Üdv! Adott egy 10-es Shimano lánc, a gyári csapszeggel összerakva, csak éppen xarul, a külső szem picit kifelé hajlik az egyik oldalon (Gyanítom hamarosan elenged...). Ilyen esetben hogy gyógyítsam meg, csapszeget ellenkező irányba toljam ki, és rakjak be újat, vagy vmi más a "trükkje"?
Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#2641
Posted 2014. June 09. - 11:03

#2642
Posted 2014. June 02. - 01:25

egyszeru a sztori.
menetes hatso agyad van, amit linkeltel, kazettas. a miche gyart mindkettot.
a pozitron valtokart nem tudod parositani semmi massal, ha jol remlik. feldobod az uj hatso valtot hetes vazvaltokarokkal meg hetes racsnival. Sajnos tenyleg ugy remlik, hogy a pozitron egy arva rendszer.
ja így már világos, köszönöm!
#2643
Posted 2014. June 01. - 11:36

szevasztok, előre is bocs, ha nem túl okos a kérdés, még nem vagyok túlzottan képben az ilyen finomságokkal (= teljes a homály). a szitu: a hátsó agyam (miche team magnum, http://www.csepelker...age=46&prod=199) a neten fellelhető infók szerint 8 vagy 9 sebességes fogaskoszorút fogad, de most 6-os van rajta (fogalmam sincs, hogyan). mivel eltört a hátsó váltóm, váltanék erre, ami viszont 7 sebességes: http://apro.bikemag.hu/browse/orszaguti/valto-fek/shimano-elso-hatso-valto-l232949.html# (füles váltó kell a vázamra, ezért ezt választottam, meg persze mert olcsó). szerintetek ez megoldható valahogy? és még egy kérdés: ha jól értem, emiatt majd cserélnem kell az első váltót, a láncot, a korábbi (6-os, shimano positron) vázváltókarokat is, plusz a korábbi hajtást/első lánctányérokat is? (sajnos fogalmam sincs, hány fogasak, de irtó régiek, '70-es évekbeli puch clubman alapfelszereltség). előre is kösz a segítséget.
egyszeru a sztori.
menetes hatso agyad van, amit linkeltel, kazettas. a miche gyart mindkettot.
a pozitron valtokart nem tudod parositani semmi massal, ha jol remlik. feldobod az uj hatso valtot hetes vazvaltokarokkal meg hetes racsnival. Sajnos tenyleg ugy remlik, hogy a pozitron egy arva rendszer.
#2644
Posted 2014. June 01. - 11:29

szevasztok, előre is bocs, ha nem túl okos a kérdés, még nem vagyok túlzottan képben az ilyen finomságokkal (= teljes a homály). a szitu: a hátsó agyam (miche team magnum, http://www.csepelker...age=46&prod=199) a neten fellelhető infók szerint 8 vagy 9 sebességes fogaskoszorút fogad, de most 6-os van rajta (fogalmam sincs, hogyan). mivel eltört a hátsó váltóm, váltanék erre, ami viszont 7 sebességes: http://apro.bikemag.hu/browse/orszaguti/valto-fek/shimano-elso-hatso-valto-l232949.html# (füles váltó kell a vázamra, ezért ezt választottam, meg persze mert olcsó). szerintetek ez megoldható valahogy? és még egy kérdés: ha jól értem, emiatt majd cserélnem kell az első váltót, a láncot, a korábbi (6-os, shimano positron) vázváltókarokat is, plusz a korábbi hajtást/első lánctányérokat is? (sajnos fogalmam sincs, hány fogasak, de irtó régiek, '70-es évekbeli puch clubman alapfelszereltség). előre is kösz a segítséget.
#2645
Posted 2014. May 30. - 19:22

nemigen
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#2646
Posted 2014. May 30. - 07:20

#2647
Posted 2014. May 28. - 20:55

igen
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#2648
Posted 2014. May 28. - 19:58

Sziasztok !
Országúti kerékpáromon tervezzem a tiagrás kb.9.000 km-t futott fogaskoszorú és lánc cseréjét.
Tehettek-e shimano 105 esetleg ultegrás fogaskoszorút és láncot? A mostani 10-es persze ebből is 10 sorost.
Üdv
#2649
Posted 2014. May 28. - 12:01

Ördögűzőt keresek !
Megint eltört az XT hátsó agyam 14mm-es alu tengelye. Ez 3 évig bírta, az első néhány hónap után megpusztult. Ugyan ott, a jobb kónusz tövében tört el.
Bennem lehet a hiba ? Vagy a 80 kg-om sok neki ? Vagy ezek tényleg ilyenek ?
legközelebb meg novatec kb ugyanannyiért ugyanolyan súlyban.
igaz a centerlockot bukod
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2650
Posted 2014. May 28. - 11:30

Ördögűzőt keresek !
Megint eltört az XT hátsó agyam 14mm-es alu tengelye. Ez 3 évig bírta, az első néhány hónap után megpusztult. Ugyan ott, a jobb kónusz tövében tört el.
Bennem lehet a hiba ? Vagy a 80 kg-om sok neki ? Vagy ezek tényleg ilyenek ?
Alul van méretezve, szerintem csak ennyi.... és a menetnélk a leggyengébb.... A menetes résznél nagyobb falvastagságot kellene hagyni a gyártónak. Menj el egy esztergályoshoz és csináltass egy tengelyt bele acélból. Vagy aluból vastagabb méretekkel.
#2651
Posted 2014. May 28. - 09:38

