Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Agyváltók

- - - - -

  • Please log in to reply
2484 replies to this topic

#721
ibilicki

ibilicki

    újonc

  • fórumtag
  • 8 posts

üdv. van egy sh nexus inter 7-es (sg 7c12) agyváltóm, marokváltós karral. az a baj vele, hogy néhány pedálfordulatonként kattan egyet rendszerint egy aprót, néha nagyobbat, az már már recseg, olyan mintha nyomaték alatt váltana az ember, és akkor egy kis kattanás van váltásnál. na ilyen érzés van váltás nékül.) mind a 7 fokozat megvan. a lánc egy kicsit laza. van valakinek ötlete, hogy mi lehet a baj, és hogy lehetne ezt orvosolni. gõzöm sincs, hogy kéne beállítani, ha olyan baja van. használtan vettem a bringát, elvileg rendbe volt, postán jött, és ez a hiba. ötlet? köszi


elõször is talán a lácot állítsd be, másodszor pedig a váltót, úgy ahogy ebben a videóban van szemléltetve. Shimano Nexus 7 Gear Adjustment - YouTube
Ha nem javul semmit, akkor szerintem reklamáljál, mert lehet belülrõl van a gubanc.

#722
nicecleanpot

nicecleanpot

    vendég

  • fórumtag
  • 158 posts
üdv. van egy sh nexus inter 7-es (sg 7c12) agyváltóm, marokváltós karral. az a baj vele, hogy néhány pedálfordulatonként kattan egyet rendszerint egy aprót, néha nagyobbat, az már már recseg, olyan mintha nyomaték alatt váltana az ember, és akkor egy kis kattanás van váltásnál. na ilyen érzés van váltás nékül.) mind a 7 fokozat megvan. a lánc egy kicsit laza. van valakinek ötlete, hogy mi lehet a baj, és hogy lehetne ezt orvosolni. gõzöm sincs, hogy kéne beállítani, ha olyan baja van. használtan vettem a bringát, elvileg rendbe volt, postán jött, és ez a hiba. ötlet? köszi

#723
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,636 posts
Ez bizony az egyik napkerek kalapacsa.
Kuka az egesz vagy rendelhetsz potot ha meg gyartjak aranyarban.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#724
ibilicki

ibilicki

    újonc

  • fórumtag
  • 8 posts

hát most hogy mondod, lehet itt lesz a gond. ami még érdekes, hogy az 1, 2, 3 sebességeknél vált (elfordul), de ugyon olyan könnyû hajtani, nincs a fokozatok között különbség ezért biztos szétszedem mégegyszer, és akkor majd szedek ki a zsírból is.


na szétszedtem mégegyszer, és a helyzet nem javult, leellenõriztem mindent, minden úgy áll, ahogy kell, de találtam egy törött darabot, ami fogalmam se nincs honna tört le. Továbrra sincs különbség az elsõ 3-4 sebesség között, és még mindig nehézkes a valtás, pedig szedtem ki zsírt, mostmár tuti nincs sok bent. Lehet, hogy ez a törött darab miatt nincsennek meg az alsó sebességek... valakinek ötlete, hogy ez honnan származhat?

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

#725
bodispali

bodispali

    vendég

  • fórumtag
  • 64 posts
elmúlt.
Nem szedtem szét azóta, de nekem nagyon gyanús, hogy amikor szétkaptam, és laza volt a bowden, akkor valahogy megtört a bowdenházból kilódó részen, emiatt szorult, és a clickbox rugója nem tudott elég erõsen húzni. Azóta a bowden kicsit simult, így már jól mûkszik.
Nem garantálom , hogy ez volt a baja, de nem egy rossz elmélet szerintem. Dömpernek sok szerencsét!

volt egy hasznalt elado de multheten elvitte domper kolega.
azt valtja a juby fele uj szerelek de en is csak egyet kertem tole.

a masik meg be van epitve.

pali:van valtozas az s7 teren?
domper is hasonlo problemaval sziv.



#726
ibilicki

ibilicki

    újonc

  • fórumtag
  • 8 posts

Egyik legvalószerûbb lehetõségként, sok vagy túl sûrû a zsír. Akkor nagyon nehezen vált.
Nem tömted meg nagyon? Akkor kicsit (vagy többet) szedj ki belõle. Az megfogja.


hát most hogy mondod, lehet itt lesz a gond. ami még érdekes, hogy az 1, 2, 3 sebességeknél vált (elfordul), de ugyon olyan könnyû hajtani, nincs a fokozatok között különbség ezért biztos szétszedem mégegyszer, és akkor majd szedek ki a zsírból is.

