Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34362 hozzászólás a témában

#22181
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Az anyából köszörülj le annyit, hogy ne érjen hozzá semmihez.

#22182
mci

mci

    vendég

  • fórumtag
  • 111 hozzászólás
Na, mostmár minden világos.

Ezt kellene fúrni:

A féked a hozzávaló anyával valósz. eleve jó, esetleg az egyik alátétet ki kell tágítani (fúróval, az anya külsõ csõátmérõjére), lehet hogy a hidat is (pontosan, óvatosan).

Lehet, hogy a másik alátét (a féktõl távolabbi) nem is kell hozzá, mert anélkül is megfogja az anya.

Akkor elvileg a megoldás: a hídnak az egyik felét fúróval kitágítom akkorára, hogy az anya bele tudjon menni. A gond így az, hogy az anya hamarabb fog hozzáérni a híd fék felõli belsõ feléhez, mint a féktõl távolabbi külsõhöz :P. És úgy viszont nem hiszem, hogy meg tudom eléggé szorítani ahhoz, hogy ne forogjon el a féktest (hiszen 2ponton fog érintkezni nem stabil (forogni nem képes) testtel (a híd belsõ oldalán)).

Lehet, hogy a legjobb megoldás az lenne, hogy simán eladom a hátsó féket, és veszek egy elsõt, amit felrakok hátulra (hiszen annak a csavarja jóval hosszabb). Ha tudtok még valami megoldást, szívesen fogadom azért!!

(és, és köszönöm a türelmet :) )

#22183
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Edvald Boasson Hagen okosan megoldja a norvég télben az edzést.



Sífutóknak készült "futópad".

#22184
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

JAAAJ!! Köszönöm a válaszokat, minden értek!! Volt egy hsz, ami félrevitt, és ezért nem értettem, hogyan mûködik.

Naigen, így már igazatok lenne, csak egy gond van, amit ti is említettetek (ezért sem értettem, hogyan mûködik, hisz teljesen ellentmondásos volt): jelenleg a csavarnak pont akkor az átmérõje, hogy bemegy a hídba, illetve az alátétekbe. Tehát hogy ezt a hosszú anyát rárakhassam, ahhoz mindegyiket fúrni kellene (legalábbis a féktõl távolabbi alátétet, illetve min. a hídnak a felét [most pont "betömi" a csavar a hídon levõ 2lyukat]). Ez viszont azért eléggé brutális megoldás lenne :).


Valamit akkor még mindig nem értesz. Miért kéne fúrni? Az anya a legvégére kerül.

Közben látom, hogy azt a hosszú anyát akarod rátenni, de gren tamas már azt is leírta, hogy kéne.

#22185
mci

mci

    vendég

  • fórumtag
  • 111 hozzászólás
JAAAJ!! Köszönöm a válaszokat, minden értek!! Volt egy hsz, ami félrevitt, és ezért nem értettem, hogyan mûködik.

Naigen, így már igazatok lenne, csak egy gond van, amit ti is említettetek (ezért sem értettem, hogyan mûködik, hisz teljesen ellentmondásos volt): jelenleg a csavarnak pont akkor az átmérõje, hogy bemegy a hídba, illetve az alátétekbe. Tehát hogy ezt a hosszú anyát rárakhassam, ahhoz mindegyiket fúrni kellene (legalábbis a féktõl távolabbi alátétet, illetve min. a hídnak a felét [most pont "betömi" a csavar a hídon levõ 2lyukat]). Ez viszont azért eléggé brutális megoldás lenne :).

#22186
The D

The D

    vendég

  • fórumtag
  • 102 hozzászólás
használt már valaki 10es campa chorus szettet? az "újabb" karbon hajtómûves szetten gondolkodom, jó áron tudnék hozzájutni.
dura-ace, vagy record komplett szettel összevetve? esetleg 10-11es campa különbségek?

