Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Agyváltók

- - - - -

  • Please log in to reply
2484 replies to this topic

#1401
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts

Sziasztok!

Az alábbi kérdéssel fordulok hozzátok:

Van egy Kross Jantar S kerékpárunk. Elsõ hosszabb útja során szereztem is vele egy hátsó kerék defektet:S Nekem eddig nem volt agyváltós kerékpárom, így nem nagyon tudom, hogy hogyan nyúljak hozzá, hogyan kéne leszedni a hátsó kereket, hogy a belsõt ki tudjam bányászni. ráadásul ez még kontrás is, ilyennel sem volt dolgom soha. Mondjuk ahogy néztem a kontrát egyszerûen ki tudnám iktatni, mert a hátsó vila vízszintes részéhez van erõsítve egy csavarral, és gondolom azt a csavart kell kiszedni, így a kontra nem akadály a kerék kivételét illetõen. Vagy rosszul gondolom?
De az agyváltóval nem tudom, mit kezdjek.... Ki lehet úgy szedni a kereket, hogy az agyváltó, bovdenestül rajta marad a tengelyen? Mert ha igen, akkor a másik irányba egyszerûen le lehet szedni a gumit a felnirõl.

Esetleg van valahol egy "használati útmutató" agyváltós hátsó kerekek kiszedéséhez? Egyszer találtam még régen - lehet ezen az oldalon ? - a váltó beállításával kapcsolatos írást képekkel illusztrálva. Az nagyon hasznos volt. Valami hasonlóra gondoltam.


Hogyne természetesen csak két dolog kell hozzá egy csípõ fogó és egy fûrész vagy flex.
A csípõfogóval elcsipkeded a küllõket utána pedig egyik oldalon elvágod a tám és a láncvillát. Utána már ki tudod venni a felnit és a gumit.
Gondolj már bele mit írtál le (mechanikusan). Homlokra csapós :)
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#1402
csiba00

csiba00

    vendég

  • fórumtag
  • 42 posts
Sziasztok!

Az alábbi kérdéssel fordulok hozzátok:

Van egy Kross Jantar S kerékpárunk. Elsõ hosszabb útja során szereztem is vele egy hátsó kerék defektet:S Nekem eddig nem volt agyváltós kerékpárom, így nem nagyon tudom, hogy hogyan nyúljak hozzá, hogyan kéne leszedni a hátsó kereket, hogy a belsõt ki tudjam bányászni. ráadásul ez még kontrás is, ilyennel sem volt dolgom soha. Mondjuk ahogy néztem a kontrát egyszerûen ki tudnám iktatni, mert a hátsó vila vízszintes részéhez van erõsítve egy csavarral, és gondolom azt a csavart kell kiszedni, így a kontra nem akadály a kerék kivételét illetõen. Vagy rosszul gondolom?
De az agyváltóval nem tudom, mit kezdjek.... Ki lehet úgy szedni a kereket, hogy az agyváltó, bovdenestül rajta marad a tengelyen? Mert ha igen, akkor a másik irányba egyszerûen le lehet szedni a gumit a felnirõl.

Esetleg van valahol egy "használati útmutató" agyváltós hátsó kerekek kiszedéséhez? Egyszer találtam még régen - lehet ezen az oldalon ? - a váltó beállításával kapcsolatos írást képekkel illusztrálva. Az nagyon hasznos volt. Valami hasonlóra gondoltam.

#1403
cruiser05

cruiser05

    újonc

  • fórumtag
  • 3 posts
Sziasztok!
Van egy külsõ váltós Schwinn Cruiserem,amit szeretnék agyváltósra módositani!! Még nem volt agyváltós bicajom,úgyhogy bocs ha hülyeséget írok.
A kérdésem az lenne,hogy:
1.milyen márkájú lenne jó a cruiserre?(értem ezalatt a kompatibilitást)
2.hány sebességes lenne ideális?(én 5 sebességesre gondoltam)
3.hol keressem?
4.érdemes-e használtat venni?

#1404
rajpura

rajpura

    újonc

  • fórumtag
  • 3 posts
sturmey archer AW es AB agyak eladok, hibatlan belso szerkezetu mind. udv

#1405
mandras81

mandras81

    vendég

  • fórumtag
  • 26 posts
Sziasztok,

mivel agyváltóval kapcsolatos dolog lenne, ezért itt kérek segítséget. Német ebay-rõl szeretnék rendelni Nexus 8-ast, de mivel a német sem megy annyira, meg az ebay-jel sem vagyok túlzottan jóban, egy hozzáértõt keresek.

Ha valaki vállalkozna erre, akkor kérem keressen meg mail-ben vagy privátban.

#1406
zsbacsi

zsbacsi

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 287 posts
Sziasztok!

Van nekem egy 8sebességes Alfine agyváltóm, immár több mint 2 éve.
Lassan szerintem esedékes lenne szétszednem és olajfürdõbe mártanom, ahogy a shimano is javasolja.
Szerintetek csak a shimano olajat érdemes használni ehez (ami kérdés, hogy mennyi lenne itthon, ha egyáltalán van), vagy egy autohoz való vmi jobb szintetikus váltóoloaj is megteszi?
Valaki közületek szedett már szét, és olajozott újra Alfine-t? ha igen milyen olajjal tette?