#727
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

A helyzet a következõ. A kerékpárt tudom hajtani, de váltani nem igazán sikerült, nagyon nehéz volt váltani. Aztán addig addig erõltettem, hogy felváltott, és a nagyobb sebességfokozatban is lehet hajtani, de lefelé már nem vált. Ezért melyik része felelõs a váltónak?

Egyik legvalószerûbb lehetõségként, sok vagy túl sûrû a zsír. Akkor nagyon nehezen vált.
Nem tömted meg nagyon? Akkor kicsit (vagy többet) szedj ki belõle. Az megfogja.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#728
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,636 posts
hat orulok hogy engem a srammal hozott ossze a sors.sokkal egyszerubb atlathatobb szerkezet.
ebbol kifolyolag igenytelenebb is.sramot nem lattam meg eltorve.(egyet kiveve de az autoba volt)

a shimano kontra igenyli a jo kenest.lehet ez a baja.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#729
ibilicki

ibilicki

    újonc

  • fórumtag
  • 8 posts

A 20 és 21 a kiskónusz és a golyókosár. Nem lehet, hogy most van fordítva ??? Így is- úgy is nagy hiba !
Láttam olyat, hogy Sachs 7-esben meg 3-asban volt fordítva a nagy golyókosár... Hát, furcsa volt, ahogy viselkedett. Leterhelve nagyon szorult, viszont kézben forgatva nem !


nem, azok most jól állnak, meg azóta járattam egy kicsit és már sokkal jobb... adok neki egy pár napot hátha bejáródik, viszont a kontrafékkel való fékezésnél valami nagyon csikorog, errõl már olvastam valamit, de nem emlékszem már rá mi volt...

#730
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,931 posts

es a szegediek is kezdik bebizonyitani hogy nem csak uzlet de egyben szakemberek is.

elvezetes osszeszerelesi utmutato fontos informaciokkal: Shimano Nexus 7 SG-7R46 I. - Szétszed, elmos, csodálkozik - Szeged Retro
es micsoda mazli hogy pont egy 7es shimano az alany.

Klassz ! Ennyire azért nem kaptam szét, ez szép munka :) !

Felnagyítottam a rajzot és észrevettem, hogy a 20-as és 21-es alkatrészem fordítva állt... szétszedtem a váltót és összeraktam megint. A helyzet a következõ. A kerékpárt tudom hajtani, de váltani nem igazán sikerült, nagyon nehéz volt váltani. Aztán addig addig erõltettem, hogy felváltott, és a nagyobb sebességfokozatban is lehet hajtani, de lefelé már nem vált. Ezért melyik része felelõs a váltónak?

Köszönöm az eddigi segítséget is, úgy érzem lesz valami ebbõl a váltóból

A 20 és 21 a kiskónusz és a golyókosár. Nem lehet, hogy most van fordítva ??? Így is- úgy is nagy hiba !
Láttam olyat, hogy Sachs 7-esben meg 3-asban volt fordítva a nagy golyókosár... Hát, furcsa volt, ahogy viselkedett. Leterhelve nagyon szorult, viszont kézben forgatva nem !

Sziasztok!

Napi rendszerességgel tekerõ, de a technikai részletekhez nagyon nem értõ bringásként kérném tanácsotokat :)

Most már lassan 3 éve van egy GT Aggressor kerékpárom, amit megvásárlása óta mindennapi közlekedésre használok. A bringát imádom, csak pozitív tapasztalataim voltak vele, de - mivel egy tipikus hobbi MTB-rõl van szó - egyre többször ütközöm abba a problémába, hogy egy ilyen bicikli bizony idõrõl idõre karbantartást igényel, és sajnos nem is olyan ritkán. Itt most elsõsorban a láncváltós mechanizsmusra gondolok: mivel használom a bicajt télen-nyáron, esõben, hóban stb., tehát mindig, ezért a lánc, a lánctányérok stb. marha gyorsan koszolódnak és nagyon sûrûn kell tisztogatni õket - amire nekem nem mindig van idõm... :)
Ezért eljátszottam a gondolattal, hogy hogyan lehetne átépíteni (vagyis hát átépíttetni egy szakemberrel :)) úgy, hogy tökéletes városi/túra-bringa legyen és a lehetõ legkevesebb karbantartást igényelje. Mivel azt olvastam, hogy az agyváltók pontosan az ilyen igények kielégítésére születtek, szeretném megkérdezni a hozzáértõ fórumozókat, hogy tudtok-e esetleg válaszolni néhány egyszer (?) kérdésemre? Pontosabban:
- Lehet-e egyáltalán az Aggressorra ilyen típusú váltót szerelni?
- Ha igen, pontosan milyen átalakításokat igényelne ez? Én, mint laikus, arra tippelnék, hogy hátsó kerék csere, de gondolom nem ilyen egyszerû... :)
- Ezek az agyváltók képesek együttmûködni a meglévõ 3-sebességes elsõ váltóval, vagy azt is cserélni/módosítani kell (gondolom a lánctányérak leszerelésével és egyetlen darab lánctányér felszerelésével)?
- Egy ilyen váltó áttételei mennyire hasonlíthatnak a meglévõ láncváltóm által biztosított áttételekhez? Tehát olyasmire gondolok, hogy pl. a jelenlegi 3/7-es fokozat elérhetõ lenne-e agyváltóval, vagy mindenképp gyengébb teljesítményre kell számítani?

