Nem ízlés kérdése, mert minden bovden nyúlik használat közben annyit, hogy akármilyen precíz első szerelés után szükség legyen az utánállítás lehetőségére. Vagy Te 100km után újratokozol és bovdenezel mindig? Mert akkor értem a hozzáállásodat...
A kupakkal meg gondolom azt akarta mondani, hogy hosszanti szálas ház végére felhúzva azt, azt ugyan úgy be lehet dugni a fékváltókar erre a célra kialakított helyére, mert belefér pont úgy, mint a flexicső, mert megfelelő átmérőjű a vége hozzá.
mondjuk vitát elkerülendő javaslom a hidraulikus féket, wifis villanyváltóval....
Ha a bowden maradó alakváltozást szenvedett, akkor már rég tönkretetted a bowdent -> a bowden nem "nyúlik". Amire te gondolsz, az a ház kompressziója, végső elhelyezkedése. Ha normálisan elő lett készítve a ház, ez gyakorlatilag nem létező jelenség. Ha közepesen lett előkészítve, akkor még mindig jó vagy, ha 1x bekötöd a bowdent, párszor meghúzod erősen a féket, hogy a ház beálljon a helyére és utána még1x előfeszíted.
A POP kupakot ugyan bedughatod a fékváltókarba, de Sh fékváltókarokban a furat egyrészt jóval mélyebb, mint az 5mm átmérőjű rész hossza. Másrészt a furat pereme pedig nem kör alakú, hanem a fvkar ívelt formája és a furat áthatása. A POP kupak vastag része erre az áthatásra fog felülni. Ilyen kis kompozit felületen ekkora erőt koncentrálni igazi kontár dolog. Harmadrészt pedig a vastag rész mereven fog kiállni a fékváltókarodból, lesz egy szép nagy bumszli a fvkar alatt.
Ezen én is eltűnődtem, hogy ha nem lenne feszítőcsavar a fékemen, hogyan kompenzálnám a betét kopását, mert kb. a fékbetét teljes élettartamát kimozgom így 5 -ös imbusz használata nélkül. Ha nem jó a nyomáspont, megállok az út szélén, azt tekergetek a féktestnél. Ha a bowdenházban lenne a feszítő, ezt menet közben is intézhetném, de nem vagyok ilyen elitracer, ráérek.
https://www.sram.com...user-manual.pdf
"As the brake pads wear, turn the inboard and outboard brake pad adjustment knobs clockwise until the desired pad and rotor gap is achieved.
Do not use the inline or lever barrel adjuster to adjust for pad wear."