Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Duna Maraton | Esztergom

- - - - -

  • Please log in to reply
331 replies to this topic

#121
_Alex_

_Alex_

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,086 posts

Egy verseny rendezéshez 3 engedély kell, erdőgazdálkodó (Parkerdő), erdészeti hatóság és természetvédelmi hatóság. Mindegyiknek vannak saját szempontjai és ráadásul ezek sok esetben nagyon személy , ill hatóság függők.

Egy ideig én is próbáltam követni a paragrafusok változásait, meg jogkövetni, de már rájöttem hogy semmi értelme. Az egész csak a szívatásról és lehúzásról szól. A kerékpározásra kijelölt utak mennyisége és milyensége egy vicc.
Nemrég voltunk versenyen a Dolomitokban. Az egész pálya UNESCO világörökségi területen megy, mégis olyan ösvények vannak benne hogy becsokizol!
A hanyatló nyugaton ezt is meg tudják oldani. Pedig valószínű ott sem hoz annyi pénzt a MTB mint a foci...


  • zeezoltano likes this

Balance a bike right, keep the pedals turning, forget about everything except right now...
Picasa _Alex_


#122
tete007

tete007

    vendég

  • fórumtag
  • 144 posts

https://www.facebook...42397612&type=3

 

Pár kép a csapatol


  • LGee likes this

#123
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts

Na kérem ilyen szerintem egy igazi versenyszervező.

 


  • kocsi, paul, Rabbit and 3 others like this
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#124
paul

paul

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 383 posts

Hát azért hidd el, hogy nagyon sokat dolgoztunk a pályán, voltak helyek, ahol egy faszállítás tönkre is tette a munkánkat..

 

Nagykovácsi nyomvonala azért alacsonyabb, most kevesebb gondot is okozott nekik..

 

 

 

A legfontosabb kérdésem, -mivel írtad, hogy erdész vagy-, miért mindig CSAK a DM nyomvonalát köti gúzsba a hatályos erdőtörvény? Hogy ne megint a crosskovácsit hozzam fel területileg legközelebbi ellenpéldának, az erdőtörvény teszem azt a Mátrában nem érvényes?

 

 

Úgy érzem hogy kicsit meg lettem szólitva!

A Crosskovácsi maraton pályája viszonylag alacsony magasságba (200-559m) fekszik de nagyon különleges helyen.A Tisza kastélytól felfelé teljesen kidőltek a fák ami Dobogó kőnél 600-700 magasságban történt csak meg!Gyakorlatilag az erdőbe nem tudtál bemenni.Közvetlenül a kápolnánál lévő ki illetve bevezető szakaszt 2 napig takaritottuk ami 200-200 m !

Rögtön a jégkár után elkezdtük szervezni a takarítást az erdészettel közösen.

Összesen 6-szor mentünk ki szervezetten 30-40 fővel,erdésszel,favágokkal.

(egyébként ezen kivül is sokan járták mások is a pályát más idö pontban is)

Elmagyarázták hogy hogyan vágjuk ki a kidőlt fákat biztonságosan és hogyan rakjuk össze a szállításhoz.

Ahol kitakarítottuk az utakat oda NEM mentek be nehéz géppekkel,traktorokkal.(értékelték a munkánkat)

Gyakorlatilag 55 km kellet kitakarítani de úgy hogy teljesen kisöpörtük lombseprüvel az utakat.

Az erdészet pedig hálás nekünk mert az ő feladatukat végezzük el,tolerálja a hozzáállásunkat.

A pálya az erdészettel történt egyeztetés után lett anno megtervezve.

Ja és hivatalosan építhetünk egy állandó XC pályát is teljesen kijelölve-erdészeti engedélyel!

 

És én még a verseny hetében mindennap délelött kint voltunk füvet nyírni,a frissen kidőlt fákat még eltakaritani.Délután pedig kerékpárral (hogy lássam onnan is a pályát,ne csak a terepjáróból), egy metsző ollóval a kézben a belógó ágakat is levágtam.

 

Talán egy Duna maraton rendezöi is alkalmazhatnának  pénzért akár külsösöket is-gondolom hogy a költségekbe beleférne....

 

És még egy teljesen más dolog:javasolnám az összes maraton verseny GPS nyomvonalát az elözö este feltenni a honlapra hogy aki szeretné letölteni,esetleg otthon még a verseny elött kielemezni.

 

 

Szerintem a verseny rendezönek kell kitenni magáért-hiszen pénzért szolgáltatást nyújt.Kell egy jó csapat és lelkesedés mert máshogyan nem érdemes csinálni.