Most így hirtelen ennyi kérdésem gyûlt össze, a többit úgyis csak akkor van értelme felsorolni, ha egyáltalán kivitelezhetõ a dolog :)
Elõre is köszönöm a segítségeteket!


A ridelife által leírtakkal egyetértek, de egy fontos dolog kimaradt !
A lánc és lánckerekek védelme így is fontos, ehhez meg egy jó zárt láncvédõ kellene. Ez elég macerás, fõleg egy monti geometriára...
A másik; az agyváltók még a hobbi szintû terpezést sem igazán szeretik...
Plusz egy ilyen széles áttételtartomány lefedésére alkalmas agy eléggé horror árú.
Lehet, hogy jobban járnál egy második bringával, nem ?

You can never have "enough" bikes.


#731
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,636 posts
1.-lehet ra agyvaltot szerelni
2.-kerek kifuzes, osszafuzes az uj agyal.valtokar csereje.(a regi hatso valto maradhat lancfeszitonek)
3.-kepesek
4.-van amelyik teljesen lefedi a lancvaltok atteteltartomanyat (ez 250 000ft tol kezdodik) es van ami megkozeliti azt (60 000ft).
hasznaltan persze mindegyik olcsobb.a 60 000ft-os kb 15 000-ert beszerezheto hasznaltan.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#732
Rass87

Rass87

    újonc

  • fórumtag
  • 2 posts
Sziasztok!

Napi rendszerességgel tekerõ, de a technikai részletekhez nagyon nem értõ bringásként kérném tanácsotokat :)

Most már lassan 3 éve van egy GT Aggressor kerékpárom, amit megvásárlása óta mindennapi közlekedésre használok. A bringát imádom, csak pozitív tapasztalataim voltak vele, de - mivel egy tipikus hobbi MTB-rõl van szó - egyre többször ütközöm abba a problémába, hogy egy ilyen bicikli bizony idõrõl idõre karbantartást igényel, és sajnos nem is olyan ritkán. Itt most elsõsorban a láncváltós mechanizsmusra gondolok: mivel használom a bicajt télen-nyáron, esõben, hóban stb., tehát mindig, ezért a lánc, a lánctányérok stb. marha gyorsan koszolódnak és nagyon sûrûn kell tisztogatni õket - amire nekem nem mindig van idõm... :)
Ezért eljátszottam a gondolattal, hogy hogyan lehetne átépíteni (vagyis hát átépíttetni egy szakemberrel :)) úgy, hogy tökéletes városi/túra-bringa legyen és a lehetõ legkevesebb karbantartást igényelje. Mivel azt olvastam, hogy az agyváltók pontosan az ilyen igények kielégítésére születtek, szeretném megkérdezni a hozzáértõ fórumozókat, hogy tudtok-e esetleg válaszolni néhány egyszer (?) kérdésemre? Pontosabban:
- Lehet-e egyáltalán az Aggressorra ilyen típusú váltót szerelni?
- Ha igen, pontosan milyen átalakításokat igényelne ez? Én, mint laikus, arra tippelnék, hogy hátsó kerék csere, de gondolom nem ilyen egyszerû... :)
- Ezek az agyváltók képesek együttmûködni a meglévõ 3-sebességes elsõ váltóval, vagy azt is cserélni/módosítani kell (gondolom a lánctányérak leszerelésével és egyetlen darab lánctányér felszerelésével)?
- Egy ilyen váltó áttételei mennyire hasonlíthatnak a meglévõ láncváltóm által biztosított áttételekhez? Tehát olyasmire gondolok, hogy pl. a jelenlegi 3/7-es fokozat elérhetõ lenne-e agyváltóval, vagy mindenképp gyengébb teljesítményre kell számítani?

Most így hirtelen ennyi kérdésem gyûlt össze, a többit úgyis csak akkor van értelme felsorolni, ha egyáltalán kivitelezhetõ a dolog :)
Elõre is köszönöm a segítségeteket!

#733
ibilicki

ibilicki

    újonc

  • fórumtag
  • 8 posts

Csináltam már ilyet, bár csak egyszer, de sikeres volt a mûtét.
Letöltöttem a gépkönyvét, kinyomtattam és az alapján kilogikáztam, hogy- s mint.
Azt látom, hogy a 23-as középsõ alkatrésze és a 26-os a megoldás. Ezek a lényegesek, a 26 rögzít, a 23 mozgatja a vezérlést.
Este megnézem a doksit, bár sajnos nem látom át úgy, mintha a kezemben tartanám...


