Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Agyváltók

- - - - -

  • Please log in to reply
2484 replies to this topic

#2261
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,030 posts
a topic címe pedig: agyváltók (abs belefér). csernus doktor pedig máskor rendel ;) köszönöm

#2262
tocsa

tocsa

    vendég

  • fórumtag
  • 206 posts

Sziasztok!
...
Ráadásul a Nexus-hoz kapható egy igen szellemes, erõhatárolóval egybeépített elsõ agy is, - ahol a belsõ lamellás kuplung megcsúszik, és nem engedi blokkolni az elsõ kereket a túl nagy fékerõ esetén. (Volt ahol "kerékpár-ABS"-ként hirdették, - ez azért túlzás, de az évente elõforduló 1-2 meleg helyzetben nagyon jól jött, hogy bátran fékezhettem a hatásosabb elsõ fékkel is.)
...

Nem értek az autók ABS-éhez. De mérnök vagyok. Namost ha valamelyik kerék megcsúszik az úton, azt úgy érzékelheti egy kegyszer, hogyha egyrészt méri a kerék fordulatszámát, ezzel párhuzamosan pedig valahonnan tudja, hogy a kerékpár mennyive halad elõre.
Namost alapvetõen csak a kerék fordulatszámát tudja mérni. A kerék úgy is meg tud csúszni, hogy azért valamennyit forog. Tehát az nem jó, hogyha csak azt nézi, hogy mikor állt meg a kerék. Persze a kerék megállásakor (vagy majdnem megállásakor) ezt még össze kéne vetnie a tényleges sebességgel. Viszonyíthatna a másik kerék forgásához: ha az egyik lényegesen lassabban forog, akkor az megcsúszott. Ez persze nem jó akkor, ha mindkét kerék megcsúszik.
Esetleg variálhatnak még gyorsulásmérõ áramkörrel, ami egy pici chip mindössze. Ha a lassulás hirtelen lecsökken, és ezzel összhangban csökken le a kerék forgási sebessége is, akkor az megcsúszott.
Csak gondolkozok.
Hogyan mûködhet egy ilyen? Esetleg tisztán mechanikusan is meg tudják oldani valahogy?
--
tocsa

#2263
tocsa

tocsa

    vendég

  • fórumtag
  • 206 posts

nem tortem le senkinek a lelkesedeset
ha igen tul erzekeny

vigyorikat nem hasznalok.
nem neztem le senkit
kosz, hogy feltelezted.

persze azert az en k.rva anyamat...
mindegy


Eddig nem mertem szólni, de most mondom, hogy akik nem ismernek téged (én specciel nem ismerlek), azoknak a topikbeli megnyilvánulásaidból akár úgy is tûnhet, hogy kicsit nagy az arcod. Lehet, hogy ez nem így van. De lehet valaki nagy öreg egy fórumon, az mégsem jó, ha az arca is nagy hozzá.
--
tocsa

#2264
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,566 posts

nem tortem le senkinek a lelkesedeset
ha igen tul erzekeny

vigyorikat nem hasznalok.
nem neztem le senkit
kosz, hogy feltelezted.

persze azert az en k.rva anyamat...
mindegy


Én viszont használok vigyorit, a "lelkesedés letörést" cinikusan, viccesen írtam. Ezért van ott a vigyori.

#2265
KETTLER ALURAD

KETTLER ALURAD

    vendég

  • fórumtag
  • 50 posts
Nyugi lor, (phorumus maximus), ennyitõl nem megyek le hídba, (annál azért öregebb vagyok :) ) - de a többi régi topiclakónak köszönöm a megelõlegezett bizalmat!

#2266
KETTLER ALURAD

KETTLER ALURAD

    vendég

  • fórumtag
  • 50 posts
karakoram!

Mivel még nem tudok csatolni saját képeket, (honlapom meg nincs egyenlõre) belinkelem a KETTLER honlapjáról a az enyémhez leginkább hasonló bringát:

http://www.kettler.n...2323/index.html

Persze az enyém Nexus 7-es, elõl-hátul görgõs dobfékkel, (canti-tengelyek és egyebek nélkül), ALESA Columbia duplafalú/szegecselt felnikkel, még a régi szerszámtartós hátsó lámpával, Vredestein 40x622-es gumikkal, stb...

#2267
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts
nem tortem le senkinek a lelkesedeset
ha igen tul erzekeny

vigyorikat nem hasznalok.
nem neztem le senkit
kosz, hogy feltelezted.

persze azert az en k.rva anyamat...
mindegy

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#2268
Xabi

Xabi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 751 posts

a fekerot meg majd kezelem en es nem egy szerkezet.


Ez rendben van, nyilván ezért nincs a versenyautókban sem ABS. De azért milyen jól tud jönni egy családi autóban, nem?

Ide nem csak elvetemült és megszállott maximalisták járnak, és SZVSZ simán van létjogosultsáa az ilyen rendszereknek. Idõjárásfüggetlen, és biztonságos - tehát bátran ajánlható, mindenki el bírja dönteni, neki megfelelõ-e egy ilyen rendszer. Azért meg ugyan ne nézzünk már senkit se le, mert nem tárcsaféket használ, meg karbonvázat, meg MTBt.

Tessék, lehet engem is fikázni, hogy csak hétvégi-jóidõs bringás vagyok, nincs tárcsafékem, és csak egy Judy XCre futotta.

Ha meg nem komolyan gondoltad, esetleg nem ennyire bántón, legalább pár szmájlit odacsapkodhattál volna a végére.

X.

Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!



#2269
KETTLER ALURAD

KETTLER ALURAD

    vendég

  • fórumtag
  • 50 posts
lor!

