Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Agyváltók

- - - - -

  • Please log in to reply
2484 replies to this topic

#2141
KETTLER ALURAD

KETTLER ALURAD

    vendég

  • fórumtag
  • 50 posts

A SRAM S7 tulajoktól kérdezném, hogy nálatok is hallani a racsnit (vagy legalábbis olyan hangot) magasabb sebességi fokozatokban _miközben_hajtom_elõre_ a gépet? A racsni elvileg akkor kattog, hogyha gurulok elõre és nem tekerek. De nekem sebességben is bizonyos esetekben:

1-4 fokozatokig néma, ha közben tekerek

ellenben 5-ösnél ütemesen kattog a racsni (vagy legalábbis olyan hang van)

6-osban ugyanez a hang van csak megsokszorozódik a frekvenciája


Az összes agyváltónál hallható tekerés közben is több-kevesebb fokozatban a kattogás, de ez nem a "normál" szabadonfutó hangja, hanem a bolygómû(vek) belsõ reteszelõmûve(i), hiszen van, amikor a napkerekek sebessége hozzáadódik az agy forgásához (direk feletti fokozatok), és van, amikor kivonódik belõle (hegymenet).
Pl.: a 3 sebességes régi Shimano agy csak 3-ikban "ketyegett", míg a Sturmey-Archer3 egyedül 1-esben volt hangtalan. A mostani (dob- ill. görgõfékes) Nexus 7-esem egyedül 3-asban csendes, de a 6-7-ik fokozatban dupla kattogás hallható a nagy áttétel miatt. A fiam kontrás SRAM 5-ösében csak az 1-2 fokozatban nincs hang, 7-essel nincs tapasztalatom. Szerintem ne parázz, menj el egy boltba, ahol árulnak SRAM 7-es Olimpia vagy Gepida bringát, és füleld meg a gyári kontrást, - biztos megengedik, hogy körbetekerd párszor felemelt hátsó kerékkel... :)

#2142
feri78

feri78

    vendég

  • fórumtag
  • 12 posts
S7 tulajok! Nekem is van egy S7-tel szerelt bicóm, csakhogy hiányos az agy: váltórúd, egy tengely rögzítõ anya hiányzik, és valószínûleg a Clickbox sem mûködik. Hol lehet pótolni ezeket?

#2143
tocsa

tocsa

    vendég

  • fórumtag
  • 206 posts
Az idõzítésrõl annyit, hogy sajna hét eleje óta betegeskedem (csak megfázás, de utálok beteg lenni, bár ebben a szar idõben nem sajnáltam annyira), úgyhogy reményteljes esetben jövõ hét közepe-vége fele lesz meg a cucc. Feltételezve, hogy a tányér megérkezett a nagykerbõl.
--
tocsa

#2144
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,181 posts
Tocsa, kösz a segítséget, kíváncsi vagyok, mi lesz a teszt eredménye. A Fenyõgyöngye-HHH parkoló bejáratig (az alsó, Rekettyés felé) 8:15 a legjobbam, és Sportkórház szerint max. 370 Wattot tudok. Szóval ne rottyanjon meg, ha ki akarok lõni a zöldre. vagy ad hoc hegyi hajrát rendezek. ehogy már a gép leszabályozzon. :)

Haspók, nekem is feltúnt a kb. tízszeres ár. Ezért is kicsit óvatosan kóstolnék bele a témába. Viszont max. 7 fokozat, jóval egyszerûbb konstrukció, olcsóbb gyártás...
ZPbe elnézek, majd rád hivatkozom.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#2145
(has)Pókember

(has)Pókember

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 486 posts
Henger, szerintem nézz el a Zöldpontba (www.bicycle.hu), Zoli, a tulaj sok éve hajt agyváltós (Shimano) trekkinget, használja esõben, hóban, biztos sokat tud róla mesélni. Persze lehetõleg ne szombat délelõtt menj, amikor bolondok háza van :-)
Egyébként neki is zajos, de elmondása szerint ettõl eltekintve kutya baja, bírja a kiképzést. Azt nem tudom, terheli-e 400 wattal a pedált, de nyilván nem véletlenül kerül a Rohloff annyiba, amennyibe...

