Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34322 replies to this topic

#1
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Akkor szerintem Decemberig megleszek a "meghízott" Vittoria butyl belsőkkel, télen megnézem mennyiért lehet hozzájutni a pink Vittoria latexekhez, ebből a TPU-t kihagyom, mert agyament ára van. (700x23-as Corsa külsőket használok, amíg van, utána majd 700x24-est, szélesebbet nem szeretnék, nem akarok "parasztbájkot" csinálni a Colnago-ból.)
 

10 éve használok Vittoria latex belsőket, 2-4 naponta fújni kell, de megbízható rendszer. 10 év alatt 1 defekt. (Sokat megyek.)

https://r2-bike.com/...ex tube&search=


  • donciccio likes this

#2
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

Akkor szerintem Decemberig megleszek a "meghízott" Vittoria butyl belsőkkel, télen megnézem mennyiért lehet hozzájutni a pink Vittoria latexekhez, ebből a TPU-t kihagyom, mert agyament ára van. (700x23-as Corsa külsőket használok, amíg van, utána majd 700x24-est, szélesebbet nem szeretnék, nem akarok "parasztbájkot" csinálni a Colnago-ból.)
 

nekem is ilyen külsőm van. az a 23 mm nálam inkább 24. :D legalábbis ennyit mértem régebben. pedig vékony felniken vannak ezek a külsők.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#3
GM

GM

    vendég

  • fórumtag
  • 118 posts

én ezt a ridenow márkájút használom. ez aliexperss-es beszerzés. abból is a legkönnyebbet. 24 gramm/db. mondjuk ezt pont nem ajánlja a cég felnifékes kerekekhez. a sok fékezéskor felmelegedett felnik kidurranthatják. előtte vittoria latex belsőket használtam. ragasztani sajnos nem tudtam a tpu belsőket. viszont nyeregtáskába ideális lehet. az utakon nem defekteltem le velük. amúgy én azon gondolkodok, h visszarakom a latex belsőket. ez utóbbi vlmivel kényelmesebb bringázást ad ki. 

Akkor szerintem Decemberig megleszek a "meghízott" Vittoria butyl belsőkkel, télen megnézem mennyiért lehet hozzájutni a pink Vittoria latexekhez, ebből a TPU-t kihagyom, mert agyament ára van. (700x23-as Corsa külsőket használok, amíg van, utána majd 700x24-est, szélesebbet nem szeretnék, nem akarok "parasztbájkot" csinálni a Colnago-ból.)
 


  • donciccio likes this

#4
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

A napokban kereket cserélek az országútimban (felni fékes), tanácsot szeretnék kérni TPU-belső témában.
Van belőle ajánlott, esetleg kerülendő?
Ki mit ajánl?
Eddig Vittoria EVO55 55 grammos butyl belsőket használtam, de már nem kapható és a tartalék készletem kifogyott.
Kénytelen leszek váltani.

én ezt a ridenow márkájút használom. ez aliexperss-es beszerzés. abból is a legkönnyebbet. 24 gramm/db. mondjuk ezt pont nem ajánlja a cég felnifékes kerekekhez. a sok fékezéskor felmelegedett felnik kidurranthatják. előtte vittoria latex belsőket használtam. ragasztani sajnos nem tudtam a tpu belsőket. viszont nyeregtáskába ideális lehet. az utakon nem defekteltem le velük. amúgy én azon gondolkodok, h visszarakom a latex belsőket. ez utóbbi vlmivel kényelmesebb bringázást ad ki. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#5
GM

GM

    vendég

  • fórumtag
  • 118 posts

A napokban kereket cserélek az országútimban (felni fékes), tanácsot szeretnék kérni TPU-belső témában.
Van belőle ajánlott, esetleg kerülendő?
Ki mit ajánl?
Eddig Vittoria EVO55 55 grammos butyl belsőket használtam, de már nem kapható és a tartalék készletem kifogyott.
Kénytelen leszek váltani.


Edited by GM, 2024. October 30. - 18:59.


