Jelentkezz be Regisztrálj
HELP:Bringa tuning, hogy bírja a 150+ kilómat
#1
Írta 2015. február 01. - 13:45
#2
Írta 2015. január 16. - 09:07
#3
Írta 2015. január 16. - 01:16
Ez jó lesz.
(a jövőben ha mutatni akarsz valamit, akkor azt egy linkkel csináld ! O.k. ? Így nem nekünk kell utána keresgélni.)
#4
Írta 2015. január 15. - 09:25
Köszönöm a választ.
Közben erre esett a választás: Rubena scylla 26x2,10 V75. Valakinek tapasztalata,véleménye?
#5
Írta 2015. január 15. - 01:29
Az egészen szuperkönnyű, vékony falú hajtogatós gumiktól eltekintve bármilyen gumit vehetsz. De lehet, hogy azok is simán bírnának.
Haverom 130 kg, napi szinten is sokat megy városban, néha 7végén erdészeti úton de a gumijával soha nem volt gondja. (defekttől eltekintve) Talán a drótos gumik jobbak neked, mert úgy vettem észre, a hajtogatósak hajlamosak kinyúlni egy kicsit. Te meg jó nagy nyomáson fogod használni, úgy még jobban nyúlnának.
Szélesség is kb mindegy, inkább 2,1-2,25 szélességű legyen.
#6
Írta 2015. január 14. - 17:39
Sziasztok!
Na, úgy néz ki, hogy beindul a projekt. Kézzel fűzött Remerx Jumbo-ra esett a választás. Azt szeretném kérdezni, hogy milyen kűlsőt ajánlotok. Milyen legyen a szélessége? Szempont a 150kg testsúly ill. minél occób legyen. A válaszokat előre is köszönöm.
szerk.: Inkább aszfalton, esetleg földúton használnám.
Maci81 módosította - 2015. január 14. - 17:52
#7
Írta 2014. november 26. - 06:29
- Maci81 kedveli ezt
#8
Írta 2014. november 25. - 20:22
Köszönöm, ilyen tippekre számítottam, amikor a topicot indítottam. Ezek nekem új dolgok(pl. kazettás), de megyek és beleásom magam a témába. Anno elvégeztem a kotelező karbantartást (tisztítás,olajozás, bowden csere, fékpofa csere, stb.) és csak tekerni kellett. Előfordult, hogy én cipeltem a Őtet(jó vastag acélvázas egyébként) a terep adotságai miatt. Ejj, de szép is volt...
Sok szép emlék fűz ehhez a bringához, ezért is szeretném felújítani.
#9
Írta 2014. november 25. - 17:55
- Maci81 kedveli ezt
#10
Írta 2014. november 25. - 16:01
vagy ha nem akarsz félmillás költségeket, akkor szerzel valami kazettás hátsóagyú, duplafalú kerékszettet, valami erősebb oldalfalú, jól felfújható gumival, minimum egy integrált tengelyes hajtást és kész. a többit meg majd cseréled, ha lecsoffad. arról nem is beszélve, hogy ha elkezded rendesen használni, akkor az első szezon végére már úgysem 150 kiló leszel, ráér akkor a következő kárfelmérés.
kettétörni nem fog alattad szó nélkü.
- Vejne kedveli ezt
#11
Írta 2014. november 25. - 15:51
Szerintem ez illene hozzád:
http://bikepro.hu/ci...-szilikon-cicik
De mindenképpen ebbe az irányba kéne elindulni: a lehető legballonosabb gumik, erős kerekek. 29"-eshez való agyak, azok valamivel erősebbek, magas felnik... Lehetőleg merev villa, olyan teló úgysincs, ami alattad nem ül be koppig, már egy erősebb fékezéstől. (Vagy akkor nem mozog ki semmit.) Igaz, úgy meg a nyakcső környéke kap mindent... Nem tudom, mit tud az a Fort váz, lehet rá tárcsaféket szerelni? Ha nem, tegyél rá olajos Magura abroncsféket.
Dirt/Freeride stucni, vastag kormány... Külső csapágyas hajtómű, hajtókarban persellyel a pedáltengelynek.
De nem kell ezt túlspirázni, gondolom, nem hatméteres letöréseket akarsz ugratni a bringával, normál használat mellett meg elbírnak az átlagos alkatrészek is. Persze ésszel, pl nem izomból nekirongyolni a járdaszegélynek, hanem szépen feltenni rá, zötyiket testből kimozogni...
Hát, nem sokkal vagyok beljebb a témában. Mindenesetre köszönöm a válaszokat. Megyek tovább böngészni ill. felkeresek egy-két kerékpárüzletet.
Megkérek egy moderátort, hogy törölje a topicot, köszönöm.
nagyon nem kell elkeseredni, Exile-től nagyon korrekt választ kaptál.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#12
Írta 2014. november 25. - 13:28
Hát, nem sokkal vagyok beljebb a témában. Mindenesetre köszönöm a válaszokat. Megyek tovább böngészni ill. felkeresek egy-két kerékpárüzletet.
