Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

HELP:Bringa tuning, hogy bírja a 150+ kilómat

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
23 hozzászólás a témában

#1
juby

juby

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 540 hozzászólás
Bármilyen külső jó lehet vékony, könnyített falu, 20-as outi vagy 3.0-as dh gumi. A lényeg a kereknyomas 2.1-es külsőt általában 3-4 bár közt használom terep függő aszfalton több úgy könnyebben fut. Ha komoly terepre nem tévedsz, vagy nagy sárba nem tervezed hogy le térsz az aszfaltrol akkor érdemes kevésbé bütykös gumit venni a semislick-ek bőven jók aszfalt/földút szinten. Rubena nem rossz de elég hamar kopik eszi az aszfalt néz rá Cst-kre jók és nem vészes az áruk nem revulnek nem kopnak és van egy két mindenes mintázatú is
:D ...Nem,nem tündérke a kívánság,az kívánság. Térdelj csak le szépen!:D

#2
Maci81

Maci81

    újonc

  • fórumtag
  • 18 hozzászólás

Oké, és elnézést.



#3
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.636 hozzászólás

Ez jó lesz.

(a jövőben ha mutatni akarsz valamit, akkor azt egy linkkel csináld ! O.k. ? Így nem nekünk kell utána keresgélni.)


Marci

#4
Maci81

Maci81

    újonc

  • fórumtag
  • 18 hozzászólás

Köszönöm a választ.

Közben erre esett a választás: Rubena scylla 26x2,10 V75. Valakinek tapasztalata,véleménye?

 

#5
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.636 hozzászólás

Az egészen szuperkönnyű, vékony falú hajtogatós gumiktól eltekintve bármilyen gumit vehetsz. De lehet, hogy azok is simán bírnának.

Haverom 130 kg, napi szinten is sokat megy városban, néha 7végén erdészeti úton de a gumijával soha nem volt gondja. (defekttől eltekintve) Talán a drótos gumik jobbak neked, mert úgy vettem észre, a hajtogatósak hajlamosak kinyúlni egy kicsit. Te meg jó nagy nyomáson fogod használni, úgy még jobban nyúlnának.

Szélesség is kb mindegy, inkább 2,1-2,25 szélességű legyen.


Marci

#6
Maci81

Maci81

    újonc

  • fórumtag
  • 18 hozzászólás

Sziasztok!

 

Na, úgy néz ki, hogy beindul a projekt. Kézzel fűzött Remerx Jumbo-ra esett a választás. Azt szeretném kérdezni, hogy milyen kűlsőt ajánlotok. Milyen legyen a szélessége? Szempont a 150kg testsúly ill. minél occób legyen. A válaszokat előre is köszönöm.

szerk.: Inkább aszfalton, esetleg földúton használnám.


Maci81 módosította - 2015. január 14. - 17:52


#7
juby

juby

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 540 hozzászólás
Örülök ha segítettem a kazis agy meg hátra a dupla falú felni dt küllők a leg fontosabb. A kazettás agy esetében a szabadonfutó az agy része (Kazetta test)amire megy alanckerék sor míg tippem szerint jelenleg neked menetes agyad van amire szabadonfutós l.k.sor megy (racsni) és ez a gond mert a menetes agynak a hajtás oldalon a tengely 3-4 centi hosszban nincs alá támasztva ezért halylamos meg hajolni nagy súly hatására. Míg a kazettás esetén a kontra anya és konusz után egyből jön a csapágy. Alkatrész vásárlásnál figyelj arra hogy ha lehet inkább legyen használt de felsőbb kategóriájú darabb mint egy új belépő szintű mert ez utóbbival csak a gond jár együtt nem a teljesítmény.
  • Maci81 kedveli ezt
:D ...Nem,nem tündérke a kívánság,az kívánság. Térdelj csak le szépen!:D

#8
Maci81

Maci81

    újonc

  • fórumtag
  • 18 hozzászólás

Köszönöm, ilyen tippekre számítottam, amikor a topicot indítottam. Ezek nekem új dolgok(pl. kazettás), de megyek és beleásom magam a témába. Anno elvégeztem a kotelező karbantartást (tisztítás,olajozás, bowden csere, fékpofa csere, stb.) és csak tekerni kellett. Előfordult, hogy én cipeltem a Őtet(jó vastag acélvázas egyébként) a terep adotságai miatt. Ejj, de szép is volt...

Sok szép emlék fűz ehhez a bringához, ezért is szeretném felújítani.

