Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#27321
Posted 2009. September 10. - 20:19
#27322
Posted 2009. September 10. - 19:41
Jettison, kösz a választ.
Bloke:
34-23 at használok én is, de 36-25 re fogok váltani, az arány szinte megegyezik de legalább nem áll annyira keresztbe a lánc.
A triplához jópár dolgot ki kéne cserélni.
És hogyan váltasz? Én is terveztem régebben, de csere lánctányért csak olyat találtam ami többe kerül, mint a komplett hajtómûvem, 52-36-os hajtómûvet pedig még nem sikerült találnom, de az 50-36 se túl gyakori.
#27323
Posted 2009. September 10. - 19:13
Bloke:
34-23 at használok én is, de 36-25 re fogok váltani, az arány szinte megegyezik de legalább nem áll annyira keresztbe a lánc.
A triplához jópár dolgot ki kéne cserélni.
#27324
Posted 2009. September 10. - 19:10
Most elgondolkodtam a tripla kérdésen, nem biztos, hogy rossz. Én elég dombos vidéken élek és sokszor jönne jól könnyebb fokozat, mint az 34-23 (ami most van), ha alacsony pulzust akarok tartani és a triplával meg lehetne tartani a szûkebb tartományú fogaskeréksort.
#27325
Posted 2009. September 10. - 18:57
#27326
Posted 2009. September 10. - 18:57
én decathlonba vettem, sajátmárkást, 2db 800 vmennyi
amúgy kmc, több mint 10k van bennük
Van olyan patentszem 10es lánchoz, melyet többször fel lehet használni?
#27327
Posted 2009. September 10. - 18:47
#27328
Posted 2009. September 10. - 18:03
52(3)-39el is sztem
Valóban ez lenne az igazi, de csak lenti két variációban szerelik az adott típust. Sebaj, szerintem bármelyiket választom én leszek a szûk keresztmetszet...
#27329
Posted 2009. September 10. - 17:59
9es tiagra szett kb 35e (0 kms)
Ööö..a fékváltókar egymaga sokkal többe kerül, még akkor is ha ezekbõl az eléggé elszállt gyári ajánlott árakból leveszek 10-20%-ot:
http://www.paul-lang...ista-090320.pdf
#27330
Posted 2009. September 10. - 16:23
szerintem a hajtómûvek legfontosabb tulajsonságai
1, merevség: jól beállított átdobóval ne legyen lánc-átdobó kontakt
2, tömeg: 700 gramm alatt
3, szépség: legalább mint a 6400-es trikolór
Hooo, tenyleg 700g az elvaras? Epphogy becsuszok ala bakker 695-tel, pedig nem volt ket filler. (ureges, karbon)
A szepseg szubjektiv, de az teny, hogy meg ma is tetszik a 6400-asom.
#27331
Posted 2009. September 10. - 16:03
#27332
Posted 2009. September 10. - 15:31
1, merevség: jól beállított átdobóval ne legyen lánc-átdobó kontakt
2, tömeg: 700 gramm alatt
3, szépség: legalább mint a 6400-es trikolór
#27333
Posted 2009. September 10. - 15:20
Jelenlegi bicajomat 38/22 38/24 körül szoktam használni emelkedõkön (cross bringa 28" kerekekkel). Egy-egy húzósabb kaptatón elõfordul hogy ez is sok, de általában ennél könnyebb áttételen nem tekerek. Ezen a Focus outin 12-27 a hátsó fogaskoszorú, ami arra enged következtetni, hogy jól meglennék elöl az 50/34-el is.
#27334
Posted 2009. September 10. - 15:06
@imoka:
Azt, hogy arkulonbseg mitol van, nem tudom, de azert a Gossamer nem jobb mint a 105 az biztos. Lehet vonzobb a dupla a vevoknek. (nekem pl. biztos)
Sokkal tobbet lehet nagytanyeron is menni, ez is szamit.
Alpokra, Dolomitokra meg lehet feltenni egy 27-es vegu sort, 34x27 azert mar tenyleg eleg konnyu attetel.
Persze egyentol fugg, mi a konnyu, mi nem.
Jelenlegi bicajomat 38/22 38/24 körül szoktam használni emelkedõkön (cross bringa 28" kerekekkel). Egy-egy húzósabb kaptatón elõfordul hogy ez is sok, de általában ennél könnyebb áttételen nem tekerek. Ezen a Focus outin 12-27 a hátsó fogaskoszorú, ami arra enged következtetni, hogy jól meglennék elöl az 50/34-el is.
