Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#22181
Írta 2011. január 10. - 16:50

#22182
Írta 2011. január 10. - 16:40

Ezt kellene fúrni:
Lehet, hogy a másik alátét (a féktõl távolabbi) nem is kell hozzá, mert anélkül is megfogja az anya.A féked a hozzávaló anyával valósz. eleve jó, esetleg az egyik alátétet ki kell tágítani (fúróval, az anya külsõ csõátmérõjére), lehet hogy a hidat is (pontosan, óvatosan).
Akkor elvileg a megoldás: a hídnak az egyik felét fúróval kitágítom akkorára, hogy az anya bele tudjon menni. A gond így az, hogy az anya hamarabb fog hozzáérni a híd fék felõli belsõ feléhez, mint a féktõl távolabbi külsõhöz

Lehet, hogy a legjobb megoldás az lenne, hogy simán eladom a hátsó féket, és veszek egy elsõt, amit felrakok hátulra (hiszen annak a csavarja jóval hosszabb). Ha tudtok még valami megoldást, szívesen fogadom azért!!
(és, és köszönöm a türelmet

#22183
Írta 2011. január 10. - 16:21

Sífutóknak készült "futópad".
#22184
Írta 2011. január 10. - 16:15

JAAAJ!! Köszönöm a válaszokat, minden értek!! Volt egy hsz, ami félrevitt, és ezért nem értettem, hogyan mûködik.
Naigen, így már igazatok lenne, csak egy gond van, amit ti is említettetek (ezért sem értettem, hogyan mûködik, hisz teljesen ellentmondásos volt): jelenleg a csavarnak pont akkor az átmérõje, hogy bemegy a hídba, illetve az alátétekbe. Tehát hogy ezt a hosszú anyát rárakhassam, ahhoz mindegyiket fúrni kellene (legalábbis a féktõl távolabbi alátétet, illetve min. a hídnak a felét [most pont "betömi" a csavar a hídon levõ 2lyukat]). Ez viszont azért eléggé brutális megoldás lenne.
Valamit akkor még mindig nem értesz. Miért kéne fúrni? Az anya a legvégére kerül.
Közben látom, hogy azt a hosszú anyát akarod rátenni, de gren tamas már azt is leírta, hogy kéne.
#22185
Írta 2011. január 10. - 16:01

Naigen, így már igazatok lenne, csak egy gond van, amit ti is említettetek (ezért sem értettem, hogyan mûködik, hisz teljesen ellentmondásos volt): jelenleg a csavarnak pont akkor az átmérõje, hogy bemegy a hídba, illetve az alátétekbe. Tehát hogy ezt a hosszú anyát rárakhassam, ahhoz mindegyiket fúrni kellene (legalábbis a féktõl távolabbi alátétet, illetve min. a hídnak a felét [most pont "betömi" a csavar a hídon levõ 2lyukat]). Ez viszont azért eléggé brutális megoldás lenne

#22186
Írta 2011. január 10. - 15:06

dura-ace, vagy record komplett szettel összevetve? esetleg 10-11es campa különbségek?
#22187
Írta 2011. január 10. - 13:00

Stp1-nek igaza van, valamit elnézel. A „híd+2 konverter-alátét" vastagsága együtt kb 2 cm, max 2,5, azaz max. ekkora csavar mehet oda, sõt min. 1-2 mm-el kisebb kell, hogy meg is tudd húzni. A fékbõl kiálló menetre tekered rá a belsõ menetes hosszú „anyát", ahogy erre már többen is rámutattak az elõzõekben. A féked a hozzávaló anyával valósz. eleve jó, esetleg az egyik alátétet ki kell tágítani (fúróval, az anya külsõ csõátmérõjére), lehet hogy a hidat is (pontosan, óvatosan).[...] Próbáltam a két kis "konverter" nélkül, de úgy tényleg esélytelen. (igazából ezek nélkül is legalább 4cm kellene
, mert ugye 2cm a fékben, és min. 2azon kívül, hogy a hídon átmehessen, és így rögtön elfordul mindegyik fékezéskor az egész féktest...)
Olyankor kellhet hosszabb anya, ha még sok mást is kell fogni, pl. sárvédõt meg mondjuk fényvisszaverõ prizmát, vagy ha hátsó féket teszel elõre.
(Most látom, hogy közben Jettison és stp1 is ugyanezt magyarázzák).
#22188
Írta 2011. január 10. - 12:51

a tengelybõl és a csavarból bemegy 3-3cm, akkor legalább 2 cm hosszan fogja az hosszú anya a tengelyt. vagy hol a hiba?
na igen, amit Jettison mond. a henger alakú anyát bele tudod nyomni a hídba?
#22189
Írta 2011. január 10. - 12:51