#2146
tocsa

tocsa

    vendég

  • fórumtag
  • 206 posts
A SRAM S7 tulajoktól kérdezném, hogy nálatok is hallani a racsnit (vagy legalábbis olyan hangot) magasabb sebességi fokozatokban _miközben_hajtom_elõre_ a gépet? A racsni elvileg akkor kattog, hogyha gurulok elõre és nem tekerek. De nekem sebességben is bizonyos esetekben:

1-4 fokozatokig néma, ha közben tekerek

ellenben 5-ösnél ütemesen kattog a racsni (vagy legalábbis olyan hang van)

6-osban ugyanez a hang van csak megsokszorozódik a frekvenciája

Megmondom mitõl parázok: a kontra kiiktatása miatt letekeredett kis mértékben az az alkatrész, amire fel van tekerve a kontra egyik fékezõ felülete. Vagy valami nem stimmel. Mert több ehlyen is olvastam, hogy a kontra köpeny kiemelésével nem lehet csak úgy egyzserûen kiiktatni az S7-esben a kontrát, és hát az enyémnél is csak ennyi történt. Parázok.
--
tocsa

#2147
tocsa

tocsa

    vendég

  • fórumtag
  • 206 posts

Sziasztok!

A mostani idõjárás elgondolkodtat azon, hogy építsek egy agyváltós bicajt. Kikérdeztem eg yfutársrácot, neki bejött.

5, vagy 7 sebességes agyváltóban gondolkodom. Viszont az némileg visszatart, hogy elvileg gyengébb konstrukciók ezek- nem véletlen, a komfort kategóriában forgalmazzák ezeket a típusokat. Mi van, ha ráterhelek 350-400 Wattot (elõforxdulhat)? Azt mondja rá, hogy reccs, vagy azért bírja a keményebb hajtás terhelést?

Ha oké a dolog, akkor választhatok SRAM P5, S7, vagy Shimano Iter7 közül
Kicst számolgattam, 32-16 párosításhoz a következõ álfogszámok jönnek ki:
P5: 25,36-20,15-16-12,7-10,1 Hagyományos montin 32-25....44-14
S7: 27,87-23,63-19,78-16-12,94-10,84-9,18 -ii- 32-28...44-12
Int7: 25,3-21,6-18,9-16,2-14-12-10,36 -ll- 32-25...44-14

Remélem, a lényeg látszik. A legjobb az S7, kistányért kivéve lényegében lefed két lánckeréknyi áttételt, átfedés nélkül.
Második a P5, mivel áttételtartománya egyezik a Shimanoval, de gondolom érezhetõen olcsóbb. Emiatt nem extrém dombos útvonalon ellenfele az S7-nek. Ráadásul könnyebb is.
További elõnye a Sramnak, h van dobfékes változata. Kontrásat nem akarok, az biztos.

Tehát utolsó kérdésem, hol találok SRAM (vagy Sachs) nemkontrás agyváltót, emberi áron? A "veddmegaboltbanazújat" verziót kivéve, alternatív forrásokat keresek. Használt is jöhet, ha jó állapotú.

Köszi a figyelmet!


Mostmár használom egy ideje a váltót. Már én is számolgattam korábban az áttételeket, és nekem is az jött ki, hogy kb 2 nagytányérnyit átfog a 7-es a maga 300%-ával, persze ha a hagyományos váltóknál nem megarange hátsó sort veszünk (11-32). Ezért ha kb úgy lövöm be, hogy a legnagyobb fokozat az kb 44/11 legyen, akkor a legkönnyebb az olyan lesz kb, mint a középsõ tányéron a legkönnyebb. Ez nekem 42-es lánctányérral jött volna ki. Sajna jelenleg 46-os van. Ez egyrészt jó, mert a 180mm-es hajtókar miatt is többek között, iszonyat módon meg lehet neki rakni.

De ha vársz 1-2 hetet, akkor meglessz a 42-es Gebhardt lánckerék, és akkor felteszem neki a HHH-ra. Megnézzük mi lesz, ha belerakok 500W-ot :D. Ha nem bírja, akkor pusztuljon. :D Vállalom, hogy kipróbálom.

A dobfékrõl azt írták, hogy hajlamos túlmelegedni. És a clickbox-al vigyázz! Lásd a tapasztalataimat!

Nemtom miért mindenképpen alernatív megoldások kellenek. S7-est újonnan 25 környékén kaphatunk. Persze ehhez még kellenek tartozékok: clickbox, tartozékokkla (váltó pálca és bigyók), váltókar, stb. De ez egy hagyományos rendszer áránál nem több.

Ha helyedben várnék, amíg kipróbálom, hogy mennyit bír HHH-n.