#6
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

ezt a szívószálas bowdenvezetés megoldást nem láttam még a középcsapágy-vázcső alatt

teflon cső lesz az. én is használom. én szoktam húzni rá gumiharangot, mert ha belemegy a kosz, akkor nem sokat ér. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#7
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13,254 posts
  • LocationSvájc

ezt a szívószálas bowdenvezetés megoldást nem láttam még a középcsapágy-vázcső alatt

 

nem szivoszal, tefloncso, ebben csuszkal a bowden nem pedig a vazon. Ha eleve van mőanyag csuszka alul, felszoktam furni es egy darab ilyen csével megtuningolom

 

ilyen csovek jonnek minden uj szetszerelt orszagutni, a vazban,  megkonnyitve a bowdenek befuzeset

mindig felrerakom oket, jo lesz valamikor


  • donciccio likes this

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#8
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

ezt a szívószálas bowdenvezetés megoldást nem láttam még a középcsapágy-vázcső alatt


  • donciccio likes this

#9
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

https://youtu.be/9lg...UkH_T-gAoem-x-x


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#10
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

belefutottam a fb-on ebbe a szép Tommasini bringába, és a kormányon megakadt a szemem. hagyományos stucnihoz nem nagyon kapni ilyen modern stílusú kormányt. azt hittem, h Deda lesz, de nem. https://www.somafab....t/highway-1-bar számomra ismeretlen gyártó, de jónak tűnik. a deda hasonló kormánya fekete. ez meg legalább polírozott, ami többnyire jobban megy a régebbi bringákhoz.

 

460632525_10160411211877901_787281388931


  • Kisherceg likes this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#11
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 619 posts

Ez OK. 
 
" Ha a bowden maradó alakváltozást szenvedett, akkor már rég tönkretetted a bowdent -> a bowden nem "nyúlik". Amire te gondolsz, az a ház kompressziója, végső elhelyezkedése. Ha normálisan elő lett készítve a ház, ez gyakorlatilag nem létező jelenség. Ha közepesen lett előkészítve, akkor még mindig jó vagy, ha 1x bekötöd a bowdent, párszor meghúzod erősen a féket, hogy a ház beálljon a helyére és utána még1x előfeszíted. "
 
Ez NEM. 
 

én is.


És érvelni is fogsz, vagy kezeljük isteni kinyilatkoztatásként. Lehet, akkor mások is tanulhatnának valami újat...
Szakító diagram mond valamit?

#12
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 posts

 

A POP kupakot ugyan bedughatod a fékváltókarba, de Sh fékváltókarokban a furat egyrészt jóval mélyebb, mint az 5mm átmérőjű rész hossza. Másrészt a furat pereme pedig nem kör alakú, hanem a fvkar ívelt formája és a furat áthatása. A POP kupak vastag része erre az áthatásra fog felülni. Ilyen kis kompozit felületen ekkora erőt koncentrálni igazi kontár dolog. Harmadrészt pedig a vastag rész mereven fog kiállni a fékváltókarodból, lesz egy szép nagy bumszli a fvkar alatt.

 

 

Ez OK. 

 

" Ha a bowden maradó alakváltozást szenvedett, akkor már rég tönkretetted a bowdent -> a bowden nem "nyúlik". Amire te gondolsz, az a ház kompressziója, végső elhelyezkedése. Ha normálisan elő lett készítve a ház, ez gyakorlatilag nem létező jelenség. Ha közepesen lett előkészítve, akkor még mindig jó vagy, ha 1x bekötöd a bowdent, párszor meghúzod erősen a féket, hogy a ház beálljon a helyére és utána még1x előfeszíted. "

 

Ez NEM. 

 

A többit elengedem.

én is. 



#13
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 619 posts

Ott valóban szükség van rá...smile.png

Bár azokon meg elve szokott lenni bowdenfeszesség állító, szóval arra meg azért nem kell az inline változat...



#14
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 619 posts

Elnézést, elfelejtettem külön megemlíteni, hogy trp oem fékem van. Azon meg nincs fékbetét állító, csak a helye.

