Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34366 hozzászólás a témában

#9041
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

Én is bírom a campa cuccokat, bár azért vannak érdekességek. Az UT kart meglepően hamar váltotta a PT. Itt ez a video, talán ezért: http://bit.ly/1rVUvxt

 

Ezt a videót és a cikket is láttam. Itt most az a baja, hogy a bal csapágycsészében lévő rugót összenyomva mozog a kar tengelyirányban? Ha 68+-0.8mm a csapágyház szélesség, akkor jónak kell lennie. Nekem itt a helyi szakszervizben a szakik elszabták 67.2mm körülire az előző vázamat, de azzal a szélességgel is simán ment az UT kar. A mostani 68mm és azzal is jó. Mondjuk ez csak egy darabos minta.



#9042
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

Ezen a videón,nem épp el van törve a kar,a két ág közt tengely felé.?

 

Passz. mindegy, a saját centaur UT-vel is meg tudom ezt csinálni, ha a bal kart a pedálnál elkezdem behúzni a váz felé. de nem akarok youtube huszár lenni és csésze-hézagolókkal sem dealerkedek :-)



#9043
GT_Atee

GT_Atee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.743 hozzászólás

Én is bírom a campa cuccokat, bár azért vannak érdekességek. Az UT kart meglepően hamar váltotta a PT. Itt ez a video, talán ezért: http://bit.ly/1rVUvxt

 

A kar ilyen mozgatását én is tudom produkálni, persze csak kézzel. Hajtás közben esélytelen, ahhoz egy 50kg-s permetezőkannával a hátamon kellene sprintelnem, annyira bedöntve a gépet, mint a supermoto-ban :-)

 

Persze lehet, hogy ez a kb 1 mm tengelyirányú holtjáték szándékos. Mindenesetre a video készítője alaposan ráfeküdt a problémára. Teleírt több fórumot, hogy hibás az UT és ezzel párhuzamosan 45 dollárért árul tized mm-es acél közgyűrű szettet.

Ezen a videón,nem épp el van törve a kar,a két ág közt tengely felé.?


GT-Atee

#9044
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

Én is bírom a campa cuccokat, bár azért vannak érdekességek. Az UT kart meglepően hamar váltotta a PT. Itt ez a video, talán ezért: http://bit.ly/1rVUvxt

 

A kar ilyen mozgatását én is tudom produkálni, persze csak kézzel. Hajtás közben esélytelen, ahhoz egy 50kg-s permetezőkannával a hátamon kellene sprintelnem, annyira bedöntve a gépet, mint a supermoto-ban :-)

 

Persze lehet, hogy ez a kb 1 mm tengelyirányú holtjáték szándékos. Mindenesetre a video készítője alaposan ráfeküdt a problémára. Teleírt több fórumot, hogy hibás az UT és ezzel párhuzamosan 45 dollárért árul tized mm-es acél közgyűrű szettet.


vittore30 módosította - 2014. május 05. - 19:27


#9045
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Amilyen precíz és hibátlan a 10s Campag, a 8s olyan "hangulatember". Lelke van talán, nem tudom, de már nem először fordul elő, hogy rakoncátlankodik-pontatlankodik-csilingel a váltással, s mikor a sikertelen finomállító-tekergetések után már fordulok a szerviz felé, meggondolja magát, és elkezd működni.

 

Miért? :D

 

egyébként a fékről megfeledkeztem anno.. pedig a plánet-x konfigurátorában lehet kérni, hogy angolosan, vagy európai módon akarod-e a féket. És elég macerás a kormányon futó bowdenház-bowden miatt szépen megoldani. :)

 

campag.. 

 

http://www.ebay.co.u...984.m1431.l2649

 

:D láttam én már karbontest-golyóscsapágyas váltókaron xenon fékkart is, nem nagy ügy ez a "kavarás"


Vejne módosította - 2014. május 05. - 19:10


#9046
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 hozzászólás

Az angliából rendelt Sensán jobb oldalra tették az első féket , ezt otthon tudom orvosolni vagy érdemes szervizbe vinni (2013 tiagra szett) ?

Váltó sincs jól beállítva ha elől a nagytányéron van hátul pedig a három legkisebb bármelyikén akkor a lánc beleér az átdobóba , hogy tudnám korrigálni ?

Angoloknál ez a szokás. Cseréld meg a két fékkart és minden rendben is lesz :-)

Viccet félretéve át kell bowdenezni a fékeket, ehhez meg lehet, hogy a bandázst is bontani kell, hogy a bowdenházak a jó helyre kerüljenek. Ha nem vagy otthoni szerelgetős típus akkor szerviz.

A váltóállításra kitérve. azt tudod, hogy az első váltó felső és az alsó fokozatait is lehet "trimmelni" és hogy igazából az első váltónak is 4 állása van? Ha a legfelső állásban is beleér a lánc a váltókeretbe akkor vagy a végálláscsavar van rossz helyen vagy bowden laza.


  • Stumpy kedveli ezt

#9047
Stumpy

Stumpy

    fórumtag

  • fórumtag
  • 44 hozzászólás

Az angliából rendelt Sensán jobb oldalra tették az első féket , ezt otthon tudom orvosolni vagy érdemes szervizbe vinni (2013 tiagra szett) ?

