Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34366 replies to this topic

#13161
Andris_savaria

Andris_savaria

    read only

  • fórumtag
  • 2,189 posts
vedd meg azt a simplont, azok a fényezés alatt krómozva vannak(az enyém pont ilyen).
átmegy mindenen de nem ráz, nem nyeklik-nyaklik jobban mint a mostani magellánod, kétszer takartam vele nagyot, de semmi baja..

ha tényleg strapabringát akarsz, akkor hagyd meg az eredeti festést, hagyd hogy minél koszosabb legyen ;)
vagy vesze lhozzá egy 5Kg-os láncot, és akkor csak az elsõ kereked lopják el.....
SOHA TÖBBET magyar országon!

Flickr


#13162
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts

A kényelemben mit jelent?
A tömegben néztem én is, de a mostani 15 kilós magellanhoz képest egy 11 kg-os bringa is jó lesz :)


Már itt is taglaltuk, de sok cikket lehet olvasni máshol is. A kényelem nem a váz anyagán múlik. A minõségi acél váz azért drágább, mert többszörösen húzott változó falvastagságú hõkezelt csövekbõl készült. Egy topp kategóriás acél váz olyan súlyban van kb mint egy alap alu váz. Szerintem nem kell neked ennyire a végletekben gondolkodni, van nagyon sok fokozata az acél vázaknak. Nem kell neked topp kategóriás váz, de abban osztom az elõttem szólók véleményét, hogy nem egy ilyen lemez papucsos guberált vázat kellene választanod, ha már a többi alkotó elemere, festésre ennyit költesz. Én azt javaslom, hogy itt az apróban keresgélj vagy másik apróban. Viszont jól meg kell nézni, hogy nem emészti e õket a rozsda, kellõ körültekintéssel kell eljárni. A váz feszegetés sem annyira egyszerû, hogy egy kicsit szét vagy össze. Úgy kell kivitelezni, hogy a váz szimmetrikus maradjon valamint a papucsokat is újra kell párhuzamosítani. Ha lehet akkor inkább törekedj a minden szempontból megfelelõ vázra.

#13163
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts
Ami meg kényelmes, az sok esetben hajtás szempontjából rugalmasabb. Ha kényelem kell, akkor minél nagyobb gumi, minél alacsonyabb nyomáson, géles betekerõ/markolat, titánpálcás nyereg, karbon nyeregcsõ... Persze a váz is számít, de elõször legyen tökéletes a geometriája, aztán ha választani lehet, vedd a jobb csõszettet.

#13164
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,278 posts
"Nem csak súlyra a legkönnyebb az összes közül, de a hajlított villával, remek rezgéselnyelõ fölépítéssel"

2 tulajdonság erõsen összefügg...

egy 3mm falvastagságú vizcsõbõl taknyolt váz se kényelmes, se könnyû nem lesz
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#13165
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,636 posts
beeloztek.torolheto.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#13166
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts
Nos, én három, rel. olcsó csõszettrõl tudok nyilatkozni. Az elsõ, a leg-low-endebb, leggagyibb amin ültem, carbolite 103, dögnehéz, rossz, bár a vázgeometria se volt az igazi számomra..

Másik: colombus aelle (haha, tudom, ez is alacsony presztízsûnek számít, nem egy slx, nem egy genius, ez van...) ez egész kellemes volt, kényelmes, nem sok rázkódást éreztem a nyeregben.
Most amin a seggem nyugszik, "basso tube concept", ami nem sokat mond, de ezt rangsorolnám a legpatentebbnek. Nem csak súlyra a legkönnyebb az összes közül, de a hajlított villával, remek rezgéselnyelõ fölépítéssel, és naggyon agilis geometriával, (hmm, a 23-as gumik mikor fölkerültek rá a régi 20-asok helyett, beleértek az utólag rábarkácsolt sárvédõszemekbe, szóval azok le is kerültek róla.) egyszerûen imádom, macskakõ, vasúti átjáró, figyelmetlenség (kátyú), minden tökéletesen tolerálható a nyeregben.

Hmm volt még egy "mixte" vázas motobecane supertour is, valami 1250-es szettbõl, ez is kb. carbolite103 szint, szóval olcsó, nehéz, nem túl jó, de legalább lehet bele kerekeket tenni ;) Sajna "álumíniumról" nem tudok objektívan nyilatkozni, mert csak egy csepel touringhoz volt "szerencsém", egynes villával, de hát ezt inkább ne hasonlítsuk komolyabb aluvázas gépekhez. : -(

Szóval eddig nálam a Basso a nyerõ, fõképp, miután megláttam egy pár szép régi Lotot vagy mostani Vipert... Egy Viper vázat Kampányolóval, (veloce-szint, nem kell ide komolyabb.. ;) ) bármikor ... szeretnék.. összeszedni.. Klasszikus formák, gyönyörû kidógozás meg hát olasz.

