Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * - - 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
33101 hozzászólás a témában

#1
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 595 hozzászólás

Ez direkt sz*r, ez egyertelmu.

Ha igenyes sz*rt akart volna, akkor legalabb kozepre rendezi ezt a negy lanckereket, es akkor legalabb egyenes lancvonal lenne.

Hát ja, valahogy úgy ahogy azt a GCN-es csóka csinálta itt (ennek legalább volt értelme): https://www.globalcy...e-kom-challenge



#2
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.161 hozzászólás

nem értem, ezt az áttételtartományt kb első váltó nélkül is tudná egy teljes sorral, ráadásul egyszerűbb (talán még könnyebb) is lenne a canga.

 

ennyi erővel mehetne mondjuk nyereg nélkül is, azzal is könnyebb a gép és funkcionálisan is csak kicsivel sz@rabb... d3.gif

Ez direkt sz*r, ez egyertelmu.

Ha igenyes sz*rt akart volna, akkor legalabb kozepre rendezi ezt a negy lanckereket, es akkor legalabb egyenes lancvonal lenne.


ave módosította - 2018. október 19. - 12:46

  • Vejne kedveli ezt

#3
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 5.960 hozzászólás

 

nem értem, ezt az áttételtartományt kb első váltó nélkül is tudná egy teljes sorral, ráadásul egyszerűbb (talán még könnyebb) is lenne a canga.

 

ennyi erővel mehetne mondjuk nyereg nélkül is, azzal is könnyebb a gép és funkcionálisan is csak kicsivel sz@rabb... d3.gif


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#4
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 595 hozzászólás

Sort figyeld!

 

https://www.pezcycli...e-xr-2-special/



#5
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.161 hozzászólás

En acellal oldottam meg, nem olommal.

20-30g semmit nem szamit.

Egyszer a standard 1400g-s kerekszett utan probaltam egy 990g-s karbon szettet, erzesre semmi kulonbseg, es kimerni sem sikerult gyorsulast emelkedon.



#6
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 3.732 hozzászólás

nekem kb 5 gramm kellett a hátsó kerékre,és kb 9 gramm az elsőre. viszont nekem a felni illesztése a nehéz,és a szelep mellé kellet ragasztanom. az 5 gramm a hátsó keréknél úgy jött ki,h a küllőmágnest a szelephez közeli küllőre raktam. 

 

nem kell elhinni,h a fékezésre milyen hatással van ez a kiegyensúlyozás,de nálam bevált. ;) 


  • Kisherceg kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#7
nagylaci32

nagylaci32

    vendég

  • fórumtag
  • 127 hozzászólás

Elhiszem, hogy a kiegyensúlyozott kerék az állványt már nem rázza be, de hogy a fékezésre is hatással legyen, az nekem nehezen elképzelhető.

A "speed wobble" beremegés a kerékpár-kerékpáros alkotta rendszer rugalmasságából ered. Szerintem a váz, villa és nyeregcső rugalmassága határozza meg leginkább a speed wobble hajlamot, de nem kizárt, hogy a kerekek, stucni, valamint a kormány merevsége is közrejátszik ebben. Emellett persze a versenyző súlya sem mindegy. Simán lehet, hogy a jelenség, ami egy 100+-os bringás alatt már 60 km/h-nál előjön, addig egy 60 kg-os versenyző alatt ugyanaz a bringa még 80-nál sem vibrál.
Ki lehet próbálni, hogy a vibráció leáll-e ha a kiállunk a nyeregből, mert általában ez az ellenszer, ha már megtörtént a baj.

 

