Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34366 hozzászólás a témában

#13141
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Donciccio,

ez jó hír, hogy egy 9-es ergopowerrel (kb 15e ft, veloce) és egy 9-es C hátsóváltóval (10e alatt, remélem) elzakatol egy 9-es sram/shimano hajtás. van a családban egy igazi öszvérbringa, ami így méginkább csótánnyá tehetõ :-)


Itt a táblázat a sorokról. Sheldon Brown's Bicycle Frame and Cassette Spacing Crib Sheet


A sebesség mindent megold.

 


#13142
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás
Donciccio,

ez jó hír, hogy egy 9-es ergopowerrel (kb 15e ft, veloce) és egy 9-es C hátsóváltóval (10e alatt, remélem) elzakatol egy 9-es sram/shimano hajtás. van a családban egy igazi öszvérbringa, ami így méginkább csótánnyá tehetõ :-)

#13143
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás
Columbus csöves országúti váz akár fixi építéshez is « váz « ORSZÁGÚTI « Kategóriák tallózása ez se lehet rossz váz... Szép a festés, egész minõségi darab, és "helyi", bár 126-os a papucstávja, ahogy írja. ; -) Annyi gondom van vele, hogy ezt bûnnek tartanám átfesttetni meg fixivé építeni, fõleg úgy, hogy Hellsanyit ismerve tud hozzá adni korabeli gruppo-szettet komplettbe...

#13144
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

"Már itt is taglaltuk, de sok cikket lehet olvasni máshol is. A kényelem nem a váz anyagán múlik"

amannyiben a többi kiegészítõ egyezik, és a geó is, akkor de igen azon.


Ebben az esetben igen. Én csak próbáltam neki egyszerûen elmagyarázni a dolgot, nem akartam ennyire mélyen bele menni. A múltkor ha jól emlékszem karbon kapcsán jött ez szóba. Arra próbáltam csak rávilágítani, hogy azért mert valaki vesz egy méregdrága vázat attól az még nem lesz kényelmes. A kényelemnek nagyon sok összetevõje van.

#13145
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
kipage,
En gondolkodom a 9000-esen, de igazabol nem tetszik, hogy 11-es lett, a kerekeimet nem fogom kidobni emiatt, igy csak atalakitott 10-eskent hasznalnam. Es amikor belegondolok, hogy kb. semmivel nem lenne jobb a mostaninal, akkor azert egy idore kiverem a fejembol. :) Hm, persze jobb lenne picit, az elso valtas, es foleg a fek. De a teli bicon elvagyok en a szorulo, pontatlanul valto RX-100-zal is, akkor mit izelek itt a topszettel.

#13146
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

max a csõfalvastagságon
ami meg erõsen függ az anyagtól (fémek, mûanyagot most hagyjuk)

(volt miliméterre azonos 2 vázam, eltérõ anyagból, valóban érezhetõ különbség volt. igaz montik voltak)

de írt anno itt cikket vmeik Balázs is hasonló témában, és kb hasonló következtetésre jutott.

Millió cikk van róla, bármilyen anyagból bármilyen "kényelmességû" váz építhetõ.


A sebesség mindent megold.

 


#13147
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.278 hozzászólás
max a csõfalvastagságon
ami meg erõsen függ az anyagtól (fémek, mûanyagot most hagyjuk)

(volt miliméterre azonos 2 vázam, eltérõ anyagból, valóban érezhetõ különbség volt. igaz montik voltak)

de írt anno itt cikket vmeik Balázs is hasonló témában, és kb hasonló következtetésre jutott.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#13148
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

"Már itt is taglaltuk, de sok cikket lehet olvasni máshol is. A kényelem nem a váz anyagán múlik"

amannyiben a többi kiegészítõ egyezik, és a geó is, akkor de igen azon.


A csövek formáján múlik.


A sebesség mindent megold.

 


#13149
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Akkor neked teljesen fölösleges ezt a fórumot olvasnod. :D Hisz úgy is a "szkeptikus fejed" után mész.


azért ez nem teljesen így van :D éveken át nevelkedtem a t-nation-ön, és mindent kipróbáltam, amivel szemben szkeptikus voltam, oszt' nagy részük mûködött, egy részük nem, bár ott lehet, én cseszerintettem el dolgokat ^^

Don: köszi a segítséget, én is azt néztem, hogy ez hosszú távra is megoldást adhat, plusz ilyen áron max. tiagra vagy sora agyszettet kapnék, esetleg miche-t, utóbbiból mondjuk láttam neuzeréknél miche performance szettet 9000ért, ugyebár kétféle rotorral is lehet rendelni.

#13150
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.278 hozzászólás
"Már itt is taglaltuk, de sok cikket lehet olvasni máshol is. A kényelem nem a váz anyagán múlik"

amannyiben a többi kiegészítõ egyezik, és a geó is, akkor de igen azon.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#13151
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 hozzászólás

....... hogy írhat bárki bármit a weben, mondhat bárki bármit, de amíg nem látom gyakorlatban, nem tapasztalom, vagy minimum nem látok több videós bizonyítékot (ugyebár megosztóból van ma miriád, mégse látni..) addig ott van az egészséges szkepticizmus.

