Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * - - 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
32932 hozzászólás a témában

#1
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.136 hozzászólás

En tesztoszteronnal tudtam ezt.   Vagyis nem konnyu leallni a szedesevel. (szurasaval/kenesevel)



#2
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.657 hozzászólás

kemény (volt) ez a pro cycling

 

https://www.theguard...ycling.features

 

vagányabb részek

 

The worst crash occurred during the Milan to Turin race on 18 October 1995, when a Jeep entered the route and met the riders head on, leaving Pantani with multiple compound fractures to the left tibia and fibula. On his arrival at Turin's Centro Traumatologico Ortopedico at 3.20pm, doctors were startled to discover blood values that were abnormal, almost bizarre: his haematocrit, or red cell count, was 60 per cent (50 per cent is high); his haemoglobin was 20.8g per 100ml (18g is noteworthy). These values then plummeted: on 25 October, with 15.9 per cent haematocrit and 5.8g haemoglobin, it took a transfusion to save his life.

After which the anaemia miraculously cleared. Someone, it seemed, had injected Pantani with the genetically engineered blood-booster erythropoietin, known in sport as the doping agent EPO. At the age of just 25, Pantani's body had grown so dependent on these injections that it could no longer produce red blood cells.

 

nekem ez nem volt meg, hogy a folyamatos juice miatt leáll a saját vörösvértest termelés 



#3
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.219 hozzászólás

 "van 3 karbon alkatrész,amit inkább alura cserélnék. fékkarok,váltókarok,hátsó váltó egy darabja. némi súlytöbblet lenne,de talán szebb is lenne,meg tartósabb. 

 

ismerek olyan magyar bajnokot,aki hosszú évekig veloce váltással ment. már a 3. generációs ergója volt,ami csak 1-et vált lefelé,de nem olyan szögletes,mint a régebbiek. kb évi 15 ezer kilit ment,és legalább 3 évig nyüstölte őket,de lehet,h 4 is volt. most potenza-t használ. 

 

egy csomószor előjön ez a campa vs shimi dolog. mindkét gyártó más irányból közelítette meg a dolgokat,és mind a kettő működik. az én véleményem szerint,hosszútávon a campa olcsóbbra jön ki. ilyen 5-10 éves távlatokra gondolok. "

 

erősen csillagos ötös komment, teljesen helyén van, objektív, nem elfogult, pedig általában azok szoktak lenni az olasz-felhasználók, főleg, akik már annyi ideje használják, mint Don.

 

Ritka tiszta látásmód.


  • donciccio kedveli ezt

#4
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.219 hozzászólás

http://www.justridin...d-rim-7934.html

 

kár, hogy nem 31-35mm körüli a profilmagasság, és, hogy nincs belőle 18-16 furatos. Regisztráltam kíváncsiságból, brit kisvállalkozásokhoz képest teljesen korrekt áron postáznának egy pár felnit (24gbp)


  • donciccio kedveli ezt

#5
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 3.677 hozzászólás

 

egy kis szabadonfutás, nem saját szerzemény

 

pl record váltó: szinte full karbon. Chorus: a kanál nem karbon. Centaur? a belső oldallap nem alu, veloce: a külső oldallap nem karbon és a kanál belső oldla sem. Mirage: kanál külső sem alu, xenon, kompozit felfüggesztés a váznál és a kanálnál...Non+ultra, a karbon oldallaposok csavarkötéssel szereltek, és a centaur grey is...úgyhogy gyárthatsz belőle karbon oldalú centaur grey-t is...1f642.png Ezért imádom őket... (ezek a 2009 előtti szettekre vonatkozó infók, ott a "karbon" csentaur kifejezetten szánalmas az acél belső kanállal&alumagra húzott díszkarbonnal. Bár a karbon centaur UT kar is egy inferiorság a 2007-es alumodellhez képest: vastagabb csillag vékony préselt bilitányérhoz, annyira nem is könnyű.. a karbon csentaur fékváltókar meg a fékkartól eltekintve identikus egy 10s xenonnal, szóval egy igazi parasztmágnes)

