Jelentkezz be Regisztrálj

Agyváltók
#1041
Írta 2012. augusztus 23. - 21:59

You can never have "enough" bikes.
#1042
Írta 2012. augusztus 23. - 21:44

Valóban azt írják benne, de pl egy német webshop illetékesétõl azt az infot kaptam hogy V-fékkel jó csak. Ha megnézed ezt a robbantott ábrát, itt is úgy látszik, hogy csak a gumiporvédõ meg a hozzá való tengelyrögzítés takarja csak le a bordásrészt:Product elméletileg itt azt irja hogy roller fék kompatibilis
http://www.shimano.c...69830714873.pdf
Be is van keretezve külön ez a porvédõ rész. Akkor úgy látod, hogy nyugodtan megvehetem a VS verziót is?
Köszi!
#1043
Írta 2012. augusztus 23. - 20:01

Sziasztok!
Nexus 8 agyváltót vásárolnék (SG-8R36), azonban SG-8R36-VS típust tudok jelenleg venni, ami a V-fékes verzió, de rollerfékkel használnám. Véleményem és netes kutatás után arra jutottam, hogy a gumi porvédõ sapka különbözteti csak meg, hogy jó legyen a V-fékhez is, de alatta ha azt eltávolítom ott a bordásrész a rollerféknek is. Sajnos neten sok egymásnak ellent mondó info-t találtam csak, ezért is érdeklõdök itt.
Elõre is köszönöm a válaszokat!
Product elméletileg itt azt irja hogy roller fék kompatibilis


#1044
Írta 2012. augusztus 23. - 10:20

Nexus 8 agyváltót vásárolnék (SG-8R36), azonban SG-8R36-VS típust tudok jelenleg venni, ami a V-fékes verzió, de rollerfékkel használnám. Véleményem és netes kutatás után arra jutottam, hogy a gumi porvédõ sapka különbözteti csak meg, hogy jó legyen a V-fékhez is, de alatta ha azt eltávolítom ott a bordásrész a rollerféknek is. Sajnos neten sok egymásnak ellent mondó info-t találtam csak, ezért is érdeklõdök itt.
Elõre is köszönöm a válaszokat!
#1045
Írta 2012. augusztus 20. - 21:43

Juny:mi baja az agyadnak?Lehet jarok esztergom fele.
Az a valtokar meg nagyon megeri ennyiert.
Kboros:mar csak agyat kellen talalnom hozza.bar nem tudnam mibe epiteni de jatszani jo lenne.aztan elpasszolnam.
Még nem volt idöm megnézni talán a héten... a kontra környékén lesz a gond de lehet egy szimpla pucolás elég.Azért a váltókar figyelöbe van


Ha erre jársz elötte mindenkép szolj hátha tudunk találkozni örülnék neki!


#1046
Írta 2012. augusztus 19. - 21:17

mibe szanod?
regi/hibas agyvaltokat veszek.
#1047
Írta 2012. augusztus 19. - 21:01

Kboros:te licitaltal a s7 karra?
Ha igen meghagyom neked

Köszi

You can never have "enough" bikes.
#1048
Írta 2012. augusztus 19. - 19:46

Ha igen meghagyom neked

regi/hibas agyvaltokat veszek.
#1049
Írta 2012. augusztus 19. - 18:31

Az a valtokar meg nagyon megeri ennyiert.
Kboros:mar csak agyat kellen talalnom hozza.bar nem tudnam mibe epiteni de jatszani jo lenne.aztan elpasszolnam.
regi/hibas agyvaltokat veszek.
#1050
Írta 2012. augusztus 19. - 18:03

Sachs Super7 agyváltóhoz váltókar+clickbox - Vatera.hu
Hatha valakinek joljon.
Es ha valakinek van felesleges shimano 3ccc tengelyre rogzitett tolorud szabalyozo tudok ra vevot akinek surgos lenne.
Mas:shimano inter 7 es valtokar kompatibilis mas shimanoval vag specko a bovdenhuzasa? Esetleg hol erdemes keresni(olcson)?
Jó áras!
És nem marokváltó...
You can never have "enough" bikes.
#1051
Írta 2012. augusztus 19. - 17:57

talán érdemes lenne hátha kell valakinek.... nekem most nem jön össze



#1052
Írta 2012. augusztus 19. - 15:02

Hatha valakinek joljon.
Es ha valakinek van felesleges shimano 3ccc tengelyre rogzitett tolorud szabalyozo tudok ra vevot akinek surgos lenne.
Mas:shimano inter 7 es valtokar kompatibilis mas shimanoval vag specko a bovdenhuzasa? Esetleg hol erdemes keresni(olcson)?
regi/hibas agyvaltokat veszek.
#1053
Írta 2012. augusztus 16. - 10:58