Akkor neked teljesen fölösleges ezt a fórumot olvasnod. :D Hisz úgy is a "szkeptikus fejed" után mész.

Ridley Noah Fast 


#13152
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.437 hozzászólás
jó kis kerekek. érdemes megvenni. max,ha tönkre megy vlmelyik felni,akkor erre érdemes venni vlmi komolyabb mavic felnit. open pro-t. erre az agy,küllõ párosításra már érdemes ilyen felnit venni. csak akkor,ha tönkremenne a jelenlegi felállásból vlmelyik.

#13153
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

az én bringám egyedi. ez abban merül ki,hogy méretre lett készítve,és az én igényeim szerint épült a váz. ebben az esetben van létjogosultsága az egyedi gépnek,de a csillivilli milli vannili kegészítõktõl még szerintem nem lesz egyedi semmi. legfeljebb cirkuszi. fontossági sorrend szerintem egy váznál: 1.: méretben passzoljon, 2.: kezes,jól irányítható legyen, 3.: a tömeg,és a kényelem. ezt a 2 jellemzõt egy kalap alá veszem,mert egyiket sem tudnám a másik elé helyezni.


Az más tészta... Ha egy vázon az ember nem érzi jól magát, akkor nem is lehet úgy szeretni az egészet.. Ezért nem látom értelmét annak, hogy karácsonyra ruhát, bringát, cipõt ajándékozzunk, vagy akármilyen alkalomból.. És sajnos a legtöbb esetben nem is 2 perc használat után dõl el valamirõl, hogy kényelmes-e számunkra, vagy sem, cipõnél az ultimate próba az egész napos rohangászás, bringával (országúti most pl.) egy pár órás tekerés a "jó magyar aszfalton", de még egy billentyûnél is kell jónéhány oldalt legépelni, hogy kiderüljön, nem lesz-e tõle rövid távon ízületi gyuszkó. :D

Én azért csodálkoztam piszokul azon, hogy a mostani vázam mennyire el lett találva.. Korábbi bicóimon, más bicajra átülve gyakran érzem magam kissé kellemetlenül, hiába állítgatok elõtte nyerget, kormányt, próbálok ki több pozíciót, nehéz megtalálnom a tolerálhatót. Erre meg ráültem, és már az elsõ méteren imádtam, csak elõtte 12 kg celofántól meg légbubis csomagolóanyagtól kellett megszabadítanom..

Amúgy korábban linkeltem, de mi a vélemény errõl itt: ultegra agyas spéci kerékszett « kerék « ORSZÁGÚTI « Kategóriák tallózása

csak a hirdetõtõl korábban vettem már anyunak bringát, és az nagyon patent, tipp-topp gép, ráadásul "óccsóvót". Ez meg megint egész ajánlatnak tûnik. 6500-ás ultegra agyakra fûzött mach1 mittoménmilyen felnik, és még gumikat is mellékel.. Ha fentebb lépnék, mint 6 sebesség, ez lehetne a legolcsóbb alternatívám, mert a kazettatest-csere se olcsóbb, mint egy új agy, új agy befûzése küllõkkel akár még drágább is lehet, új kerékszett szintén, ehhez meg egy sor kell, lánc.. (bár a hajtókarnál nem tudom, mennyire zavarhat be a képbe... :S ) nem használnám még ezt a két kereket, legkorábban jövõ nyáron kerülhetne föl a bicajra, csak hát ilyen áron vételnek tûnik.

Bocsánat, hogy megen' hosszan ömlengtem, na ...

Donciccio még pluszba a "shimergohoz".. valahogy úgy viszonyulok a dologhoz, hogy írhat bárki bármit a weben, mondhat bárki bármit, de amíg nem látom gyakorlatban, nem tapasztalom, vagy minimum nem látok több videós bizonyítékot (ugyebár megosztóból van ma miriád, mégse látni..) addig ott van az egészséges szkepticizmus.

#13154
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás
Ez a gép most így ahogy van jöhetne is..

Bike24 - Cervelo R5 Dura Ace Rennrad 2013

Bennetek nem motoszkál hogy milyenek lehetnek ezek az újabb generációs szettek? Ha multimilliomos lennék, biztos, hogy lenne egy aktuális top szettes bringám mindhárom gyártótól. Najó az 5 lenne, mert még plusz két elektromos is :)
11:38:11 IM 2012

#13155
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.437 hozzászólás

No, már saját magamon röhögök, de itt is földobom a témát.. Shimergo. Ki mit hallott-tud a dologról? Csak a módszerre "esküdõk" nagyon "fanatikusak", nagyon odavannak érte.

Hovatovább, "állítólagosan" egy régebbi nyolcsebességes campagnolo karral hetes shimano sorokon tudsz váltogatni, csak egy kicsit alternatív kábelvezetéssel csökkenteni kell a bowdenhosszt, amit a kar húz (3.5 millit húz állítólag a campa, míg a shimano váltó egy kattanásához 3.2 is elég.)