Edited by paul, 2015. July 10. - 22:29.

  • LGee, _Alex_, H.Zoli and 12 others like this

#125
DMRezső1

DMRezső1

    újonc

  • fórumtag
  • 12 posts

Jó kis lavinát indítottam el. :)

 

Bocs, de már félig utazom, azért gyorsan megpróbálok reagálni.

 

mgy:

 

Köszi, máris egy pozitívum.

Dkőre a megfelelő szint miatt mindenképpen szükség van, meg aztán hogyan bírnák ki a versenyzők az energia utánpótlás nélkül (szívcsakra) :rolleyes: sajnos a Pilis-tetőre nem engednek fel a hatóságok (csak 2000-ben volt 1-szer)

 

Tekergek:

 

Igen, előbb kezdeni lehet, a hatóságok puhítása már nehezebb feladat.

 

Azért a nyomvonalat is össze kell kötni valahogyan, és ott is turistaút van. A régi piros mindenképpen jobb volt...Tavaly (Visegrádról) azért nem volt anyázás, mert a középnek nem a sípályán kellett szenvednie. Bár Psztkereszt fölött az sem semmi

 

91. § (1)98 Az erdőben - annak rendeltetésétől függetlenül - üdülés, sportolás és kirándulás céljából gyalogosan, emberi erővel hajtott kerékpárral, lóval, valamint az erdészeti feltáró hálózat részein sport vagy turisztikai célú, lóval vontatott járművel bárki saját felelősségére ott tartózkodhat, amit az erdőgazdálkodó tűrni köteles, kivéve, ha

a) más jogszabály azt korlátozza, vagy

B) az arra jogosult a látogatás korlátozását az e törvényben foglaltak alapján elrendelte.

(1a)99 Nem állami, illetve nem helyi önkormányzati tulajdonú erdőben az erdészeti feltáró hálózat részein kívül lovagolni, emberi erővel hajtott kerékpárral közlekedni tilos, kivéve, ha az erdő tulajdonosa az erdő nem állami, illetve nem helyi önkormányzati tulajdoni jellegét megfelelően nem jelezte.

(1b)100 Az erdőben abban az esetben lehet a megjelölt turistaúton kerékpározni és lovagolni, a megjelölt kerékpáros úton lovagolni, ha az együttes használat lehetősége jelzéssel az adott turistaúton vagy kerékpáros úton megjelölésre került.

(1c)101 Az (1b) bekezdés szerinti együttes használatot az erdészeti hatóság engedélyezi, ha az a látogatók életét és testi épségét nem veszélyezteti.

91§ 1b-ből sajnos elég keveset láttam. Persze a verseny rendezésnél adhatnak ez alól felmentést, de sajnos a hatóságoknál ezek szerint más és más az elbírálás :angry:

 

Hát azért hidd el, hogy nagyon sokat dolgoztunk a pályán, voltak helyek, ahol egy faszállítás tönkre is tette a munkánkat..

 

Nagykovácsi nyomvonala azért alacsonyabb, most kevesebb gondot is okozott nekik..

 

 

 

Rabbit

 

Jó a kérdés, de erre már bonyolultabb válaszolni. Egy verseny rendezéshez 3 engedély kell, erdőgazdálkodó (Parkerdő), erdészeti hatóság és természetvédelmi hatóság. Mindegyiknek vannak saját szempontjai és ráadásul ezek sok esetben nagyon személy , ill hatóság függők. A DM korábbi nyomvonalai nagyságrendekkel jobbak voltak, ha nem a legjobb volt a maratonok között. Sajnos, mivel a hatóságoknak is dolgozni kell :angry: , mindig belepiszkáltak mindenféle indokokkal, és ennek a verseny látta a kárát.

 

Talán már tényleg egy alapos felújítás kellene, név, szervezők változtatásával, nem akarja valaki elvállalni :D

 

Nem akarok én is a Harangra mutogatni, de mégis csak Ő a fő szervező :rolleyes: , amit tudok közvetítek neki, de Ti is aktivizáljátok magatokat.

 

Konfliktus mentes, jó tekerést, versenyzést mindenkinek! Üdv! G. Rezső

 


  • LGee and Rabbit like this

#126
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,013 posts
  • LocationKelenföld

 

A sípálya sajnos egy kényszerhelyzet volt, de érdekes lenne elgondolkodni azon, ha kapott volna engedélyt a parkerdő a kerülő utak feltermelésére, és ott lehetett volna menni (tavaly az eleje feltekert), és a többség ugyanúgy tolta volna, vajon változott volna a vélemény?