 

pár szó egy camapgnolo váltóról: említettem, hogy 3-ból építettem egyet, ez a sztori meg van. Csak az anyaghasználatra akarok kitérni: a veloce oldallap belső acél lemezének furataiba is épp olyan bronz persely van, mint a chorus, record oldalába. Ott az acél lemez semmit nem ront a tartósságon, ugyanolyan anyagú a csap és a persely, minnt a felsőbb kategóriáknál. A csap edzett, barnított és polírozott, az oldallapok és a felfüggesztések közt szintén bronz hézagoló gyűrű, szinte század mm pontossággal hézagolva, a kanál tartó acél perselyes és a B rugó feszítő alátét is acél perselyban fordul, hihetetlen precíz szerkezet...ezért drágább sokkal, mint a shim. azt beteszik a csap résbe, megnyomnak egy gombot, kész a váltó...egy campát félautomata eszközökkel gyártják, pont az ilyen aprólékos megmunkálás miatt...Emiatt van, hogy a 15 éves avanti hátsó váltóm 3 esés után (midhárom akalommal kapott maflást a váló, el is görbült a papucs és a váltó flső függesztésének a sarka tkp eltűnt, ledarálta az aszfalt) mutat kb akkora kotyogást, mint egy 105 újan. Az már csak hab a tortán, hogy egy xar xeronba is jutott bronz perselyes görgő alulra is (105-nél nincs, ha rendesen használod, egy év alatt le lehet kukázni a görgőket), + a deore 592-t nézve (az is ugye 5-el kezdődő kód, kb 105 szint) az oldallapok nál a bronz perselyt felejtsd el, horganyzott csapok érdes felülettel...nem csoda, hogy 4-5 szezon után lóg mint a fene...(már újan is legalább 1 mm-t....). Ezért mondom, lehet, hogy ez a xenon-mirage egy alhja szont, de még egy escape-pel is tartósabb, mint a korabeli akár felső kategóriás shimanok...súlyra sem sokkal több, a komplett szett (főleg a fékváltó miatt), mint egy ultegra (az ecsape karról sok minrdent lehet mondani, de azt nem, hogy nehéz....) (megjegyzés: az escape-power shift rendszert általában azok rühellik, akik márványlap rugalmasságú campy fanek, s a szemükben nincs is nagyobb ficsőr, mint lenyomni 5 lánckereket egyszerre.. amúgy ha normálisan használják a karokat, jók azok. Csak kevesen vigyáznak a cuccaikra.. :)

 

Végül egy saját szerzemény is, hogy ne legyen inferioritás érzetem:

 

egyébként a 9s veloce sort tudom 10s-ként is adni. Van ugyanis 25t A lánckerék és 26t C lánckerék is nálam, (előbbit ugye Tőled vettem). meg 2.25mm-es hézagolók és 2.2-esek is, hehe. ugyan a 2.25-össel sem jön ki a 4.1, csak a 4.05, de az már szépen fut 10s campy rendszerrel. szoval eleg "univerzal" (ez a veloce 9s sor legnagyobb ütőkártyája.. tkp. 8-9-10-11s-re alakítható egy kis kreativitással)

De lényegtelen, mert inkább PG-1050-est v 1070-est veszek. A 18t-t úgyse' használom, és egy 12-28 v 12-27 már nagyobb átfogás. 

 

szabadonfutás vége.  Nem érzem offosnak a témát, bár nem is kurrens :)

 

na igen. itt jól leírják a minőségi különbségeket. az ilyen dolgok miatt nem érzem azt,h az én 18 éves 10-es record váltásom nem elavult,vagy ilyesmi. én az enyémet inkább visszafelé fejleszteném. van 3 karbon alkatrész,amit inkább alura cserélnék. fékkarok,váltókarok,hátsó váltó egy darabja. némi súlytöbblet lenne,de talán szebb is lenne,meg tartósabb. 

 

ismerek olyan magyar bajnokot,aki hosszú évekig veloce váltással ment. már a 3. generációs ergója volt,ami csak 1-et vált lefelé,de nem olyan szögletes,mint a régebbiek. kb évi 15 ezer kilit ment,és legalább 3 évig nyüstölte őket,de lehet,h 4 is volt. most potenza-t használ. 

 

egy csomószor előjön ez a campa vs shimi dolog. mindkét gyártó más irányból közelítette meg a dolgokat,és mind a kettő működik. az én véleményem szerint,hosszútávon a campa olcsóbbra jön ki. ilyen 5-10 éves távlatokra gondolok. persze ma már nem jellemző,h ennyire sokáig használjon vlki egy váltó rendszert. 


