Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy kontrás agyváltót át lehet-e alakítani viszonylag egyszerûen szabadonfutóssá?
Köszi a válaszokat!
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Agyváltók
Started by
nyilas
, 2002. June 13. 11:30
#1921
Posted 2008. May 28. - 09:38

#1922
Posted 2008. May 26. - 19:22

Most kaphatok egy Google! táblácskás smiley-t:-)
Ellátogattam a S honlapjára: ST-8S20 fékváltókar
http://cycle.shimano...D=1211822094630
A TapFire vajon Rapidfire-mértékben húzkodja a bowdent?
Köszi!
Ellátogattam a S honlapjára: ST-8S20 fékváltókar
http://cycle.shimano...D=1211822094630
A TapFire vajon Rapidfire-mértékben húzkodja a bowdent?
Köszi!
#1923
Posted 2008. May 26. - 19:09

Üdv!
Most találkoztam elõször ezzel az Alfine nevû cuccal. Húvazze! A leendõ városi gépembe naon jó lenne, csak drága kissé.
Viszont a Nexus 8 kb. fele-kétharmada áron van. Csak az a fránya tekerõ a váltáshoz... A kérdésem tehát az lenne, hogy a Nexus mûködhet-e a 8-as Rapidfire karral? Bowdenhúzás satöbbi... Ha a Nexus markolatváltó átfestett Revoshift lenne (nem tudom), akkor elvileg nem lehet gond.
Próbálta már valaki elvetemült:-)?
Mert az Alfine-t mintha nekem találták volna ki, de kétszer annyiért?
Köszi a segítséget!
Most találkoztam elõször ezzel az Alfine nevû cuccal. Húvazze! A leendõ városi gépembe naon jó lenne, csak drága kissé.
Viszont a Nexus 8 kb. fele-kétharmada áron van. Csak az a fránya tekerõ a váltáshoz... A kérdésem tehát az lenne, hogy a Nexus mûködhet-e a 8-as Rapidfire karral? Bowdenhúzás satöbbi... Ha a Nexus markolatváltó átfestett Revoshift lenne (nem tudom), akkor elvileg nem lehet gond.
Próbálta már valaki elvetemült:-)?
Mert az Alfine-t mintha nekem találták volna ki, de kétszer annyiért?
Köszi a segítséget!
#1924
Posted 2008. April 23. - 22:44

Kérdésem lenne, hogy a Sh. Alfine és a Nexus 8as (SG-8R25) között mûködésben/váltásteljesítményben van különbség?
Városi cirkálót kellene kicsit följavítani, hogy túra-edzõgépnek is jó legyen.
Köszönöm
Városi cirkálót kellene kicsit följavítani, hogy túra-edzõgépnek is jó legyen.
Köszönöm

Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!
#1925
Posted 2008. April 17. - 15:42

#1926
Posted 2008. April 17. - 07:48

Marton!
Köszi! (Csak felebaráti szeretetbõl nem ugrottam a torkodnak.)
Rossebet. Technikai eszközt célirányosan választok - mûszaki volnék, vagy mifene - és arra amire nekem kell, a Rohloff tökéletesen megfelel. Amennyiben a két nagy S közül valamelyiknek lenne 12 vagy 14 fokozatú agyváltója, lehet ott kerestem volna a megoldást. De nincs.
ps.: A haverodat ugye nem M. Albertnek hívják!?
Köszi! (Csak felebaráti szeretetbõl nem ugrottam a torkodnak.)

ps.: A haverodat ugye nem M. Albertnek hívják!?
#1927
Posted 2008. April 16. - 16:15

Zsizsi !
Ha tetszik, vedd meg. Keresztényi jóságból gondoltam, hogy szólok de úgy látom ismered a cuccost és neked bejött. Tényleg túrára van kitalálva nem xc-re. Ennyi.
Lenkei P-t kb. 10 éve ismerem de nem kérdezem errõl. Õ túl elfogúlt lenne a témában. Nekem elég a haverom (4-5év használat) és az én tapasztalatom vele.
Ámen !
Ha tetszik, vedd meg. Keresztényi jóságból gondoltam, hogy szólok de úgy látom ismered a cuccost és neked bejött. Tényleg túrára van kitalálva nem xc-re. Ennyi.
Lenkei P-t kb. 10 éve ismerem de nem kérdezem errõl. Õ túl elfogúlt lenne a témában. Nekem elég a haverom (4-5év használat) és az én tapasztalatom vele.
Ámen !
Marci
#1928
Posted 2008. April 16. - 14:16