Egyéb tapasztalataim:
+ tényleg néha vált álló helyzetben is, de néha meg kell állni egy tized másodpercre, hogy átváltson
- néha, fõleg váltás után nagyon késõn reteszel a szabadonfutó rész!!! Ezt korábban írták is több helyen! Pedig általánosságban nem reteszel ritkán. De néha kell negyed fordulat is kell. Ha valaki nem számít erre, el is eshet. Ez elindulásnál is kellemetlen, de remélem a pozitív tulajdonságok ellensúlyozzák.
--
tocsa

#2148
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,181 posts
Sziasztok!

A mostani idõjárás elgondolkodtat azon, hogy építsek egy agyváltós bicajt. Kikérdeztem eg yfutársrácot, neki bejött.

5, vagy 7 sebességes agyváltóban gondolkodom. Viszont az némileg visszatart, hogy elvileg gyengébb konstrukciók ezek- nem véletlen, a komfort kategóriában forgalmazzák ezeket a típusokat. Mi van, ha ráterhelek 350-400 Wattot (elõforxdulhat)? Azt mondja rá, hogy reccs, vagy azért bírja a keményebb hajtás terhelést?

Ha oké a dolog, akkor választhatok SRAM P5, S7, vagy Shimano Iter7 közül
Kicst számolgattam, 32-16 párosításhoz a következõ álfogszámok jönnek ki:
P5: 25,36-20,15-16-12,7-10,1 Hagyományos montin 32-25....44-14
S7: 27,87-23,63-19,78-16-12,94-10,84-9,18 -ii- 32-28...44-12
Int7: 25,3-21,6-18,9-16,2-14-12-10,36 -ll- 32-25...44-14

Remélem, a lényeg látszik. A legjobb az S7, kistányért kivéve lényegében lefed két lánckeréknyi áttételt, átfedés nélkül.
Második a P5, mivel áttételtartománya egyezik a Shimanoval, de gondolom érezhetõen olcsóbb. Emiatt nem extrém dombos útvonalon ellenfele az S7-nek. Ráadásul könnyebb is.
További elõnye a Sramnak, h van dobfékes változata. Kontrásat nem akarok, az biztos.

Tehát utolsó kérdésem, hol találok SRAM (vagy Sachs) nemkontrás agyváltót, emberi áron? A "veddmegaboltbanazújat" verziót kivéve, alternatív forrásokat keresek. Használt is jöhet, ha jó állapotú.

Köszi a figyelmet!
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#2149
tocsa

tocsa

    vendég

  • fórumtag
  • 206 posts

Nincs nagy lábam, igaz nem is kicsi: 46-47 körüli. Persze nem hosszú a váz láncvillája, mivel ez országúti. Ezen kívül szerepet játszik a 180mm hajtókar, de ugye ez egy normál 175mm hajtókarhoz képest csak 5mm-t számít, nem ezen múlik.


Úgy néz ki megoldódott. Felül vezetem a váltóbowdent, így a clickbox síkja a támvilla síkjába került. így már nem ér hozzá a cipõ hátsó fele. Olyan gyors a gép egyébként, mint az ördög!
--
tocsa

#2150
tocsa

tocsa

    vendég

  • fórumtag
  • 206 posts

vazze mekkora labad van?


Nincs nagy lábam, igaz nem is kicsi: 46-47 körüli. Persze nem hosszú a váz láncvillája, mivel ez országúti. Ezen kívül szerepet játszik a 180mm hajtókar, de ugye ez egy normál 175mm hajtókarhoz képest csak 5mm-t számít, nem ezen múlik.
--
tocsa

#2151
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts
vazze mekkora labad van?

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#2152
KETTLER ALURAD

KETTLER ALURAD

    vendég

  • fórumtag
  • 50 posts
tocsa!

Hát igen... Ezért (is) favorizálom én inkább a Shimano Nexus 7-es (8-as) agyváltóit. A Rohloffról nem is beszélve...
A családban már 7 japán agyváltós bicaj van, egyedül a fiam 24"-es bringájára szereltem egy SRAM P5-öst, (nagyon olcsó volt), - de ezt is féltem a legjobban.

#2153
tocsa

tocsa

    vendég

  • fórumtag
  • 206 posts
Szívás esete forog fenn. Beleér a sarkam a clickbox-ba. Ha nem úgy tekerek, hogy kifele fordítom kicsit a bal sarkam, akkor belerúgnék sarokkal. De nem csak 1-2 centin múlik, hanem jó 4-6 centi. Ha beleveszem a clickboxból elõre kilógó állító tekerentyût is, márpedig ahhoz se jó, ha hozzáér az emberfia sarka. :(

Megnéztem normál váltónál: ahhoz is ugyanúgy hozzáérne a sarkam, ha kiállna. nagy a lábam. És túlzottan kiáll a clickbox. Eddig azt hittem, hogy a kiállás nem jelentõs, azért hívják fel csak sokan a figyelmet, hogy sérülékeny, mert vigyázni kell rá. De ezt nem hittem volna.