#27335
Posted 2009. September 10. - 14:48
Azt, hogy arkulonbseg mitol van, nem tudom, de azert a Gossamer nem jobb mint a 105 az biztos. Lehet vonzobb a dupla a vevoknek. (nekem pl. biztos)
Sokkal tobbet lehet nagytanyeron is menni, ez is szamit.
Alpokra, Dolomitokra meg lehet feltenni egy 27-es vegu sort, 34x27 azert mar tenyleg eleg konnyu attetel.
Persze egyentol fugg, mi a konnyu, mi nem.
#27336
Posted 2009. September 10. - 13:53
http://bikemag.hu/te...akt-attetelezes
Ez alapján egyáltalán nem biztos hogy ragaszkodnom kellene a Shimano 105 50/39/30 felálláshoz, lehet megfelelõbb lenne a kompakt FSA Gossamer Pro 50/34-el. Ráadásul kiváncsiságból beírtam kereseõbe FSA Gossamer Pro kompakt hajtómû az angol webshopokban rendre drágább a tripla Shimano 105-ösnél, gondolom ez nem véletlen. Egyébként az angliai on-line boltokban is drágább néhány Fonttal az FSA-val szerelt Focus Variado Expert, mint a tripla 105-el. Már nem is olyan egyértelmû hogy a triplát kellene választanom...
Ugyan amatõr igényekre kell a gép, nem tervezem versenyeken indulni vele, de lehetõség szerint edzettségi szintemet, állóképességemet szeretném növelni vele intenzív tekerésekkel, amellett hogy néha csak hosszabb cirkálásokra vinném. Lehet erre a célra mégiscsak az 50/34 a jobb megoldás?
#27337
Posted 2009. September 10. - 10:29
Johogy. Az elso orszagutimon (egy Hercules alapmodel) preselessel(!) rogzitettek a hajtokart a lanctanyerok rogzito "pok"-jahoz. Sprinteltem en vele teljes elobol (hatszelben meg 60-nal is), de nem lett semmi baja.
Cavendish alatt persze nem biztos, hogy birta volna.
így van, hiszen azért meg kell különböztetni az outikat is felhasználás szempontjából. Van aki sportcélra vesz és használ és van aki kifejezetten hobbi célra. A két változat között azért óriási különbség van, mint árban mint pedig alkatrészekben.
Bár van aki megvesz méregdrága kerékpárt is hobbira, de azért van ott olcsóbb választási lehetõség is!
üdv,
mad_a
#27338
Posted 2009. September 10. - 10:23
ilyen szempontból még a truva is megállhatja a helyét..
Johogy. Az elso orszagutimon (egy Hercules alapmodel) preselessel(!) rogzitettek a hajtokart a lanctanyerok rogzito "pok"-jahoz. Sprinteltem en vele teljes elobol (hatszelben meg 60-nal is), de nem lett semmi baja.
Cavendish alatt persze nem biztos, hogy birta volna.
#27339
Posted 2009. September 10. - 10:07
Megnyugodhatsz, én abszolút nem vagyok sznob. De truva ment már szét alattam. Továbbá ismerek pár montist aki azért tart outit, hogy erõsödjön a lába. Õk azért nem amatõrök. És ismét hozzáteszem, low-end truva hajtásról van szó. Személyeskedést meg ne kezdjük el, köszi.
Örülök, hogy jó kérdést tettem fel.. Viszont egy olyan embernek kellene az említett kerékpár, aki hetente 1-2 alkalommal tekerne 30-50-60 km-t.. nem verszenyszerûen sportolni vagy edzeni... Tehát azért a gép nem fog túlzott igénybevétel alá kerülni... ilyen szempontból még a truva is megállhatja a helyét..
üdv,
mad_a
#27340
Posted 2009. September 10. - 09:36
Miért is gyenge??? Terepen nem kap többet ahol szinte állandóan a terhelésváltás van? Na neeee... Azért ezt velem nem eteted meg.Versenyeken (monti)hány embernek van truva hajtómûve? Sokaknak . Biztos azért mer szar. Ennyire nem kell sznoboskodni...
Megnyugodhatsz, én abszolút nem vagyok sznob. De truva ment már szét alattam. Továbbá ismerek pár montist aki azért tart outit, hogy erõsödjön a lába. Õk azért nem amatõrök. És ismét hozzáteszem, low-end truva hajtásról van szó. Személyeskedést meg ne kezdjük el, köszi.

Sign In
Create Account

Back to top





