Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#3281
Posted 2016. June 08. - 11:06
- laspring likes this
#3282
Posted 2016. June 08. - 11:04
A két bringa közül a Canyon váza jobb (szerintem..), meg amúgy is jobban felszerelt. Én azt venném. Egyetlen büdös gusztustalan dolog van a canyonnál: a colnegyedes kormányszár, ami még rövid is. Ha cserélni szeretnéd, nincs sok opciód: ricsi vagy szüntácse.
A lánckeréksorból szerintem hazai viszonyoknál egy 12-28 hasznosabb lesz, mint az óriási ugrásokkal teletűzdelt 11-32, de ez shimanónál nagyon nem téma (vö.: egy 105-ös sor árát egy choruséval, és meglátod, miről beszélek)
A geometriája mindkettőnek hasonló, a kormányszárral tudsz játszani, de, mint föntebb utaltam rá, ez a canyonnál picit trükkösebb.
A döntés a Tied, de, ha a kormányszár hossza megfelelő számodra, akkor a canyonnal jobban jársz. A trek picit sportosabb, mert valamivel rövidebb a homlokcsöve& hét fokos a kormányszár.
na, hozok valami rágcsát, mert már várom, hogy megjelenjen Dave, és felhívja a figyelmem arra, hogy alföldiként ne pofázzak bele a 11-32 vs. 12-28 témába..
Köszönöm a szakértést!
Mit szólnál a Canyon ellenében egy Wilier GTR Team-hez? Specifikációiban hasonló de kicsit gyengébb (pl alu nyeregcső, nem 105 hajtás, nem 105 fék) mint a Canyon, de nem csak a linkelt cikk zeng róla ódákat, hanem pár angol cikk is. A nagytesó (GTR-SL) meg mégnagyobb sajtó népszerűségnek örvend.
- Vejne likes this
#3283
Posted 2016. June 08. - 08:59
Mivel a legnagyobb ellenallas a bringas teste, nem olyan meglepo, ha fontos a ruha.
De azt ugye nem irja, hogy egy egyszeru fapados egyberuhahoz kepest mennyivel jobb a speci versenyruha. (A Bioracert azt hiszem nem is lehet tobbszor hasznalni)
engem az érdekelne,h aero sisak vs sok szellőzős sisak vs pék sapi vs sisak nélkül vs esetleg kopasz fej.
Edited by donciccio, 2016. June 08. - 09:09.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#3284
Posted 2016. June 08. - 06:05
https://www.lfgss.co...ments/13028737/
HMA ízlésesen újított a szetten-kormányon. Utóbbit olyan áron vette, hogy verem a fejem a deszkába (20 eur-procraft rr 26mm-es befogó)
#3285
Posted 2016. June 07. - 19:41
Mivel a legnagyobb ellenallas a bringas teste, nem olyan meglepo, ha fontos a ruha.
De azt ugye nem irja, hogy egy egyszeru fapados egyberuhahoz kepest mennyivel jobb a speci versenyruha. (A Bioracert azt hiszem nem is lehet tobbszor hasznalni)
Edited by ave, 2016. June 07. - 19:42.
#3286
Posted 2016. June 07. - 17:21
na jó, ez nekem hihetetlen, hogy a legtöbbet a ruha hozza.... többet mint a könyöklő használata?
#3287
Posted 2016. June 07. - 16:40
ezt el akartam küldeni délelőtt, csak aztán beszabadultam egy konzultra, és elfelejtettem. De úgy néz ki, megtaláltad
kiegészíteném: szépen le tudja nullázni a delikvens a kétméteres hézagolótoronnyal, kirakott könyékkel és nyújtott karral
- donciccio likes this
#3288
Posted 2016. June 07. - 16:01
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#3289
Posted 2016. June 07. - 09:52
Remlik egy szabaly, hogy 16 kullo a minimum manapsag. Azt hiszem azert, hogy ne nagyon ferjenek be kozejuk a bringasok testreszei. (Nyilvan befer 16 koze is, ha all, de talan forgas kozben nem annyira.)
vicces ez a szabály (is). pl a corima lehet,h több küllőt használ,de párba vannak fűzve. több hely van a küllőpárok közt,mint az én első kerekemben.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#3290
Posted 2016. June 06. - 16:48
38 mm magas.
talán a kevés küllő miatt jobb az oldalszélben. régen még csináltak ennél kevesebb küllővel is kereket az olaszok,de ma már nem.
az idei campa katalógusban nincs is hasonló gurcsi. nem tudnám mihez viszonyítani.
Remlik egy szabaly, hogy 16 kullo a minimum manapsag. Azt hiszem azert, hogy ne nagyon ferjenek be kozejuk a bringasok testreszei. (Nyilvan befer 16 koze is, ha all, de talan forgas kozben nem annyira.)