Rengeteg mûködõ kombót, leírást találni itt-ott-amott, a "budzset-költségek" miatt esküdnek rá sokan, mert olcsóbban kijönnek így, mint egy teljes shimano vagy campagnolo szettel.

Shimano and Campagnolo – Can’t We All Get Along? | Cyclocross Magazine – Cyclocross News, Races, Bikes, Photos, Videos

bárkinek van tapasztalata, véleménye, vagy csak szimplán idiótának tartja az ötletet :) ne kíméljetek.


nem ma tetted fel a kérdést,de azért írnék néhány sort. akik régebb óta vannak itt azoknak biztos uncsi lesz már. õ tõlük elõre is bocsánatot kérek. a 8as campa ergopower váltórendszer a shimano 7es sorokat simán viszi. ez tuti,mert direkt így képzelték el az olaszok. a 8as dura ace sti csak saját magával kompatibilis. ez is tuti. a shimano a 9es cuccainál tette lehetõvé az alkatrészei közötti teljes átjárhatóságot. elvileg a shimano 9es váltó müxik a 8as sorral,és sti-vel. az elvileget azért írom,mert nekem volt egy ilyen felállásom,de nagyon kaki volt. ekkor utáltam meg végérvényesen a shimanot. viszont,lehet ez az én hibám is. valakinél láttam,talán Yasec mesternél,hogy egy bazi régi,spéci kiadású (arany,fekete) suntour superbe pro hátsó váltó kezelt egy 9es,10 shimano sort,és talán campa karral. nem bizti,hogy jól emlékszem,ezért is bocsi. neki volt türelme kisakkozni,hogy hová is kösse be a bovdent. a 9es campa ergopower,9es campa hátsó váltó viszi a 9es shimano sort minden bûvésztrükk nélkül. ez is tuti,mert nekem volt ilyenem. baromi pontos,pedig csak veloce váltás volt. van még egy tutin mûködõ rendszer,bár ez nem annyira aktuális,miután ez csak 7es. suntour 7es váltókar,suntour hátsó váltó,és 9es campa hézagolókkal összerakott sor. ez a téli bicómon van,és köszöni szépen jól van. ezeket láttam,tapasztaltam. a belinkelt oldal az pedig,"láttam azt,aki hallotta". szóval azokról inkább nem nyilatkoznék. lehet,hogy müxik,de lehet,hogy nem.

#13156
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.437 hozzászólás
az én bringám egyedi. ez abban merül ki,hogy méretre lett készítve,és az én igényeim szerint épült a váz. ebben az esetben van létjogosultsága az egyedi gépnek,de a csillivilli milli vannili kegészítõktõl még szerintem nem lesz egyedi semmi. legfeljebb cirkuszi. fontossági sorrend szerintem egy váznál: 1.: méretben passzoljon, 2.: kezes,jól irányítható legyen, 3.: a tömeg,és a kényelem. ezt a 2 jellemzõt egy kalap alá veszem,mert egyiket sem tudnám a másik elé helyezni.

#13157
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás
Amúgy ma gondolkoztam egy kicsit bringán, hogy korábban én is éltem-haltam azért, hogy egyedi vasam legyen, egyedi festéssel, matricázással, kiegészítõkkel, legyen ilyen pöpec-piperkõc, színes gumik, bowdenek, kézi festés, minták, gravíros krómvilla, szegecselt retrónyereg, színes küllõk, blablabla...

De valahogy nem látom már értelmét... A színek kavalkádjától nem fogok tudni gyorsabban menni, jobban élvezni a tekerést, nem lesz pontosabb a váltó, nem fog jobban fordulni a bringa, ellenben egy rakat pénzbe van-lenne, és az úgy... Már nem olyan jó, ha valaki két célra tart két bringát.. egy sportolásra és egy "boltbajárásra-plázaelõttotthagyásra". ;- )

#13158
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.437 hozzászólás
Dr Nagy Sándor Bicajoskönyv: http://nagysandor.eu...nyv1_lowres.pdf

és a 2. rész: http://alleycat.hu/f...jos-konyv-2.pdf

#13159
CMX

CMX

    vendég

  • fórumtag
  • 159 hozzászólás

Még a végén rávesztek. De ehh, ezt még akkor is fényezni kellene, meg levagdosni a bowdenvezetõket, ilyesmik.


Itt pl. a Columbus csõszettekrõl találsz pontos infókat.
Az egyes vázanyagokról összehasonlítást meg itt: http://Yasec.

Szerintem nem érdemes egyedi gép építésébe vacak vázzal belekezdeni. Ha a váz-villa-kerék rendben van, de a többi szerelvény olcsóbb, az elfogadhatóbb kompromisszum, mintha az elõzõ három elemmel lenne minõségi probléma.

#13160
Marseille1990

Marseille1990

    vendég

  • fórumtag
  • 21 hozzászólás
Még a végén rávesztek. De ehh, ezt még akkor is fényezni kellene, meg levagdosni a bowdenvezetõket, ilyesmik.