Penta Sport bicycle
Szívesen...
Hálás köszönetem nagyából jól selytettem de jobb a bizonyosság mint hogy elrontsak valamit 415-ös röl jövö héten teszek fel képeket remélhetöleg akkor már eljutok oda hogy szét kapjam és ki pucoljam át nézzem


#1054
Írta 2012. augusztus 14. - 23:58

Sziasztok!
Tudnátok segíteni egy Sachs pentasport 5s beállításánál? Sajnos csak ködös elképzeléseim vannak hogy is kell pl melyika direkt fokozat jól selytem hogy a 3-as? Mennyire legyen feszes a lánc...
Esetleg valahol leirás video ha leht ne németül az nagyon nem megy én hiába kerestem nem találok semmit persze lehet én vagyok a béna
Elöre is köszi.
Penta Sport bicycle
Szívesen

You can never have "enough" bikes.
#1055
Írta 2012. augusztus 14. - 23:32

Tudnátok segíteni egy Sachs pentasport 5s beállításánál? Sajnos csak ködös elképzeléseim vannak hogy is kell pl melyika direkt fokozat jól selytem hogy a 3-as? Mennyire legyen feszes a lánc...
Esetleg valahol leirás video ha leht ne németül az nagyon nem megy én hiába kerestem nem találok semmit persze lehet én vagyok a béna

Elöre is köszi.


#1056
Írta 2012. augusztus 14. - 19:35

Jó munkát !kboross@t-online.hu, @#1428
Igen, erre gondoltam. A ridebike-ban, az utolsót lefoglaltam, megrendeltem. Ha hasonló a pozicionált outi alsócsöves váltókhoz, hogy határozottan érezhetõk váltáskor a fokozatok, akkor jó lesz ez nekem, bár a kormányvégre valót szeretném, de csak tavaszra lesz Magyarországra új szállítmány.
Biztos vagyok, hogy pozicionált.
Golyóskosár az van hozzá, nem tudom honnan, lehet hogy még apum régi cuccai közül, de találtam egy ugyan olyan STAR golyóskosarat.
Elzavartam barátnõmet ma a Maxi-bike-ba úgyis Ausztriából lomizott bringákkal foglalkoznak, csak van nekik ilyen bontott agyuk, vagy hozzá egy-két alkatrész.
Ha adnak, az jó, bár a bontott cucc aranyat ér annak, aki ezzel foglalkozik...
Rosszabb esetben, teszek bele egy 3 sebességes S-A agyba való kónuszt, S-A HSA237 kónusz mert a menetemelkedése megegyezik, külsõ átmérõ szintén, csak a magassága nem, de szinte pont a kontraanya magasságával megegyezik amivel magasabb. Úgyis stabilabb megoldást ad, ha menet van a kónuszban, és rá tudok kontrázni.
Van S-A agy is itthon, majd megnézem a menetét, de nem biztos, hogy egyezik...
Nem értem, hogy a kónuszon miért nincs menet, és miért nincs gyári esetben két kontraanya. Ok, hogy nem sok esély van rá, hogy önmagától elfordul a kontraanya, mert elötte van a recés alátét, és a papucsban nem tud elfordulni a tengely, de akkor is.
Azért nincs rajta menet, sõt alátét sincs, mert a tengelyen lévõ vállra ötközik fel a kónusz és egy kontraanyával van fixálva.
Akkor egy újabb kérdés. A kontraszerkezet kontrakarját le lehet valahogy operálni a kontraoldali "kónuszról"? Vagy teljesen össze van sajtolva a kónusz a porvédõvel, és a karral?
Volt már olyan a kezemben, ami magától szétesett, de olyan is, amit nem bírtam szétválasztani. Elméletileg nem egy darabból áll.
Szeretném kontratalanítani. Elég ha kiszedem belõle a kontra betétet, és kihézagolom a spirálon felfutó betét feszítõ mechanikát, hogy ne fusson fel a meneten, vagy nyugodtan kiszedhetem a robbantott ábrán levõ 9-10-11 alkatrészeket?
A hézagolás elegánsabb módszer lenne, bár én egyszer úgy oldottam meg, hogy a 17es és 11es alkatrészt összehegeszttettem. Így is mûködött, viszont a hézagolást meg lehetne oldani úgy, hogy a 7es, kontraoldali kónusz spontán forgását is megyakadályozza. Nekem ez anno kimaradt...
You can never have "enough" bikes.
#1057
Írta 2012. augusztus 14. - 13:11

