meg itt még egy innen
http://bikemag.hu/ma...5-es-kerekekkel
(spec nekema polyákok agyonbonyolított rendszere nem annyira +gyöző, de a gianté és a meridáé rendkívűl)
meg itt még egy innen
http://bikemag.hu/ma...5-es-kerekekkel
(spec nekema polyákok agyonbonyolított rendszere nem annyira +gyöző, de a gianté és a meridáé rendkívűl)
Régi cikk(ek), de a legtöbb lényeges információ megtalálható. http://www.bikeradar...n-part-2-28438/
http://www.bikeradar...n-part-1-28367/
zscs módosította - 2015. január 08. - 09:39
én a vpp-re szavazok, mert jelenleg ilyet használok. egyébként azt gondolom, szinte bármelyik virtuális forgáspontos rendszer jó. a teljesség igénye nélkül: giant-maestro, merida-vpk, intense, santa cruz-vpp. egyébként a zeezo által említett fsr/horst-link is kiváló, az itt fölsoroltak kevésbé érzékenyek a fékezésből adódó bemerevedésre. nem úgy, mint az egyforgáspontos, vagy linkekkel kiegészített(pl kona) rendszerek. utóbbiakat vagy gyárilag, vagy utólag ki lehet egészíteni egy floater-rel, ami semlegesíti azt az erőt, ami máskülönben a felfüggesztésben nyelődne el. ilyen rendszer volt a brake theapy-val kifejlesztett dope rendszer, amit látni lehetett bizonyos évjáratú konákon.
tapasztalatok szerint az fsr egy platformcsillapítás(propedal-fox, vagy kis sebességű kompresszió állítás úgy általában) nélküli taggal nagyon aktív, ami kiállva tekeréskor zavaró lehet. itt megjegyezném, hogy egy kevésbé hatékony rendszeren is lehet javítani a megfelelő pedálozási technikával, ami messze elkerüli a mókuskerekes "rúgdosódást" a nyeregben. törekedjünk a viszonylag egyenletes csapásszámra és igyekezzünk nem elhalálozni közben.
még egy a virtuál forgáspontra. szvsz minden tekintetben jobb mint a horst link.
én a vpp-re szavazok, mert jelenleg ilyet használok. egyébként azt gondolom, szinte bármelyik virtuális forgáspontos rendszer jó. a teljesség igénye nélkül: giant-maestro, merida-vpk, intense, santa cruz-vpp. egyébként a zeezo által említett fsr/horst-link is kiváló, az itt fölsoroltak kevésbé érzékenyek a fékezésből adódó bemerevedésre. nem úgy, mint az egyforgáspontos, vagy linkekkel kiegészített(pl kona) rendszerek. utóbbiakat vagy gyárilag, vagy utólag ki lehet egészíteni egy floater-rel, ami semlegesíti azt az erőt, ami máskülönben a felfüggesztésben nyelődne el. ilyen rendszer volt a brake theapy-val kifejlesztett dope rendszer, amit látni lehetett bizonyos évjáratú konákon.
tapasztalatok szerint az fsr egy platformcsillapítás(propedal-fox, vagy kis sebességű kompresszió állítás úgy általában) nélküli taggal nagyon aktív, ami kiállva tekeréskor zavaró lehet. itt megjegyezném, hogy egy kevésbé hatékony rendszeren is lehet javítani a megfelelő pedálozási technikával, ami messze elkerüli a mókuskerekes "rúgdosódást" a nyeregben. törekedjünk a viszonylag egyenletes csapásszámra és igyekezzünk nem elhalálozni közben.
http://forum.bikemag...nos-eszmecsere/ Mondjuk ez ide pont beférne. Egyébként horstlink.
Ahogy végignyaltam a fórumot, szerintem elkelne egy ilyen topik ide.
Főképp azért gondolom így, mert vennék egy össztelóst és érdekelnének a tapasztalatok (főleg a hátsó rész hajtássemlegessége izgat)
Konkrétan: ki melyik rendszert milyennek tartja és miért?
Köszi-Hajrá!!!