Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * - - 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
32712 hozzászólás a témában

#1
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.150 hozzászólás

Ijj, ezt a nyereg/nyeregszar kombot meg nezni is rossz.
Azt is nehez elhinni, hogy ez igy kenyelmes lehet, de hogy a kinezete elmenne egy freaks listan, az biztos.

miért is? mert kínai replika mind2?

 

meg fogom mérni mennyit döntött a cucc. Én 2 fokra sem tippelem.



#2
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.119 hozzászólás
Ijj, ezt a nyereg/nyeregszar kombot meg nezni is rossz.
Azt is nehez elhinni, hogy ez igy kenyelmes lehet, de hogy a kinezete elmenne egy freaks listan, az biztos.

#3
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.150 hozzászólás

ez fájt, főleg tőled...

hátrahajlás, hátranyúlás, offset, setback. Le tudom írni helyesen is! :D 

 

Pongyolaság, becsúszik. Főleg, ha fáradt az ember ^^



#4
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 5.820 hozzászólás

ez fájt, főleg tőled...

 

..szetback...


  • Vejne kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#5
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.150 hozzászólás

ezért nem veszek új flite nyerget. látszik,h tök másmilyen a sín hajlítása a régihez képest. :(


Igen. Vicces, hogy egy pajti azzal érvelt hogy a deda0100 nyeregcsovem 1000 Ft-ot ér, hogy túl nagy a szetback. Az is 25 mm és ez is. És a flite is szinte csutkan hátul volt. Ezek a mostani nyergek meg mintha előrébb tennék a sínt szokszor.

Amúgy meglepő hogy magasságban nem volt nagy különbség a flitehoz képest, sőt. Ez még laposabb is pár mmrel.

A nyeregcso viccesen passzos, mire sikerült kivenni ( hogy kitakaritsam a nyeregvazcsovet és letoroljem a nyeregcsovet) nagyon sokat szitkozodtam. 27.19re mértem le, és tényleg nem igazán kell meghúzni a rögzítő csavart, kb agyonzsirozva sem csúszik sehova... 😉 csak lefele állítani nem egyszerű, kivenni sem.

#6
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.150 hozzászólás

@vejne: ez a nyereg hátrafelé lejt?


Igen, nagyon minimális mértékben, bár inkább vízszintesnek mondanám. Így kényelmes. Ha előrébb döntöm, úgy érzem, csúszok előre, és túl sok tömeg jut karra. Így a legjobb. A flite is picit hátra volt állítva. Ne feledd, a nyergek palcai és ulolapjai elég elasztikusak

Szemre szoktam beállítani, ha nem azt kapom, amit vártam, tapasztalati úton döntök előre vagy hátra. A képen is a vízszintes volt a cél, de így lett kényelmes . Aztán úgy sem látszik

#7
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.631 hozzászólás

@vejne: ez a nyereg hátrafelé lejt?



#8
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 3.621 hozzászólás

Mindig tanulok újat! Beállításoknál a nyereg előre-hátra helyzetét befolyásolja egy nem változtatható tényező: a nyeregsín helyzete az adott nyergen.

 

Vettem egy 12.8 dolláros speci BG replikát, szigorúan üreges titánsínnel (mikor megláttam a Hollow-Ti feliratot, röhögtem, de a hűtőmágnes nem igazán fogta, meg hát 225 gramm...)

 

Egymás mellé dobtam a flite-ot és replikát: feltűnt, hogy utóbbin a nyeregsín kb. 1.5 cm-rel előrébb van, közelebb a nyereg orrához. Persze, először "jelzésig" állítottam hátra, de még úgy is azt éreztem, hogy nagyon elol ülök, és kevés a reach a kormányig.

 

Végül egy kompromisszumos megoldást találtam:

 

 

 

286IMG_20180624_160419.jpg

 

 

 

 

ezért nem veszek új flite nyerget. látszik,h tök másmilyen a sín hajlítása a régihez képest. :(


  • Vejne kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#9
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.150 hozzászólás

Mindig tanulok újat! Beállításoknál a nyereg előre-hátra helyzetét befolyásolja egy nem változtatható tényező: a nyeregsín helyzete az adott nyergen.

 

Vettem egy 12.8 dolláros speci BG replikát, szigorúan üreges titánsínnel (mikor megláttam a Hollow-Ti feliratot, röhögtem, de a hűtőmágnes nem igazán fogta, meg hát 225 gramm...)