 

 

 



#9
juby

juby

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 540 hozzászólás
Na akkor had szólok hátha még olvasod anno 145 kg voltam mikor újra kezdtem a bringázást.Egy tecsos montival indult az egész, azóta van 5 bringám és nem olyan nagy cirkusz ez.A hátsó agy legyen mindenképp kazettás a menetesekben a tengely max fél év. Azon túl hogy kónuszos vagy iparis már mindegy.A küllők dt,sapim 2milis bőven elég nem kell plusz súly, felni dupla falú pl Altrix Warior, B+ zero(kb 6 éve köszi jól van aszfalt/földút) de a fixibe Altrix Spider van és az is bírja, A lényeg inkabb a jó fűzés.Hajtás van négyszög persze abból azért a jobbak régi lx,alivio truvak. Ami még fontos a fék vfekböl avid a király de az sh-nak is vannak jó darabjai és a fékkaron,bovdenezesen nem szabad spórolni. Gumiból is simán elég a 2.1 3 bar felé fújva. Az első legyen a hátsó kerék, aztán a fék és szép apránként fel újíthatod a gépet. De jó dolog a mozgás de kevés a bringa érdemes lecserélni kisebbre a tányérokat vagy beszerezni ha még nincs egy kutyát aki elkunyizza a fél ebédet :D Tehát a táplálkozási szokásokat is változtatni kell a siker érdekében. De ha nem is fogysz akkor is javul a kozerzeted erőnléted sok sikert kitartást temelem segítettem
  • Maci81 kedveli ezt
:D ...Nem,nem tündérke a kívánság,az kívánság. Térdelj csak le szépen!:D

#10
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás

vagy ha nem akarsz félmillás költségeket, akkor szerzel valami kazettás hátsóagyú, duplafalú kerékszettet, valami erősebb oldalfalú, jól felfújható gumival, minimum egy integrált tengelyes hajtást és kész. a többit meg majd cseréled, ha lecsoffad. arról nem is beszélve, hogy ha elkezded rendesen használni, akkor az első szezon végére már úgysem 150 kiló leszel, ráér akkor a következő kárfelmérés.
kettétörni nem fog alattad szó nélkü.


  • Vejne kedveli ezt

#11
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.868 hozzászólás

Szerintem ez illene hozzád:

http://bikepro.hu/ci...-szilikon-cicik

 

De mindenképpen ebbe az irányba kéne elindulni: a lehető legballonosabb gumik, erős kerekek. 29"-eshez való agyak, azok valamivel erősebbek, magas felnik... Lehetőleg merev villa, olyan teló úgysincs, ami alattad nem ül be koppig, már egy erősebb fékezéstől. (Vagy akkor nem mozog ki semmit.) Igaz, úgy meg a nyakcső környéke kap mindent... Nem tudom, mit tud az a Fort váz, lehet rá tárcsaféket szerelni? Ha nem, tegyél rá olajos Magura abroncsféket.

Dirt/Freeride stucni, vastag kormány... Külső csapágyas hajtómű, hajtókarban persellyel a pedáltengelynek.

 

De nem kell ezt túlspirázni, gondolom, nem hatméteres letöréseket akarsz ugratni a bringával, normál használat mellett meg elbírnak az átlagos alkatrészek is. Persze ésszel, pl nem izomból nekirongyolni a járdaszegélynek, hanem szépen feltenni rá, zötyiket testből kimozogni...

 

 

Hát, nem sokkal vagyok beljebb a témában. Mindenesetre köszönöm a válaszokat. Megyek tovább böngészni ill. felkeresek egy-két kerékpárüzletet.

Megkérek egy moderátort, hogy törölje a topicot, köszönöm.

 

nagyon nem kell elkeseredni, Exile-től nagyon korrekt választ kaptál. 


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#12
Maci81

Maci81

    újonc

  • fórumtag
  • 18 hozzászólás

Hát, nem sokkal vagyok beljebb a témában. Mindenesetre köszönöm a válaszokat. Megyek tovább böngészni ill. felkeresek egy-két kerékpárüzletet.

Megkérek egy moderátort, hogy törölje a topicot, köszönöm.



#13
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.868 hozzászólás

a gumi. na az a kurva drága benne  :)

 

igen, tudom. a 10-15e forintos külső-árakat már megemésztettem, na de ezt??!!!! a kocsimra olcsóbb egy jó minőségű gumi, pedig az nem csak egy "bicigligumi". :(


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#14
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.301 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Szerintem ez illene hozzád:

http://bikepro.hu/ci...-szilikon-cicik

 

Köszi a cikk megosztását, mindig öröm ilyen alapos tesztet olvasni! Videókkal, atomjaira szedett bicajjal, alkatrészek méréseivel... Wow! Az igazi régi Bikemag-színvonal, a legjobb értelemben véve.