 

Tudjátok, hogy a hatályos erdőtörvényben az szerepel, hogy biciklizni a jelölt turista utakon csak ott lehet ahol a turista utak mellett az is fel van festve. És ezen az elven szedték ki a hatóságok a korábbi messze legjobb DM pályából az élvezetes nyomokat évről-évre.

 

Dkőre csak aszfaltos, vagy jelölt turista út vezet fel (biciklis jelölés nélkül), ja és még a sípálya...

 

 

Lerágott csont, de ha már megszólal valaki a másik oldalról is:

Kérdésedre, -mivel tavaly hosszúztam-, véleményem szerint igen. Tavaly senki sem panaszkodott, max. annyi, hogy "beletolt" az ösvényen (amely gyaloglásra alkalmas szintemelkedésű).

 

Illetve, a jolly joker "jégkár miatt kényszerültünk erre" témába vágó érdekes cikk:

http://www.turistama...ring-korut.html

Gyanítom, akadt volna bőven elég önkéntes a kerékpárosok közt is, és nem csak arra az 500 méterre.

 

A legfontosabb kérdésem, -mivel írtad, hogy erdész vagy-, miért mindig CSAK a DM nyomvonalát köti gúzsba a hatályos erdőtörvény? Hogy ne megint a crosskovácsit hozzam fel területileg legközelebbi ellenpéldának, az erdőtörvény teszem azt a Mátrában nem érvényes?

Józan paraszti ésszel: az ember nem futkos a rakparton sem, az út közepén, ellenben ha épp futóversenyt rendeznek (és engedélyt szereznek a szervezők arra) senki nem jön azzal, hogy ezzel szabályt szeg.

Lehetetlen volna "Közép-Európa egyik legrangosabb versenyének" nyomvonalát pár agyongyalogolt turistaösvényre engedélyeztetni? Komolyan, nincs az a pénz / kapcsolati tőke?


  • Kisherceg and zeezoltano like this

#127
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1,257 posts

Még a maraton előtt (ezen a fórumon) felhívtam mindenki figyelmét a rendkívüli jégkárra, és annak következményeire.


Nagykovácsiban nem hívták fel a maraton előtt egy héttel a figyelmét a résztvevőknek, mert megszervezték hogy ne kelljen. Pedig három héttel kevesebb idejük volt. És nincsenek egyedül. Amikor felhívtad a figyelmünket már mindenki tisztában volt a szituációval, többek között már ment a morgás hogy még mindig nincs végleges útvonal.

Egyébként a Crosskovácsin (szerintem) nagyobb hőség volt és keményebbek az emelkedők, technikásabb is a pálya. a DM csak a sípályával überelte, de azzal nem dicsekednék. A tavaly előtti DM-en is nagyobb volt a hőseg, de az q jó volt (mármint a verseny, nem a hőség). A tavalyi DM-en is nagy hőség volt. A hőséggel nincs baj, senki nem veszi zokon mert nem ti tehettek róla, csak olyan részletekről hogy a sokévi átlagnak köszönhetően elvárható hogy megint hőség lesz és akkor nem próbáljuk megtizedelni a versenyt egy sípályával :)
 

Mindenki eldöntheti, hogy ez esetben valóban reális lehet rendbe tenni az erdőt, a versenypályát 100 %-osan.


Nem kell 100%-osan ha nem lehet, de ha <50%-san sem, akkor nem szabad átkapkodni csupa értelmetlen és csúnya megoldásokra és le kell fújni. Szerintem a jövőben többen jönnek el egy évig nem megtartott rendezvényre mint egy megtartott de lényegében katasztrofális rendezvényre.
 

A sípálya sajnos egy kényszerhelyzet volt, de érdekes lenne elgondolkodni azon, ha kapott volna engedélyt a parkerdő a kerülő utak feltermelésére, és ott lehetett volna menni (tavaly az eleje feltekert), és a többség ugyanúgy tolta volna, vajon változott volna a vélemény?


Kiváncsi vagyok melyik kerülő úton 35%-os a lejtő ~300 méteren keresztül. A szerpentinnel pl. semmi gond nem lett volna.
 

Tudjátok, hogy a hatályos erdőtörvényben az szerepel, hogy biciklizni a jelölt turista utakon csak ott lehet ahol a turista utak mellett az is fel van festve.

