
Jelentkezz be Regisztrálj

Agyváltók
#2261
Posted 2006. March 10. - 21:12


#2262
Posted 2006. March 10. - 21:09

Nem értek az autók ABS-éhez. De mérnök vagyok. Namost ha valamelyik kerék megcsúszik az úton, azt úgy érzékelheti egy kegyszer, hogyha egyrészt méri a kerék fordulatszámát, ezzel párhuzamosan pedig valahonnan tudja, hogy a kerékpár mennyive halad elõre.Sziasztok!
...
Ráadásul a Nexus-hoz kapható egy igen szellemes, erõhatárolóval egybeépített elsõ agy is, - ahol a belsõ lamellás kuplung megcsúszik, és nem engedi blokkolni az elsõ kereket a túl nagy fékerõ esetén. (Volt ahol "kerékpár-ABS"-ként hirdették, - ez azért túlzás, de az évente elõforduló 1-2 meleg helyzetben nagyon jól jött, hogy bátran fékezhettem a hatásosabb elsõ fékkel is.)
...
Namost alapvetõen csak a kerék fordulatszámát tudja mérni. A kerék úgy is meg tud csúszni, hogy azért valamennyit forog. Tehát az nem jó, hogyha csak azt nézi, hogy mikor állt meg a kerék. Persze a kerék megállásakor (vagy majdnem megállásakor) ezt még össze kéne vetnie a tényleges sebességgel. Viszonyíthatna a másik kerék forgásához: ha az egyik lényegesen lassabban forog, akkor az megcsúszott. Ez persze nem jó akkor, ha mindkét kerék megcsúszik.
Esetleg variálhatnak még gyorsulásmérõ áramkörrel, ami egy pici chip mindössze. Ha a lassulás hirtelen lecsökken, és ezzel összhangban csökken le a kerék forgási sebessége is, akkor az megcsúszott.
Csak gondolkozok.
Hogyan mûködhet egy ilyen? Esetleg tisztán mechanikusan is meg tudják oldani valahogy?
tocsa
#2263
Posted 2006. March 10. - 21:03

nem tortem le senkinek a lelkesedeset
ha igen tul erzekeny
vigyorikat nem hasznalok.
nem neztem le senkit
kosz, hogy feltelezted.
persze azert az en k.rva anyamat...
mindegy
Eddig nem mertem szólni, de most mondom, hogy akik nem ismernek téged (én specciel nem ismerlek), azoknak a topikbeli megnyilvánulásaidból akár úgy is tûnhet, hogy kicsit nagy az arcod. Lehet, hogy ez nem így van. De lehet valaki nagy öreg egy fórumon, az mégsem jó, ha az arca is nagy hozzá.
tocsa
#2264
Posted 2006. March 10. - 20:26

nem tortem le senkinek a lelkesedeset
ha igen tul erzekeny
vigyorikat nem hasznalok.
nem neztem le senkit
kosz, hogy feltelezted.
persze azert az en k.rva anyamat...
mindegy
Én viszont használok vigyorit, a "lelkesedés letörést" cinikusan, viccesen írtam. Ezért van ott a vigyori.
#2265
Posted 2006. March 10. - 20:01


#2266
Posted 2006. March 10. - 19:56

Mivel még nem tudok csatolni saját képeket, (honlapom meg nincs egyenlõre) belinkelem a KETTLER honlapjáról a az enyémhez leginkább hasonló bringát:
http://www.kettler.n...2323/index.html
Persze az enyém Nexus 7-es, elõl-hátul görgõs dobfékkel, (canti-tengelyek és egyebek nélkül), ALESA Columbia duplafalú/szegecselt felnikkel, még a régi szerszámtartós hátsó lámpával, Vredestein 40x622-es gumikkal, stb...
#2267
Posted 2006. March 10. - 19:33

ha igen tul erzekeny
vigyorikat nem hasznalok.
nem neztem le senkit
kosz, hogy feltelezted.
persze azert az en k.rva anyamat...
mindegy
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#2268
Posted 2006. March 10. - 19:13

a fekerot meg majd kezelem en es nem egy szerkezet.
Ez rendben van, nyilván ezért nincs a versenyautókban sem ABS. De azért milyen jól tud jönni egy családi autóban, nem?
Ide nem csak elvetemült és megszállott maximalisták járnak, és SZVSZ simán van létjogosultsáa az ilyen rendszereknek. Idõjárásfüggetlen, és biztonságos - tehát bátran ajánlható, mindenki el bírja dönteni, neki megfelelõ-e egy ilyen rendszer. Azért meg ugyan ne nézzünk már senkit se le, mert nem tárcsaféket használ, meg karbonvázat, meg MTBt.
Tessék, lehet engem is fikázni, hogy csak hétvégi-jóidõs bringás vagyok, nincs tárcsafékem, és csak egy Judy XCre futotta.
Ha meg nem komolyan gondoltad, esetleg nem ennyire bántón, legalább pár szmájlit odacsapkodhattál volna a végére.
X.
Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!
#2269
Posted 2006. March 10. - 18:59

