibúvárkodni): a Campy ötágúját (az eredeti ötletgazda) nem másolhatták közvetlenül, így ezt izzadták ki. Az alapötlet amúgy jó, az egyik lánckerékrögzítõ kart egyesíteni a hajtókarral, hisz csökkenti a súlyt. Erre egyébként a Shimano-nak szüksége is volt, ez volt a legnehezebb készlet minden kategóriában (mechanikusban), Sram és Campagnolo könnyûségben észrevehetõen vezettek.
Campagnolo Record: http://www.bikepro.c...ampy_record.jpg
Shimano D-A: http://sankei.jp.msn...23210025-p3.jpg.
Más zökkenõ, hogy amit a Campy a 8 után 9-re váltással szenvedett - inkompatibilitás - a 9-10-11-re már beérett, azaz kedvére cserélgethette a kerekeket, a Shimano pedig a cserélgethetõ 8-9-10 után most kell, hogy váltson, azaz nem jók az eddigi kerekek (ill. a kazettatestek). Persze manapság már amúgyis el kell dobálni az 500 €-s kerekeket, ha elkopnak, amit régen egy 50 €-s felni cseréjével újjá lehetett varázsolni. A profit nyilván fontosabb, mint az „ökológiai lábnyom”.



#15687
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 posts

A hajtómûvet nem értem.

+1.
Ezek szerint csak 4 helyen rögzül a DA, egy helyen lyuk van? Még rosszabb, eleve csak 4 lyuk (a kiskeréknél legalábbis). Így a lánckerekek „megfogatlanok” kb. 10 ill. 8 fogíven át (52/39)? Ennek pótlására merevebbé, azaz valamivel súlyosabbá kell tenni a lánckerekeket. Felteszem, hogy itt is szabadalmi ok lehet (nincs idõm kibúvárkodni): a Campy ötágúját (az eredeti ötletgazda) nem másolhatták közvetlenül, így ezt izzadták ki. Az alapötlet amúgy jó, az egyik lánckerékrögzítõ kart egyesíteni a hajtókarral, hisz csökkenti a súlyt. Erre egyébként a Shimano-nak szüksége is volt, ez volt a legnehezebb készlet minden kategóriában (mechanikusban), Sram és Campagnolo könnyûségben észrevehetõen vezettek.
Campagnolo Record: http://www.bikepro.c...ampy_record.jpg
Shimano D-A: http://sankei.jp.msn...23210025-p3.jpg.
Más zökkenõ, hogy amit a Campy a 8 után 9-re váltással szenvedett - inkompatibilitás - a 9-10-11-re már beérett, azaz kedvére cserélgethette a kerekeket, a Shimano pedig a cserélgethetõ 8-9-10 után most kell, hogy váltson, azaz nem jók az eddigi kerekek (ill. a kazettatestek). Persze manapság már amúgyis el kell dobálni az 500 €-s kerekeket, ha elkopnak, amit régen egy 50 €-s felni cseréjével újjá lehetett varázsolni. A profit nyilván fontosabb, mint az „ökológiai lábnyom”.

#15688
csimpy

csimpy

    vendég

  • fórumtag
  • 184 posts

A balesetben eltort. A bandazs egyben tartja ugyan, de erezni, hogy mozog.



ja igen, ha jól emlékszem, suzukissal találkoztál. milyen vázad lett végül? biztos írtad, de hadd ne keresgessem.....

#15689
andersen

andersen

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 posts
Tegnap mentünk egy balcsi kört, a pro3-al defektet kaptam egy olyan apró üvegszilánktól aminek pl egy durano vagy dyanamic ellenállt volta. Elõtte Ultremo ZX-el jártam ugyanígy. Kezdem azt hinni, nem valók ezek a magyar utakra...


Pont ma jott meg egy csomagom, 1 par Dynamicot is vettem, raadasul 25-ost, mert ugye az gyorsabb. (es meg kenyelmesebb is, kiraly)
Holnap lesz az elso utja, majd kiderul. A versenybringa pro3-at kap majd.



#15690
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,954 posts
Szép! A fék különösen tetszik. Szegély olaszok megint izzadhatnak egy szettet, most õk jönnek.

#15691
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 posts

Na jot linkeltem, mondhatom...
Itt vannak ujra
Feltöltött kép

Feltöltött kép

Feltöltött kép

Feltöltött kép

Feltöltött kép


A hajtómûvet nem értem.

#15692
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
Na jot linkeltem, mondhatom...
Itt vannak ujra
Feltöltött kép

Feltöltött kép

Feltöltött kép

Feltöltött kép

Feltöltött kép

#15693
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
Nagyon nem tetszik, mennyire kifele all a fekkar. Persze a mostani is ilyen, csak a DI2 nez ki rendesen. Persze funkcioja van, de akkor is.
Esztetikailag a hajtokar is borzaszto, de van benne logika, hogy a holtponton nincs "laba a poknak".
Ez a fek meg ranezesre minden tarcsafekes megoldast szuksegtelenne tesz. De lehet csak ranezesre. :)

#15694
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
Dura Ace 9000 11 fokozat:
Feltöltött kép

Feltöltött kép

Feltöltött kép

Feltöltött kép

Feltöltött kép

#15695
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
A balesetben eltort. A bandazs egyben tartja ugyan, de erezni, hogy mozog.

#15696
csimpy

csimpy

    vendég

  • fórumtag
  • 184 posts

A regi 200g volt, az uj meg 213g.
Nem egy nagy kulonbseg, persze, csak a grammania projectet szurja el kicsit.
Vehetnek ugyan konnyebb kormanyt, de ez a forma nagyon bejott nekem.



amúgy miért vettél egy újabbat? mi történt a régivel?


kérdés megint: esés után szokás/kell kormányt cserélni? karbonkormány, 2-3 centis helyen lett karcos, a bandázs is szépen lenyúzódott.

#15697
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
A regi 200g volt, az uj meg 213g.
Nem egy nagy kulonbseg, persze, csak a grammania projectet szurja el kicsit.
Vehetnek ugyan konnyebb kormanyt, de ez a forma nagyon bejott nekem.

#15698
Andris_savaria

Andris_savaria

    read only

  • fórumtag
  • 2,189 posts
a gyári 199g stimmel? vagy annál nehezebb 13g-al?
SOHA TÖBBET magyar országon!

Flickr


#15699
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
A kormany: Easton Cycling Carbon Road Bars
Ha lesz mirol fotot csinalni, be is teszem, persze.

#15700
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 posts


a külsõ inkább meghatározza a nyomást, van amit max 8-ra lehet, van amit 10-ig is


az hogy addig lehet fújni az egy dolog, de nem jelenti azt, hogy addig fel is kell fújni. sõt kevés peremes felni van, amit nem zavar 10-11+ bar.
rengeteg dologtól függ épp mi az optimális: testsúly, aszfalt érdessége, kátyúk mennyisége, esõ/száraz, kanyarokban szeretnél gyors lenni, vagy egyenesben, külsõ ballonossága, stb...

23-as külsõvel 78kg-hoz én általában 8bar körül használom.
érdes aszfalt: -
sok kátyú: +
esõ:-
kanyarokra: -
egyenesre: +
ballonosabb külsõ: -
az eltérés

szingóra ez megint máshogy alakul kicsit

de nemrég voltak roubaix adatok 4-5bar körül, az is egy más téma..