#1407
coco11punk

coco11punk

    vendég

  • fórumtag
  • 34 posts
Szerintetek miképpen lehetne kivitelezni egy Shimano Nexus 8 (SG-8R20) agyváltónál, hogy a meghajtás oldalon, ahol a fogaskerék van, még egy fogaskereket tegyek. Sajnos a váltószerkezet miatt nincs semmi hely, hogy az elõbbiekben felvázoltakat kivitelezzem. Esetleg valahogy el lehetne-e "tolni" a váltómechanizmust?
Várom az ötleteket!

#1408
coco11punk

coco11punk

    vendég

  • fórumtag
  • 34 posts
[quote name='macgyver_z']Akkor akár ez is alternatíva lehet:
pinion GmbH
Ha sikerült megoldani, értesítsél! ;-)


Igen ez is szóba jöhetne, de ennél azért elérhetõbb (sufnitunigosabb) megoldásra gondoltam.

#1409
macgyver_z

macgyver_z

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 11 posts
  • LocationFelsőörs
Akkor akár ez is alternatíva lehet:
pinion GmbH
Ha sikerült megoldani, értesítsél! ;-)

--------------------------------------
elviszel.hu - Ne utazz egyedül!

#1410
coco11punk

coco11punk

    vendég

  • fórumtag
  • 34 posts
Köszönöm a gyors választ!
Én "kis naív" úgy gondoltam, hogy az agyváltók is elértek egy kis "terepspecifikus"-fejlesztést. Jó lett volna egy olcsóbb alternatíva, mint a G-boxx.
Akkor megpróbálom valahogy a vázra/vázba integrálni az agyváltót, mert így közvetve hajtva biztosan hibátlanul fog dolgozni..
Természetesen, Én is "korszerû" (12mm átütõs) kerékpárral közlekedem lefelé.

#1411
macgyver_z

macgyver_z

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 11 posts
  • LocationFelsőörs

Hello!

Most olvastam végig az egész topikot, de nem találtam a problémámra választ!
Konkrétan az érdekelne, hogy a Nexus vagy az Alfine mennyire bírja A DH/FR igénybevételt? (Nemrég hallottam egy srácról, aki évek óta használ Nexus-t 4X versenyeken.)
A legjobb megoldás a G-boxx vagy V-boxx lenne, csak hát a piszkos anyagiak...
Válaszotokat elõre is köszönöm!



Shimano agyváltók csak komfort/fitnesz használatra vannak tervezve.
Városi legenda:
Valahol hallottam, hogy a Rohloff DH verzióját nagyon hamar leamortizálták, garanciális hibának nem fogadták el.
Nézd meg, hogy egy korszerû biciklinek milyen hátsó tengelye van: X12

#1412
coco11punk

coco11punk

    vendég

  • fórumtag
  • 34 posts
Hello!

Most olvastam végig az egész topikot, de nem találtam a problémámra választ!
Konkrétan az érdekelne, hogy a Nexus vagy az Alfine mennyire bírja A DH/FR igénybevételt? (Nemrég hallottam egy srácról, aki évek óta használ Nexus-t 4X versenyeken.)
A legjobb megoldás a G-boxx vagy V-boxx lenne, csak hát a piszkos anyagiak...
Válaszotokat elõre is köszönöm!

#1413
zsinor

zsinor

    újonc

  • fórumtag
  • 3 posts
Köszi a választ, utána olvastam most az áttételeknek Sturmey honlapján, meg SheldonBrown-nál is. Utóbbinál van egy jó kis kalulátor van áttételszámoláshoz: Sheldon Brown's Bicycle Gear Calculator
Eszerint az elöl 32, hátul 25 fogas áttétel hasonló a régi rendszeremhez, szóval semmi gond. Már csak gyûjteni kell akkor a Sturmey agyra :)

Már csak a megbízhatóságára vagyok kíváncsi.

#1414
dartsos

dartsos

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 258 posts
Hello!

Zsinornak válaszolnék, bár nemlesz teljes értékû.
Én most vettem egy 8-as Sturmey agyat, árban szerintem legyõzhetetlen, 36000 volt váltokarral, szerelékkel, lánckerékkel, mindennel. Én egy trike-ba fogom beépiteni, egy hátrányát már most látom, vagyis ami neked hátrány lesz szerintem, hogy a lánckereke 25 fogas...elvileg talán van 20-as is, de én nem tudtam szerezni. Kisebb száz hogy nem megy rá, mert nem engedi az agy kerülete.
Megbizhatóségról nemtudok nyilatkozni, még nem használom, de túrázásra nincs jobb az agyváltónál. Nem megy tönkre gyorsan a láncod a ferde láncvonal miatt, nemkell folyton tisztogatnod az egész hajtási rendszert, nekem 2 biciklimen használok agyváltót, igaz azok csak 3-asok, meg fõleg városban használom, de eddig csak elõnyét láttam.
Szóval én ajánlom neked:)

#1415
zsinor

zsinor

    újonc

  • fórumtag
  • 3 posts
Sziasztok!