#22187
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 hozzászólás

[...] Próbáltam a két kis "konverter" nélkül, de úgy tényleg esélytelen. (igazából ezek nélkül is legalább 4cm kellene :), mert ugye 2cm a fékben, és min. 2azon kívül, hogy a hídon átmehessen, és így rögtön elfordul mindegyik fékezéskor az egész féktest...)

Stp1-nek igaza van, valamit elnézel. A „híd+2 konverter-alátét" vastagsága együtt kb 2 cm, max 2,5, azaz max. ekkora csavar mehet oda, sõt min. 1-2 mm-el kisebb kell, hogy meg is tudd húzni. A fékbõl kiálló menetre tekered rá a belsõ menetes hosszú „anyát", ahogy erre már többen is rámutattak az elõzõekben. A féked a hozzávaló anyával valósz. eleve jó, esetleg az egyik alátétet ki kell tágítani (fúróval, az anya külsõ csõátmérõjére), lehet hogy a hidat is (pontosan, óvatosan).
Olyankor kellhet hosszabb anya, ha még sok mást is kell fogni, pl. sárvédõt meg mondjuk fényvisszaverõ prizmát, vagy ha hátsó féket teszel elõre.
(Most látom, hogy közben Jettison és stp1 is ugyanezt magyarázzák).

#22188
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás
hát így saccra a két alátét 2x5mm. híd meg mondjuk 15-20mm, nem?
a tengelybõl és a csavarból bemegy 3-3cm, akkor legalább 2 cm hosszan fogja az hosszú anya a tengelyt. vagy hol a hiba?

na igen, amit Jettison mond. a henger alakú anyát bele tudod nyomni a hídba?

#22189
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 hozzászólás
valami itt nagyon nem stimmel nálad, ebbe a fékhídba bármilyen csavar-anya kombónak jónak kell lennie, kivéve ha túl hosszú az anya, mert akkor már felütközik a féktesten mielõtt szorítana. biztos hogy nem kell ehhez 4cm hosszú anya. kizárt dolog. szerintem a mostanival is az a gondod, hogy valahol felütközik az anya és nem tud szorítani, ha tényleg ez van akkor vrni kell az anyából (esetleg a csavarból, ha a csavarvég ütközik fel az anya belsejében) vagy rövidebbet venni


Alapból így néz ki, DE van hozzá két ilyen kis kiegészítõm, hogy ténylegesen ott lehessen tartani (ha ezek nélkül rakom rá a féket, vagy bármit, nagyon könnyen elfordul). És ha rárakom, akkor pedig ilyen vastag lesz (plusz kép).
Próbáltam a két kis "konverter" nélkül, de úgy tényleg esélytelen. (igazából ezek nélkül is legalább 4cm kellene :), mert ugye 2cm a fékben, és min. 2azon kívül, hogy a hídon átmehessen, és így rögtön elfordul mindegyik fékezéskor az egész féktest...)



#22190
mci

mci

    vendég

  • fórumtag
  • 111 hozzászólás
Alapból így néz ki, DE van hozzá két ilyen kis kiegészítõm, hogy ténylegesen ott lehessen tartani (ha ezek nélkül rakom rá a féket, vagy bármit, nagyon könnyen elfordul). És ha rárakom, akkor pedig ilyen vastag lesz (plusz kép).
Próbáltam a két kis "konverter" nélkül, de úgy tényleg esélytelen. (igazából ezek nélkül is legalább 4cm kellene :), mert ugye 2cm a fékben, és min. 2azon kívül, hogy a hídon átmehessen, és így rögtön elfordul mindegyik fékezéskor az egész féktest...)

#22191
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás

Azt hiszem, ...


mutass képet arról a hátsó hídról légyszíves. elképzelni nem tudom mi lehet ott ilyen vastag.