  • Vejne kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#6
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.657 hozzászólás

szemükben nincs is nagyobb ficsőr, mint lenyomni 5 lánckereket egyszerre

 

a TRVE fanoknak 9 alatt meg sem áll az ujjuk


  • donciccio kedveli ezt

#7
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.219 hozzászólás

egy kis szabadonfutás, nem saját szerzemény

 

pl record váltó: szinte full karbon. Chorus: a kanál nem karbon. Centaur? a belső oldallap nem alu, veloce: a külső oldallap nem karbon és a kanál belső oldla sem. Mirage: kanál külső sem alu, xenon, kompozit felfüggesztés a váznál és a kanálnál...Non+ultra, a karbon oldallaposok csavarkötéssel szereltek, és a centaur grey is...úgyhogy gyárthatsz belőle karbon oldalú centaur grey-t is...1f642.png Ezért imádom őket... (ezek a 2009 előtti szettekre vonatkozó infók, ott a "karbon" csentaur kifejezetten szánalmas az acél belső kanállal&alumagra húzott díszkarbonnal. Bár a karbon centaur UT kar is egy inferiorság a 2007-es alumodellhez képest: vastagabb csillag vékony préselt bilitányérhoz, annyira nem is könnyű.. a karbon csentaur fékváltókar meg a fékkartól eltekintve identikus egy 10s xenonnal, szóval egy igazi parasztmágnes)

 

pár szó egy camapgnolo váltóról: említettem, hogy 3-ból építettem egyet, ez a sztori meg van. Csak az anyaghasználatra akarok kitérni: a veloce oldallap belső acél lemezének furataiba is épp olyan bronz persely van, mint a chorus, record oldalába. Ott az acél lemez semmit nem ront a tartósságon, ugyanolyan anyagú a csap és a persely, minnt a felsőbb kategóriáknál. A csap edzett, barnított és polírozott, az oldallapok és a felfüggesztések közt szintén bronz hézagoló gyűrű, szinte század mm pontossággal hézagolva, a kanál tartó acél perselyes és a B rugó feszítő alátét is acél perselyban fordul, hihetetlen precíz szerkezet...ezért drágább sokkal, mint a shim. azt beteszik a csap résbe, megnyomnak egy gombot, kész a váltó...egy campát félautomata eszközökkel gyártják, pont az ilyen aprólékos megmunkálás miatt...Emiatt van, hogy a 15 éves avanti hátsó váltóm 3 esés után (midhárom akalommal kapott maflást a váló, el is görbült a papucs és a váltó flső függesztésének a sarka tkp eltűnt, ledarálta az aszfalt) mutat kb akkora kotyogást, mint egy 105 újan. Az már csak hab a tortán, hogy egy xar xeronba is jutott bronz perselyes görgő alulra is (105-nél nincs, ha rendesen használod, egy év alatt le lehet kukázni a görgőket), + a deore 592-t nézve (az is ugye 5-el kezdődő kód, kb 105 szint) az oldallapok nál a bronz perselyt felejtsd el, horganyzott csapok érdes felülettel...nem csoda, hogy 4-5 szezon után lóg mint a fene...(már újan is legalább 1 mm-t....). Ezért mondom, lehet, hogy ez a xenon-mirage egy alhja szont, de még egy escape-pel is tartósabb, mint a korabeli akár felső kategóriás shimanok...súlyra sem sokkal több, a komplett szett (főleg a fékváltó miatt), mint egy ultegra (az ecsape karról sok minrdent lehet mondani, de azt nem, hogy nehéz....) (megjegyzés: az escape-power shift rendszert általában azok rühellik, akik márványlap rugalmasságú campy fanek, s a szemükben nincs is nagyobb ficsőr, mint lenyomni 5 lánckereket egyszerre.. amúgy ha normálisan használják a karokat, jók azok. Csak kevesen vigyáznak a cuccaikra.. :)

 

Végül egy saját szerzemény is, hogy ne legyen inferioritás érzetem:

 

egyébként a 9s veloce sort tudom 10s-ként is adni. Van ugyanis 25t A lánckerék és 26t C lánckerék is nálam, (előbbit ugye Tőled vettem). meg 2.25mm-es hézagolók és 2.2-esek is, hehe. ugyan a 2.25-össel sem jön ki a 4.1, csak a 4.05, de az már szépen fut 10s campy rendszerrel. szoval eleg "univerzal" (ez a veloce 9s sor legnagyobb ütőkártyája.. tkp. 8-9-10-11s-re alakítható egy kis kreativitással)

De lényegtelen, mert inkább PG-1050-est v 1070-est veszek. A 18t-t úgyse' használom, és egy 12-28 v 12-27 már nagyobb átfogás. 

