Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18262 hozzászólás a témában

#6041
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás

nos, a lancvonal elol: 46.25mm, hatul: 45.25
igyekeztem a legpontosabban tolomerovel merni.


Ez önmagában kizárt dolog, hogy gondot okozzon. A túl széles lánckereket is kizárhatjuk akkor.
Akkor nincs több ötletem azon kívül, hogy éjszaka jön a Kalapácsos Manó, és ráb... egy nagyot.
(Hajtómû nem lötyög, nem "kacsázik"? Váltó nincs elferdülve, szépen fut a görgõkön a lánc?)
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#6042
TaaT

TaaT

    vendég

  • fórumtag
  • 148 hozzászólás

Majd számolj be róla, hogy mûködött-e, mert sok helyen azt terjesztik, hogy csak a saját láncával jó a 10es shimano hajtómû.


Akkor felejtõs... láncot, koszorút, váltót és hátsó agyat nincs kedvem cserélni... :(

#6043
hatragyi

hatragyi

    vendég

  • fórumtag
  • 143 hozzászólás
nos, a lancvonal elol: 46.25mm, hatul: 45.25
igyekeztem a legpontosabban tolomerovel merni.

#6044
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
tesom is azt mondta hogy az uj 10es orszaguti rendszerek csak a sajat "kotott hajtasiranyos" lancaikkal mukodnek.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#6045
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

OK remélem nem lép fel inkompatibilitás :)

Még egy kérdés, angol menetes közép jó montiba?


Majd számolj be róla, hogy mûködött-e, mert sok helyen azt terjesztik, hogy csak a saját láncával jó a 10es shimano hajtómû.


A sebesség mindent megold.

 


#6046
suhanc

suhanc

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 301 hozzászólás

még egy kérdés, angol menetes közép jó montiba?


jó.

#6047
TaaT

TaaT

    vendég

  • fórumtag
  • 148 hozzászólás

Nekem mûxik gond nélkül. (Sram Apex hajtómû PC951-es Sram lánccal)


OK remélem nem lép fel inkompatibilitás :)

Még egy kérdés, angol menetes közép jó montiba?

#6048
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Egyetlenegy rossz váltás is tudja ezt eredményezni. Saját tapasztalat.


A sebesség mindent megold.

 


#6049
hatragyi

hatragyi

    vendég

  • fórumtag
  • 143 hozzászólás

Rövid esetleg a lánc? Olyan képet nem találtam, ahol fönn lett volna a lánc, de ez volt az elsõ tippem, s ha így lett volna, a túlzott igénybevétel pl. keresztbeváltáskor (nagy elsõ, nagy hátsó lánckerék) könnyen elõfordulhatott (volna). Szokott-e így váltani - pl. egyre meredekebbé válik az út, nagytányéron van, s egyre nagyobb hátsó lánckerekekre megy föl (ahelyett, hogy egy pár hátsó fölfele váltás után elöl is lejjebb váltana)?
Már mondták a hátsó váltó hibás beállítását: pl ha a „szögbeállító” csavar nincs eléggé (helyesebben pont jól) becsavarva, a váltó erõltetné a legnagyobb fogaskerékre, de az nem engedi.
Melyik oldala tört a láncoknak, a külsõ-e avagy a kerék fele lévõ? Mindig ugyanaz, vagy ez is, az is? Ebbõl következtethetsz a helyzetre, ahol a rá ható erõ a legnagyobb.
Jól (tökéletesen) vált-e állványon mindkét irányban (kétszer két...)? Láncvonal rendben - szemre, millliméterre?

A lánchossz rendben, elõl hátul legnagyobb fogaskeréken, váltókból kifûzve, és két szemet hagytam rajta, ahogy a Shimano ajánlja.
Nem vált keresztbe, szerintem teljesen jól vált, persze ritkán elõfordul olyan, hogy váltás közben tapossa, de ez tényleg nagyon ritka, ami szerintem minden amatõrrel néha elõfordul.
Kb úgy vált, hogy ha elõl kistányéron van, akkor a hátsó sor felsõ felét használja, ha a középsõ tányéron van, akkor a sor középsõ 5 fogaskerekét, ha nagytányéron van, akkor a sor alsó felét használja.
A szögállítás is rendben van, Shimano ajánlata szerint. Felsõ és alsó fogaskeréken hátrafelé tekerve, olyan közel van a váltó felsõ fogaskereke, a sor fogaskerekéhez, hogy épp ne érjenek össze.
Mindkét fele tört mindkét láncnak, állványon is jól vált.
Láncvonalat hamarosan megnézem.
A beállításokat ugyanúgy csináltam, mint a saját bringámon, és ott nincsenek ilyen repedések.

És tényleg ami a legfurcsább, hogy nagyon max 150 km van benne, két-három kisebb túra, közben nem használta a bringát, és kb 2 hónapja vettem a láncot. Ennyi idõ alatt szerintem sokat kellett volna durván váltania, hogy így elrepedezzenek a szemek, ezért gondolok inkább valami hibára, ami a folyamatos tekerés és megfelelõ váltás mellett is ezt eredményezi.

#6050
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 hozzászólás

[...] Gyári hajtómûvet tettem át, az én 2009-es Merida bringámról. Sõt kompletten át lett téve az én bringámról a teljes hajtás/váltás. E/H váltó, váltókarok, kerekek, 9-es sor, lánc (a shimano HG-50), hajtómû. Ezek mind gyárilag voltak a Meridán. Egyedül a monoblokkot vettem külön, mert az enyém 73mm-es volt, ehhez a vázhoz pedig 68 mm-es kellett. [...]