#22192
PaulvanDyk

PaulvanDyk

    vendég

  • fórumtag
  • 17 hozzászólás

Bike24 - Pedale von Crankbrothers, Shimano, Time, NC-17, Speedplay, Look, Ritchey, Truvativ, Salt, Specialized, Procraft, DMR, Odyssey, Syncros und Easton

Ilyesmire gondolsz? (van egy PDA530asom ha érdekel csak ezüst színben)

Ehhez milyen cipõt tudtok ajánlani? Shimanok jók?

#22193
mci

mci

    vendég

  • fórumtag
  • 111 hozzászólás

De így van. Talán megérted majd a mûködését ha látod élõben.


Azt hiszem, van róla képem (legalábbis remélem, hogy tényleg értem, hogyan mûködik), viszont megnéztem, és nekem a csavar teljes hosszánal összesen min. 5cm-nek lennie, a fékbõl kilógó résznek pedig 3cmnek.

És ha tényleg jól értem, akkor ez egy összvissz 3cmes csavar. :S

Lenne valami más megoldás a problémára?

#22194
mrteo

mrteo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 375 hozzászólás
Hali, tudtok ajánlani viszonylag olcsó de jó hatású országúti féket? Munkába járós bringát építek, de gondolom kétforgáspontú az alap.

#22195
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás
Bike24 - Pedale von Crankbrothers, Shimano, Time, NC-17, Speedplay, Look, Ritchey, Truvativ, Salt, Specialized, Procraft, DMR, Odyssey, Syncros und Easton

Ilyesmire gondolsz? (van egy PDA530asom ha érdekel csak ezüst színben)
11:38:11 IM 2012

#22196
PaulvanDyk

PaulvanDyk

    vendég

  • fórumtag
  • 17 hozzászólás
Valaki tud nekem ajánlani egy SPD pedált, ami egyaránt lehet használni normál cipõvel is?

#22197
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Oké, köszönöm! A kérdést szerintem sem értettétek félre, csak az zavart meg, hogy a képen a csavarnak nincsen kívül menete, úgy tûnik, mintha belsõ menetes lenne. De gondolom akkor nem így van.


De így van. Talán megérted majd a mûködését ha látod élõben.


A sebesség mindent megold.

 


#22198
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.383 hozzászólás

Hopp, ez akkor nekem is föltûnt, mert a Campa agyam idõnkénti zsírzására emlékeztem ugyan, ám lusta voltam ellenõrizni. Most viszont megtettem: egy Campagnolo Record 10/11 agy kézikönyvébõl idézem (12., 17. o.). Olajozásról nincs szó, az a pattintós bilinccsel fedett lyuk ott középen bizony zsírzónyílás. Zsírzást (e lyukon át) 4-5000 km-enként ajánlanak, teljes szétszedést, tisztogatást, zsírzást 30000-nél, persze hozzáteszik, hogy függ a használat módjától. A szabadonfutó csapágyait is ugyanakkor kell az azon lévõ (azaz a másik) lyukon át zsírozni (ahhoz le kell venni a fogaskoszorút). Olyan Campagnolo agyaknál, ahol nincs ilyen lyuk, a hagyományos szétszedést és újrazsírzást javasolják.


nekem elöl hátul record agyam van. az elsõ még 1 régebbi titántengelyes ipar csapágyas verzió. ezt csak a zsírzó lyukon keresztül lehet kenni. hátul alu tengelyes van azt inkább szétszedem,mert túl sok zsír menne bele. 1x belenyomtam a lyukon keresztül a kenõanyagot,de olyan lett mintha beragasztottam volna.

#22199
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.383 hozzászólás
belül van a menet természetesen.

#22200
mci

mci

    vendég

  • fórumtag
  • 111 hozzászólás
Oké, köszönöm! A kérdést szerintem sem értettétek félre, csak az zavart meg, hogy a képen a csavarnak nincsen kívül menete, úgy tûnik, mintha belsõ menetes lenne. De gondolom akkor nem így van.