Azért még Balu1-nek lehet hogy épp erre volna szüksége... :)

#2270
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,566 posts
lor: Miért kell egy friss fórumozónak letörni a lelkesedését? :)

Kettler Alurad: Képet tudsz linkelni a bringadról?

#2271
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts
bocsanatot kerek amiert nem esek hasra egy dob fektol amikor tarcsafekem van.
a fekerot meg majd kezelem en es nem egy szerkezet.

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#2272
KETTLER ALURAD

KETTLER ALURAD

    vendég

  • fórumtag
  • 50 posts
Sziasztok!

Afféle zöldfülû kezdõ lennék ezen a fórumon, de bringázás terén már valamivel több tapasztalattal rendelkezem: az elsõ agyváltós bringámat '82-ben vettem. Örülök, hogy egyre többen kedvelik meg az (egyre jobb) agyváltókat, az elõnyök azt hiszem elég egyértelmûek. Ami viszont feltûnt a hozzászólásaitok végigolvasása során: a fékekrõl szóló polemizálásban alig esett szó az agyváltóhoz leginkább megfelelõ dob- (Sachs) és görgõs- (Shimano) fékekrõl.
A már több mint 100 éve gyártott agyváltót már a kezdetektõl gyártják ezzel a kontrához képest érzékenyebben adagolható és nagyobb/állandóbb fékhatást biztosító rendszerrel.
Ráadásul a Nexus-hoz kapható egy igen szellemes, erõhatárolóval egybeépített elsõ agy is, - ahol a belsõ lamellás kuplung megcsúszik, és nem engedi blokkolni az elsõ kereket a túl nagy fékerõ esetén. (Volt ahol "kerékpár-ABS"-ként hirdették, - ez azért túlzás, de az évente elõforduló 1-2 meleg helyzetben nagyon jól jött, hogy bátran fékezhettem a hatásosabb elsõ fékkel is.)
Szerintem szabadonfutós hátsó agyváltóhoz (ahol bármilyen váratlan megálláskor könnyû indulási helyzetbe húzni a pedált) ez a legjobb választás: ugyanúgy fékez a legnagyobb latyakban (hóban/sárban) is, és az újabb változatok (nagy hûtõtárcsa, V-alakú fékbetétek) már megközelítik a mechanikus tárcsafékek tudását, - ami városban/túrázáskor több mint elegendõ.

#2273
Xabi

Xabi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 751 posts

Ha kijön az ember a metróból, akkor a KIKA mögötti részen van a BigBike.


Nem KIKA, IKEA :)

X.

Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!



#2274
tocsa

tocsa

    vendég

  • fórumtag
  • 206 posts
Nnnna. Tegnap reggel elvittem a BigBike-ba a Spectro S7-esset, hogy iktassák ki a kontrát. Ott már ismerik, több ilyet is szedtek szét. Drukoljatok ti is velem, hogy sikerüljön nekik! Nagyon jó lenne!

(Érdekes volt megkeresni amúgy a BigBike-ot, ugyanis az Örs Vezér tér 18-ban van. Namost hiába kérdezgettem az embereket, hogy az merre van, mindenhol mondták, hogy ez itt az Örs vezér tér. :) Azzal nem voltam elõrébb. Aztán össze-vissza van számozva az Örs. Ha kijön az ember a metróból, akkor a KIKA mögötti részen van a BigBike. Bár ezt a térképen is nagyjából látni, de az nem volt nálam, melóhelyen felejtettem).
--
tocsa

#2275
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,030 posts
balu1:

- figyelem, figyelem. egy õrült hajt szembe a forgalommal.
- egy? az összes ... ;)

na és akkor kanyarodjunk vissza az agyváltókhoz. köszönöm.


#2276
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

kell hátra kontra, V-fék, patkó fék és még egy kampó kötélen amit ki lehet dobni!
ha valakinek nem elég egy elsõ és egy hátsó fék, azt hagyni kell békén!

...ha te mondod nagyoksan, akkor így lehet. :clap1: :monitor:

#2277
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,721 posts
Új alkatrészcsalád? Az sose árt. Isten lenne a szimpla hajtókar, ha nem lenne rajta az a mûanyag szar. (Nesztek, még egy agyváltós hozzászólás...)

#2278
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts
Nesztek egy dózis!!!
Feltöltött kép
Feltöltött kép

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#2279
fityisz

fityisz

    kapitány

  • fórumtag
  • 993 posts
kell hátra kontra, V-fék, patkó fék és még egy kampó kötélen amit ki lehet dobni!
ha valakinek nem elég egy elsõ és egy hátsó fék, azt hagyni kell békén! lúúúúúúzter!

#2280
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

Csak mert az utóbbi 50-100 hozzászólásban nem sok szó esett a váltásról, ellenben a fékezésrõl annál több. Nem minden agyváltóban van kontrafék, nem minden kontrafékes agyban van váltó. Kell egy fixi agy és kész. Az már tényleg non plus ultra!

De bizony esett szó a benne lévõ több dologról is, az agyváltó miskárolástól a beépített fékig, a három sebességes agyváltó robbanékonyságán keresztül. Ne tessék ok nélkül kötekedni kérem szépen.


Kell egy fixi agy és kész. Az már tényleg non plus ultra!

Na ez az ami tényleg nem ide való, látod?


Egyesek úgy állítják, be a fékkart, hogy 3 mm bowdenhúzásra minden blokkol. Szóval lehet, hogy a rendszerben is vagy egy porszem.

Az elsõ féket szándékosan lazára hagyom, hogy véletenül se tudjak blokkolni vele.