 

Erről nemrég hallottam eltérő véleményt, de gondolom se az illető, se te nem vagytok jogászok úgyhogy egyelőre nem tudom kinek higgyek.
 

És ezen az elven szedték ki a hatóságok a korábbi messze legjobb DM pályából az élvezetes nyomokat évről-évre.
 
Dkőre csak aszfaltos, vagy jelölt turista út vezet fel (biciklis jelölés nélkül), ja és még a sípálya...

 

Akkor csak az érdekelne hogy tavaly, meg azelőtt, meg azelőtt.. hogy sikerült élvezetes pályát kialakítani, és hogy tekertünk fel (és le) Dobogókőre ezeken? Pont most szedték ki azokat is, vagy az összes jégkáros lett? Nem tudom ki mennyire ismeri Dobogókő környékét de még a verseny előtt fel/letekertem egy pár elég élvezetes részen ami úgy tűnt már ki volt takarítva (pl. Zsivány Sziklák mellett).
 

Remélem jövőre kevesebb objektív akadállyal kell szembesülnünk, és a szubjektívek nagy része javítva lesz, amihez Ti is segítetek itteni véleményetekkel.

 

Az építő kritika keretében javaslom a kommunikáció javításával kezdeni, pl. nem az utolsó percig halogatni a döntést hogy lesz e egyáltalán, a pályarajzot ehhez kötni, gyenge sztorikat hogy nem lehet GPS-t felrakni meg ilyesmi. Egyébként ha ennyire botrányos a hatóság akkor nagyon úgy néz ki jövőre se lesz kész a takarítás (vagy a 2 éve épülő Bp.-Esztergom vonal), ezt a valószínűleg teljesen alaptalan feltételezést úgy lehetne elosztani hogy most nekiülnétek a jövő évi pályáknak, még elfogadható b, c és d alternatívákkal együtt, mondjuk szeptemberre kirakni a tervet és havonta bejelölni hogy mit tiltott meg a gonosz hatóság, mit sikerült mégis elintézni, mi változott stb. Aztán mondjuk február-márciusra amikor a többség eldönti hogy nevez e a sorozatra véglegesíteni a dolgokat. Csak hangosan gondolkozom persze.



#128
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,091 posts

Rezső, téged azért elég sokan bírnak (én is :D), nem a te munkáddal volt baj. Azt is mindenki tudja, egy ekkora rendezvényt gördülékenyen megcsinálni, hatalmas meló. Csak...

Én azt nem értem, miért kellett mindenáron ragaszkodni Dobogókő megmászásához? Ha látjátok montis szemmel, hogy ezek az utak nem élvezetesek, akkor minek? Ha mindenki tudta, hogy 400 méter felett gáz az erdő, akkor miért fölé menni? Vértesboglár is vidáman elhullamzik azon a magasságon pölö. A Pilis-Visegrádi hegység meg nem kicsivel nagyobb, mint a Vértes, kell tudni találni élvezetes nyomot.

 

Keddre tervezem, hogy felmegyek a hosszú "után" de elhiszem, hogy rend van! :)


Edited by mgy, 2015. July 10. - 00:14.


#129
DMRezső1

DMRezső1

    újonc

  • fórumtag
  • 12 posts

Sziasztok!

 

Hát kapott ez a DM idén hideget, meleget. Nyilván lehet sok dologból okulni, és kell is, de voltak elkerülhetetlen tényezők is.

 

Pár dolog eszembe jutott...

 

Még a maraton előtt (ezen a fórumon) felhívtam mindenki figyelmét a rendkívüli jégkárra, és annak következményeire. Ezt gondolom mindenki látta is, tapasztalta is. Dkő környékén keresni kellett az igazi árnyékot. Tehát most húzzon mindenki a magassági grafikonon 400 m-nél egy csíkot, és meglátja hányad része volt a versenynek a veszélyeztetett zónában. Aki korábban bringázott ebben a régióban az láthatta, hogy a megtisztított utak kivételével járhatatlan lett az erdő, és ez nagyrészt ma is így van, csak a felnövő nagyobb arányú aljnövényzettől ez már nem látszik. Ezért is volt a szokottnál több belógó ág (több fény), és lesz még több a jövőben. Az utak állapota iszonyatos, mert a fokozott arányú fakitermelések, és szállítások bizony egy földúton, murvás úton meglátszanak. Mindenki eldöntheti, hogy ez esetben valóban reális lehet rendbe tenni az erdőt, a versenypályát 100 %-osan. Persze erre jobban fel lehetett volna hívni a figyelmet...