Váltó sincs jól beállítva ha elől a nagytányéron van hátul pedig a három legkisebb bármelyikén akkor a lánc beleér az átdobóba , hogy tudnám korrigálni ?



#9048
faktum1

faktum1

    fórumtag

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás

Az egyenes villát kivéve hibátlan, hasonlít az enyémre...:)


FAKT


#9049
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

http://titsandtires....ost/84751565944


  • faktum1 kedveli ezt

#9050
faktum1

faktum1

    fórumtag

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás

Réz, grafit, nikkel tartalmú paszta a meleg helyekre kell, hogy ne égjen össze a kötés. Egy kerékpárnál ezek teljesen feleslegesek....

Persze, de ha van akkor nem mindegy. Rosszabb nem lesz tőle...:)


FAKT


#9051
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

Réz, grafit, nikkel tartalmú paszta a meleg helyekre kell, hogy ne égjen össze a kötés. Egy kerékpárnál ezek teljesen feleslegesek....



#9052
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

igazából olajat kellene használni sikló csapágyhoz. legalábbis az iparban ez a szokás.

Persze...csak egy váltógörgőnél sem az olajfürdő sem a nyomott olajozás nem megoldható....



#9053
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

igazából olajat kellene használni sikló csapágyhoz. legalábbis az iparban ez a szokás.

Még igazad is lehetne, de sajna az olaj elfogy a helyéről, oszt utána nem marad semmi. Kivéve, ha rendszeresen utána olajozod, mondjuk mikor a láncot. De általában az emberek erre is trehányak. És bár én rendszeresen karbantartom, de nekem a zsír bejött.



#9054
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 hozzászólás

igazából olajat kellene használni sikló csapágyhoz. legalábbis az iparban ez a szokás.

A siklócsapágy működéséhez kell egy minimum fordulatszám amikor a csap fel tud futni az olajra és kialakul az olajfilm a felületek között. (nyilván számít a csapágy terhelése is) A váltógörgőnél az olaj nem hiszem, hogy jó lenne mert kijön onnan, ide zsír kell. Haez  nyikorog váltáskor akkor én flakonos zsírspray-t használok. Ebben "vékony" szír szokott lenni oldott formában és kifújás után befolyik mindenhova ahova kell és ezután az oldószer elpárolog és ottmarad a zsír. 9általában csövet is adnak hozzá, ezzel mindenhova befújható,( mint wd40



#9055
faktum1

faktum1

    fórumtag

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás

igazából olajat kellene használni sikló csapágyhoz. legalábbis az iparban ez a szokás.

Az olajjal egy gond van egy ilyen helyen, az hogy hamar kijön onnan és nem tartós, bár jónak jó. A váltógörgők alapból zsírral vannak szerelve, én is azt szoktam belerakni. Munkámból adódóan sokféle speckó cucchoz hozzájutok. Most az enyém hófehér finom teflonzsírral van összerakva. 3 esőt már túlélt...a láncra Hanseline lánczsírt használok, az is jól bírja a gyűrődést. És könnyen lemosható ha kell. Csavarokhoz és más menetes kötésekhez pedig "rézzsírt" ami egy berágódásgátló cucc. Ebben létezik nekem grafitos is. Az is teljesen jó. Bowdenek és kis mozgó részek kenéséhez TF2-őt vagy hasonló teflonos olaj megy.


faktum1 módosította - 2014. május 04. - 10:12

FAKT


#9056
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.459 hozzászólás

Miért lenne fura....attól, hogy siklócsapágy még kell hozzá kenőanyag. Az acél az csak váltásnál nyöszög zsír nélkül a kerámiás meg visít mindenhogy. Egyébként a zsír a legjobb szerintem.

igazából olajat kellene használni sikló csapágyhoz. legalábbis az iparban ez a szokás.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#9057
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

lehet,h fura lesz nektek,de én egy kicsi zsírral rakom össze a váltó görgőit. tudom,h siklócsapágy,de így jobban bírja a gyűrődést. 

Miért lenne fura....attól, hogy siklócsapágy még kell hozzá kenőanyag. Az acél az csak váltásnál nyöszög zsír nélkül a kerámiás meg visít mindenhogy. Egyébként a zsír a legjobb szerintem.



#9058
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

lehet,h fura lesz nektek,de én egy kicsi zsírral rakom össze a váltó görgőit. tudom,h siklócsapágy,de így jobban bírja a gyűrődést. 

Én is, spec MOL lítiumos zsírral.


  • donciccio kedveli ezt

#9059
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.459 hozzászólás

Szerintem bowdenatmero sem egeszen egyforma...

0,1 mm-el vastagabb a shimano váltó bovden.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#9060
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.459 hozzászólás

 a valtogorgoket hogyan szoktatok kenni es mivel?    Cseppentos dry kenoanyagom van csak, es nem igazan tudom oda juttatni, ahova szeretnem.

lehet,h fura lesz nektek,de én egy kicsi zsírral rakom össze a váltó görgőit. tudom,h siklócsapágy,de így jobban bírja a gyűrődést. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A