#13167
Marseille1990

Marseille1990

    vendég

  • fórumtag
  • 21 posts
A kényelemben mit jelent?
A tömegben néztem én is, de a mostani 15 kilós magellanhoz képest egy 11 kg-os bringa is jó lesz :)

#13168
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,636 posts
akkor egy jo vazat vegyel.
az ajanlott csoszettek kenyelemben es tomegben ternek el leginkabb a gagyibbaktol.
es a vazepito is valoszinu torekedett a minosegre az epitesnel ha mar a dragabb csovet valasztotta.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#13169
Marseille1990

Marseille1990

    vendég

  • fórumtag
  • 21 posts
Ez így hülyeség, attól a szar suzuki még nem fog menni, ha szétspoilerezem és matricázom, meg vágok alá egy kályhacsövet. Ellenben ha kap egy rendes futómûvet, meg egy új kipufogórendszert, akkor valamelyest javulhat
De ha a váz alapból nem szar, akkor miért is lenne baj, ha ráépítenék egy normális hajtású, erõs kerekekkel szerelt strapabringát? És nem akarom, hogy szarul nézzen ki, ellenben rikító rózsaszín sem lesz, hogy azonnal szemet szúrjon.

#13170
Marseille1990

Marseille1990

    vendég

  • fórumtag
  • 21 posts
Festeni 100%, hogy fogok. Az a perverzióm, hogy csontfehér és piros/barna lesz az összeállítás. A fehér váz és felni viszont 100%-ig biztos, olyannyira, hogy a megvásárolt fehét felnihez lesz kevertetve a vázra való festék. Szóval azt mindenképpen hozzá kell adni.

Novatec és Sturmey flip-flop agyak is vannak 120 és 130-as tengelytávval. Hézagolni nem feltétlen szeretnék, én is úgy gondoltam, hogy kibírja azt a 2.5-2.5 mm feszítést, Kérdés, hogy összenyomni érdemesebb, vagy picit széthúzni.

Ezt a linket meg tudnád adni nekem? Mert még mindig nem tudom, miért "nem normális"- ak a fent említett vázak :D :)

#13171
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,636 posts
nekem ez ugy hangzik mintha a legotvarabb szuzukit szarra optikai tuningolnad.
lehet hogy jol nez majd ki de attol meg egy otvar marad.

azt sem ertem hogy minek a bling kormany es a csili vili kiegeszitok ha egy jo vazra mar sajnalod a garast.
arrol nem is beszelve hogy egy jo gepet 3 szempillantas alatt lopnak ki alolad.

ha kozlekedesre kell akkor vedd meg azt a toscanat es hasznald ugy ahogy van es csak akkor csereled ha mar kirohadt alolad.

szoval nem csesztetni akarlak de dontsd el mit akarsz.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#13172
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 posts
Nemrég találtam egy linket (talán éppen itt), ahonnan le lehet tölteni Dr. Nagy Sándor: Bicajoskönyv 1.-2.-t. A 2-esben (Kerékpárosok könyve) konkrétan van egy olyan fejezet, hogy "miért jobb a Reynolds..."

Ha jól értelmezem, annak a Simplon Reynolds váznak magának 15e a (kínálati) ára, csak az ellenség megtévesztése érdekében tartalmaz a hirdetés egész bringáról fotót. (Kezdenek egyébként pofátlan árai lenni az ilyen muffolt acélvázaknak, ez még nem is annyira pofátlan. Ezen felbuzdulva azonban Jóskapista is elõhúzza a padlásról a vízvezetékcsõ Csepelt/Toscanat/XB3-t, és azt hiszi, hogy az is annyit ér... Hiszen ferde papucsos.) Mindenesetre azzal elég sok pénzt meg tudsz spórolni, ha találsz olyat, amit nem kell azonnal festeni.

Ha egysebit építesz, akkor azért kezeld kritikával, amit az országútisok reflexbõl mondanak: a 130mm-es papucstávot. Fejbõl nem is tudnék 130mm-es papucstávhoz való egysebis agyat mondani. Vannak ugye a 135-ös papucstávúak egysebis montikhoz, meg a 120mm-es papucstávú "pálya" agyak. Utóbbit csak egy keveset kell hézagolni egy régi váz 126mm-es papucstávához... De +-5 mm-t (2*2.5) nyugodtan lehet egy ilyen acélvázat feszegetni, ha muszáj.
A franciamenetet viszont tényleg kerüld, az tényleg zsákutca. (68mm széles a csapágyház, de a jobbos csésze is jobbmenetes.)
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#13173
Marseille1990

Marseille1990

    vendég

  • fórumtag
  • 21 posts
Még nem lettem meggyõzve. Nem vagyok ekkora májer a témában, ezért kérlek, gyõzzetek meg, hogy mit jelent a normális, rendes csõszett