 

A sípálya sajnos egy kényszerhelyzet volt, de érdekes lenne elgondolkodni azon, ha kapott volna engedélyt a parkerdő a kerülő utak feltermelésére, és ott lehetett volna menni (tavaly az eleje feltekert), és a többség ugyanúgy tolta volna, vajon változott volna a vélemény?

 

Tudjátok, hogy a hatályos erdőtörvényben az szerepel, hogy biciklizni a jelölt turista utakon csak ott lehet ahol a turista utak mellett az is fel van festve. És ezen az elven szedték ki a hatóságok a korábbi messze legjobb DM pályából az élvezetes nyomokat évről-évre.

 

Dkőre csak aszfaltos, vagy jelölt turista út vezet fel (biciklis jelölés nélkül), ja és még a sípálya...

 

Remélem jövőre kevesebb objektív akadállyal kell szembesülnünk, és a szubjektívek nagy része javítva lesz, amihez Ti is segítetek itteni véleményetekkel. Azért köszönjük a pozitív visszajelzéseket is, higgyétek el szükség van arra is..

 

És köszönjük azoknak a "jóakarónak", akik direkt belenyúltak két helyen is a jelölésünkbe (és ezek nem turistás részen voltak), amit szerencsére időben észre vettünk, és így nem úszott el ezen a verseny. Sajnos ez már máskor is előfordult, azon érdemes elgondolkodni vajon ez csak egy jó poén, vagy...

 

mgy-nek üzenem, hogy az általunk tűzött és összeszedett közép és hosszú távon még a turisták által eldobált szemetet is összeszedtük. Ebben az évben, úgy láttuk kevesebb volt az általatok eldobott szemét, amiért dicséret jár...

 

Üdv! A verseny egyik szervezője, aki olvassa a fórumot...

 

 

 


Edited by DMRezső1, 2015. July 09. - 23:30.

  • geoff and mgy like this

#130
montimi

montimi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,086 posts

valószínű keverednek az előnevezettek a valójában benevezettek, az  elindultak , a beértek és a vágyálom számok. Nem hinném hogy egy versenyen ennyi feladás lenne ill. ennyi drága pénzen benevezett nem megy el a versenyre.

A júliusi és augusztusi versenyeken meg előfordul hőség.A nyár az  már csak ilyen. Tavaly a Gerecse maratonon is majd megpusztultam.



#131
_Alex_

_Alex_

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,086 posts

,,  Az új pálya mellett a tikkasztó kánikulát is le kellett küzdeni a hős versenyzőknek. Az 1200 résztvevőnek nem csak magával, hanem a hőséggel is meg kellett harcolni, de szinte alig volt valaki, aki feladta a versenyt."

Idézet a Sportaktív facebook oldaláról, ehhez képest én az eredmény lista alapján 994 résztvevőt számoltam, a kiesőkkel és kizártakkal együtt...

Ez mondjuk nem egyedi. A Szilváson is 1300+ indulóról beszéltek, az eredménylistán meg 1100-an voltak.


Balance a bike right, keep the pedals turning, forget about everything except right now...
Picasa _Alex_