Megkérek egy moderátort, hogy törölje a topicot, köszönöm.
#13
Írta 2014. november 25. - 12:08
a gumi. na az a kurva drága benne
igen, tudom. a 10-15e forintos külső-árakat már megemésztettem, na de ezt??!!!! a kocsimra olcsóbb egy jó minőségű gumi, pedig az nem csak egy "bicigligumi".
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#14
Írta 2014. november 25. - 10:24
Köszi a cikk megosztását, mindig öröm ilyen alapos tesztet olvasni! Videókkal, atomjaira szedett bicajjal, alkatrészek méréseivel... Wow! Az igazi régi Bikemag-színvonal, a legjobb értelemben véve.
Egyébként hajlokegyetérteni azzal, amit Exile ír, 150+ kilóval lehet, én is ezt az irányt nézegetném. A cikkben szereplő Specit megfogdostam osztrákoknál egy üzletben még szeptemberben, élőben nagyon szép és tényleg egészen könnyűnek érződik. De ami fontosabb lehet egy nehezebb bringás számára: az elpusztíthatatlanság sugárzik róla. (Sajnos kipróbálni nem volt alkalmam.)
Ezt például meghajtanám szívesen. Karbonváz, felső-közepes alkatrészek, Thomson Elite nyeregcső (de rég láttam ilyet széria bringán!), mindez 12 kg alatt egy hajszállal: http://www.canyon.co...ike.html?b=3676
Németek múlt hónapban ilyen 8-10 fat bike közül győztesnek hozták ki. Sok okos megoldás található rajta, mint a kormány befordulását megakadályozó ütközők, állítható nyeregcsőnek kábelvezető lyuk a vázban, ledugaszolható lyukak, változtatható láncvilla-hossz (igaz, kompromisszumok itt azért vannak - 160mm tárcsával megy a rövid állásban), stb.
#15
Írta 2014. november 24. - 23:49
nekem is tetszik, de el nem tudom képzelni, mi kerül 560e forintba? kutyaközönséges aluváz (az integrált fejcsapágy külön fekete pontot érdemel) és közepes cuccok. értem én, hogy kisebb széria meg sok szabványtól eltérő alkatrész, de akkor is.
a gumi. na az a kurva drága benne
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#16
Írta 2014. november 24. - 23:48
Én is elgondolkodtam rajta: lehet, hogy egy ilyen kéne?
nekem is tetszik, de el nem tudom képzelni, mi kerül 560e forintba? kutyaközönséges aluváz (az integrált fejcsapágy külön fekete pontot érdemel) és közepes cuccok. értem én, hogy kisebb széria meg sok szabványtól eltérő alkatrész, de akkor is.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#17
Írta 2014. november 24. - 23:37
köszi a linket! Atomból durván előjött az állat.
Én is elgondolkodtam rajta: lehet, hogy egy ilyen kéne?
#19
Írta 2014. november 24. - 21:14
Szerintem ez illene hozzád:
http://bikepro.hu/ci...-szilikon-cicik
De mindenképpen ebbe az irányba kéne elindulni: a lehető legballonosabb gumik, erős kerekek. 29"-eshez való agyak, azok valamivel erősebbek, magas felnik... Lehetőleg merev villa, olyan teló úgysincs, ami alattad nem ül be koppig, már egy erősebb fékezéstől. (Vagy akkor nem mozog ki semmit.) Igaz, úgy meg a nyakcső környéke kap mindent... Nem tudom, mit tud az a Fort váz, lehet rá tárcsaféket szerelni? Ha nem, tegyél rá olajos Magura abroncsféket.
Dirt/Freeride stucni, vastag kormány... Külső csapágyas hajtómű, hajtókarban persellyel a pedáltengelynek.
De nem kell ezt túlspirázni, gondolom, nem hatméteres letöréseket akarsz ugratni a bringával, normál használat mellett meg elbírnak az átlagos alkatrészek is. Persze ésszel, pl nem izomból nekirongyolni a járdaszegélynek, hanem szépen feltenni rá, zötyiket testből kimozogni...
#20
Írta 2014. november 24. - 20:04
De az étrended is tedd rendbe mindenképp. TÚLNYOMÓRÉSZT azon múlik ugyanis, hogy mi lesz a végeredmény testkompozíció tekintetében.
Amúgy, vannak 2.33 mm-es küllők, dögnehéz magasabb profilú felnik, természetesen a kazettás hátsó agy alap, s hajtókarból sem árthat, ha nem négyszögtengely hajladozik alattad.
NB: nem azt mondom, hogy a négyszögtengely hajlik. Hanem azt, hogy manapság általában a legolcsóbb hajtókarok készülnek még négyszögtengelyes középcsapágyhoz, így általában egyszerre kapod az "áldást" rugalmas-hajlékony tengely és kar-tányér trióban is.
Erős agyak-felnik-hajtókar. Nomeg fék, mert valamivel fékezni is kell a tömeget, ami nem 60 kg.