OFF
Elvben azért kezd beremegni a bringa, mert a kerekek kiegyensúlyozatlansága okozta rezgés frekvenciája pont akkora, hogy gerjeszti a bringa-bringás rendszer sajátfrekvenciáját, ebből van a baj. Sajnos ez a sajátfrekvenciás dolog öngerjesztő, szóval egy jól kiegyensúlyozott keréknél is elő fog fordulni, csak esetleg pár kerékfordulattal később.
Ha az elméletnél maradunk, akkor megoldás az is, ha alacsonyabb vagy magasabb sebességgel megyünk, mert ekkor a kerekek forgási frekvenciája már nem esik egybe azzal a bizonyos sajátfrekvenciával. A nyeregből való kiállás pedig azért használ, mert ezzel elhangoljuk a rendszert, megváltozik a testtömegünk és a kerékpár kapcsolatának merevsége, ezzel a sajátfrekvencia értéke. Lehet, hogy a kormány elengedése vagy a lábunk felemelése a pedálról is működne, csak az kevésbé biztonságos :)
Ilyen szempontból a legrosszabb helyzetben vannak a régi, vékony csövű acélbringák, nagy vázmérettel és súlyos kerékpárossal a nyeregben. Ezeknél a legnagyobb a valószínűsége annak, hogy észszerű tempónál is beremegnek.

Gondolom böhöm vázkeresztmetszetű (merev) montival még nem tapasztalta senki a jelenséget. Pedig minden bringa hajlamos rá, csak mivel némelyik jóval merevebb, ezért sokkal magasabb sebességnél jönne elő rajta, mint amennyivel közlekednek vele.

Nekem ezzel a jelenséggel kb 20 km/h-nál volt tapasztalatom egy merev montin, amin egy nyüzüge hátsó csomagtartóra volt helyezve egy pár kilós táska. Ha a megfelelő sebességgel elkaptam egy kis úthibát rögtön elkezdte riszálni magát. Még durvább tud ez lenne a női vázas "parasztbicikliken". Ott aztán tud csavarodni a váz.

ON
Nagy versenycsapatoknál szokás a kiegyensúlyozás? Mert szerintem sem érezhető a kiegyensúlyozás hatása menet közben.
Amúgy is, más azért vesz drágán kerekeket, hogy azok könnyűek legyenek, ti pedig ólmot ragasztotok rá?! :)



#8
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.161 hozzászólás

En meg ev elejen egyensulyoztam ki a kerekeim, a latex belso miatt kell foleg, a szelepnel sokkal nehezebb, mint a butil.

Tokeletesen egyensulyban van, de semmi erzekelheto hatasa nincs.   Azt remeltem ez majd elmulasztja az 50 feletti temponal neha elofordulo speed wobble-t, de nem, az ugyanugy elojott.

 

En mondjuk nem olomszalagot hasznaltam, az keves lett volna, 10g felett kellett egy kerekbe.



#9
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 3.732 hozzászólás

 

nem olyan régen néztem ezt a videót,és úgy gondoltam,h kipróbálom ezt a kerék kiegyensúlyozást. nem vártam nagy változásokat,de azért kíváncsi voltam a végeredményre. az ezer éves shamal kerekeimet csináltam meg,mert ott látványos lehet a javulás... talán. nehezek,meg már a felnik is elég viseltesek. fékezéskor gondjaim voltak vele. olyan volt,mintha nyolcas lenne a kerekekben. nem fogott egyenletesen a fék,és ez vizes úton elég gáz volt. volt,h meg is csúszott emiatt a bringa. állványon meghajtva a hátsó kereket,meg baromira nagy kilengést tudott produkálni az egész bringa. 

 

tegnap megjött a decába az ólom szalagom. teniszütők kiegyensúlyozásához használják. ma reggel gyorsan feldobtam a felnikre. kerekek be a bringába,aztán amikor meghajtottam az állványon jött a "csoda". a bringa állt egy helyben,miközben a kerék meg pörgött ezerrel. úgy néz ki sikerült a kísérlet ezen része. aztán menetem vele egy 60-ast,és már elején érezhető volt,h a fékek egyenletesen fognak. én meg tökre azt hittem,h a felnik már ennyire rosszak. ehelyett elég volt néhány kis ólomszalagot felragasztani a megfelelő helyre. így síkon,az én tempómnál nem veszek észre különösebb változást,de gondolom lejtőn nagy sebességnél már kijöhetnek az előnyei a kis plusz súlyoknak. fékezésnél elég egyértelmű a változás. tehát jobban irányítható,fékezhető lesz tőle a bringa.  

 

https://www.decathlo...id_8013951.html ilyet vettem. kb 10 mm széles,úgyhogy nem zavar be a külsőknek sem. tudom. ebay-on lehet kapni olcsóbban,de ezt nekem 1xűbb volt beszerezni.  