#3291
Posted 2016. June 06. - 07:46
Ez azert nem egy ultra magas felni. Kb. mint a Shimano C35, igy ranezesre.
Volt aki viharban is siman ment C50-nel pl. a Peti Nagydijon. En nem mertem, elolre Fulcrum R3-at tettem be.
Pedig minel nagyobb a szel, annal tobbet er egy aero kerek.
38 mm magas.
talán a kevés küllő miatt jobb az oldalszélben. régen még csináltak ennél kevesebb küllővel is kereket az olaszok,de ma már nem.
az idei campa katalógusban nincs is hasonló gurcsi. nem tudnám mihez viszonyítani.
Edited by donciccio, 2016. June 06. - 07:57.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#3292
Posted 2016. June 05. - 20:43
Ez azert nem egy ultra magas felni. Kb. mint a Shimano C35, igy ranezesre.
Volt aki viharban is siman ment C50-nel pl. a Peti Nagydijon. En nem mertem, elolre Fulcrum R3-at tettem be.
Pedig minel nagyobb a szel, annal tobbet er egy aero kerek.
#3293
Posted 2016. June 05. - 11:10
Respect amiért neki mertél állni az átfűzésnek és a centírozásna, én hamarabb reszelnék egy új vázat, mint kijavítsak egy gurigát. Érdekelne a tapasztalatod a szélben való tekerésről, mert és olyankor igencsak félek annyira tolja ki a kereket alólam, na és a hangja! Az éróóó kerék olyan mintha csapágyas lenne, soha nem szokom meg a suhogást ami kísér tekerés közben.
1 nap volt csak amikor nagyobb szél volt,de azért nem akkora,mint áprilisban szokott lenni. most ebben a szélben nem volt vészes. a másik kerekemmel sokkal jobban megérzem az oldalszelet. a hangja. hmmm a másik hangosabb. ennek alig van vlmi,vagy nem figyeltem eddig. az átfűzésnek meg úgy álltam neki,h ez is csak egy kerék. agy,felni,küllő,nipli. nem éreztem olyan nagy gondnak. megvan hozzá minden szerszámom,sztem a tudásom is megfelelő.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#3294
Posted 2016. June 05. - 10:52
Respect amiért neki mertél állni az átfűzésnek és a centírozásna, én hamarabb reszelnék egy új vázat, mint kijavítsak egy gurigát. Érdekelne a tapasztalatod a szélben való tekerésről, mert és olyankor igencsak félek annyira tolja ki a kereket alólam, na és a hangja! Az éróóó kerék olyan mintha csapágyas lenne, soha nem szokom meg a suhogást ami kísér tekerés közben.
Ridley Noah Fast
#3295
Posted 2016. June 05. - 10:27
kerekek
elért engem is a hülyeség csúcsa: vettem egy aero kerékszettet.
jó régi gurcsik. campagnolo shamal. kb 2000-es évjárat. amit tudni érdemes róla: elől 14,hátul 16 lapos küllő,record szintű agyak,alu felni,38 mm magas. maxibike-os szerzemény. 75 papír volt a két kerék,és +1 első felni. megvan,h miért adták hozzá. szénné van fékezve. sajnos a hátsó is kapott rendesen,abban egy tojás van. talán javítható. mondjuk még nem tudom,h neki álljak e. nem biztos,h megéri. lehet mondani,h drága volt,nem érte meg,meg hasonlók. most már mind1. nálam vannak. próbálgatom őket,még nem volt hasonló kerekem. szóval nekem újdonság a kevés küllő,és a magas felni.
menet tapasztalat: mindig eszembe jut Sipi mondása: aki erős,az egy postás biciklivel is erős lesz. na,de térjünk vissza a kerékhez. akkor kezd igazán működni,amikor nagy szél van,vagy már a tempó olyan. kb 35 fölött teljesen más már,mint a régi,32 küllős kerekeim. lassabb tempónál nem jön ki annyira a kisebb légellenállás. ha könnyebb lenne a felni,akkor természetesen más lenne a helyzet. a plusz tömeg miatt más lett egy kicsit a bringa irányítása is. nagyobb erő kell a kormányzáshoz. igazán meredek,hosszú emelkedőre még nem mentem vele. inkább csak rövid meredekek voltak,vagy hosszabb,laposabb partok. a rövid meredeken nem különösebben éreztem a plusz tömeget,viszont a laposabb partokon,ha szél volt,akkor egész jól lehetett haladni vele. lejtőn,vagy síkon egyértelműen gyorsabb a sok küllősnél. ha sikerül beforgatni,akkor tuti a cucc. azért idéztem Sipit,mert ahhoz a tempóhoz,ahol már jól működik sok erő kell. ha meg sok a kraft,akkor meg mind1,h egy olyan kocabringásnak,mint én,h min gurul. versenyen biztos számít,de amúgy meg tök fölösleges. ja... elég jól lehet fékezni. a felni anyaga,és a pofa szeretik egymást.