 

szabadonfutás vége.  Nem érzem offosnak a témát, bár nem is kurrens :)


Vejne módosította - 2018. augusztus 17. - 12:33

  • donciccio kedveli ezt

#8
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.219 hozzászólás

Itt az egyedüli gond a gyorszár volt... amúgy semmi gond nincs a 126-os vázban 130-as kerék kombinációval (acélváz persze)

Igen, ez így szokott lenni ÁLTALÁBAN.

 

De, mivel sem a papucsnak, sem az agyaknak nem "használ" a nem párhuzamosított pacskerban való futtatás, így én nem szoktam ajánlani senkinek. Főleg, hogy normális boltban kb. kávépénzért megcsinálják a hidegállítást-papucs párhuzamosítást :)



#9
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 584 hozzászólás

illetve kiegészítem a "HHH" konstellációval:

 

126-os vázba 130-as kerék, előre nyíló KRÓMOZOTT csúszópapucs és külső mechanikás 2200 ft-os alis titángyorszár.

 

https://www.favorit.cz/f1-sport-en

 

Ez mókás csőformákkal operál a mai világban. Potenzával és Zondával jöhetne, de veloflexmentesen. (Igen, Potenzával. Nekem többet jelent a kisebb erővel történő váltás, kényelmesebb kioldógomb, lágyabb rugók, mint az, hogy 4 lánckereket tudjak egy mozdulattal leváltani...)

Itt az egyedüli gond a gyorszár volt... amúgy semmi gond nincs a 126-os vázban 130-as kerék kombinációval (acélváz persze)



#10
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.219 hozzászólás

illetve kiegészítem a "HHH" konstellációval:

 

126-os vázba 130-as kerék, előre nyíló KRÓMOZOTT csúszópapucs és külső mechanikás 2200 ft-os alis titángyorszár.

 

https://www.favorit.cz/f1-sport-en

 

Ez mókás csőformákkal operál a mai világban. Potenzával és Zondával jöhetne, de veloflexmentesen. (Igen, Potenzával. Nekem többet jelent a kisebb erővel történő váltás, kényelmesebb kioldógomb, lágyabb rugók, mint az, hogy 4 lánckereket tudjak egy mozdulattal leváltani...)



#11
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.219 hozzászólás

Azt nem tudom mekkora a váz, csak a kerék az enyém és megvennék. Egyébként én már raktam be keskenyebb vázba szélesebb kereket, persze acélváz és semmi baja.

Attól még lehetett volna.

 

Ha majd egy kereszteződés közepén lámpaváltáskor csúszik ki a hátsó kerék az előre nyíló csúszópapucsból, amibe csak úgy bedobta a delikvens a szélesebb kereket, lehet, jobban megszívleli a tanácsot :)


  • Rabbit kedveli ezt

#12
inas

inas

    fórumtag

  • fórumtag
  • 87 hozzászólás
Azt nem tudom mekkora a váz, csak a kerék az enyém és megvennék. Egyébként én már raktam be keskenyebb vázba szélesebb kereket, persze acélváz és semmi baja.

#13
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.219 hozzászólás

Igen, megy, és 4.5mm-es távtartó kell elé. 11s-nél meg 4.5 plusz 1.8...

 

szerk: a váz 130mm? Mert, ha 126 a hátsó papucstáv, nem ajánlott csak úgy "bedobni" a 8-9-10-11s rotoros 130-as kerekeket: párhuzamosítani kell a papucsokat


Vejne módosította - 2018. augusztus 15. - 20:52


#14
inas

inas

    fórumtag

  • fórumtag
  • 87 hozzászólás
Shimano hg persze.

#15
inas

inas

    fórumtag

  • fórumtag
  • 87 hozzászólás
9s kazettatestre felmegy a 7s sor? Mekkora hézagoló kell, ha kell?

#16
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.219 hozzászólás

egyedül amit bánok:

 

72738714526_2136197699958.jpg

 

így néz ki egy mindenes használatú chorus 11s lánc 6500 km után (azaz, síkság és hegy, napsütés és eső, minden körülmény)

 

Most KMC-X10.93-ast vettem (...), pedig a Potenza 11s lánc csak kb. 10 euroval lett volna több. És, "állítólag" a potenza láncok még jobbra sikerültek. Bár sok tapasztalat-visszajelzés nincs róluk.