#132
Uluwatu

Uluwatu

    vendég

  • fórumtag
  • 191 posts
  • LocationBudapest

Több éve csendes tagként olvasgatom a fórumokat. Sokszor végig gondoltam már ha én szerveznék versenyeket mit csinálnék máskép, mindig lenne pár versenyző akinek nem tetszene valami. Valami mindig baj. Szerintem ha egy verseny időben elrajtol, a pálya jól van jelölve és tömeges eltévedések nincsennek, pontos az időmérés és ha baleset történik érkezik gyors kellő szaktudással rendelkező segítség az egy jó verseny. Hány pozitív tapasztalatot is szerzünk a versenyeken amiket valamiért ritkán írunk le, csak a negatív dolgokra koncentrálunk, de miért? U17 felett itt már mindenki felnőtt embernek számít, ha valami aránytalanul drága, nem azt kapta a versenyző amit elvárt ne induljon el legközelebb, vállalja fel a döntését az életkorának megfelelően. De nem ez történik, elindul jövőre is és ugyanúgy lehúzza a versenyt. Szervezzen versenyt, próbálja meg. Vagy ne indujon maratonon. De nem, új helyszín nem jó, régi sem volt az nézzétek meg a korábbi kommenteket. Van olyan ország ahol egy patakban kell végig tolni lefelé a bringát 300-400 méteren keresztül mindenki, a licences hosszútávos is mosolyogva végig tolja, végig tolja a rövid távos 179. is, Ő is mosolyog. Abban az országban érdemes megnézni a fórumot egy verseny után, rövid tömör bejegyzések " köszönöm a szervezőknek" akár 50-60 ilyen bejegyzés is bekerül. Az olyan értékeket ki nézi hogy X ezer forintért összejön több száz emeber, van lehetőség pontos időmérés mellett megmérkőzni egymással, a verseny jellegéből adódóan olyan helyszínekre jutunk el, ahová talán sosem mennénk bringázni. Ha kevesen is de mindig vannak bíztató emberek a pálya szélén, hogy mind a 1200 embert bíztatják -e? Ők nem fáradhatnak el, nem lehet hogy az előttünk guruló még a köszönetnek legapróbb jelzését sem adta annak a "HAJRÁ"-nak és emiatt pár Őt követő versenyző nem kap egy "HAJRÁ-t". Vannak fotósok akik nem keveset dolgoznak hogy megörökítsék a pillanatokat. Van több száz jó fej ember a sportban, akiket ha nem lennének ezek a "gyengén megszervezett" versenyek sosem találkoztak volna és nem lennének ma csapattagok vagy barátok. Pár versenyen megfordultam már a határainkon túlon is, hosszasan sorolhatnám mi jobb ott. De szívesen indulok itthon is, nem rossz annyira helyzet, nagyon sok jó dolog történik a hazai versenyken is és ha hibákkal is de sokan nagyon sokat dolgoznak azért hogy kedves fórumozó társak egy -egy vasárnapi maraton után itt pár mondatban tudjatok adni egy 3 pontot egy tizes skálán.

Love, peace and happiness és shiny happy people.. Nem tudom, én nem őket láttam a felvételeken.. A nyilatkozatokban sem ezt hallottam. A politikailag korrekt nyertesektől sem..

Persze, söpörjük csak a véleményt a szőnyeg alá, mert annyira rendes a szervező. Lehet hogy az, de engem nem az érdekel, hanem hogy mit tesz az esemény érdekében, a versenyzőkért. Akik ezért nem kevés pénzt fizetnek, nem mellesleg.. Nevezés, útiköltség, sokaknak szállás, technikai költségek ha szar pálya miatt szakad/hasad/törik a cucc.. Egy ilyen verseny költsége alsóhangon is 10,000 ha nincs kár és valahol 50,000-nél áll meg ha közepes kár keletkezett, de van hogy ennek duplája is. Egy jó pálya ezt megelőzheti, élvezetesebbé és biztonságosabbá is teszi. Kórházba sem kerül senki.

 

És azt hiszem nem érted a lényeget: a kritika nem öncélú és destruktív, hanem hasznos. Mert tudatosít. Jelenleg a rendezőt kellene hogy tudatosítsa. Sajnos mivel vagy nem jut el hozzá elég ilyen kritika, vagy egyszerűen nem veszi komolyan, fittyet hány a versenyzők igényeire.

Ha pedig ezt teszi, ez nem csak hogy sértő és nem hasznos, de sajnos a fejlődésnek a gátja is. Ha ezt helyesled, nem akarod Te sem hogy pozitív irányba fejlődjön a színvonal.

 

De ha már hálaadás, akkor kezdem én: köszönöm, kedves Harangvölgyi úr, hogy utolsó pillanatban lefújta a Buda Maratont!

Ja, hogy ne kritizáljak, hanem egyszerűen ne jöjjek jövőre? Már meg is oldotta nekem idén! :)

Szívesen követném javaslatod hogy a nem-részvétellel hagyjam sok más versenyzővel egyetemben elvérezni az életképtelen szervezéseket, de sajnos ezt nem tudom megtenni a Duna esetén jövőre, mivel a Top Maraton egy része, melyeken pontokat gyűjtök az összetettre és melyben vannak jóval színvonalasabban szervezett versenyek, melyek miatt érdemes versengenem a korosztályomban. Kezdeményezzünk versenyzők között szavazást hogy Harangvölgyi ne legyen többé szervező a Top Maratonban?.. Lehet hogy azt kellene, persze max röhögne egy jót, mert nincs objektív kritérium. Lám, Te is széppé tudod varázsolni azt amin sokan dühöngnek, egy pár mézes szóval... Vagy az MKSZ állítson fel egy minőségi skálát és hozzon létre egy komoly sorozatot, ahol elvárások is vannak. Pld időben leadott pályaterv, vagy nem lefújni a versenyt egy pár hónappal előtte, mondvacsinált ürüggyel.