tömeg adatok: a két kerékszettemen azonosak a sorok,meg a gumik. veloce 12-25,vitoria rubino pro 622x25,michelin latex belsők. minden kereket gumikkal,sorokkal,gyors zárakkal mértem
-shamal első: 1245 gramm
-shamal hátsó: 1760 gramm
-32 küllős első: 1125 gramm
-32 küllős hátsó: 1538 gramm
-shamal első felni: 660 gramm
miért ezek a kerekek: úgy voltam vele,h az alkatrészeim is ebből az évjáratból valóak,így ez lenne a megfelelő hozzájuk. a másik része,h a mostani új kerekek nagyon drágák,amik már jók. az olcsók,meg nem véletlenül olcsók. meg nem is illenek a bringámhoz.
a shamal jövője: több variáció is megfordult a fejemben,miután még lenne vele meló.
-marad így,használom,aztán eladom. bukok rajta,de mind1. úgy fogom föl,h élményt vásároltam
-kicserélem az első felnit,és használom tovább. talán megpróbálom a hátsót is megjavítani. itt is van még eladási lehetőség.
-keresek hozzá felnit. eredeti shamal felnit nem hinném,h kapnék,de vlmi mást talán igen. néztem egy gipiemme felnit. azt hiszem abból volt 14,16 küllős verzió. ezek könnyebb felnik ráadásul. viszont,ha már szétszedem,akkor jó lenne az agyakat felpolíroztatni. azzal jobban tetszene az egész.
na ennyi a shamal-ról
egy kis szerkesztés: én annyira,de annyira "ügyes,és okos" vagyok,h két,három nap használat után jöttem rá,h a nálam lévő pótbelsők rövid szelepesek. sztem vertem volna a fejem a falba,ha lett volna egy defektem.
összegyűlt némi menet tapasztalat a shamal kerekekkel. voltam vele Dobogókövön,tehát a hosszú emelkedő is pipálva.
kicsit szereltem is. átfűztem az első felnit,és a hátsón is sikerült javítanom egy kicsit.
kezdjük az elsővel: még nem akartam vele foglalkozni,de egy 80-as gurulásnál észrevettem,h beleér egy kicsit a villába az első gumi. persze nem mindig,de a kanyarban érezhető volt. meg kiállásnál is. ok. hazaértem és leellenőriztem a kerék központosságát. nem volt okés,így arra gondoltam,ha már elkezdem a centírozást,meg ilyeneket,akkor érdemes lenne kicserélni a felnit. ne kelljen már többször levenni a gumikat. a küllő anyák rejtve vannak a felnin belül,így csak egy hosszú benyúlású 5-ös dugókulcsal fér hozzá az ember. nem gond,lehet kapni a helyi barkács boltban. néhány száz ft,nem tétel. az átfűzés gyorsan ment. nem csoda,kevés a küllő. a centírozás már viszont lassabb folyamat volt. egész apró fordulatokkal tekertem a küllő anyákat. kész lett,jó lett,már nem ér bele a gumi a villába. kicsit nehezebb lett a kerék,mert a régi felniről elég sokat lefékeztek már.
jöhet a hátsó: ezt is ellenőriztem először,és ez sem volt középen. középre húzás,és centírozás volt a feladat. kiemelten figyeltem arra,h sikerüljön javítani a tojáson a felniben. nem lett tökéletes,de sokat javult a helyzet. kicsit jobban szemügyre véve a kereket,észrevettem,h 2 db küllő eltér a többitől. ok,biztos kiszakadt régen belőle,és pótolták. sajna nem teljesen jó méretű küllőkkel javították. az egyik küllőanya nem is a gyári campa. ahhoz 5,5-ös kulcs kell. ezt nem kellet vegyek. ilyenem van,kell a munkámhoz. ránéztem a campa doksikban,h milyen hosszú küllő kell majd bele. nagyot röhögtem,mikor megláttam,h mindenhová egyforma hosszú kell. 283 mm-ert írnak. sajna a küllőanya egy kicsit nehéz ügy. azt nem lesz 1xű beszerezni. a dt,sapim nem gyárt olyat,ami nekem kell,az alpina csinál csak hasonlót.
szóval visszakerültek a kerekek a vázba,középre,ahogy kell.