 

Ugyanitt eladó dobozos-bontatlan X10.93-as :D

 

Szerk: mondjuk én is hülye vagyok, mert évek óta sulykolom, hogy a 11s láncok tartósabbak-jobban váltanak (az én soromhoz meg jobban is passzolnak), aztán mégis megveszem a 10s-t. Pech :)


Vejne módosította - 2018. augusztus 14. - 05:41


#17
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.219 hozzászólás

En sokaig ragazkodtam a 12-25-hoz, hogy legyen 18. (Elotte 10-es soron 12-23 volt ugyanezert)
Aztan sik versenyre feltettem egy 11-25-ot, es rajottem, hogy nem hianyzik a 18.
Amikor a 11-28 van fent, ott azert eszreveszem, hogy nincs 16.
Majd lesz nemsokara egy probam 11-32-vel, persze meredek palyara, de azert megnezem majd sikon is milyen.


Na igen. Ez egy előnye a sramnak

11-28 van benne 16t
12-28 10s szintén tartalmaz 16t.

Itt síkon amúgy kb egy 15-16-17 hármas sor is elmenne szodaval

#18
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.136 hozzászólás

En sokaig ragazkodtam a 12-25-hoz, hogy legyen 18.   (Elotte 10-es soron 12-23 volt ugyanezert)

Aztan sik versenyre feltettem egy 11-25-ot, es rajottem, hogy nem hianyzik a 18.

Amikor a 11-28 van fent, ott azert eszreveszem, hogy nincs 16.

Majd lesz nemsokara egy probam 11-32-vel, persze meredek palyara, de azert megnezem majd sikon is milyen.


  • Vejne kedveli ezt

#19
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.219 hozzászólás

Áh, campynál van egy betűkód, az segít, mit hova tudsz bedobni. :)

 

Egyébként nekem most a hibrid 13-26-os sorom tök jó, de, a 18t erősen redundáns fokozat, amint ráváltok, megy is tovább vgy 17-re, vagy 19-re. De nem fogok kivenni lánckereket, mert minek? :)

 

Egyébként úgy van "kirakva", hogy 9s 13-23 veloce sor 2.2mm-es hézagolókkal, a sorkezdő lánckerék 10s veloce 13t-je, amit havertól kaptam egy régi bontott sorból, a sor tetején meg szintén bontott 26t. Így tkp. rotorcsere, hátsó váltó és sor cseréje nélkül lett 13-26-os 10s rendszerem (előtte 2001 előtti 9s ergopower volt, 9s soron.. kicseréltem az ergopowert, a váltó maradt, sor áthézagolva maradt, rotor maradt..) 

Ja, és így a 10s 13-26 sor ára 29 euró, a bontott lánckerekek meg ugye ingyé'. 

 

így a sor hézagolása végig 3.95mm, kivéve a legalsó lánckereket, ami c10 (4.1).

 

Így tökéletesen működik, és nagyon szépen teszi a dolgát (10s centaur váltókar mellé 2000-es actuation ratiojú Daytona váltó)


Vejne módosította - 2018. augusztus 13. - 11:45


#20
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 584 hozzászólás

Hello, kormányremegés 27-28 körül témára visszatérve: valszeg gumi okozta, illetve a gumi-kerék együttállása. Lényeg, hogy jó lett azzal a kerékkel is, de más gumit feltéve rá. Illetve az a gumi is teszi a dolgát egy másik keréken remegés nélkül, de immár hátul. Szóval ha van ilyen gond, akkor elsőként célszerű az első-hátsó gumit felcserélni, vagy az elsőt elforgatni a felnin.

 

Más téma: ez egy 126-os váz és ha már kerekeztem, akkor gondoltam beleteszem azt a kereket ami bele való volt ami szintén 126-os, vagyis papíron max 7-es sor megy fel rá. De azóta felkerült egy 10-es fékváltó szóval gondoltam kiveszek 1 fogat a 10-es sorból és felmegy az. Nos fel is ment gond nélkül.

Viszont a 12-25-ös sorból a 16-ost vettem ki elsőnek, amivel el is ment a gyárilag kitalált váltást segítő rámpák-élek rendszere az egymás melletti fogaskerekeknél és ez meg is látszott a váltáson. Pöpecre állított váltónál 15-ről nem tette fel 17-re, csak kerregett. Állítani kellett rajta felfelé, de akkor meg lefelé nem váltott úgy ahogy én azt szerettem. 

Végül kivettem a 15-öt és ezzel már simán jó.

Szóval ezeknél a 10-11-es soroknál nem lehet csak úgy büntetlenül legózgatni.

Így most lett egy 126-os keréken egy 9-es sorom amit egy 10-es fékváltóval váltogatok. Gondoltam, hogy akkor tovább megyek és 15 visszatesz és 14 kivesz, de kipróbáltam és jó lesz ez így ahogy van. Jobban zavarna a 13-ról 15-re ugrás.