 

Egymás mellé dobtam a flite-ot és replikát: feltűnt, hogy utóbbin a nyeregsín kb. 1.5 cm-rel előrébb van, közelebb a nyereg orrához. Persze, először "jelzésig" állítottam hátra, de még úgy is azt éreztem, hogy nagyon elol ülök, és kevés a reach a kormányig.

 

Végül egy kompromisszumos megoldást találtam:

 

 

 

286IMG_20180624_160419.jpg

 

más: mivel pár héáttel ezelőtt nagyon nem úgy passzolt a bringa, ahogy szerettem volna, állandó hátfájás-nyakfájás-karzsibbadás ÉS gáttájéki fájdalom, ezért gondoltam egyet, és 120 helyett visszatettem a 135-ös stucnit, hézagolókból kivettem 2.5 centit a kormányszár alól, meg ugyebár a nyerget cseréltem-hátratoltam.

 

Bang. Varázsütésre megszűntek a panaszok. Vicces, hogy azt hittem, túl hosszan és alacsonyan ülök, aztán kiderült pont az ellenkezője. Egyébként kedvenc "pihenőpozitúrám", mikor lehajolok és a tenyerem lefektetem a lábfejemre v elé. Ilyenkor érzem azt, hogy "kinyílok" és "felfrissülök" (szűk a gerinccsatornám, így, ha egyenesen-felegyenesedve kell lennem, nagyon rossz.. :)

 

Jobb is így menni, mert a gyenge combfeszítő izomzatot vonom ki a munka nagy részéből, és a számomra sokkal természetesebb-jobban eső combhajlító-farizom duettre hárul a haladtatás.

 

Ja, meg egy "biztonsági" előny: mivel a 120-as stucnim F99 volt, 109 gramm, a 135-ösöm meg F139 és 165 gramm, erősen túlépített, így már első úton feltűnt, hogy az egész évben nyekergő-nyikorgó és recsegő-csattogó hang, amit a villanyak-kormányszár felől hallottam MEGSZŰNT-eltűnt. Némaság honol. 

 

472IMG_20180624_160412.jpg

 

így most nagyon jó, a nyeregcsere és alacsonyabb stack miatt meg jóval kevésbé terhelt-nyomott a gát, így a kellemetlenségérzet ott is megszűnt (valoziznuleg tul nagy teher jutott hátra a magas-rövid felállás miatt a korábbi beállításnál)

 

Szerintem így még jobban is néz ki a kerékpár. Egyetlen baj van: van egy tartalékba vett villám, amit kissé túlbiztosítottam, és 265mm körüli hosszra toldattam a nyakát. Nos, a képen levő villa nyaka 30mm-rel rövidebb, szóval viccesen nézne ki a másik villát beszerelni vágás nélkül. szép torony lenne. 

 

Ugyanitt 265 mm-es ahead colos acélvilla (GM0.0) eladó használt fejcsapággyal, új rózsával és kupakkal, 1.125-re átalakító adapterrel :)


  • donciccio kedveli ezt

#10
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.150 hozzászólás

http://fratelli.tw/fx2035air.php

 

ez érdekes. Bár, ilyen méretű alu felnihez képest ez könnyűnek számít. 35mm magas, 20-24 mm széles és csak 480 gramm.

 

a fékfelületből kilopták az anyagot, az látszik a nüansznyi különbségen a külső-belső szélességek közt, de, szerintem a küllőfuratoknál sem hagytak nagy vastagságot...



#11
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 3.621 hozzászólás

merénylet https://i.ebayimg.co...pZmxwR/$_86.JPG

 

van itt minden macskaszem, bovdenek, gyorszár, stucni, nyeregcső

ezek könnyen orvosolható problémák. :)


  • Vejne kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#12
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.631 hozzászólás

merénylet https://i.ebayimg.co...pZmxwR/$_86.JPG

 

van itt minden macskaszem, bovdenek, gyorszár, stucni, nyeregcső


  • donciccio kedveli ezt

#13
inas

inas

    fórumtag

  • fórumtag
  • 83 hozzászólás

Ha már lent van a bilincs a felső cső alatt, akkor gondolom kell a hely, hogy tudjon hajladozni, ami végül is logikus. Más kérdés, hogy a cannondale esetében sokszor érzi úgy az ember, hogy kitalálnak valamit, ami nagyon jó ötletnek tűnik gondolatban, és meg is csinálják, de nem gondolják végig a következményeket. Itt a recsegés, szétkoptatás faktor azért vélhetően elég erős lesz, nem is értem, hogy gondolták ezt komolyan... 
 