Sziasztok.A problémám az hogy amikor a monoblokkot cseréltem,eltörtem a rögzitő anyát.(áldom a shimanot hogy müanyag) Be tudok ilyet szerezni,vagy még egy monoblokkot kell vegyek? Köszönöm.
erre gondolsz ?
http://ridebike.hu/t...bal-csesze-hoz/
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2652
Posted 2014. May 28. - 06:06

Sziasztok.A problémám az hogy amikor a monoblokkot cseréltem,eltörtem a rögzitő anyát.(áldom a shimanot hogy müanyag) Be tudok ilyet szerezni,vagy még egy monoblokkot kell vegyek? Köszönöm.
Bemész ismerős bicós boltba és megkérdezed lehet van bontott félretéve.
#2653
Posted 2014. May 28. - 02:13

Ördögűzőt keresek !
Megint eltört az XT hátsó agyam 14mm-es alu tengelye. Ez 3 évig bírta, az első néhány hónap után megpusztult. Ugyan ott, a jobb kónusz tövében tört el.
Bennem lehet a hiba ? Vagy a 80 kg-om sok neki ? Vagy ezek tényleg ilyenek ?
#2654
Posted 2014. May 28. - 01:28

Sziasztok.A problémám az hogy amikor a monoblokkot cseréltem,eltörtem a rögzitő anyát.(áldom a shimanot hogy müanyag) Be tudok ilyet szerezni,vagy még egy monoblokkot kell vegyek? Köszönöm.
Nézd meg a monoblokk robbantott ábráját a típusa alapján, és a cikkszám alapján jó eséllyel lehet rendelni alkatrész olyan kereskedőn keresztül, akinek van szerződése a Shimanóval. Én így szereztem 10-es xt sorhoz 5-6-7-es lánckerekeket, miután kilazultak a szegecsek.
Innen indulj:
http://techdocs.shim...hdocs/index.jsp
Vagy innen:
http://www.paul-lang...=1310&path=1310,
#2655
Posted 2014. May 27. - 22:32

#2656
Posted 2014. May 27. - 08:41

Sziasztok!
FC-M443 hajtóművön szeretném mindhárom (48-36-26) lánckerekeket kicserélni (9 fokozatú). A kérdésem az volna, hogy a jelenleg kapható lánckerekek (webshop-ok kínálatából szemezgetve pl.: FC-M391, FC-M431, FC-M591 stb.) vajon kompatibilisek-e ezzel a hajtóművel?
Látszólag buta a kérdésnek tűnik, de volt már rossz tapasztalatom, hogy az FC-M410 (Alivio) 42-es lánckerekét nem lehetett rászerelni az FC-MC20 (régebbi Alivio) karra, pedig mindkettő hajtómű 4 karos volt, és a BCD is egyezett, de a lánckerék alakja mégis egy kicsit más volt.
#2657
Posted 2014. May 25. - 19:36

Nem értek hozzá, bennem az a képzet mocorog hogy az XTR egy kihegyezett verseny cucc, ami hamarabb megadja magát, de cserébe addig szebben működik. De a legvalószínűbb hogy ugyanaz
De majd jön egy láncguru és kioktat a nikkelezett felületkezelésről
Sajnos, lehet ebben valami,,, nekem ugyanis sikerült egyet elszakítanom egy túlváltás utáni beszorulás után néhány nappal, Az is igaz, hogy a 6-ik fogaskeréken sem volt már tökéletes a hajtás, csak én nem ismertem fel a morgó hang forrását. Ez a morgó hang onnan származott, hogy a lánc a következő fogaskereket dörzsölte. Mivel az Úllőin egy zebránál az úttest kellős közepén történt a malőr vak sötétben, nem vizsgáltam meg a szakadást, így lehet, hogy csak a stift jött ki, mivel a beszorulás után néhány napon keresztül néha furcsa kattanást hallottam tekerés közben.
Ha az XTR mellett döntesz, a 981-es sil-tec-est vedd, bár van még néhány helyen a 980-asbók is. Ráadásul az xtr-nél minden sil-tec-es, ezt jól le lehet olvasni a dobozról, ha azt összehasonlítod az HG95-tel (XT), és a HG75-tel (SLX).
SLX:
http://www.ebay.com/...=item1c3ef49cda
XT:
http://www.ebay.com/...=item20e53f4fdd
XTR:
http://www.ebay.com/...=item5662baa89d
Most ismét xtr-t (M981) használok, eddig (600 km) ok. Korábban a 980-as szakadt.
Edited by Martin2004, 2014. May 25. - 19:46.
#2658
Posted 2014. May 23. - 19:48

Láncnyúlás mérőmet elkevertem. Digit tolómérővel a 108,4mm 10 szemenként mennyire sok?
Hogy mérted? Elvileg láncszemenként fél coll, Nálam egy új láncnál 10 szem 127 mm (kereken 5 coll). Azt mondják a legcélszerübb 12 coll-t mérni, ha annál nincs pont középen a szegecs (24. szem) akkor nyúlt a lánc. Ebből ki lehet számítani hogy hány százalékot, ha elérte az 1%-ot (több mint kb. 3 mm) akkor kuka, 2 fölött már oda kell figyelni, esetleg cserélgetni más lánccal.
#2659
Posted 2014. May 23. - 10:59

Sziasztok, egyszerű kérdés:
Hussefelt, Descendant vagy Zee?
- komolyan kell venni a leírásokban, hogy hány sebességhez kompatibilis?

#2660
Posted 2014. May 17. - 19:55