  • Kisherceg kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#10
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 449 hozzászólás
Crud products crud road racer mk3 egy lehetőség.

#11
smarton

smarton

    fórumtag

  • fórumtag
  • 23 hozzászólás
Giant TCX SLR 2-es bicajra szeretnék sárvédőt tenni. Vannak is a bicajon ehhez furatok, eddig ok. Viszont a legtöbb sárvédőnek van kis füle, amit a fék alatt szoktak rögzíteni. Ezen a bicajon nincsen erre lehetőség, még híd sincsen a hátsó villák között. Olyan sárvédőt szeretnék, ami végig ér, védi a sartol az első váltót is. Első körben vazra szerelhető, fél hosszúak nem jönnek szóba. Van valami ötletetek hogy hogyan és milyen típusú sárvédőt tudnék felszerelni?

Köszi!

#12
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 178 hozzászólás

Nem lesz ilyen. Egyedül a zoom és napi merte megírni.

Mi támasztja alá, hogy nem lesz? Sosem értettem, hogy miért kell állítani olyat, amit nem is tud az állítója valójában. Vagy ha tudja, akkor miért nem írja le azt is, hogy más is tisztábban láthasson... Nem menő a tűzhöz közeliként tudatni a többiekkel, hogy valamiről van biztos információ, aztán pedig nem megosztani azt érdemben...  



#13
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.161 hozzászólás

Nem lesz ilyen. Egyedül a zoom és napi merte megírni.

De esszeru lenne.

Nem baj, elobb utobb az ebike-ok miatt ugyis lesz valami valtoztatas, mert az nem jarja, hogy e-bikekal, ami segedmotoros kerek sebessegre kepes, es hasonlo meretu tank a kerekparuton kelljen menni.   Es hogy ebike, vagy orszaguti az mar mindegy.



#14
embé

embé

    fórumtag

  • fórumtag
  • 47 hozzászólás

sajnos ez nem lesz tartós darab
a szélén látszik hogy szar/nincs alapja az útnak. beton lett volna az örök, de ha kisebb forgalmú és nem sok a teherautó akkor legalább egy réteg döngölt kavics

Galga és Acsa között voltam, amikor félpályás terelés volt, ott beton az alap. Télen már rendes 30 cm kátyúk voltak, az alapból jöttek ki a kavicsok, így mást nem tudtak tenni.
Váchartyánnál csak az rémlik, hogy a felső réteg volt hiányos, ott azt hiszem csak felmarták azt, és az egyenes felületre húzták az újat.

embé módosította - 2018. október 04. - 15:43


#15
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.782 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Ez esszerunek otletnek tunik.  Talan no a licenszes versenyzok szama is ettol.

https://www.napi.hu/...sok.670190.html

Nem lesz ilyen. Egyedül a zoom és napi merte megírni.


  • donciccio kedveli ezt


A sebesség mindent megold.

 


#16
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.677 hozzászólás

persze, csak úgy leborították az aszfaltot egy régi földútra...  :blink:  

dehogy. a domb tetején leöntöttek pár köbméter aszfaltmasszát majd hagyták hogy lefollyon



#17
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.161 hozzászólás

Ez esszerunek otletnek tunik.  Talan no a licenszes versenyzok szama is ettol.

https://www.napi.hu/...sok.670190.html



#18
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 5.960 hozzászólás

sajnos ez nem lesz tartós darab

a szélén látszik hogy szar/nincs alapja az útnak. beton lett volna az örök, de ha kisebb forgalmú és nem sok a teherautó akkor legalább egy réteg döngölt kavics

 

persze, csak úgy leborították az aszfaltot egy régi földútra...  :blink:  


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#19
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 3.732 hozzászólás

sajnos ez nem lesz tartós darab

a szélén látszik hogy szar/nincs alapja az útnak. beton lett volna az örök, de ha kisebb forgalmú és nem sok a teherautó akkor legalább egy réteg döngölt kavics

nem tudom,h hogyan készült,de legalább néhány évig jó lesz. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#20
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 3.732 hozzászólás

a Nézsa és Keszeg közötti munkáknak nincs nyoma az utinform.hu-n. :(

tudom. én is onnan próbáltam infót gyűjteni.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A