Basszus!
--
tocsa

#2154
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts

Jaja. Angolul: half link chain

Mert ugye a lánc hosszát két láncemnyi egységekben tudod csak változtatni normál esetben (egy chain kivül amásik belül van, és igy tovább felváltva).



egy lancszemnyi egysegekben!
nem?

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#2155
tocsa

tocsa

    vendég

  • fórumtag
  • 206 posts

fellancszem??????? ezt nem ertettem!

Ja meg valami az agyvaltokrol, hat tudjatok mi jutott eszembe mikor az Inter 7 hatso agyat a kezembe fogtam, na hat az hogy ez qva nehez,lehet hogy azert mert en a normal cuccok sujahoz vagyok szokva de akkor is komoly. Arra gondoltam hogy ha a bicajt fol kell cipelni a tombhazba hat a nyelvemet bekapja majd a kullo!
NA CSOVAZ!


Ha van robbantott ábrád akkor valszeg fellelted a SRAM oldalán a karbantarói manual-okat is. Ott látható, hogy fajtától függõen (kontrás, dobfékes vagy fék nélküli) az S7-es olyan 1400-1700 g körül van.

Nem para.
Igaz ugyan, hogy a hagyományos váltásrendszerhez képest kicsit nehezebbre jön ki bruttóba, de hogyha összegyûjtessz egy nagyobb túrhát és kipököd, megvan a súlykülönbség. Esetleg reggel kaksálsz egy kiadósabbat. Már megvan az a pár száz gramm különbözet. Ez az én véleményem. Ezen nem múlik semmi. Nem para.

Cserébe kapsz karbantartás mentességet: az én S7-esemen mégcsak olajozó nyilás sincs. Zárt rendszer. Kész. Ennyi.

Hátrány esetleg a kisebb áttételtartomány. De majd combosodok. Most az agyváltó mellett tettem le a voksom, még nincs meg a bringa, de remélem nem kell csalódnom.
--
tocsa

#2156
tocsa

tocsa

    vendég

  • fórumtag
  • 206 posts

félláncszem


Jaja. Angolul: half link chain

Mert ugye a lánc hosszát két láncemnyi egységekben tudod csak változtatni normál esetben (egy chain kivül amásik belül van, és igy tovább felváltva). A half link chain viszont belül indul és kivül végzõdik.

Amúgy nekem is a mostani leendõ vázam nem vizszintes papucsos, hanem kb 45 fokban van, és nem túl hosszú a papucs. De ez még mindig sokkal jobb mint a függõleges, ahol legfeljebb a half link chain lehetõség van.
--
tocsa

#2157
nexus8

nexus8

    vendég

  • fórumtag
  • 31 posts
Nem kell parázni a súlyán, nekem egy régi acélcsöves GT-be van beépítve a nyolcas és a gép sárvédõkkel, betonnehéz lookin gélnyereggel együtt is 12 kg körül van, nem sokkal több, mint az LX/XT-s aluvázasom. A súlypont eltolódott nyilván a hátsó kerékre, de csak ennyi a különbség, megszokható.

#2158
nexus8

nexus8

    vendég

  • fórumtag
  • 31 posts
Szerencsés alak vagy:-) én most hajtok használt agyváltót, de hetek óta semmi. Viszont egy kérdés, hátha valaki ismeri a Paul Components, van nekik a Thumbies nevû indexelt váltójuk. Ennél könnyebb nem sok létezik, de nem tudom, hogyan mûködne az agyassal.
Most szerelek át egy outit, a váltón kívül mindenhol faragok a súlyból.

#2159
peppe

peppe

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 312 posts

fellancszem??????? ezt nem ertettem!


félláncszem
a második p néma!

#2160
zoli82

zoli82

    vendég

  • fórumtag
  • 18 posts
fellancszem??????? ezt nem ertettem!

Ja meg valami az agyvaltokrol, hat tudjatok mi jutott eszembe mikor az Inter 7 hatso agyat a kezembe fogtam, na hat az hogy ez qva nehez,lehet hogy azert mert en a normal cuccok sujahoz vagyok szokva de akkor is komoly. Arra gondoltam hogy ha a bicajt fol kell cipelni a tombhazba hat a nyelvemet bekapja majd a kullo!
NA CSOVAZ!