#1929
Posted 2008. April 15. - 19:51

Köszi a tippet, - próbáltam már - de nem xc-re kell. Kifejezetten túrázásra készített kerékpárba lesz. (Sõt, hosszútávú túrákra lett kitalálva.) Erre nézve nekem elég azon emberek véleménye, akik már keresztbe kasul átpedálozták ezt a földbolygót. Ellenben azért a tereptúra/maraton stílusban igenis megállja a helyét! Két barátom is használja - egyikük hat, másik kb.két éve - és már bizonyított.
Amúgy stílusok és ízlések eltérnek. Ez így van rendjén. Van akinek nem fekszik ez a technika.
Engem sem tudnál már rábeszélni egy Shimano szettre, ennek ellenére nem szólom le, csak nem használnám. Sram párti lettem. Pont.
ps.: amúgy kérdezz rá Lenkei Petire, ha van rá módod. Ugyan õ elfogult lehet, de tudomásom szerint már több tízezret beletekert a Rohloff agyba, amit használ, és semmi problémája nem volt vele. Nekem egy német kollégám teker ilyen cuccal - persze jobbára túrákon - úgy hat éve, és no problem! Nekem ez a lényeg. Megbízható útitárs!
Amúgy stílusok és ízlések eltérnek. Ez így van rendjén. Van akinek nem fekszik ez a technika.
Engem sem tudnál már rábeszélni egy Shimano szettre, ennek ellenére nem szólom le, csak nem használnám. Sram párti lettem. Pont.
ps.: amúgy kérdezz rá Lenkei Petire, ha van rá módod. Ugyan õ elfogult lehet, de tudomásom szerint már több tízezret beletekert a Rohloff agyba, amit használ, és semmi problémája nem volt vele. Nekem egy német kollégám teker ilyen cuccal - persze jobbára túrákon - úgy hat éve, és no problem! Nekem ez a lényeg. Megbízható útitárs!

#1930
Posted 2008. April 15. - 16:55

Zsizsi !
Azt a Rohloff dolgot gondold át alaposan. Próbáltál te már olyat ? A legjobb haveromnak az van de még ingyen sem kéne senkinek a társaságunkból. És szerintem a haverom is megbánta. Ember nincs aki bevallaná neked õszintén, hogy annyi pénzért vett 1 nem igazán jó cuccot. Mondjuk mi xc-túrázunk, városba v. túrázni lehet, hogy jobb a cucc. De xc-re felejtsd el !
Azt a Rohloff dolgot gondold át alaposan. Próbáltál te már olyat ? A legjobb haveromnak az van de még ingyen sem kéne senkinek a társaságunkból. És szerintem a haverom is megbánta. Ember nincs aki bevallaná neked õszintén, hogy annyi pénzért vett 1 nem igazán jó cuccot. Mondjuk mi xc-túrázunk, városba v. túrázni lehet, hogy jobb a cucc. De xc-re felejtsd el !
Marci
#1931
Posted 2008. April 15. - 16:08