Ez nem a támasztós elven működik, mint a sram/avid bb-k, itt mindkét oldali fékbetét mozog, szimmetrikusan.

Ott valóban szükség van rá...:)


  • Rabbit likes this

#15
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,025 posts
A POP kupak kapcsán igen, a fvk-ba való csatlakozásra gondoltam. Utólag elgondolkoztam rajta, hogy talán a kupak rövid ehhez a feladathoz, így nem biztos, hogy jó.

A többit elengedem.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#16
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,013 posts
  • LocationKelenföld

https://www.sram.com...user-manual.pdf

"As the brake pads wear, turn the inboard and outboard brake pad adjustment knobs clockwise until the desired pad and rotor gap is achieved.
Do not use the inline or lever barrel adjuster to adjust for pad wear."
 

Elnézést, elfelejtettem külön megemlíteni, hogy trp oem fékem van. Azon meg nincs fékbetét állító, csak a helye.

Ez nem a támasztós elven működik, mint a sram/avid bb-k, itt mindkét oldali fékbetét mozog, szimmetrikusan.



#17
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 619 posts

Nem ízlés kérdése, mert minden bovden nyúlik használat közben annyit, hogy akármilyen precíz első szerelés után szükség legyen az utánállítás lehetőségére. Vagy Te 100km után újratokozol és bovdenezel mindig? Mert akkor értem a hozzáállásodat...

 

A kupakkal meg gondolom azt akarta mondani, hogy hosszanti szálas ház végére felhúzva azt, azt ugyan úgy be lehet dugni a fékváltókar erre a célra kialakított helyére, mert belefér pont úgy, mint a flexicső, mert megfelelő átmérőjű a vége hozzá. 

 

mondjuk vitát elkerülendő javaslom a hidraulikus féket, wifis villanyváltóval.... biggrin.pngbiggrin.png

Ha a bowden maradó alakváltozást szenvedett, akkor már rég tönkretetted a bowdent -> a bowden nem "nyúlik". Amire te gondolsz, az a ház kompressziója, végső elhelyezkedése. Ha normálisan elő lett készítve a ház, ez gyakorlatilag nem létező jelenség. Ha közepesen lett előkészítve, akkor még mindig jó vagy, ha 1x bekötöd a bowdent, párszor meghúzod erősen a féket, hogy a ház beálljon a helyére és utána még1x előfeszíted.

 

A POP kupakot ugyan bedughatod a fékváltókarba, de Sh fékváltókarokban a furat egyrészt jóval mélyebb, mint az 5mm átmérőjű rész hossza. Másrészt a furat pereme pedig nem kör alakú, hanem a fvkar ívelt formája és a furat áthatása. A POP kupak vastag része erre az áthatásra fog felülni. Ilyen kis kompozit felületen ekkora erőt koncentrálni igazi kontár dolog. Harmadrészt pedig a vastag rész mereven fog kiállni a fékváltókarodból, lesz egy szép nagy bumszli a fvkar alatt.

 

Ezen én is eltűnődtem, hogy ha nem lenne feszítőcsavar a fékemen, hogyan kompenzálnám a betét kopását, mert kb. a fékbetét teljes élettartamát kimozgom így 5 -ös imbusz használata nélkül. Ha nem jó a nyomáspont, megállok az út szélén, azt tekergetek a féktestnél. Ha a bowdenházban lenne a feszítő, ezt menet közben is intézhetném, de nem vagyok ilyen elitracer, ráérek.

https://www.sram.com...user-manual.pdf

"As the brake pads wear, turn the inboard and outboard brake pad adjustment knobs clockwise until the desired pad and rotor gap is achieved.
Do not use the inline or lever barrel adjuster to adjust for pad wear."
 



#18
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,013 posts
  • LocationKelenföld

Nem ízlés kérdése, mert minden bovden nyúlik használat közben annyit, hogy akármilyen precíz első szerelés után szükség legyen az utánállítás lehetőségére. Vagy Te 100km után újratokozol és bovdenezel mindig? Mert akkor értem a hozzáállásodat...