Lehet hogy ez lesz, szépen lassan.. Én inkább siettetném, minden versenyző érdekében. És akkor a vasárnapi kommentözön csak pozitív lesz. Lásd Crosskovácsi. Jé, érdekes hogy ott tud működni a dolog! Hm, min is múlik?.. Csak nem a rendezők hozzáállásán?..

 

Az ilyenfajta "békítő" javaslatok meg a szegény szervező "sajnálata" csak azért bűzlik, mert jelenleg nem ő van szivatva, hanem a versenyzők. És egy pillanatra sem sajnálja ő ezt. Nem tiszteli a versenyzőket és pont ez itt a kritika tárgya. Ha mindent megtenne, akkor ezt lehetne értékelni is. De egy olyan valaki aki egy több ezer embernek tervezett eseményt lefúj egy gyenge érvvel (fagykár), az nem tiszteli a versenyzőket. Ez a Budával kapcsolatban és most a Dunával kapcsolatban is egyértelmű, mely utóbbin mindenki számára egyértelmű a kapkodásból kialakult helyzet a pályát illetően. Mert igérni mindenki tud (Budai vár indulás, stb.), de talán meg is kell érte dolgozni. Úgy talán kiérdemli mindenki tiszteletét.

 

Mindenesetre az ilyen "akinek nem tetszik amit kap, szervezzen maga versenyt, vagy ne induljon maratonon" nekem egy nagyon bugyuta érv. Kicsit olyan mint a híres "tessék, nem kell itt maradni, el lehet innen menni!" beszólás..

A verseny nem a rendezőé, hanem a versenyzőké. Mert nélkülük nem megy. Ezt kellene minden rendezőnek megértenie.

Amúgy nem kell hozzá sok ész hogy értsd hogy egy ilyet felépíteni sem 5 perc. Mert ha az lenne, hidd el Harang már rég le lenne söpörve. Jönne egy jó üzleti terv, egy főszponzor aki nettó befizet ha nem Haranggal kell üzletelniük és mondjuk 5 évre tervez de elvárásokkal és már meg is lenne az új Duna maraton. Sajnos viszont a kapcsolatok emberünknél, a márkanév úgyszintén, a Top Maraton tagság is. Ezeket felbontani nem 5 perc és mégis milyen jogalapon? Mert egy páran panaszkodnak? Szóval nem úgy működik ez hogy "csináld jobban", még ha van is aki jobban csinálná, mert tud felelősen szervezni.

Minden tisztelet annak aki ezt valamikor elkezdte, de ha belefáradt és nem igazán érdekli már őt hogy továbbra is tartsa a szinvonalat, netán még emelje is azt, akkor nyújtsa inkább át más szervezőknek, akik jobban csinálják. Mert idővel a szervezés felelősség is és tartozik az egész MTB közösségnek avval hogy lelkiismeretesen csinálja. De van egy olyan érzésem hogy az ilyen embereknek eszük ágában sincs ezt tenni. Akkor már inkább csökkenjen tovább a szinvonal. És persze jöjjenek a pozitív kommentek, ne csak rinyáljon mindenki. Mert ő olyan rendes.


  • Rabbit, Lipi, mgy and 2 others like this

#133
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

,,  Az új pálya mellett a tikkasztó kánikulát is le kellett küzdeni a hős versenyzőknek. Az 1200 résztvevőnek nem csak magával, hanem a hőséggel is meg kellett harcolni, de szinte alig volt valaki, aki feladta a versenyt."

Idézet a Sportaktív facebook oldaláról, ehhez képest én az eredmény lista alapján 994 résztvevőt számoltam, a kiesőkkel és kizártakkal együtt...

copy/paste, évek óta mindig 1200 résztvevő van .


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#134
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

idézek a Duna Maraton honlapjáról (sportaktiv.hu)......Az elmúlt 15 év során a Duna maraton Közép – Európa egyik legrangosabb maraton versenyévé vált. Rendszeresen 6 – 8 országból indulnak versenyzők.....Itt most lehet erősen vigyorogni :) Nézzük a hosszútávot. Ugye nőknek nincs is kiírva.Így maradok a férfiaknál.Kicsit statisztikáztam hosszú táv 78 befutó ez nagyon kevés de még a feladókkal sincs 100 pedig nem is volt olyan hosszú.Évek óta átléphetetlen a 100 befutó nálunk a hosszútávon.Oksi. Előfordul de ritka mint a fehér  holló. A Szilvás is hosszabb jóval.Ebből mindössze 4 azaz négy külföldit számoltam.Pedig a szervezők agyba-főbe dicsérték, hogy milyen népszerű a külföldiek között.  Középtáv.336 férfi befutó és 4 fő külföldi itt is mindössze !! 23 női beérkező. Ebből vagy 3 külföldi. Piszokul gyenge női mezőny. Piszokul kevés külföldi. Lehet egyet-kettőt tévedtem a külföldi résztvevőknél ha valaki tud pontosabbat  írja meg. Ezen a szervezőknek mindenképpen el kellene gondolkodniuk mert a valóság messze áll attól amit mindig reklámoznak. A többit meg már leírtátok.