Nekem még csak tavaly óta van agyváltós gépem - a második éppen készül - de:
1. a kerék ki-be szerelése nem nehezebb, mint a gyorszárasnál, csak - nálam - villáskulcs kell hozzá. (SRAM DualDrive) Vannak gyorszáras rendszerek is.
2. városi használatra ideális, be kell tartani a szerviz intervallumokat - ha van ilyen nekije. Nem szennyezõdik, nem koszolódik, stb...
3. az elõzõ tulaj /-ok által okozott, nem látható károkat nem nagyon tudod felmérni, így ez mindig lutri. Azért nézz rá az agyra, ha szakszerûtlen szerelés nyomait látod, alkudj keményen az árból, vagy ne vedd meg.
4. Néhány hete az Olasz alpokban használtunk két Shimano Alfine szettel szerelt gépet. Szuperul mûködtek,és nem kellett több a nyolc fokozatnál.
Szervizek? Passz! Én a Rohloff agyhoz - a leendõ bicóba - inkább megvettem minden szükséges szerszámot, kenõanyagot, alkatrészt elõre a következõ 10-20-100 évre..
Magam csinálom inkább, mintsem mást kelljen elnáspángolnom érte.
1. a kerék ki-be szerelése nem nehezebb, mint a gyorszárasnál, csak - nálam - villáskulcs kell hozzá. (SRAM DualDrive) Vannak gyorszáras rendszerek is.
2. városi használatra ideális, be kell tartani a szerviz intervallumokat - ha van ilyen nekije. Nem szennyezõdik, nem koszolódik, stb...
3. az elõzõ tulaj /-ok által okozott, nem látható károkat nem nagyon tudod felmérni, így ez mindig lutri. Azért nézz rá az agyra, ha szakszerûtlen szerelés nyomait látod, alkudj keményen az árból, vagy ne vedd meg.
4. Néhány hete az Olasz alpokban használtunk két Shimano Alfine szettel szerelt gépet. Szuperul mûködtek,és nem kellett több a nyolc fokozatnál.
Szervizek? Passz! Én a Rohloff agyhoz - a leendõ bicóba - inkább megvettem minden szükséges szerszámot, kenõanyagot, alkatrészt elõre a következõ 10-20-100 évre..
Magam csinálom inkább, mintsem mást kelljen elnáspángolnom érte.

#1932
Posted 2008. April 12. - 16:47

sziasztok
egy használt ötsebességes agyváltós kerékpár megvásárlása elõtt állok.
városi használatra lesz.
a helyzet az, hogy a 14. bicómat nyúzom de eddig nem volt még dolgom agyváltós kerékpárral. azt szeretném megkérdezni, hogy milyen hátulütõi vannak?
pl: defekt esetén problémásabb-e a kivenni a hátsó kereket, mint hagyományos váltós kerékpárok esetében?
vagy ha a késõbbiekben a használat során meghibásodik (pl félre vált, v nem vesz be bizonyos sebessége(ke)t) akkor lehet-e javíttatni (bevállalják-e a szervizek), vagy ilyenkor cserélik. Ha cserélni kell, akkor az agy belsejét/alkatrészeit érinti csupán, vagy vásárolni kell egy teljesen új agyat(agyváltót) és újrafûzetni a kereket? :chin: kérem homályosítson fel valaki ezekrõl a dolgokról...
elõre is köszönöm
egy használt ötsebességes agyváltós kerékpár megvásárlása elõtt állok.
városi használatra lesz.
a helyzet az, hogy a 14. bicómat nyúzom de eddig nem volt még dolgom agyváltós kerékpárral. azt szeretném megkérdezni, hogy milyen hátulütõi vannak?
pl: defekt esetén problémásabb-e a kivenni a hátsó kereket, mint hagyományos váltós kerékpárok esetében?
vagy ha a késõbbiekben a használat során meghibásodik (pl félre vált, v nem vesz be bizonyos sebessége(ke)t) akkor lehet-e javíttatni (bevállalják-e a szervizek), vagy ilyenkor cserélik. Ha cserélni kell, akkor az agy belsejét/alkatrészeit érinti csupán, vagy vásárolni kell egy teljesen új agyat(agyváltót) és újrafûzetni a kereket? :chin: kérem homályosítson fel valaki ezekrõl a dolgokról...
elõre is köszönöm

#1933
Posted 2008. April 10. - 23:56

Nagyon jogos. igazából azt sem tudom, hogy a kétféle hézagoló az agy tartozéka, a lánckerekeké (ha azoké, akkor melyiké mekkora?), meg hogy mit foglal magában a "szerelék" csomag... na nyomozok még.
#1934
Posted 2008. April 10. - 22:20

tomaa, nézz rá az általad linkelt rajzra, és ott a 33, 45-ös tételekre!
Összesen hatféle lánckerék választható és ehhez van kétféle hézagoló.
Na ebbõl adódik a kétféle láncvonal.
Feladat megoldva. Más kérdés?!
Összesen hatféle lánckerék választható és ehhez van kétféle hézagoló.
Na ebbõl adódik a kétféle láncvonal.
Feladat megoldva. Más kérdés?!