Felnagyítottam a rajzot és észrevettem, hogy a 20-as és 21-es alkatrészem fordítva állt... szétszedtem a váltót és összeraktam megint. A helyzet a következõ. A kerékpárt tudom hajtani, de váltani nem igazán sikerült, nagyon nehéz volt váltani. Aztán addig addig erõltettem, hogy felváltott, és a nagyobb sebességfokozatban is lehet hajtani, de lefelé már nem vált. Ezért melyik része felelõs a váltónak?

Köszönöm az eddigi segítséget is, úgy érzem lesz valami ebbõl a váltóból

#734
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,636 posts
es a szegediek is kezdik bebizonyitani hogy nem csak uzlet de egyben szakemberek is.

elvezetes osszeszerelesi utmutato fontos informaciokkal: Shimano Nexus 7 SG-7R46 I. - Szétszed, elmos, csodálkozik - Szeged Retro
es micsoda mazli hogy pont egy 7es shimano az alany.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#735
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,636 posts
Shimano NEXUS inter 7.wmv - YouTube


irigyellek Boros :D mar nekem is kene egy shimano jatszan.
multkor felajanlottak egy hibasat de nem volt idom elmenni erte.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#736
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,931 posts

OK, meggyõztetek, még egy nekifutást megér, ami biztos, a tengely nincs eltörve.

http://techdocs.shim...69830728390.pdf

ha ezt a rajzot nézzük, akkor nekem ha jólnézem egyben maradt a tengely, ami itt a 14, de már a 15-ös rúgótól jobbra minden lejött róla. megpróbálom ezlapján megint összerakni, de eddig még nem sikerült. már ott gondban vagyok, hogy a 16-os hogy illeszkedik a 14-es tengelyre, és erre hogy illeszkedik a 17-es alkatrész.

a fogaskerekek összeszerelésével nincs gondom, arra találtam részletes utasítást, csak ez nem akar menni.


Csináltam már ilyet, bár csak egyszer, de sikeres volt a mûtét.
Letöltöttem a gépkönyvét, kinyomtattam és az alapján kilogikáztam, hogy- s mint.
Azt látom, hogy a 23-as középsõ alkatrésze és a 26-os a megoldás. Ezek a lényegesek, a 26 rögzít, a 23 mozgatja a vezérlést.
Este megnézem a doksit, bár sajnos nem látom át úgy, mintha a kezemben tartanám...

You can never have "enough" bikes.


#737
ibilicki

ibilicki

    újonc

  • fórumtag
  • 8 posts

Én megnézném... Akár elõzetesben fotókról.


OK, meggyõztetek, még egy nekifutást megér, ami biztos, a tengely nincs eltörve.

http://techdocs.shim...69830728390.pdf

ha ezt a rajzot nézzük, akkor nekem ha jólnézem egyben maradt a tengely, ami itt a 14, de már a 15-ös rúgótól jobbra minden lejött róla. megpróbálom ezlapján megint összerakni, de eddig még nem sikerült. már ott gondban vagyok, hogy a 16-os hogy illeszkedik a 14-es tengelyre, és erre hogy illeszkedik a 17-es alkatrész.

a fogaskerekek összeszerelésével nincs gondom, arra találtam részletes utasítást, csak ez nem akar menni.

#738
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts
Nekem is van 7-es a bevásárló bringán, de már régen szedtem szét, évekkel ezelõtt.
Azon tényleg máshogy volt megoldva, már nem is tudom..

Már jó rég tízenvalahány éve megkentem házilag kevert, könnyen törhetõ híg zsírral (barna lítiumos zsír + nagyon sok TF2).
Azóta nem kellett szétszedni. Igaz azt már ritkán használom.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#739
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,636 posts
A 7. szerkezete teljesen eltero a te 3.-odetol.
Abba mar nem furt a tengely hanem egy huvely van rahuzva es valoszinu azt nen tudja visszatenni a tengelyre.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#740
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

Shimano Nexus Inter SG 7C26 agyváltó van/volt. Ami recseget és szétszedtem, véletlenül szétjött szétszedés közben a tengely is,
és most azt nem tudom összerakni. Bocsi, de kezdõ vagyok a témában, nem igazán értek hozzá.

Az a tengely szerintem eltört, csak akkor jön szét két darabba.
Egyszer nekem is "szét jött" a tengely középen egy 3 sebességesnél, ahol meg volt könnyítve a fokozat választó csap miatt.
Azzal a töréssel már nem lehet semmit kezdeni. Legfeljebb tengely csere segíthet.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..