Rövid esetleg a lánc? Olyan képet nem találtam, ahol fönn lett volna a lánc, de ez volt az elsõ tippem, s ha így lett volna, a túlzott igénybevétel pl. keresztbeváltáskor (nagy elsõ, nagy hátsó lánckerék) könnyen elõfordulhatott (volna). Szokott-e így váltani - pl. egyre meredekebbé válik az út, nagytányéron van, s egyre nagyobb hátsó lánckerekekre megy föl (ahelyett, hogy egy pár hátsó fölfele váltás után elöl is lejjebb váltana)?
Már mondták a hátsó váltó hibás beállítását: pl ha a „szögbeállító” csavar nincs eléggé (helyesebben pont jól) becsavarva, a váltó erõltetné a legnagyobb fogaskerékre, de az nem engedi.
Melyik oldala tört a láncoknak, a külsõ-e avagy a kerék fele lévõ? Mindig ugyanaz, vagy ez is, az is? Ebbõl következtethetsz a helyzetre, ahol a rá ható erõ a legnagyobb.
Jól (tökéletesen) vált-e állványon mindkét irányban (kétszer két...)? Láncvonal rendben - szemre, millliméterre?

#6051
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
hajtomu fuggo a monoblokk. a vaz csak azt szabja meg hogy a csesze 68 vagy 73mm szeles legyen. [esetleg 70-es olasz de az ritka es csak orszagutiknal fordul elo]
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#6052
dudi85

dudi85

    újonc

  • fórumtag
  • 8 hozzászólás
Sziasztok

Kis segítséget szeretnék kérni, monoblokkot akarok venni milyen hosszú legyen benne a tengely, ha a váz az a része ameddig elér a hajtókar vége 118mm?

#6053
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Nekem mûxik gond nélkül. (Sram Apex hajtómû PC951-es Sram lánccal)


Ez a felirat nem csak shimano hajtómûveken van?


A sebesség mindent megold.

 


#6054
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

Estét!
Ha egy hajtókar lánctányérjához azt írják hogy "Only compatible with super narrow HG-X 10-speed chains." akkor az nem fog mûködni 9sebességes lánccal? :confused:


Nekem mûxik gond nélkül. (Sram Apex hajtómû PC951-es Sram lánccal)

#6055
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Két dolgot nézzél meg:
1. - A hajtómû középsõ lánckereke milyen messze van az alsócsõ középvonalától. Ha ez lényegesen több, mint 47 - 50 mm, akkor esetleg okozhat ilyesmit.
2. - Van-e a hajtómûvön régebbi lánctányér, ami nem kompatibilis a 9-es lánccal. (Túl széles hozzá, és esetleg szétrepeszti.)

1. Akkor állandóan leesik a lánc.
2. Folyamatos láncfelkapásai lennének.


A sebesség mindent megold.

 


#6056
hatragyi

hatragyi

    vendég

  • fórumtag
  • 143 hozzászólás

- A hajtómû középsõ lánckereke milyen messze van az alsócsõ középvonalától. Ha ez lényegesen több, mint 47 - 50 mm, akkor esetleg okozhat ilyesmit.

Lemérem ma.

- Van-e a hajtómûvön régebbi lánctányér, ami nem kompatibilis a 9-es lánccal. (Túl széles hozzá, és esetleg szétrepeszti.)

Nincs. Gyári hajtómûvet tettem át, az én 2009-es Merida bringámról. Sõt kompletten át lett téve az én bringámról a teljes hajtás/váltás. E/H váltó, váltókarok, kerekek, 9-es sor, lánc (a shimano HG-50), hajtómû. Ezek mind gyárilag voltak a Meridán. Egyedül a monoblokkot vettem külön, mert az enyém 73mm-es volt, ehhez a vázhoz pedig 68 mm-es kellett.

Más.
A sor-t, és a hajtómû tányérokat, Ti kopottnak találjtok?

#6057
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás

Nem tudom, szerintem nem vált rosszul a csajos, és a váltó is jól van beállítva.


Két dolgot nézzél meg:
- A hajtómû középsõ lánckereke milyen messze van az alsócsõ középvonalától. Ha ez lényegesen több, mint 47 - 50 mm, akkor esetleg okozhat ilyesmit.
- Van-e a hajtómûvön régebbi lánctányér, ami nem kompatibilis a 9-es lánccal. (Túl széles hozzá, és esetleg szétrepeszti.)
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#6058
TaaT

TaaT

    vendég

  • fórumtag
  • 148 hozzászólás
Estét!
Ha egy hajtókar lánctányérjához azt írják hogy "Only compatible with super narrow HG-X 10-speed chains." akkor az nem fog mûködni 9sebességes lánccal? :confused:

#6059
hatragyi

hatragyi

    vendég

  • fórumtag
  • 143 hozzászólás

Nagyon rossz szöget kéne ahhoz bezárnia, hogy ilyen oldalirányú erõt kapjon... akkor már csörögne, zörögne minden.
Ez tipikusan a rossz váltás miatti szakadás jele. Nem teszi fel hátul õ meg tapossa. Lehet nem csak õ a hibás hanem a sor is rosszul vált és a váltó sincs jól beállítva.

Nem tudom, szerintem nem vált rosszul a csajos, és a váltó is jól van beállítva.

#6060
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
Azon gondolkodom, hogy 1x7 vagy 2x7-es hajtást kéne összehozni, fõleg a q faktor csökkentése miatt.

Szerintetek monti váznál, 32-es, esetleg 38-as nagytányérnál, 73 mm-es csapágyházzal kb. mennyit lehetne és milyen módszerrel ezt csökkenteni?

Bármi szóba jöhetne a ss hajtókartól kezdve, az országuti karig. Négyszöges, octalinkes, vagy inthegrált, az amúgy mindegy lenne. Bár integrált ha jól sejtem max egy-két ss (alfine) hajtómûnél jöhetne szóba egyáltalán ez esetben.