 

Egyébként hajlokegyetérteni azzal, amit Exile ír, 150+ kilóval lehet, én is ezt az irányt nézegetném. A cikkben szereplő Specit megfogdostam osztrákoknál egy üzletben még szeptemberben, élőben nagyon szép és tényleg egészen könnyűnek érződik. De ami fontosabb lehet egy nehezebb bringás számára: az elpusztíthatatlanság sugárzik róla. (Sajnos kipróbálni nem volt alkalmam.)

 

Ezt például meghajtanám szívesen. Karbonváz, felső-közepes alkatrészek, Thomson Elite nyeregcső (de rég láttam ilyet széria bringán!), mindez 12 kg alatt egy hajszállal: http://www.canyon.co...ike.html?b=3676

Németek múlt hónapban ilyen 8-10 fat bike közül győztesnek hozták ki. Sok okos megoldás található rajta, mint a kormány befordulását megakadályozó ütközők, állítható nyeregcsőnek kábelvezető lyuk a vázban, ledugaszolható lyukak, változtatható láncvilla-hossz (igaz, kompromisszumok itt azért vannak - 160mm tárcsával megy a rövid állásban), stb.



#15
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.259 hozzászólás

nekem is tetszik, de el nem tudom képzelni, mi kerül 560e forintba? kutyaközönséges aluváz (az integrált fejcsapágy külön fekete pontot érdemel) és közepes cuccok. értem én, hogy kisebb széria meg sok szabványtól eltérő alkatrész, de akkor is.

a gumi. na az a kurva drága benne  :)


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#16
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.868 hozzászólás

Én is elgondolkodtam rajta: lehet, hogy egy ilyen kéne?

 

nekem is tetszik, de el nem tudom képzelni, mi kerül 560e forintba? kutyaközönséges aluváz (az integrált fejcsapágy külön fekete pontot érdemel) és közepes cuccok. értem én, hogy kisebb széria meg sok szabványtól eltérő alkatrész, de akkor is.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#17
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 888 hozzászólás

köszi a linket! :) Atomból durván előjött az állat. :D

 

Én is elgondolkodtam rajta: lehet, hogy egy ilyen kéne?


Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#18
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.868 hozzászólás

Szerintem ez illene hozzád:

http://bikepro.hu/ci...-szilikon-cicik

 

 

 

köszi a linket! :) Atomból durván előjött az állat. :D


Kisherceg módosította - 2014. november 24. - 22:39

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#19
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 888 hozzászólás

Szerintem ez illene hozzád:

http://bikepro.hu/ci...-szilikon-cicik

 

De mindenképpen ebbe az irányba kéne elindulni: a lehető legballonosabb gumik, erős kerekek. 29"-eshez való agyak, azok valamivel erősebbek, magas felnik... Lehetőleg merev villa, olyan teló úgysincs, ami alattad nem ül be koppig, már egy erősebb fékezéstől. (Vagy akkor nem mozog ki semmit.) Igaz, úgy meg a nyakcső környéke kap mindent... Nem tudom, mit tud az a Fort váz, lehet rá tárcsaféket szerelni? Ha nem, tegyél rá olajos Magura abroncsféket.

Dirt/Freeride stucni, vastag kormány... Külső csapágyas hajtómű, hajtókarban persellyel a pedáltengelynek.

 

De nem kell ezt túlspirázni, gondolom, nem hatméteres letöréseket akarsz ugratni a bringával, normál használat mellett meg elbírnak az átlagos alkatrészek is. Persze ésszel, pl nem izomból nekirongyolni a járdaszegélynek, hanem szépen feltenni rá, zötyiket testből kimozogni...


Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#20
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

De az étrended is tedd rendbe mindenképp. TÚLNYOMÓRÉSZT azon múlik ugyanis, hogy mi lesz a végeredmény testkompozíció tekintetében.

 

Amúgy, vannak 2.33 mm-es küllők, dögnehéz magasabb profilú felnik, természetesen a kazettás hátsó agy alap, s hajtókarból sem árthat, ha nem négyszögtengely hajladozik alattad.

 

NB: nem azt mondom, hogy a négyszögtengely hajlik. Hanem azt, hogy manapság általában a legolcsóbb hajtókarok készülnek még négyszögtengelyes középcsapágyhoz, így általában egyszerre kapod az "áldást" rugalmas-hajlékony tengely és kar-tányér trióban is. 

 

Erős agyak-felnik-hajtókar. Nomeg fék, mert valamivel fékezni is kell a tömeget, ami nem 60 kg.  :)