Igen, erre gondoltam. A ridebike-ban, az utolsót lefoglaltam, megrendeltem. Ha hasonló a pozicionált outi alsócsöves váltókhoz, hogy határozottan érezhetõk váltáskor a fokozatok, akkor jó lesz ez nekem, bár a kormányvégre valót szeretném, de csak tavaszra lesz Magyarországra új szállítmány.
Golyóskosár az van hozzá, nem tudom honnan, lehet hogy még apum régi cuccai közül, de találtam egy ugyan olyan STAR golyóskosarat.
Elzavartam barátnõmet ma a Maxi-bike-ba úgyis Ausztriából lomizott bringákkal foglalkoznak, csak van nekik ilyen bontott agyuk, vagy hozzá egy-két alkatrész. Rosszabb esetben, teszek bele egy 3 sebességes S-A agyba való kónuszt, S-A HSA237 kónusz mert a menetemelkedése megegyezik, külsõ átmérõ szintén, csak a magassága nem, de szinte pont a kontraanya magasságával megegyezik amivel magasabb. Úgyis stabilabb megoldást ad, ha menet van a kónuszban, és rá tudok kontrázni.
Nem értem, hogy a kónuszon miért nincs menet, és miért nincs gyári esetben két kontraanya. Ok, hogy nem sok esély van rá, hogy önmagától elfordul a kontraanya, mert elötte van a recés alátét, és a papucsban nem tud elfordulni a tengely, de akkor is.
Akkor egy újabb kérdés. A kontraszerkezet kontrakarját le lehet valahogy operálni a kontraoldali "kónuszról"? Vagy teljesen össze van sajtolva a kónusz a porvédõvel, és a karral?
Szeretném kontratalanítani. Elég ha kiszedem belõle a kontra betétet, és kihézagolom a spirálon felfutó betét feszítõ mechanikát, hogy ne fusson fel a meneten, vagy nyugodtan kiszedhetem a robbantott ábrán levõ 9-10-11 alkatrészeket?
#1058
Írta 2012. augusztus 13. - 21:59

Az új, megfiatalított, fixis S-A agyváltókkal együtt mutatták be a klasszikus országútis stílussal rendelkezõ agyváltókarokat, de nem csak 3, hanem 5, és 8 sebességes változatok is vannak. Lényegében ugyan az a kar, csak az egyik esetében kapott egy koskormány végére való tartót, egy egyenes kormányra való konzolt, és a klasszikus alsócsöves.
A kónusszal sajna nagy problémában vagyok, az nagyon durván el van kopva, és le is van belõle pattanva, mert nemes egyszerûséggel nem volt a kónusz elõtt megkontrázva, csak egyetlen csavar volt ott, és gondolom rácsavarodott. Be is volt állva az egész, de belül a szerkezet patika tisztaságú, olyan, mintha nem is lett volna használva, még a zsír is sárga volt benne, viszont a bolygómûben, ahol a fogaskerekek vannak, mintha nagyon, nagyon finom olaj-zsír keverék lenne.
Létezhet, hogy gyárilag ebben is egy sûrû olaj volt, mint az újabb, felsõ kategóriás agyváltókban? Vagy még az elõzõ tulaj tehette bele?
Erre gondolsz ?
• SLS30 S3 3 Speed classic ratio thumb shifter for down tube mounting
Ez biztosan jó lesz hozzá, lévén klasszikus húzású.
A Sachs 3133-ban a hajtásoldali kónusz nem menetes, egy kontraanyával van fixen ráhúzva a tengelyre. Ha sérült, érdemes megnézni a golyóskosár golyóinak állapotát is. Nekem is ment már tönkre ilyen és hát a gyolyók is -igaz nagyon jó anyagból vannak-, mivel extrém terhelés érte õket, szétmentek.
A kenésrõl megoszlanak a vélemények, én kevés zsírral használom, inkább jól megúsztatom nem túl sûrû olajban, kevés zsírral a csapágyaknál.
Itt:Torpedo Naben Schmierplan találsz gyári ajánlást a kenésre.
You can never have "enough" bikes.
#1059
Írta 2012. augusztus 13. - 15:02