#1935
Posted 2008. April 10. - 22:15

Nem kell rinyáláni, az anyát nyugodtan alakíthatod. Inkább azt, mint a vázat feszegetni. Az nem egészséges egyetlen váznak sem!
A láncvonal fix, ne változik, de tól-ig tartomány elképzelhetõ. Inkább az az elképzelhetõ, hogy a kétféle hátsó lánctányérral - gyári kivitel esetében - más és más láncvonalat kell tartani.
A láncvonal fix, ne változik, de tól-ig tartomány elképzelhetõ. Inkább az az elképzelhetõ, hogy a kétféle hátsó lánctányérral - gyári kivitel esetében - más és más láncvonalat kell tartani.
#1936
Posted 2008. April 10. - 12:11

Ok, igazad is lehet, szvsz annyit leköszörülsz minkét oladilból 1-1 mm -t.
De talán majd jönnek a nálam okosabbak, és megmondják a tuttit.
De talán majd jönnek a nálam okosabbak, és megmondják a tuttit.
#1937
Posted 2008. April 10. - 11:57

Köszi. Nem mondtam eddig, de valószínûleg sejtetted, a 130 mm-bõl legalábbis, hogy ez országútifélék családjába tartozó váz. És alu. Én inkább nem szeretném feszegetni, akkor felvetõdik a kérdés, hogy mit szól ehhez a váz?
Arra gondoltam ellenben, hogy a http://cycle.shimano...69830609192.pdf
címen elérhetõ rajzon a 28-assal jelölt anyát veszem elsõdlegesen célba, szükség esetén az agy másik felén található darabot is, és talán sikerül. És akkor a váz is boldog lesz, meg én is biztosabb lehetek a dolgomban, mikor monoblokk tengelyhosszt kell választanom a minél jobb láncvonalhoz. Vagy paranoid vagyok?

címen elérhetõ rajzon a 28-assal jelölt anyát veszem elsõdlegesen célba, szükség esetén az agy másik felén található darabot is, és talán sikerül. És akkor a váz is boldog lesz, meg én is biztosabb lehetek a dolgomban, mikor monoblokk tengelyhosszt kell választanom a minél jobb láncvonalhoz. Vagy paranoid vagyok?
#1938
Posted 2008. April 10. - 09:25

Szerintem a váz elbírja azt a 2 mm-t.
#1939
Posted 2008. April 10. - 09:02

Hello!
Tegnap fészkelte be az agyamba magát az agyváltó gondolata. A Shimano SG-8R25 tetszik is, a tömegét is el tudnám nézni neki. A Shimano weblapon levõ doksikat tanulmányozom, pár dolog nem világos egészen.
1/ az agy 132 mm-es hosszát anyacserékkel biztonságosan meg lehet nyerni, hogy 130 mm-es legyen?
2/ ezt pedig nem értem: Chain-Line 16T-23T 42.7/47.7
a láncvonal váltás közben mozog?? (hogy mozogna...ez nem lehet) vagy egy -tól -ig tartományt adtak meg?
Tegnap fészkelte be az agyamba magát az agyváltó gondolata. A Shimano SG-8R25 tetszik is, a tömegét is el tudnám nézni neki. A Shimano weblapon levõ doksikat tanulmányozom, pár dolog nem világos egészen.
1/ az agy 132 mm-es hosszát anyacserékkel biztonságosan meg lehet nyerni, hogy 130 mm-es legyen?
2/ ezt pedig nem értem: Chain-Line 16T-23T 42.7/47.7
a láncvonal váltás közben mozog?? (hogy mozogna...ez nem lehet) vagy egy -tól -ig tartományt adtak meg?
#1940
Posted 2008. April 09. - 21:42

Hogy jó-e hozzá az elsõhöz váltó markolatváltója nem tudom, de egy kis matekkal könnyen találhatsz hozzávalót.
Mérd meg, hogy mekkora elmozdulás tartozik két fokozat váltása között, és keress olyan váltót, ami ennyit húz a bovdenen. Így tán könnyebb lesz.
Nagy ötlet, mi!?
Mérd meg, hogy mekkora elmozdulás tartozik két fokozat váltása között, és keress olyan váltót, ami ennyit húz a bovdenen. Így tán könnyebb lesz.
Nagy ötlet, mi!?