Mivel már teljesen elvásott az antik túragépem meghajtása, építenék rá újat, és agyváltóson töröm a fejemet. A gép egy öreg (80s) outi, túra geometriával (hosszú alsóvilla). A tavalyi szlovén túra elõtt a villa+kormány+kormányfej cserével együtt kapott egy Sturmey-Archer dobféket elõre, mert mindig félek a vizes felni féknemhatásától, és bevált. Mi a véleményetek a Sturmey vagy más gyár 8 fokozatú agyváltóiról túrára? Eddig 42+52-es tányérok voltak elõl, standard 14-28-as hatos racsnival, de most menne minden amúgy is a kukába. Ez a régi szett nagyon szenvedõs volt csomaggal hágókon, ha jól számoltam, kb 250%-os áttételt jelentketett. A 8-as Sturmey 325% áttételtartomány, kb annyi, mintha 32-es lenne a kisebbik tányérom elöl a régi rendszerben.

Elég lenne ez, ha régi is majdnem elég volt?

Elég megbízható egy ilyen csomagos túrára? Szokott elromlani? Ha igen, mi történik? Egy sebességes lesz a gép, vagy fixi, vagy nem is hajtható?

Milyen lánkereket/hajtókart/monoblokkot kell ezekhez venni?

Köszi

#1416
nicecleanpot

nicecleanpot

    vendég

  • fórumtag
  • 158 posts
köszi az infót. a frikciós csak ötlet volt, és mint ahogy ki is derült, rossz :)
közben megoldódott a dolog, én azt hittem tönkrement a váltókar vagy a váltó. toltam egy kis wd40 t az agyba abba a lyukba, ahonnan az a kis lánc jön ki (persze a láncot elõbb kitekertem) meg befújtam a váltókart is rendesen. a problémám ugyanis az volt, hogy csak kettes volt meg hármas.most van mindhárom, veszi mindet szépen és nem is nyüszít, én meg már azon gondolkoztam, hogy beruházok vmi méregdrága nexusra, de egy ideig ez a projekt tolódik. (régi puch rettenetrõl van szó egyébként, amit nagyon szeretek)

#1417
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,931 posts

szerintetek egy 3 sebességes torpedo agyválóhoz ezek a most kapható 3 sebességes váltókarok jók például ez:
http://ebike.hu/term...41 3s váltókar/
már úgy értem, ha valahogy ráaplikálom azt a kis fekete vackot, ami a váltóból kijövõ rúdhoz kapcsolódik, akkor rendbe lehetne a bowdenhúzás mértéke?tapasztalat vkinek?


Ilyet én is akartam kérdezni, csak sima váltókarral(amilyen a montikon is van pl)... :)

Jó lehet, már többféle Shimano hármas agyváltó karral használtam/szereltem hármas Torpedo-t.
De lehet kapni Sram T3hoz is ilyen váltókart. Az meg pláne jó lenne hozzá.ez az
A pozicionált 3-7 es láncváltóhoz valók, meg a frikciós kar biztosan nem lenne jó hozzá.

You can never have "enough" bikes.


#1418
nicecleanpot

nicecleanpot

    vendég

  • fórumtag
  • 158 posts
hát elvileg más a bowdenhúzásigénye az agyváltónak, mint a sima váltónak.egy frikciós (tudod, amelkyik nem pozicionált) váltókarral biztosan lehetne használni, de pozícionált, pláne ilyen 7-8sebességesek szerintem kizárt hogy jól mûködjenek. mondjuk én attól is félek, hogy a shimanonak, meg mondjuk ennek a régebbi torpedonak más az igénye, de valaki majdcsak tudja egyszer.

#1419
pcsongor

pcsongor

    vendég

  • fórumtag
  • 224 posts

szerintetek egy 3 sebességes torpedo agyválóhoz ezek a most kapható 3 sebességes váltókarok jók például ez:
http://ebike.hu/term...41 3s váltókar/
már úgy értem, ha valahogy ráaplikálom azt a kis fekete vackot, ami a váltóból kijövõ rúdhoz kapcsolódik, akkor rendbe lehetne a bowdenhúzás mértéke?tapasztalat vkinek?


Ilyet én is akartam kérdezni, csak sima váltókarral(amilyen a montikon is van pl)... :)

#1420
nicecleanpot

nicecleanpot

    vendég

  • fórumtag
  • 158 posts
szerintetek egy 3 sebességes torpedo agyválóhoz ezek a most kapható 3 sebességes váltókarok jók például ez:
http://ebike.hu/term...41 3s váltókar/
már úgy értem, ha valahogy ráaplikálom azt a kis fekete vackot, ami a váltóból kijövõ rúdhoz kapcsolódik, akkor rendbe lehetne a bowdenhúzás mértéke?tapasztalat vkinek?