,,  Az új pálya mellett a tikkasztó kánikulát is le kellett küzdeni a hős versenyzőknek. Az 1200 résztvevőnek nem csak magával, hanem a hőséggel is meg kellett harcolni, de szinte alig volt valaki, aki feladta a versenyt."

Idézet a Sportaktív facebook oldaláról, ehhez képest én az eredmény lista alapján 994 résztvevőt számoltam, a kiesőkkel és kizártakkal együtt...



#135
montimi

montimi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,086 posts

idézek a Duna Maraton honlapjáról (sportaktiv.hu)......Az elmúlt 15 év során a Duna maraton Közép – Európa egyik legrangosabb maraton versenyévé vált. Rendszeresen 6 – 8 országból indulnak versenyzők.....Itt most lehet erősen vigyorogni :) Nézzük a hosszútávot. Ugye nőknek nincs is kiírva.Így maradok a férfiaknál.Kicsit statisztikáztam hosszú táv 78 befutó ez nagyon kevés de még a feladókkal sincs 100 pedig nem is volt olyan hosszú.Évek óta átléphetetlen a 100 befutó nálunk a hosszútávon.Oksi. Előfordul de ritka mint a fehér  holló. A Szilvás is hosszabb jóval.Ebből mindössze 4 azaz négy külföldit számoltam.Pedig a szervezők agyba-főbe dicsérték, hogy milyen népszerű a külföldiek között.  Középtáv.336 férfi befutó és 4 fő külföldi itt is mindössze !! 23 női beérkező. Ebből vagy 3 külföldi. Piszokul gyenge női mezőny. Piszokul kevés külföldi. Lehet egyet-kettőt tévedtem a külföldi résztvevőknél ha valaki tud pontosabbat  írja meg. Ezen a szervezőknek mindenképpen el kellene gondolkodniuk mert a valóság messze áll attól amit mindig reklámoznak. A többit meg már leírtátok.



#136
h_geri

h_geri

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 459 posts

"(Just some info:  for every split, there should be 3 signs, 1 before to let you know a split is coming. 1 real arrow on the split to show direction, 1 sign 50m later to confirm the direction, this is in UCI rules, please organizers, take a look at it to raise the level of our national racing to a higher level!!!)"

Én pl ezért sem járok évek óta ide. :)

hozzáteszem, ez sok versenyen nincs meg.  pl. Beskidyn nem egyszer tévedtem el emiatt. 



#137
_Alex_

_Alex_

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,086 posts

Sziasztok! Én keresem annak a fotósnak a képeit, aki a célban lőtte a befutókat. Hátha valaki küld egy linket

Kicsit lejjebb össze vannak gyűjtve a linkek.


Balance a bike right, keep the pedals turning, forget about everything except right now...
Picasa _Alex_


#138
Julia_presley

Julia_presley

    újonc

  • fórumtag
  • 1 posts
Sziasztok! Én keresem annak a fotósnak a képeit, aki a célban lőtte a befutókat. Hátha valaki küld egy linket😊
  • LGee likes this

#139
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,091 posts

Nagyon jókat mosolyogtam pár elíráson. Zsillárd, Blaszo... :D



#140
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Ha valakit erdekel, Wouter azert adta fel, mert szetesett az egyik pedalja, sajat tapasztalat alapjan latatlanban Eggbeaterre tippelek :)

Beszamoloja angolul itt, ha valakit erdekel, leforditom, Alpinbike is csak az angolt tette ki:
http://www.ram-bikes...a-marathon-dnf/

"(Just some info:  for every split, there should be 3 signs, 1 before to let you know a split is coming. 1 real arrow on the split to show direction, 1 sign 50m later to confirm the direction, this is in UCI rules, please organizers, take a look at it to raise the level of our national racing to a higher level!!!)"

Én pl ezért sem járok évek óta ide. :)


  • geoff and zeezoltano like this


A sebesség mindent megold.