A tipusszámot megadtad a linkkel:
H3111
A hír igaz, ugyanannyit húznak, a Sachs amúgyis sokat "tûr", könnyû sokféle -köztük akár régi Shimano hármas karral is- összehangolni.
Viszont az a S-A kar miféle ? 3peed kar?
Kontraanya és kónusz leginkább bontott szerezhetõ be, kontraanyát biztosan tudok én is adni, kónusz már nem biztos, hogy akad.
az anyák menete 10.5x1mm.
a kónuszban nincs menet.
T3-hoz is ez a menet kell, de ott hatszögletû anyák vannak, talán lehet találni itthon újat is.
Õk forgalmaznak SRAM-ot itthon:
Biker Kft.
Az új, megfiatalított, fixis S-A agyváltókkal együtt mutatták be a klasszikus országútis stílussal rendelkezõ agyváltókarokat, de nem csak 3, hanem 5, és 8 sebességes változatok is vannak. Lényegében ugyan az a kar, csak az egyik esetében kapott egy koskormány végére való tartót, egy egyenes kormányra való konzolt, és a klasszikus alsócsöves.
A kónusszal sajna nagy problémában vagyok, az nagyon durván el van kopva, és le is van belõle pattanva, mert nemes egyszerûséggel nem volt a kónusz elõtt megkontrázva, csak egyetlen csavar volt ott, és gondolom rácsavarodott. Be is volt állva az egész, de belül a szerkezet patika tisztaságú, olyan, mintha nem is lett volna használva, még a zsír is sárga volt benne, viszont a bolygómûben, ahol a fogaskerekek vannak, mintha nagyon, nagyon finom olaj-zsír keverék lenne.
Létezhet, hogy gyárilag ebben is egy sûrû olaj volt, mint az újabb, felsõ kategóriás agyváltókban? Vagy még az elõzõ tulaj tehette bele?
#1060
Írta 2012. augusztus 12. - 20:51

Mennyire igaz, hogy a 3 sebességes Sachs Torpedo (és vele együtt a Sram T3), valamint a Sturmey&A agyak húzása megegyezik, így a váltókarok kompatibilisek egymással?
Csak, mert egy lengyel webshopban, az termékinfóban azt írják. STURMEY ARCHER - SLS30 T3 sklep rowerowy Bike-Project.pl
Szeretném a 3 sebis Sachs agyamat használni egy Sturmey, alsócsõre szerelhetõ országúti váltófüllel használni.
Más: Hogyan tudom meghatározni az agy típusszámát? Nincs rajta semmi típusszám szám, se évjárat.
Elvileg õ lenne az, pláne a robbantott ábráját, és a képeket nézve nézve, a H3111 modell.
Torpedo Dreigang Getriebenabe Modell H3111
Kónusz kontraanyát, és hajtás oldali kónuszt hol tudok hozzá itthon találni? Vagy esetleg típusidegen módon, átépíteni? Nem baj az se, ha a körmös anyák eltûnnének, mert horror számomra a beállítása.
A tipusszámot megadtad a linkkel:
H3111
A hír igaz, ugyanannyit húznak, a Sachs amúgyis sokat "tûr", könnyû sokféle -köztük akár régi Shimano hármas karral is- összehangolni.
Viszont az a S-A kar miféle ? 3peed kar?
Kontraanya és kónusz leginkább bontott szerezhetõ be, kontraanyát biztosan tudok én is adni, kónusz már nem biztos, hogy akad.
az anyák menete 10.5x1mm.
a kónuszban nincs menet.
T3-hoz is ez a menet kell, de ott hatszögletû anyák vannak, talán lehet találni itthon újat is.
Õk forgalmaznak SRAM-ot itthon:
Biker Kft.
You can never have "enough" bikes.