Alapból így néz ki, DE van hozzá két ilyen kis kiegészítõm, hogy ténylegesen ott lehessen tartani (ha ezek nélkül rakom rá a féket, vagy bármit, nagyon könnyen elfordul). És ha rárakom, akkor pedig ilyen vastag lesz (plusz kép).
Próbáltam a két kis "konverter" nélkül, de úgy tényleg esélytelen. (igazából ezek nélkül is legalább 4cm kellene, mert ugye 2cm a fékben, és min. 2azon kívül, hogy a hídon átmehessen, és így rögtön elfordul mindegyik fékezéskor az egész féktest...)
#22190
Írta 2011. január 10. - 12:39

Próbáltam a két kis "konverter" nélkül, de úgy tényleg esélytelen. (igazából ezek nélkül is legalább 4cm kellene

#22191
Írta 2011. január 10. - 12:16

Azt hiszem, ...
mutass képet arról a hátsó hídról légyszíves. elképzelni nem tudom mi lehet ott ilyen vastag.
#22192
Írta 2011. január 10. - 12:02

Ehhez milyen cipõt tudtok ajánlani? Shimanok jók?Bike24 - Pedale von Crankbrothers, Shimano, Time, NC-17, Speedplay, Look, Ritchey, Truvativ, Salt, Specialized, Procraft, DMR, Odyssey, Syncros und Easton
Ilyesmire gondolsz? (van egy PDA530asom ha érdekel csak ezüst színben)
#22193
Írta 2011. január 10. - 11:43

De így van. Talán megérted majd a mûködését ha látod élõben.
Azt hiszem, van róla képem (legalábbis remélem, hogy tényleg értem, hogyan mûködik), viszont megnéztem, és nekem a csavar teljes hosszánal összesen min. 5cm-nek lennie, a fékbõl kilógó résznek pedig 3cmnek.
És ha tényleg jól értem, akkor ez egy összvissz 3cmes csavar. :S
Lenne valami más megoldás a problémára?
#22194
Írta 2011. január 10. - 11:25

#22195
Írta 2011. január 09. - 14:59

Ilyesmire gondolsz? (van egy PDA530asom ha érdekel csak ezüst színben)
#22196
Írta 2011. január 09. - 14:20

#22197
Írta 2011. január 09. - 12:28

Oké, köszönöm! A kérdést szerintem sem értettétek félre, csak az zavart meg, hogy a képen a csavarnak nincsen kívül menete, úgy tûnik, mintha belsõ menetes lenne. De gondolom akkor nem így van.
De így van. Talán megérted majd a mûködését ha látod élõben.
A sebesség mindent megold.
#22198
Írta 2011. január 09. - 11:38

Hopp, ez akkor nekem is föltûnt, mert a Campa agyam idõnkénti zsírzására emlékeztem ugyan, ám lusta voltam ellenõrizni. Most viszont megtettem: egy Campagnolo Record 10/11 agy kézikönyvébõl idézem (12., 17. o.). Olajozásról nincs szó, az a pattintós bilinccsel fedett lyuk ott középen bizony zsírzónyílás. Zsírzást (e lyukon át) 4-5000 km-enként ajánlanak, teljes szétszedést, tisztogatást, zsírzást 30000-nél, persze hozzáteszik, hogy függ a használat módjától. A szabadonfutó csapágyait is ugyanakkor kell az azon lévõ (azaz a másik) lyukon át zsírozni (ahhoz le kell venni a fogaskoszorút). Olyan Campagnolo agyaknál, ahol nincs ilyen lyuk, a hagyományos szétszedést és újrazsírzást javasolják.
nekem elöl hátul record agyam van. az elsõ még 1 régebbi titántengelyes ipar csapágyas verzió. ezt csak a zsírzó lyukon keresztül lehet kenni. hátul alu tengelyes van azt inkább szétszedem,mert túl sok zsír menne bele. 1x belenyomtam a lyukon keresztül a kenõanyagot,de olyan lett mintha beragasztottam volna.
#22199
Írta 2011. január 09. - 11:30

#22200
Írta 2011. január 09. - 09:48