 

A kupakkal meg gondolom azt akarta mondani, hogy hosszanti szálas ház végére felhúzva azt, azt ugyan úgy be lehet dugni a fékváltókar erre a célra kialakított helyére, mert belefér pont úgy, mint a flexicső, mert megfelelő átmérőjű a vége hozzá. 

 

mondjuk vitát elkerülendő javaslom a hidraulikus féket, wifis villanyváltóval.... biggrin.pngbiggrin.png

Ezen én is eltűnődtem, hogy ha nem lenne feszítőcsavar a fékemen, hogyan kompenzálnám a betét kopását, mert kb. a fékbetét teljes élettartamát kimozgom így 5 -ös imbusz használata nélkül. Ha nem jó a nyomáspont, megállok az út szélén, azt tekergetek a féktestnél. Ha a bowdenházban lenne a feszítő, ezt menet közben is intézhetném, de nem vagyok ilyen elitracer, ráérek.



#19
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 posts

 

Az, hogy valaki használja-e vagy sem, ízlés kérdése. 

 

Pompás megfigyelés, de mit is akarsz vele mondani?

Nem ízlés kérdése, mert minden bovden nyúlik használat közben annyit, hogy akármilyen precíz első szerelés után szükség legyen az utánállítás lehetőségére. Vagy Te 100km után újratokozol és bovdenezel mindig? Mert akkor értem a hozzáállásodat...

 

A kupakkal meg gondolom azt akarta mondani, hogy hosszanti szálas ház végére felhúzva azt, azt ugyan úgy be lehet dugni a fékváltókar erre a célra kialakított helyére, mert belefér pont úgy, mint a flexicső, mert megfelelő átmérőjű a vége hozzá. 

 

mondjuk vitát elkerülendő javaslom a hidraulikus féket, wifis villanyváltóval.... :D :D 


  • Kisherceg and Rabbit like this

#20
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 619 posts

"régen minden jobb volt" jeligére:

 

itt lehet megtekinteni a BB7/BB5 manual eredeti változatát. jól látszik a 10. oldalon, hogy a bovden esetleges elégtelen feszességét a fékkar feszességállítójával (road esetén barrel adjuster behelyettesítendő) kell felvenni. a 2,5mm (valójában 2mm) imbuszos csavar a féktest karját feszítő rugó előfeszítését befolyásolja, aka mennyire erősen húzza vissza alaphelyzetbe a kart.  (a kérdéses csavar helyzetétől függetlenül a karnak koppanásig nyitva kell lennie, ha épp nem húzod a fékkart (ahogyan itt is írja a 3/. szakasz 8. pontjában és ugyanezen szakasz utolsó bekezdésében). ha igaz lenne, hogy ezzel a csavarral feszíted elő a bovdent, azt jelentené, hogy nincs a féktest karja alaphelyzetig nyitva, hiszen lennie kellene helynek ahová húzni tudja a felesleges bovdent.) 

 

az újabb változatból egyszerűen kimaradtak a fenti manual 10. oldalán szereplők.

 

a BB7 Road készlethez egyébként adják a barrel adjustert. (nekem is benne volt a dobozban.) gondolom, nem véletlenül.

Ahogy mondod, amikor frissen szereled a bowdenezést, a bowdenfeszességállítót használhatod arra, hogy a friss szerelésből adódó laza bowdent kompenzáljad. Ezt viszont a bowden bekötésekor előfeszítéssel (és szépen vágott házzal) gyönyörűen meg lehet oldani feszesség állító nélkül is. Ha ez egyszer be lett lőve, onnantól semmi szükség a feszességállítóra.

 

Az, hogy valaki használja-e vagy sem, ízlés kérdése. Számomra ez az alkatrész semmit nem ad hozzá, ezért kihagyom. Ha valaki egyszerűsíteni szeretné az életét a bowden bekötésekor, használja...

 

A nyitott karban egyet értünk.

 

 

még egy apróság: a POP kupak pont ugyanúgy 5mm a kisebb átmérőjű végén, mint a spirális bovdenház külső átmérője. smile.png

Pompás megfigyelés, de mit is akarsz vele mondani?