#2270
Posted 2006. March 10. - 18:25


Kettler Alurad: Képet tudsz linkelni a bringadról?
#2271
Posted 2006. March 10. - 17:50

a fekerot meg majd kezelem en es nem egy szerkezet.
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#2272
Posted 2006. March 10. - 17:40

Afféle zöldfülû kezdõ lennék ezen a fórumon, de bringázás terén már valamivel több tapasztalattal rendelkezem: az elsõ agyváltós bringámat '82-ben vettem. Örülök, hogy egyre többen kedvelik meg az (egyre jobb) agyváltókat, az elõnyök azt hiszem elég egyértelmûek. Ami viszont feltûnt a hozzászólásaitok végigolvasása során: a fékekrõl szóló polemizálásban alig esett szó az agyváltóhoz leginkább megfelelõ dob- (Sachs) és görgõs- (Shimano) fékekrõl.
A már több mint 100 éve gyártott agyváltót már a kezdetektõl gyártják ezzel a kontrához képest érzékenyebben adagolható és nagyobb/állandóbb fékhatást biztosító rendszerrel.
Ráadásul a Nexus-hoz kapható egy igen szellemes, erõhatárolóval egybeépített elsõ agy is, - ahol a belsõ lamellás kuplung megcsúszik, és nem engedi blokkolni az elsõ kereket a túl nagy fékerõ esetén. (Volt ahol "kerékpár-ABS"-ként hirdették, - ez azért túlzás, de az évente elõforduló 1-2 meleg helyzetben nagyon jól jött, hogy bátran fékezhettem a hatásosabb elsõ fékkel is.)
Szerintem szabadonfutós hátsó agyváltóhoz (ahol bármilyen váratlan megálláskor könnyû indulási helyzetbe húzni a pedált) ez a legjobb választás: ugyanúgy fékez a legnagyobb latyakban (hóban/sárban) is, és az újabb változatok (nagy hûtõtárcsa, V-alakú fékbetétek) már megközelítik a mechanikus tárcsafékek tudását, - ami városban/túrázáskor több mint elegendõ.
#2273
Posted 2006. March 08. - 18:57

Ha kijön az ember a metróból, akkor a KIKA mögötti részen van a BigBike.
Nem KIKA, IKEA

X.
Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!
#2274
Posted 2006. March 08. - 17:47

(Érdekes volt megkeresni amúgy a BigBike-ot, ugyanis az Örs Vezér tér 18-ban van. Namost hiába kérdezgettem az embereket, hogy az merre van, mindenhol mondták, hogy ez itt az Örs vezér tér.

tocsa
#2275
Posted 2006. February 25. - 11:13

- figyelem, figyelem. egy õrült hajt szembe a forgalommal.
- egy? az összes ...

na és akkor kanyarodjunk vissza az agyváltókhoz. köszönöm.
#2276
Posted 2006. February 24. - 22:23

...ha te mondod nagyoksan, akkor így lehet. :clap1: :monitor:kell hátra kontra, V-fék, patkó fék és még egy kampó kötélen amit ki lehet dobni!
ha valakinek nem elég egy elsõ és egy hátsó fék, azt hagyni kell békén!
#2277
Posted 2006. February 24. - 22:00

#2278
Posted 2006. February 24. - 21:20



"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#2279
Posted 2006. February 24. - 21:04

ha valakinek nem elég egy elsõ és egy hátsó fék, azt hagyni kell békén! lúúúúúúzter!
#2280
Posted 2006. February 24. - 20:55

De bizony esett szó a benne lévõ több dologról is, az agyváltó miskárolástól a beépített fékig, a három sebességes agyváltó robbanékonyságán keresztül. Ne tessék ok nélkül kötekedni kérem szépen.Csak mert az utóbbi 50-100 hozzászólásban nem sok szó esett a váltásról, ellenben a fékezésrõl annál több. Nem minden agyváltóban van kontrafék, nem minden kontrafékes agyban van váltó. Kell egy fixi agy és kész. Az már tényleg non plus ultra!
Na ez az ami tényleg nem ide való, látod?Kell egy fixi agy és kész. Az már tényleg non plus ultra!
Az elsõ féket szándékosan lazára hagyom, hogy véletenül se tudjak blokkolni vele.Egyesek úgy állítják, be a fékkart, hogy 3 mm bowdenhúzásra minden blokkol. Szóval lehet, hogy a rendszerben is vagy egy porszem.