és akkor a tapasztalataim: lejtőn lefelé nagyon király a cucc. csak úgy hasítok vele. azt hittem,h jóval merevebb lesz,és esetleg rossz úton rázni fog,de nem. egész kényelmes,hiába a magas felni. gondolom a kevés küllő miatt. voltam vele szeles időjárásban is tekerni. az oldalszél elég meglepő volt. stabilabb volt a bringa. azt hittem jobban befolyásolja az oldalszél,de a 32 küllős kerekeimhez viszonyítva egyenesebben tudtam haladni. nem akarta kitépni a kormányt a kezemből a szél. eddig két dolog is más volt,mint ahogy képzeltem. a harmadik pedig a dobogókői utamnál volt. esküszöm gyorsabban mentem fölfelé,mint eddig. azt hittem a többlet súly jobban fog befolyásolni,de nem Pomáztól a tetőig 3 perccel jobbat mentem,mint 6 hete. ráadásul,akkor nagyon kifingtam a végére. most meg tök könnyen fölmentem. ok. lehet,h javult a formám,de mindenesetre érdekes volt az egész.
szóval tetszik a shamal. természetesen mindig csak a 32 küllős kerekemhez hasonlítom a shamal-t. az új shamal biztos klasszisokkal jobb,mint ami nekem van,de nem is akarnám azokkal összevetni.
gyári kerekem,még a téli bringámban van. az egy néhány éves vento hátsó kerék. ok,h a két vége a termékpalettának,de azt hinném,h az a tizenvalahány év a vento javára válna,de nem. maximum merevségben jobb,de hát több küllő van benne,mint a shamal-ban összesen. úgy gondolom,h jobb lehet egy régi felső kategóriás cucc,mint egy mostani közép,vagy alsó kategóriás.
nah,hát így ennyi.
- Alexander the Great and simon23 like this
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#3296
Posted 2016. June 03. - 21:11
csináltam ma is egy videót. kormányon van a kamera,lógatva. beraktam a dobozába,mert nem akartam eláztatni. szóval így sikerült.
- Kisherceg likes this
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#3297
Posted 2016. June 02. - 13:41
biztos volt már téma, de melyik a jó útvonal országútival a balatonhoz Bp-ről?
En alapvetoen a 7-esen vegigmegyek, de egyszer visszafele mar csinaltam ezt:
https://www.google.h...1!2b1!3e0?hl=en
Alig hosszabb. Update: nem is hosszabb, mint a 7-esen.
(Javitottam a linket)
Edited by ave, 2016. June 02. - 13:48.
- vittore30 and donciccio like this
#3298
Posted 2016. June 02. - 12:43
biztos volt már téma, de melyik a jó útvonal országútival a balatonhoz Bp-ről?
- donciccio likes this
#3299
Posted 2016. June 02. - 12:18
Sziasztok!
Kérdésem az lenne, hogy mekkora a külömbség egy Mavic Aksium Elite és egy Fulcrum Racing 77 kerékszett között?
2 Cube bringát néztem ki. Ezt: http://www.testbike....ube-attain-race és ezt: http://www.testbike..../cube-attain-sl
Mindkettőre van egy kis kedvezményem. Race 275-ért az SL pedig kb 320-330 tudom elhozni. Amatőr szintem szeretném használni majd. Az a + megéri a 105 és elvileg jobb kerék szettet?
Köszönöm!
Mivel a racing77 az tkp. a 2013-as évjáratú racing7, így kb. 1900 gramm körüli, a mavic jó 150 grammal könnyebb. De, én leginkább azt tenném, hogy megveszem a tiagrás gépet, a kerékszettet eladom, és veszek egy fulcrum racing quattro lg-t kb. 250 euróért, vagy racing 5 lg-t 220 körül.
Mindkét kerékszett veri az aksiumot, a tiagra meg teljesen jó.
Én az olcsóbbat venném, és a kereket tuningolnám.
racing 5 lg:
https://www.bike-com...radsatz-p40668/
racing 4 lg:
http://www.bike-disc...75909/wg_id-216
más webshopokban talán olcsóbb.
Edited by Vejne, 2016. June 02. - 12:21.
#3300
Posted 2016. June 01. - 21:36
Sziasztok!
Kérdésem az lenne, hogy mekkora a külömbség egy Mavic Aksium Elite és egy Fulcrum Racing 77 kerékszett között?
2 Cube bringát néztem ki. Ezt: http://www.testbike....ube-attain-race és ezt: http://www.testbike..../cube-attain-sl
Mindkettőre van egy kis kedvezményem. Race 275-ért az SL pedig kb 320-330 tudom elhozni. Amatőr szintem szeretném használni majd. Az a + megéri a 105 és elvileg jobb kerék szettet?
Köszönöm!