Mivel ad többet egy ilyen simplon reynolds váz, mint bármelyik régi csepel-puch-toscana-stb stb muffolt acélváz? Normális körülmények (Csak Bp-i, városi suhanás, nem akarok versenyeken indulni, szóval only aszfalt) között, miért jobb a fönt linkelt masina. 80 kilós vagyok egyébként , ha ez számít valamit.
Csak azért kérdem, mert tavaszig a kis diákmunkás keresetembõl akarom összerakni a bringát, és ahhoz, hogy ne kókányolt, sufnituning single legyen, nagyon súlyos pénzeket kell költenem a felnikre-agyakra-hajtásra-fogaskerékre-fûzésre stb-re (Nem beszélve a kis pluszokról, amik még dobnak rajta -charge kormány, színben passzoló csavarok, lánc, bowden)
És a vázért annyit kéne fizetnem amúgy, amit elkérnek a kikevert festékért, meg kb a munkadíját a fényezõ srácnak, aki nagyon-nagyon baráti szívességbõl és áron lepucol róla nekem minden felesleges kis kitüremkedést, lecsupaszítja az acélig, elõkészíti-alapozza-polírozza, olyanra, mintha gyári lenne. És mondjuk ez már jelentõs mínusz költség.

De mondom, ha tényleg van valami durva minõségbeli eltérés, ami jelentkezik a kb max 35-40es tempóval történõ (de inkább 30) közlekedésnél, akkor nincs mese, csúszik az építés.

#13174
Marseille1990

Marseille1990

    vendég

  • fórumtag
  • 21 posts
Nem néz ki rosszul. Kérdés, hogy mennyi lenne csak a váz+villa.

#13175
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts

+1, egyszerûen maga a váz is alkalmatlan túl nagy nyúzásra, nem egy igazi országúti, hnem olyan féltúra-félvárosi, ráadásul keleti. Kényelmetlen, ráz, nem fordul olyan jól, hiába papucsolnád át, rövidítenéd, soha nem lesz belõle olyan fürge és tartós darab, mint egy böcsületes outiból.. ;)


Pont ez az amit lehet nyúzni vágni, ez mindent kibír! Ráadásul egy ilyen villa csak igazán kényelmes, ekkora hajlítással. Viszont az én véleményem is az, hogy ezt el kell felejteni. Rendes csõszettbõl készült vázakat simán lehet találni az apróban, fõleg outikat. Arra viszont tényleg figyelj amit elõttem is írtak, lehetõleg angol menetes középrész és 130-as papucstáv.

#13176
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,883 posts
Normális csõszett (pl. Reynolds 531, Tange, Columbus). Országúti geometria, kovácsolt papucsok.

Csatlakozó méretek is fontosak, nyeregcsõ, középcsapágyház, kormánycsapágy, papucstávolság. (lehetõleg ne francia szabványú legyen a váz)

Pl. ilyen: Simplon Reynolds 531 « váz « ORSZÁGÚTI « Kategóriák tallózása

Apróban mindig akad. Aukciós oldalakon is. Maxibike-ban is. Rengeteg helyen.

#13177
Marseille1990

Marseille1990

    vendég

  • fórumtag
  • 21 posts
És hol kapok ennyiért, "igényes outi vázat"? Nekem egy Budapestre való, fix áttétes single speed kell, muffolt acélvázzal. Mi az igényes acélvázas? Vevõ vagyok minden ötletre, csak nem tudom hol keressek.
Igények: vékony acélváz, nem hegesztett, hanem muffolt, csúszópapucsos.

#13178
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Én továbbra is azt mondom, hogy ilyen lemezpapucsos szörnyûséget átmenteni, és rá új gépet építeni nem túl jó ötlet. Még ha elsõre jónak is tûnik.

10 körül már kapni rendes, igényes országúti acélvázakat. Az ilyeneket meg ki kell dobni, nem hogy rákölteni akár egy fillért is.


+1, egyszerûen maga a váz is alkalmatlan túl nagy nyúzásra, nem egy igazi országúti, hnem olyan féltúra-félvárosi, ráadásul keleti. Kényelmetlen, ráz, nem fordul olyan jól, hiába papucsolnád át, rövidítenéd, soha nem lesz belõle olyan fürge és tartós darab, mint egy böcsületes outiból.. ;)

#13179
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,883 posts
Én továbbra is azt mondom, hogy ilyen lemezpapucsos szörnyûséget átmenteni, és rá új gépet építeni nem túl jó ötlet. Még ha elsõre jónak is tûnik.

10 körül már kapni rendes, igényes országúti acélvázakat. Az ilyeneket meg ki kell dobni, nem hogy rákölteni akár egy fillért is.

#13180
Marseille1990

Marseille1990

    vendég

  • fórumtag
  • 21 posts
Sziasztok!

Azon vacilláltam, hogy itt kérdezek, vagy inkább az ss topikban, de végül is egyelõre inkább ide illik.
Sikerült fillérekért szert tennem (gyakorlatilag a fényezést kell fizetnem) egy Toscana fedõnevû muffolt outi vázra. Elsõ körben olasznak hittem, aztán kiderült, hogy ndk-s a kicsike.
Valakinek van valami infója róla? Csúszópapucsos, városi ss épül belõle, de ha valakinek valami negatív eszébe jut róla, az szóljon, mert még van lehetõségem választani :) http://www.flickr.co.../in/photostream

Szerk: dupláztam, de így sem látszik a beilleszetett kép, törlést kérek. És itt van inkább a linkje

http://www.flickr.co.../in/photostream