Ja, és az milyen dolog, hogy a tesztbringa mindenütt le van fóliázva, ráadásul igen csúnyán... csak nem akarják értékesíteni majd teli áron a tesztek végeztével...


Ráadásul telefog menni kosszal a rés, hogy mégjobb legyen a recsegés, kopás, hacsak nem szedi szét sűrűn takarítani gazdája.

#14
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 3.621 hozzászólás

ez milyen Colnago? https://apro.bikemag...olo-centau-6655

 

nincs nyeregvázcsőn kulacstartó menet

 

óriási a rés a nyeregvázcső és a hátsó kerék közt

 

bután néz ki a hátsó fékhíd

 

fake-nak tűnik

nem csak annak tűnik,hanem az is. :D sárvédő tartó szemek a papucsokon,és a csapágyház mögött ott a konzol a kitámasztónak. :)


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#15
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 136 hozzászólás

:blink:

 

cannondale_synapse-19.jpg

Ha már lent van a bilincs a felső cső alatt, akkor gondolom kell a hely, hogy tudjon hajladozni, ami végül is logikus. Más kérdés, hogy a cannondale esetében sokszor érzi úgy az ember, hogy kitalálnak valamit, ami nagyon jó ötletnek tűnik gondolatban, és meg is csinálják, de nem gondolják végig a következményeket. Itt a recsegés, szétkoptatás faktor azért vélhetően elég erős lesz, nem is értem, hogy gondolták ezt komolyan... 

 

Ja, és az milyen dolog, hogy a tesztbringa mindenütt le van fóliázva, ráadásul igen csúnyán... csak nem akarják értékesíteni majd teli áron a tesztek végeztével... 


Mars módosította - 2018. június 14. - 09:10


#16
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 5.820 hozzászólás

:blink:

 

cannondale_synapse-19.jpg


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#17
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.631 hozzászólás

ez milyen Colnago? https://apro.bikemag...olo-centau-6655

 

nincs nyeregvázcsőn kulacstartó menet

 

óriási a rés a nyeregvázcső és a hátsó kerék közt

 

bután néz ki a hátsó fékhíd

 

fake-nak tűnik


vittore30 módosította - 2018. június 13. - 22:47

  • donciccio kedveli ezt

#18
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.119 hozzászólás

máskülönben nemrég egy egész cikket olvastam arról, hogy ezt a presta szelepet el kéne már felejteni mert csak a gond van vele... Hát van benne valami

Gond? Prestaval? Semmilyen gond nincs vele. Persze ha feher trutyit akarsz a gumiba tolteni, akkor az munkas. Masra nem nagyon tudok gondolni, mint gond. En minden nap pumpalok, szoval eleg sokat talalkozom veluk.
A "motorszelep" nem alternativa, de lehet csinalni jobbat, ha valaki ugy erzi van jobb.

ave módosította - 2018. június 11. - 11:51

  • gren_tamas kedveli ezt

#19
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 575 hozzászólás

csak me ránézésre ua. ezzel persze nem mondom hogy a fritz az jó, olyant még nem próbáltam.

másik fritzet ilyen orange színűt azt igen, az jónak tűnik. 

 

Tényleg ugyanaz mint a Schwalbe: visszamentem vele a boltba ahol napi szinten használnak Schwalbét és kipróbáltuk mindkettőt: autószeleppel századra azonos nyomást mért mindkettő. Egyébként árban is kb. ugyanaz a kettő. A gond az enyémmel az volt hogy a prestás szűkítőben a gumibetét túl szoros volt ezért nem nyomódott be rendesen a szelep ha rányomtam a nyomásmérőt. Új prestás pumpákat is "be kell jártatni", ezek szerint ezeket is. Schwalbe-hoz is ugyanilyen szűkítő van szóval azzal is ugyanez lett volna a helyzet

Ha ilyet vesztek akkor ezt tudni kell ezekről.

 

máskülönben nemrég egy egész cikket olvastam arról, hogy ezt a presta szelepet el kéne már felejteni mert csak a gond van vele... Hát van benne valami



#20
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 3.621 hozzászólás

és tudtam,h létezett az itm-nek is a spinacci-hoz hasonló könyöklője :D

28m5f.jpgs-l225.jpgitm-nos-clip-ons-bar-ends.jpg

 

http://www.fixiedrea...s-bar-ends.html

 

találtam mai verziót is: 31,8-as befogóhoz: https://www.zirbel.c...813043f745fb285

 

csm_7_d_0654_8cfb4b095d.jpg


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A